Blog infoarena

Nave Ordonate

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
28 septembrie 2020

De dorul intalnirilor care aveau loc in anii mai darnici in concursuri onsite, simt sa va impartasesc cateva idei, vechi si (mai ales) noi, de rezolvare a unor cerinte. As dori sa deschid o discutie tehnica inspirata de noile solutii eficiente descoperite la problemele Nave (in varianta initiala sau de actualitate) si Ordonare. Mi se ofera astfel ocazia sa implic intreaga comunitate: am structurat postarea in asa fel incat fiecare pasionat, indiferent de experienta sa in algoritmica, sa gaseasca o idee deosebita si o cerinta care sa il intrige. Mai mult: cu cat veti dori sa studiati mai adanc subiectul propus, cu atat mai multe lucruri frumoase veti descoperi. Pentru a nu va incurca din a gasi singuri tainele acestea, am ascuns prin linkuri orice cuvinte si referinte la detaliile tehnice ale solutiilor.

Enunturile

Dandu-se un sir de N numere intregi, numim operatie schimbarea uneia (la alegerea noastra care anume) dintre valorile sirului, fie ea x, in x - 1 sau x + 1 (la alegerea noastra).

Pe scurt, problema Ordonare cere gasirea numarului minim de operatii pentru a transforma sirul dat intr-unul care are toate elementele distincte.
Problema Nave, spoiler, cere ceva asemanator: dandu-se si un numar pozitiv K ≤ N, gasiti numarul minim de operatii pentru a transforma un sir dat intr-unul care are cel putin K elemente distincte. Adica numarul de valori care apar cel putin o data in sirul obtinut este cel putin K. Daca veti citi enuntul, totusi, veti vedea ca pare mai complicat decat ce spun aici, deoarece sirul din input e de perechi de numere si operatiile sunt 2-dimensionale. Incercati sa demonstrati ca simplificarea pe care am facut-o este justificata. Cand va poticniti, aruncati un ochi la hint.

Pentru restul discutiei, vom presupune ca sirul este gata citit si gata sortat (putem sorta inputul fie cu std::sort, fie, de dragul complexitatii, dar intinand simplitatea implementarii, cu radix sort), si vom analiza solutiile plecand din acest punct.

Intrepatrunderea Cerintelor

Ce nu am mentionat inca este marimea valorilor din sir. In problema Ordonare, ele sunt, in modul, mai mici ca 109. Dincolo, desi in enunt scrie 104, voi creste dificultatea problemei si voi spune ca sunt restrictionate sa fie maxim 2N. Practic, problema Ordonare pare mai complicata deoarece valorile pot fi mai mari.

Dintr-o alta perspectiva - mai exact, ignorand faptul ca limitele pentru valori sunt diferite - Ordonare este o subproblema a cerintei de la Nave: daca facem un subtask al problemei Nave in care garantam K = N, obtinem exact enuntul de la Ordonare.

Reducerea

Acum vom face o transformare a problemei Ordonare in asa fel incat sa devina cu totul o subproblema a noului enunt de la Nave. Tot ce ne trebuie este un algoritm (daca se poate, liniar, ca sa fim siguri ca am facut reducerea fara sa afectam in vreun fel complexitatea finala) care sa rezolve urmatoarea problema:

Se da un sir de N numere intregi cu valori oricat de mari. Sa se construiasca un sir de N numere cu valori intre 0 si 2N care sa fie echivalent cu primul, din punct de vedere al cerintei problemei Ordonare.

Ce ne dorim este un fel de normalizare, care sa fie justificata in contextul cerintei noastre. Spre exemplu, sirul 5 38 38 38 40 40 40 43 43 43 se poate normaliza la 0 15 15 15 17 17 17 20 20 20, intrucat distantele relative dintre valori s-au pastrat, mai putin in cazul 5 - 38, care a devenit 0 - 15, doar ca aceasta schimbare nu poate afecta rezolvarea problemei Ordonare: orice operatii am face pe valorile ≥ 38 (respectiv 15) intr-o solutie optima, nu se vor putea apropia de valoarea 5 (respectiv 0) (care e clar ca in solutia optima nu va suferi vreo modificare).

Va invit sa rezolvati si sa implementati problema aceasta. As zice ca e excelenta pentru un interviu de algoritmica si programare - aceasta afirmatie nu mi-ar fi trecut prin cap acum un an, dar asa e cand cresti :-) Va puteti ghida dupa aceasta descriere a solutiei cand va mai poticniti.

