Afişează mesaje
Pagini: [1] 2 3 ... 6
1  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Complexitate algoritmi : Septembrie 29, 2015, 11:22:19
In linii mari complexitatea timp se refera la cate operatii se efectueaza in timpul rularii unui program.
De exemplu daca ai un for pana la N, fiecare pas al for-ului reprezinta o operatie => vei avea complexitate timp O(N).
Constantele nu se iau in calcul => O(N) ruleaza la fel de repede ca O(2*N).
Daca programul efectueaza un numar descris de o functie exponentiala de instructiuni => complexitate exponentiala. Inversul functiei exponentiale este logaritmul => complexitate logaritmica.

Complexitatea memorie se refera la cata memorie se aloca in timpul rularii programului. De exemplu daca ai nevoie sa retii o matrice de N linii, M coloane complexitatea memorie va fi N*M.

Daca esti ok cu engleza, pe wikipedia gasesti un articol destul de ok (Analysis of algorithms).
2  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Monopol : Septembrie 12, 2011, 21:00:06
Un lucru corect si demn de facut ar fi ca fiecare profesor sa isi dea interesul in locul in care preda. Acest lucru il vad eu ca fiind marea lipsa a sistemului. Si tocmai asta este cel mai greu de remediat. Este greu sa fim peste tot la fel de buni cand, asa cum s-a punctat deja, nu este peste tot creat un mediu in care sa fim buni. Motivatia celor care au posibilitatea sa creeze un astfel de mediu - aici trebuie lucrat. Si cred ca din pacate, numarul de locuri / liceu nu are nimic de a face cu acea motivatie.

De cele mai multe ori motivatia consta in satisfacerea propriilor cerinte ale individului. Ori sunt putini acei profesori care au enorma constiinta pe care satisfactia performantei o cere. Tot din colectia parerilor personale, cred ca la ICHB s-a reusit tocmai pentru ca motivatia financiara a fost puternica. Probabil s-ar observa progrese si in alte locuri daca performanta ar fi recompensata, cel putin, financiar. Dar nu stiu daca asta ar fi sanatos. Nu mi se pare sanatos sa hranim mentalitatea ca lucrurile importante se invart in jurul banilor. Este putina psihologie la mijloc, dar o asemenea revolutie nu o poti face fara a schimba mentalitatea creata in jurul sistemului de invatamant. A fi dascal cere vocatie, ori printre noi oamenii uita sa vada nobletea si reala semnificatie a educatiei. Nu te poti astepta la performanta acolo unde elevii nu isi respecta statutul de elevi, iar profesorii statutul de profesori. Si mai presus decat asta ei au uitat -elevi si profesori - sa lucreze impreuna pentru dezvoltare, si fiecare este mult prea individualist. Omul care va reusi sa darame norul acestei mentalitati si partea in care interesul personal se denatureaza prin exagerare in dezinteres total fata de lumea si societatea careia ii apartinem, acela va merita intreg respectul meu.

