Fişierul intrare/ieşire: | nave_interdimensionale.in, nave_interdimensionale.out | Sursă | Autumn WarmUp 2020 |
Autor | Cezar Trisca-Vicol, Cosmin-Mihai Tutunaru | Adăugată de | autumnwarmup2020 •autumnwarmup2020 |
Timp execuţie pe test | 0.2 sec | Limită de memorie | 256000 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Nave Interdimensionale
Alex tocmai a redescoperit un joc din copilărie de care este atât de încântat încât s-a gândit să-l propună la concursul . Cum probabil v-aţi aşteptat deja, el oferă de puncte ca recompensă celor care rezolvă corect jocul.
Fie N nave interdimensionale aflate la diferite coordonate întregi . În fiecare secundă, poate fi efectuată o operaţie de tipul: se selectează o navă aflată la poziţia şi se mută în una dintre cele poziţii vecine: .
Alex vrea să afle numărul minim de secunde după care vor fi cel puţin linii cu măcar o navă şi cel puţin coloane cu măcar o navă.
Cerinţă
Cunoscând coordonatele celor nave interdimensionale, aflaţi numărul minim de secunde cerut de Alex.
Date de intrare
Fişierul de intrare nave_interdimensionale.in conţine pe prima linie numerele naturale şi separate printr-un spaţiu, iar pe următoarele linii se află câte două numere naturale separate printr-un spaţiu, reprezentând coordonatele navelor.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire nave_interdimensionale.out conţine pe prima linie numărul minim de secunde cerut de Alex.
Restricţii
- Se
garanteazăpoate demonstra că există mereu soluţie. - Coordonatele navelor în orice secundă
sunttrebuie să fie numere . - Subtaskul de puncte : şi
- Subtaskul de puncte : şi
- Subtaskul de puncte : şi
- Subtaskul de puncte : şi şi
- Subtaskul de puncte : şi şi
Exemplu
nave_interdimensionale.in | nave_interdimensionale.out |
---|---|
7 4 2 2 2 2 3 2 4 2 4 2 4 3 4 3 | 3 |
3 3 0 0 0 0 0 0 | 6 |
Explicaţie
Pentru primul exemplu:
Cifra de lângă litera reprezintă numărul de nave care se află în acel punct, iar punctele cu sunt obţinute din cele iniţiale.
Prima navă se mută spre stânga
A patra navă se mută în jos
Ultima navă se mută în sus
Punctele ocupate sunt: .
Pentru al doilea exemplu:
O nava se mută în cu cost 2 iar altă navă se mută în cu cost 4.
Nu putem să mutăm nava în deoarece încalcă restricţiile.