Cateva solutii posibile

Dupa cum puteti intui din subtaskurile problemelor, exista multe solutii, de diverse complexitati, care le rezolva. Puteti vedea, in aceste linkuri, editorialele de la problema Nave Planare, respectiv Interdimensionale, precum si de la Ordonare. Cu toate acestea, discutia care urmeaza nu se foloseste decat intr-o mica masura de aceste descrieri.

Ordonare: O(N), fara reducere

Solutia oficiala (care nu face reducerea de care am vorbit mai devreme) are complexitatea O(N logN). Cu toate acestea, particularitile problemei fac in asa fel incat sa pastram operatiile dar sa schimbam structura de date si sa obtinem complexitate liniara!

Am pregatit un hint care va deslusi care este structura aceasta de date. Incercati sa va prindeti cum se poate folosi. Am scris si un scurt articol care descrie noua solutie.

Puteti gasi aici o implementare usoara a ideii. Problema e ca are comportament patrati pe anumite teste. Sursa se poate modifica usor, asa cum puteti vedea in aceasta poza la un text-compare cu implementarea corecta, pe care o puteti gasi aici.

Nave: O(N logN), raspunde pentru toate valorile lui K

freak93Adrian Budau freak93 a gasit un algoritm eficient care gaseste raspunsul pentru K = 1, apoi adapteaza structura pentru K = 2, si tot asa, pana ce determina raspunsul pentru toate valorile lui K, pana la K = N. Va recomand sa va ganditi cum se poate obtine o solutie atat de indestulatoare, dar, pentru moment, va pun linkuri doar la o sursa in Rust si la cateva hinturi: 1, 2, 3, 4.

Pana acum deja am avea cele mai bune solutii la care puteam spera la ambele probleme, dar sunt foarte diferite intre ele. Exista, totusi, un algoritm, care se poate folosi de faptul ca problemele sunt asa de asemanatoare, si, dupa ce face reducerea problemei Ordonare la un subtask al problemei Nave, obtine:

O(N logN) la Nave & adaptabila sa obtina O(N) la Ordonare

Punctul culminant al postarii - si motivul principal pentru care ea exista - este solutia la Nave a lui retrogradLucian Bicsi retrograd. Tin sa mentionez ca este foarte diferita de toate celelalte.

Mai intai, vom face o transformare a sirului dat, intr-o reprezentare echivalenta, si anume un sir de 2N frecvente, input[i] = numarul de valori egale cu i din sirul dat.

Pentru a va ghida spre patrunderea ei, am pregatit o serie de hinturi (1, 2, 3, 4, 5, 6), un mic articol care merge mana in mana cu indiciile, precum si doua surse foarte asemanatoare, bine comentate si codate cat mai clar. Prima mi se pare mai intuitiva, iar a doua (recomand text-compare.com) urmeaza ceva mai indeaproape implementarea originara a lui Lucian.

Odata ce intelegeti solutia aceasta, puteti rezolva (si o puteti privi ca pe o tema) si problema Ordonare, doar ca in timp liniar (reminder: dupa ce faceti reducerea!). In caz ca nu-i dati de cap, iata un indiciu. Avantajul aici e ca multe detalii la care trebuia sa aveti grija la Nave nu mai conteaza, deci sursa e mai lejer de scris.

Va recomand sa si implementati aceste idei. Nu numai ca doar asa va puteti asigura ca ati inteles intru totul fenomenul (si va spun asta din proprie experienta), dar este o provocare fascinanta sa duci aceste surse la capat, adica la 100 de puncte.

 Comentarii (0)

Categorii:

FIICode 2020

diac_paul
Paul Diac
07 februarie 2020

Sâmbătă 29 august de la ora 16:05 are loc finala FIICode online cu mirror open
Pagina fb a concursului Studenţii Facultăţii de Informatică Iaşi vă invită să participati la FIICode 2020!

FIICode se întoarce şi anul acesta cu forţe proaspete şi noi provocări pentru voi! A cincea ediţie ridică ştacheta şi aduce extinderea competiţiei la nivel internaţional pentru toate cele trei arii (Algoritmică, Web Dev şi Game Dev), reunind programatori talentaţi din ţară şi din afara ei.

Elevi şi studenţii cu cele mai bune rezultate la etapele online vor fi selectaţi pentru a participa la etapa finală la Iaşi, unde se anunţă o competiţie strânsă, premii şi multă distracţie! La aria de algoritmică, etapa de calificare constă în 3 probe ce se vor ţine pe platforma CSAcademy. Fiecare probă va consta în 3-5 probleme ce vă vor pune la încercare inventivitatea, capacitatea de a lucra sub presiune şi cunoştinţele de algoritmică.

Pentru mai multe detalii, accesaţi site-ul nostru https://fiicode.asii.ro/ şi urmăriţi-ne pe paginile de Facebook şi Instagram!

Vă aşteptăm la FIICode!

 Comentarii (0)

Categorii:

"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest

xtreme77
Patrick Sava
25 ianuarie 2020

Sign Up

Da, povestea continua! Da, pentru cea de-a sasea oara!

De data aceasta, postul nu va fi la fel de lung ca de obicei pentru ca suntem in plina organizare si inca mai sunt de pus la punct multe detalii relevante atat pentru noi, cat si pentru voi.

Totusi, toate informatiile de pe site-ul oficial trebuie tratate ca atare (https://agm-contest.com/).

Au trecut cinci editii ale Concursului (acum International) de Informatica "Adolescent Grigore Moisil", care dintr-un punct (sper eu cat se poate de obiectiv) de vedere au atins un nivel calitativ cel putin similar cu nivelul asteptarilor publicului nostru. Deja, acest proiect pentru mine si multi dintre noi nu mai inseamna un simplu concurs, ci dovada ca se poate!

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu povestea din spatele acestui proiect, am sa incerc sa rezum in cateva propozitii cine suntem, de unde am pornit, cum am pornit si la urma urmei, unde vrem sa ajungem.

In perioada 2013-2016 am fost elev al Colegiului National "Spiru Haret" din Bucuresti. Pana acum, un aspect nu foarte relevant al povestii, dar totusi edificator.

Sunt o gramada de persoane de pe aceasta platforma care concureaza la Olimpiada de Informatica si au avut, au si vor avea cu siguranta rezultate mult mai bune decat am avut eu in perioada petrecuta ca elev. Totusi, am considerat mereu ca acest fenomen (in speta, "competitive programming") nu se rezuma numai la a avea rezultate (chiar daca acestea au o deosebita valoare in eticheta profesionala pe care fiecare dintre noi o avem). Mereu am separat lucrurile si am privit toata aceasta aventura traita de-a lungul concursurilor si olimpiadelor ca pe un prilej de a ma dezvolta din punct de vedere profesional in aceeasi masura ca unul de a evolua pe plan social. Networking. Da, networking. Cam de aici a pornit si povestea A.G.M.

In 2015, a existat practic un concurs de proiecte pe stilul "YouthBank". Actually, cam asa se si numea (in prezent, nu imi este foarte clar daca inca mai exista in Romania). Pe scurt, tu veneai cu o idee pe care voiai sa o pui in aplicare, dar aveai nevoie de fonduri pentru acest lucru si tocmai de aceea scriai planul proiectului, la pachet cu bugetul si multe alte documente necesare si trimiteai o aplicatie in speranta ca ideea ta va fi aleasa pentru a fi finantata. Well, au fost si ceva interviuri dupa etapa asta, dar aici deja "mingea era in terenul tau" --- in functie de cat de convingator erai, sigur, puteai primi aceasta finantare.

Ceruseram o suma de genul 3000 de lei, dar am primit doar 1200 de lei. Doar atat si doar cu atat am si tinut prima editie a A.G.M. Eram eu, impreuna cu conducerea liceului (de mentionat entuziasmul si suportul doamnei Petronia Dumitrescu) si o echipa restransa de voluntari (elevi ai C.N.S.H.B).

Am format mai apoi o comisie stiintifica, in care toti membrii erau persoane cunoscute numai si numai prin intermediul olimpiadei. Aveam si am un respect enorm pentru ei, infinit. Pe deasupra, eram uluit de cum dam nastere a ceva ce si acum exista (si va promit eu ca povestea va merge mai departe!).

Astazi, din actorii principali ai povestii care a inceput in 2015, mai joaca in afara de mine: Petronia Dumitrescu, george_stelianChichirim George george_stelian , teoionescuIonescu Teodor teoionescu si PlayLikeNeverB4George Marcus PlayLikeNeverB4. Daca acesta ar fi fost un discurs tinut in fata dumneavoastra, v-as fi cerut sa ii aplaudati! Dar nu cred ca este o problema, probabil multi dintre cei care citesc acum acest post, vor avea ocazia de a o face la runda finala!

Comisia organizatorica nu este complet definitivata, dar stim ca anul acesta avem o premiera: cineva care a avut rezultate bune si foarte bune la olimpiada este "sacrificat" pentru a se implica in partea de organizare a concursului. A sunat dramatic, nu? Poate chiar tragic? Nici pe departe. A sunat grozav, pentru ca usureluflorianUsurelu Florian-Robert usureluflorian se descurca de minune in rolul in care a fost "instalat" si sunt convins ca spusele mele urmeaza a fi confirmate si de fapte de-a lungul acestei editii (si desigur, nu numai).

Comisia stiintifica...hmm, vladm98Munteanu Vlad vladm98 este ca anul acesta bagam cod, dar nu o mai facem si overnight? mihneacazCazacu Mihnea mihneacaz, HumikoPostu Alexandru Humiko? geniucosOncescu Costin geniucos scuze ca am propus problema ta fara sa te anuntam. Haha, it's been a funny story here.

Actorii din scena de mai sus impreuna cu GinguIonutGinguIonut GinguIonut, cosmin79Carabet Cosmin Andrei cosmin79, Alex18maiAlex Enache Alex18mai, Eman98Ghinea Mihail Emanuel Eman98, Stefan_RaduStefan Radu Stefan_Radu, LucaSeriSeritan Luca LucaSeri, bogdan10bosBogdan Sitaru bogdan10bos, Mihai22eMihai Ionut Enache Mihai22e si theodor.moroianuTheodor Moroianu theodor.moroianu alcatuiesc comisia stiintifica si tehnica. An endless round of applause for all of them!

Acestea fiind spuse, 3, 2, 1 .... start! Ne vedem pe 8 februarie!

Sign Up

 Comentarii (0)

Categorii:

Retrospectiva Anului 2019

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
15 septembrie 2019

Fără să fie o surpriză pentru cineva, am ajuns, iată, la finalul anului 2019. Vă invit să reluăm împreună câteva momente şi realizări ale comunităţii de informatică din România, în particular din viaţa Infoarena, din acest an.

Multe concursuri, multe premii

Vreau mai întâi să evidenţiez numărul mare de competiţii din ţară şi din străinătate care au captat atenţia concurenţilor români. Părerea mea e că fiecare concurs (fie onsite, fie online) are o valoare deosebită, mai întâi pentru că aduce laolaltă participanţi (voluntari, organizatori ~ în cazul onsite) şi membri ai comisiei în jurul problemelor de informatică. Dincolo de frumuseţea rezolvării şi compunerii de subiecte în sine, văd în această străduinţă şi pasiune a noastră şi o bună ocazie de cunoaştere de sine, respectiv de autodepăşire şi creştere în general. Am făcut o selecţie, pe baza experienţei personale, pentru a vă încuraja să luaţi parte la câteva din concursurile preferate ale românilor (lista restrânsă şi subiectivă):

  • loturile şi Olimpiada: Judeţeană, Naţională, Europeană (juniori), Tuymaada (Yakuţia), Central-Europeană, Balcanică, Internaţională
  • marca Infoarena: Algoritmiada, Junior Challenge, Summer Challenge, Autumn WarmUp
  • pe echipe: pentru studenţi - ICPC, RPCP, pentru 'tineri' - IIOT, AGM
  • alte concursuri desfăşurate în România - RMI, FiiCode, ProSoft, Catalyst Coding Contest, Info Oltenia, FMI No Stress, Empowersoft
  • alte olimpiade şi concursuri din străinătate, la care participarea se realizează adesea online, dar şi onsite în anumite condiţii: IATI (Shumen), Olimpiada Baltică, Olimpiada Zhautykov (Kazahstan), Olimpiada Moscovei, USACO, COCI
  • online, mai frecvente, precum Codeforces şi Atcoder

Îi felicit pe cei care au luat parte la aceste concursuri şi încurajez întreagacomunitate să se implice cu perseverenţă în astfel de activităţi, deoarece sunt foarte folositoare şi distractive. Subliniez că pentru concurenţi, experienţaconcursului este completă doar după ce problemele rămase nerezolvate sunt abordate ulterior (upsolving!). Desigur, recomand rezolvarea problemelor de la ediţiile anterioare (pe multe le puteţi simula local, pe infoarena sau oj.uz), precum şi multă pregătire eficientă în arhivele de probleme în general. Românii concurează cu drag şi cu succes la ele, aşa că oricând veţi putea găsi sprijin în impas.

Re: Girl Power

Întrebări de acum 3 ani îşi găsesc acum răspunsuri care nu pot decât să ne încânte:

  • Alexa2001Alexa Tudose Alexa2001 câştigă balcaniada de seniori! Prin ea, 2019 devine al patrulea an la rând când locul 1 la BOI e obţinut de români

Laura ne-a făcut bucuria (după cum mi-a dat de înţeles, reciprocă) să ne împărtăşească câteva gânduri legate de concurs:

Din punctul de vedere al competiţiei, în prima zi punctajele au fost mult mai mari decât ne aşteptam şi competiţia mult mai strânsă. Anticipam că a două zi o să fie mai grea, lucru care a fost amplificat şi de problemele tehnice, Theo simţind asta cel mai bine. Mi-a plăcut foarte mult, a fost mai mult ca o tabără. Atmosfera a fost destinsă, super chill şi caterincă. Cred că la asta a contribuit că noi 4 ne înţelegeam foarte bine, Hamzat – ghidul nostru, dar şi că i-am avut pe Dani şi domnul Szabo ca team leaderi. Ne-am împrietenit cu mulţi concurenţi, am vizitat şi Doha pe drum, şi per total a fost o experienţă mişto.

Succesul din Portugalia

Finala ICPC, desfăşurată în Porto, a fost o nouă ocazie ca foştii liceeni români care au îmbogăţit România cu strălucitoare medalii la competiţiile internaţionale să se reafirme, de data aceasta din partea Universităţii Oxford. Astfel, echipa formată din:

A obţinut locul 16 la concurs! Rezultatul este unul nesperat pentru o echipă de români, întrucât s-au apropiat ca nimeni alţii de câştigarea unei medalii.

Alex, care a luat şi cele mai mari note la examenele primului an dintre toţi cursanţii (dând continuitate acestui obicei românesc, vechi deja de câţiva ani - dar şi responsabilizând generaţiile următoare :-) ) departamentului de informatică al facultăţii, ne transmite un mesaj, din partea sa, dar şi a coechipierilor, legat de competiţie:

ICPC-ul a fost pentru noi o continuare a olimpiadelor din timpul liceului. Cu toate acestea, nu a fost chiar atât de uşoară trecerea de la concursurile individuale la cele pe echipe. A trebuit să dăm simulări săptămânale pentru a putea să lucrăm cu adevărat împreună. Cred că acesta este cel mai important skill pe care l-am dezvoltat de-a lungul acestei competiţii. E important să ştii să împarţi problemele, să le discuţi cu ceilalţi şi să accepţi că uneori ce gândeşti tu poate fi greşit. Legat de competiţie, au fost unele probleme cu editorul pe care noi îl foloseam. Acestea au făcut chiar mai clare rolurile noastre în echipă. În final, am reuşit să ne organizăm şi să obţinem un rezultat de care, cel puţin eu, sunt mândru. Le mulţumesc mult lui Costin şi Ştefan, dar şi coach-ului meu favorit, George. Ştiu, ştiu … vreţi să băgăm o simulare…

Juniorii

Competiţia cea mai importantă la care au participat elevii de gimnaziu a fost EJOI (desfăşurată, de data aceasta, în Slovenia) care a reunit 24 de ţări. În ambele zile de probe, a existat o problemă pe care un singur participant a reuşit să o rezolve cu punctaj maxim. Punctajul maxim obţinubil în fiecare zi a fost de 300 de puncte. Având aceasta în vedere, uimiţi-vă de rezultate:

Este un rezultat grozav, cel puţin comparabil cu cel de acum 4 ani, când România a câştigat la JBOI primele 3 locuri şi încă o medalie de bronz. Mie mi se pare că anul 2019 este pentru juniori unul nemaipomenit, foarte greu de întrecut, şi îi felicităm pentru succes, aşteptând cu nerăbdare rezultate deosebite şi după trecerea lor la seniorat. Că veni vorba...

Seniorii

Ca statistici simpatice, se poate nota că echipa de IOI a avut în componenţa sa 4 elevi de clasa a 12-a, dintre care nici unul nu mai participase la acest concurs, şi pe deasupra şi prieteni unii cu alţii. Aşa surprize au venit la pachet cu noutatea despre care am vorbit mai sus legat de fete la IOI. Competiţia a avut loc în Azerbaijan, de unde păstrez amintirea unei experienţe uluitoare...

Am alcătuit o listă cu medaliile obţinute din partea României şi la BOI (balcaniada s-a desfăşurat anul acesta în Grecia), CEOI (de această dată în Slovacia) şi Tuymaada (Yakuţia). Îi felicităm pe:

Infoarena de la 2019 la 2020

2019 a văzut 2 concursuri reînviate cu ajutorul comunităţii: Summer Challenge şi Autumn WarmUp. Tot cu ajutorul comunităţii am reuşit să ducem mai departe, poate şi mai bine ca în alţi ani, Junior Challenge şi Algoritmiada - aici vreau să menţionez cum şi juniorii se implică şi scriu editoriale, devenind dovezi vii că ajutorul se poate da la orice vârstă, chiar în orice circumstanţă.

Avem înainte un an plin de concursuri, la care străduinţa membrilor de comisie din ţară se va alătura celei a concurenţilor. Mi se pare că anul acesta a avut un nivel mai înalt de dificultate al problemelor la majoritatea olimpiadelor internaţionale, şi asta se poate vedea în punctajele mai joase cu care se obţineau poziţii bune în clasament. Aşadar, recomand tuturor o preocupare mai eficientă în studiul algoritmicii, în abordarea concursurilor, în sprijinirea comunităţii.

 Comentarii (0)

Categorii:

Algoritmiada Runda Finala 2019

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
18 august 2019

Vă anunţăm cu mare plăcere că finala Algoritmiada 2019 va avea loc în perioada 21 - 23 septembrie, la Târgu Jiu. Mai multe detalii puteti gasi accesand pagina programului.

Puteţi găsi mai jos lista cu concurenţii calificaţi la runda finală. Daca aveti nelamuriri in legatura cu felul in care au fost alesi acesti concurenti puteti citi criteriile de departajare. Dacă credeţi că, conform regulamentului, sunteţi calificaţi la runda finală, vă rugăm să scrieţi un comentariu la acest post pentru a vă putea trece pe listă. De asemenea, rugăm şi pe ceilalţi concurenţi să verifice lista şi să ne semnaleze eventualele greşeli, deoarece această listă nu e finală şi poate suferi modificări. Dacă unii concurenţi nu pot participa, locurile lor sunt redistribuite.

Mentionam ca la juniori am reusit sa gasim doar 8 participanti la rundele PreOJI si Junior Challenge, prin urmare va rugam sa ne anuntati in caz ca am omis vreun concurent, pentru a ocupa toate cele 10 locuri pentru runda finala.

Ii rugam pe calificati sa ne confirme sau infirme participarea printr-un reply la mailul primit de la noi.

Calificati juniori

Calificati seniori

 Comentarii (0)

Categorii:

Promotie din partea Asociatiei unPi pentru scolari

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
04 iulie 2019

Asociatia unPi pentru Scolari despre care am vorbit in blogul precedent a lansat o noua promotie infoarenautilor.

Ei vor oferi cate un Raspberry Pi Zero W Complete Starter Kit primilor 5 utilizatori infoarena (inregistrati pe site inainte de 30 Iunie 2019) care le recomanda o familie pentru unPi dacă aceasta familie aplica la unPi şi este selectata in final ca beneficiar unPi.

Va reamintim ca recomandarea se poate face printr-un e-mail la adresa [email protected].

 Comentarii (0)

Categorii:

Asociaţia unPi pentru şcolari şi Junior Challenge

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
23 iunie 2019

Incepand cu anul acesta, juniorul castigator al concursului Junior Challenge va primi premiul unPi din partea Asociaţiei unPi pentru şcolari.

Asociaţia unPi pentru şcolari

Asociatia unPi pentru Scolari a lansat online pe 1 iunie 2019 proiectul #unPi. Iata ce ne scriu ei despre proiect:

Cu acest proiect #unPi vrem sa ajutam copiii din mediile defavorizate, din Romania, sa-si depaseasca in timp, prin munca si forte proprii, conditiile curente de viata. Si facem asta daruindu-le un mic calculator personal pe care l-am numit unPi (il puteti vedea ; este bazat pe platforma Raspberry Pi, de unde si numele "un Pi"), impreuna cu un ghid online, in limba romana, de utilizare si programare (in limbajul Golang) a unPi pe care il vom crea la https://go.unpi.ro

Avem astazi #17 unPi pe care vrem sa le distribuim cat mai variat in toata tara. O familie ce indeplineste conditiile (mediu defavorizat, au un TV cu un port HDMI, unul din parinti ori tutorele legal are un telefon Android) se poate inscrie si urma procesul de aplicare de la vreau.unpi.ro ; Orice persoana poate vota apoi online, prin email, orice aplicatie ori parinte/tutore (care a aplicat pentru unPi) via votez.unpi.ro

Elevii de pe platforma Infoarena care au rezolvat multe probleme si au un punctaj semnificativ pe site, ne pot recomanda prin email un copil de 10+ ani, defavorizat, din mediul/localitatea lor, dar copil muncitor/studios si dornic sa invete lucruri noi, a carui familie, parinte, ori tutore legal este dispus sa aplice pentru a primi unPi (mic calculator personal, nou) la vreau.unpi.ro ; va asteptam. Adresa de e-mail este [email protected].

Conditii pentru castigarea premiului unPi la concursul Junior Challenge

Premiul unPi se acorda juniorului cu cel mai mare punctaj in clasamentul cumulat al celor doua zile de concurs Junior Challenge.

Premiul unPi se acorda unei persoane diferite in fiecare an. Astfel, toti cei care au primit deja premiul intr-o editie anterioara participa in afara competitiei pentru premiu in anii urmatori.

Clarificare: Junior este acela care este absolvent al clasei a 8-a sau mai tanar.

Criterii de departajare

In caz ca sunt mai multi juniori cu cel mai mare puntaj intre juniori, care nu au mai primit premiu, doar unul dintre ei va primi premiul. Alegerea acestuia se va face pe baza urmatoarelor criterii, in ordine, pana cand se poate alege castigatorul:

a) Fiecarui concurent i se asociaza sirul de punctaje obtinute pe fiecare problema, sortat descrescator. Castigator e acela care are sirul mai mare din punct de vedere lexicografic. De exemplu, daca punctajele lui Ionescu sunt 100, 50, 15, 0, 0, 0 iar ale lui Popescu sunt 100, 60, 5, 0, 0, 0, Popescu castiga.

b) Rezultatul la lotul de juniori. Cel care a obtinut punctaj mai mare in urma probelor de la lotul de juniori este desemnat castigator. Necalificarea in lotul largit inseamna 0 puncte iar necalificarea in cel restrans inseamna pastrarea punctajului de la cel largit.

c) Infoarena se angajeaza sa organizeze o runda suplimentara de baraj, in urma careia speram sa ii putem, in sfarsit, departaja pe concurenti.

 Comentarii (0)

Categorii:

info(1) cup 2019

tamionv
Tamio Vesa Nakajima
22 februarie 2019

Concursul info(1) cup

Centrul Judeţean de Excelenţă Prahova lansează a treia ediţie a concursului online de programare infO(1) CUP!!
Proiectul este realizat în parteneriat cu Centrele Judeţene de Excelenţă din Olt, Neamţ, Sălaj, Satu Mare, Iasi, Braşov, Bistriţa Năsăud, Timişoara, Vaslui şi Colegiul Naţional “Ion Luca Caragiale” Ploieşti.

Ediţia din acest an este dedicată în memoria lui Mihai Pătraşcu, cercetător informatician român, decedat acum 7 ani la New York.

Concursul constă în două runde, la care vor participa 279 de elevi:

  • Runda Naţională se va desfăşura pe 23 februarie 2019 şi este adresată elevilor şcolarizaţi în Centrele Judeţene de Excelenţă din Romania;
  • Runda Internaţională se va desfăşura pe 24 februarie 2019 şi beneficiază de participarea a 37 echipe reprezentative din 28 de ţări.

După finalizarea concursului, va fi disponibilă şi varianta online mirror.

Comisia ştiinţifică şi comisia tehnică este formată din elevi olimpici medaliaţi la Olimpiada Naţională şi Internaţională de Informatică şi studenţi ai unor prestigioase universităţi din lume.

Informaţii suplimentare sunt disponibile pe site-ul competiţiei:

info1cup

Mulţumim sponsorilor noştri, tuturor celor care ne stau alături şi dorim succes participanţilor!"

 Comentarii ()

Categorii:

Algoritmiada Runda Finala 2018

alexpetrescu
Petrescu Alexandru
19 septembrie 2018

Vă anunţăm cu mare plăcere că finala Algoritmiada 2018 va avea loc în perioada 28 septembrie - 1 octombrie, la Bucuresti. Mai multe detalii puteti gasi accesand pagina programului.

Puteţi găsi mai jos lista cu concurenţii calificaţi la runda finală. Daca aveti nelamuriri in legatura cu felul in care au fost alesi acesti concurenti puteti citi criteriile de departajare. Dacă credeţi că, conform regulamentului, sunteţi calificaţi la runda finală, vă rugăm să scrieţi un comentariu la acest post pentru a vă putea trece pe listă. De asemenea, rugăm şi pe ceilalţi concurenţi să verifice lista şi să ne semnaleze eventualele greşeli, deoarece această listă nu e finală şi poate suferi modificări. Dacă unii concurenţi nu pot participa, locurile lor sunt redistribuite.

Mentionam ca la juniori am reusit sa gasim doar 7 participanti la rundele PreOJI si Junior Challenge, prin urmare va rugam sa ne anuntati in caz ca am omis vreun concurent, pentru a ocupa toate cele 10 locuri pentru runda finala.

Ii rugam pe calificati sa ne confirme sau infirme participarea printr-un reply la mailul primit de la noi.

Calificati juniori:

Calificati seniori:

 Comentarii (5)

Categorii:

Concursul National de Informatica "Adolescent Grigore Moisil"

xtreme77
Patrick Sava
13 martie 2018

In luna mai a anului 2015, Concursul National de Informatica “Adolescent Grigore Moisil” debuta cu success pe scena informaticii romanesti, in implementarea acestui proiect fiind implicati in mod majoritar elevi ai Colegiului National "Spiru Haret" din capitala.

Dupa trei editii scurse de la momentul inaugurarii concursului, organizatorii proiectului propun o schimbare majora: incepand cu editia de anul acesta concursul va avea doua zile de proba, premiile fiind in continuare acordate primelor 10 echipe in ordinea descrescatoare a punctajelor de pe clasamentul cumulat. Noul format al concursului este menit sa faca o departajare cat mai corecta intre echipele participante, dar si sa incurajeze si mai mult socializarea intre concurenti, decat se intampla deja. O consecinta a acestei schimbari este faptul ca numarul de probleme pe care comisia stiintifica le are de pregatit se dubleaza, astfel ca imi doresc sa le multumesc prin aceasta cale tuturor celor care, alaturi de mine, s-au implicat in pregatirea subiectelor pentru concurs intr-un mod cat mai profesionist: george_stelianChichirim George george_stelian, PlayLikeNeverB4George Marcus PlayLikeNeverB4, vladm98Munteanu Vlad vladm98, teoionescuIonescu Teodor teoionescu, cosmin79Carabet Cosmin Andrei cosmin79, Mihai22eMihai Ionut Enache Mihai22e, stelian2000Stelian Chichirim stelian2000, omegasFilip Ion omegas, btkroSilviu Troscot btkro, AndreiBarbutaAndrei Barbuta AndreiBarbuta, AndreiDumitrescuAndrei Dumitrescu AndreiDumitrescu, luizacomanescuLuiza Comanescu luizacomanescu.

In momentul de fata, A.G.M se bucura de un element de unicitate, fiind singurul concurs romanesc on-site, dedicat exclusiv elevilor de liceu, care foloseste formatul de tip ACM – o echipa de cel mult trei elevi (care reprezinta aceeasi institutie de invatamant) are de rezolvat un set de 10-12 probleme de algoritmica in 5 ore, avand la dispozitie un singur calculator.

Tin sa multumesc comisiei stiintifice (mentionata mai sus), comisiei organizatorice (formata majoritar din elevi ai Colegiului National "Spiru Haret" Bucuresti sustinuti in permanenta de conducerea liceului), Echipei Infoarena cat si sponsorilor acestei editii, fara de care nu am fi putut oferi conditii de exceptie participantilor:
- Fundatia eMAG – un sponsor traditional al proiectului, care ni se alatura pentru a treia oara la rand in vederea indeplinirii tuturor obiectivelor pe care ni le propunem.
- Qualitance – de asemenea, un sponsor traditional al proiectului, alaturandu-se initiativei noastre pentru a treia oara la rand.
- Take Off Labs – un nume nou care se implica in dezvoltarea proiectului nostru ambitios. Veti afla mai multe despre companie in cadrul unei prezentari care va avea loc exact inainte de premierea castigatorilor Concursului National de Informatica ‘Adolescent Grigore Moisil’.

Inscrierile sunt deschise pana in data de 21 martie, ora 23:59. Informatii relevante despre concurs puteti gasi pe site-ul oficial sau pe pagina oficiala de Facebook.

Pana acum, numarul de echipe inscrise in concurs mi-a depasit cu mult asteptarile, lucru care ma bucura foarte mult. Sunt convins ca "fenomenul" nu ar fi luat amploare fara existenta voastra: comunitatea Infoarena.

Va asteptam in numar cat mai mare pe 24-25 martie la Bucuresti!

 Comentarii (2)

Categorii:
Vezi pagina: 1 23456... 3637383940 (398 rezultate)