De aia spun: un lucru corect si demn ar fi ca fiecare profesor sa-si aminteasca propriul rol. Pentru ca oricat de trist ar parea, acesta este un prim mic pas care se cere a fi facut, iar fara el calea catre restul pasilor mari ramane inchisa.
3  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 496 Rj : August 03, 2009, 08:13:01
S-ar intalni in (2,2) dupa tmin = 2. Mai exista o solutie cu tmin = 2 si anume (3,1), dar pozitia (2,2) este minima.
4  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: CEOI 2009 : Iulie 04, 2009, 16:50:36
Mai este foarte putin pana miercuri. Eu va tin pumnii si va doresc sa aveti rezultate frumoase. Bafta !
5  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Yakutia 2009 : Iulie 04, 2009, 16:46:15
Felicitari si bafta in continuare  Smile
6  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 016 Range minimum query : Aprilie 24, 2009, 18:58:16
Eu iti dau dreptate, dar vad ca le-a intrat multora in cap ideea asta ca Pascalul "e de vina" pentru punctajul lor si atata timp cat se poate mi se pare normal sa fie descurajata si chiar contrazisa. Adica are si limbajul asta de programare defectele lui si trebuie blamat pentru ele. Ori, in cazul de fata, mi se pare ca se exagereaza cu ideologia "in Pascal nu se poate 100" Smile.
7  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 016 Range minimum query : Aprilie 24, 2009, 11:41:25
Am vazut ca din ce in ce mai des se intreaba pe forum daca o sursa Pascal poate obtine punctaj maxim. Se poate ca atunci cand este adaugata o problema in arhiva educationala sa faceti doua surse una in C++ si cealalata in Pascal si sa lasati la indicatii link catre amandoua?
8  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Revolutie la Chisinau : Aprilie 08, 2009, 18:25:51
Domnule Marcel Codrea, privesti foarte superficial ce se intampla. Ma refer la ce-ai scris la LE.
9  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 827 Afaceri : Aprilie 03, 2009, 16:20:06
Cred ca linkul este bun, dar problema nu poate fi accesata nici din arhiva.
10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 700 Ab2 : Aprilie 03, 2009, 16:18:20
O permutare de N elemente este formata doar din numere din multimea {1, 2, ..., N} care apar o singura data intr-o ordine aleatoare. De exemplu permutarile multimii {1, 2, 3} sunt:
{1, 2, 3}
{1, 3, 2}
{2, 1, 3}
{2, 3, 1}
{3, 1, 2}
{3, 2, 1}
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Teme / Răspuns: din binar in zecimal : Martie 21, 2009, 17:15:51
Transformarea unui numar din binar in zecimal se face ca la mate. Daca ai un vector v cu N elemente reprezentand cifrele binare, numarul zecimal il obtii cu un for prin v calculand intr-o suma toti termenii v[ i ] * 2 N - i .
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 003 Fractii : Martie 13, 2009, 07:17:15
Imi jice ca nam timp cu o formula n*n ce fac??
Citesti o carte de limba romana inainte de a posta pe forumul infoarena. 

Si dupa asta poti sa citesti si restul topicului. E destul de clar exprimat de ce nu e optima o complexitate patratica si ce trebuie sa faci Smile.
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 482 Pluton : Martie 12, 2009, 10:11:11
Eu inteleg ca vrei sa ma ajuti dar decat sa vorbesti aiurea mai bine ma lasi. Din moment ce a luat 100 pe evaluatorul de la OJI nu cred ca e chiar ineficienta. Si cred ca mi-am dat si eu seama ca testele nu-s grupate din plictiseala.

Nu vrei tu sa-ti revizuiesti tonul si sa lasi ironia asta inutila chiar daca esti stresat de faptul ca sambata e OJI? Personal nu cred ca e nimic vorbit aiurea in postul in care ti s-a raspuns.

Daca vrei sa fii ajutat poti incepe prin a fii mai explicit: WA sau TLE? Daca e WA deja putem sa nu mai stam de vorba. Considera ineficienta programului tau demonstrata. Daca e TLE cred ca e destul de clar ca nu respecti limitele impuse aici. Problemele care au fost date la OJI n-au fost puse copy-paste pe Infoarena, ci modificate, si unele teste chiar imbunatatite din cate stiu eu. Pur si simplu sunt probabil alte limite si alte teste. Nu vad nicio problema ca obtii punctaje diferite.

Concluzie: sursa ta nu e "chiar ineficienta", e doar destul de ineficienta.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 312 Sume 2 : Martie 01, 2009, 16:40:13
Imi da o eraore la test killed by signal sigsev 11, ce inseamna?Imi poate zice cineva? Brick wall


"11(SIGSEGV): Segmentation fault. Asta in 99% din cazuri inseamna ca ai probleme cu accesul la memorie. Ai iesit din limitele unui vector, ai facut stack overflow, etc." (citat din documentatie, si eu te sfatuiesc sa dai click si sa citesti)
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 003 Fractii : Februarie 21, 2009, 18:02:03
nu stiu cum e ciuru' lu erastotene si nici nu inteleg nimic daca ma uit pe net..treb sa imi expl cineva..

Pentru ciur incearca sa te uiti in arhiva educationala aici : http://infoarena.ro/problema/ciur. Si ca sa intelegi mai bine pe sursele celor care au facut problema. Arhiva educationala este conceputa pentru incepatorii care vor sa invete lucruri noi.

Cat despre surse, inclusiv problema fractii are acces liber la sursele trimise. Daca e ceva ce nu intelegi, trimite-mi un mesaj personal si o sa-ti explic eu cum functioneaza ciurul.
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Mos Craciun : Februarie 20, 2009, 09:01:52
Scrie sus la sursa Smile, problema a fost propusa la Grigore Moisil By Net 2006. Din cate vad solutiile nu exista pe Infoarena, dar ele au fost publicate intr-un numar din Gazeta de Informatica (http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=961.0).
17  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #11: Revizuirea functionalitatii ratingului : Februarie 20, 2009, 08:52:12
Acest IAP a fost respins in sedinta din 12 ianuarie 2009 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20090112).
18  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #10: Virtual Contest : Februarie 20, 2009, 08:51:04
Acest IAP a fost aprobat in sedinta din 12 ianuarie 2009 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20090112).
19  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #9: OKR : Februarie 20, 2009, 08:49:38
Acest IAP a fost aprobat in sedinta din 10 octombrie 2008 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20081010).
20  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #3: infoarena 3.0 : Februarie 20, 2009, 08:43:31
Acest IAP a fost respins in sedinta din 16 februarie 2009 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20090216).
21  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #2: Concurs studenti : Februarie 20, 2009, 08:42:34
Acest IAP a fost respins in sedinta din 16 februarie 2009 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20090216).
22  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #1: Concurs "hackaton" : Februarie 20, 2009, 08:41:36
Acest IAP a fost respins in sedinta din 16 februarie 2009 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20090216).
23  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #0: Sistemul IAP (infoarena Proposal) : Februarie 20, 2009, 08:06:39
Acest IAP a fost aprobat in sedinta din 28 noiembrie 2007 (http://infoarena.ro/planificare/sedinta-20071128).
24  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #8: "Almanah" infoarena : Februarie 17, 2009, 07:38:52
Ar fi dragut sa existe o editura care sa apartina comunitatii Infoarena. Daca exista o motivatie de a cumpara o carte cu articolele deja existente pe site, trebuie sa existe aceeasi motivatie pentru a cumpara o culegere de exemplu, cu problemele si solutiile care au fost date la concursurile organizate de site. Si ar fi simpatic sa apara si ceva care sa dezvaluie mai mult din motivatiile fiecaruia dintre voi de a se implica in dezvoltarea proiectului Infoarena; imi place sa citesc IAP#3, acolo scrie putin despre cum a inceput totul, dar experienta voastra este mult mai bogata de atat si ar fi grozav sa o impartasiti cu noi.
25  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #10: Virtual Contest : Februarie 17, 2009, 07:36:11
Mi se pare foarte utila propunerea de a permite asftel de concursuri pentru ca dezvolta mult interesul utilizatorilor de a se implica in organizarea concursurilor. Iar ce zice Silviu Ganceanu mai sus despre “grupurile de studiu” mi se pare si mai tare. Abia astept sa vad un IAP scris despre asta, desi cred ca cea mai mare problema va fi identificarea unor utilizatori dispusi sa fie mentori, dar daca va decideti sa propuneti spre votare si sa redactati IAP-ul asta am si eu cateva idei pe care vreau sa le pun la share.

P.s.: Cred ca ar fi bine daca s-ar anunta si pe forum cand un IAP este respins sau aprobat.
Pagini: [1] 2 3 ... 6
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines