Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2008-03-16 08:57:07.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Ghid pentru arhiva educationala

Problemele din arhiva educationala se creeaza la fel ca orice alta problema de pe infoarena. Pentru a afla cum poti crea o problema, consulta materialul de aici. Deosebirea dintre o problema obisnuita de pe infoarena si o problema din arhiva educationala este modul in care sunt formatate.
Astfel, o problema din arhiva educationala trebuie sa respecte urmatorul set de reguli:

Reguli privind enuntul

  • Enuntul problemei va contine o sectiune speciala numita Indicatii de rezolvare, in care vor fi precizate link-uri catre diferite articole ce trateaza tema respectiva sau carti in care este prezentat subiectul in cauza.
  • Pentru problemele in care exista mai multe rezolvari, se va preciza punctajul orientativ obtinut de fiecare complexitate sau metoda in parte. De exemplu, pentru algoritmul de drumuri minime a lui Djikstra, se poate preciza ca un algoritm de complexitate O(N2) obtine 50 de puncte, in timp ce o abordare O(Mlog2N) conduce la obtinerea punctajului maxim.
  • In fiecare problema va aparea un link catre sursa oficiala, scrisa de unul din membrii echipei infoarena sau de voluntarul care a creat problema.
  • Optional, se pot preciza o serie de probleme de pe site-uri cu evaluator automat (infoarena, sgu, uva, timus, etc), a caror rezolvare se bazeaza pe algoritmul in cauza. Link-urile catre aceste probleme vor aparea la sectiunea Probleme suplimentare.

Reguli privind testele si sursele

  • Toate testele si sursele trimise vor fi vizibile oricarui utilizator.
  • Aproximativ 20%-30% din testele folosite la evaluare vor trebui sa aiba dimensiuni mici astfel incat sa poata fi verificate manual.
  • Optional, evaluatorul pentru o problema trebuie sa returneze mesaje cat mai diversificate pentru ca utilizatorii sa isi poate descoperi usor eventualele greseli.

Exemple

Exemple de probleme pentru aceasta arhiva gasiti mai jos: