Afişează mesaje
Pagini: [1] 2 3 ... 12
1  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Ce functii exista in C++ dar nu si in Pascal ? : Martie 23, 2013, 03:48:31
Probabil mai corect ar fi sa intrebi ce librarii are C++ si nu sunt in Pascal? In cazul Pascal putem spune ca are mult mai putini dezvoltatori si deci o sa aibe mult mai putine librarii pentru ca e putina lume care sa scrie respectivele librarii.

In cazul concursurilor de programare C++ are avantajul major de a permite folosirea STL (Standard Template Library) (nu are legatura cu numarul mic de dezvoltari, ci mai degraba cu faptul ca e un limbaj invechit). Aceasta librarie are implementate multe structuri de date si algoritmi. Printre functiile mai utile sunt sort, shuffle si next_permutation iar printre structurile de date mai folositoare sunt vector, queue, deque, priority_queue, set si map.
2  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Lot 2008 Neamt - probleme & subiecte : Martie 13, 2013, 03:30:07
Cel putin 8 probleme sunt pe infoarena, 733-740: http://infoarena.ro/arhiva?display_entries=50&first_entry=700 A 9a poate a fost interactiva.
3  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Broken counter : August 23, 2012, 01:32:40
The fact that you chose python for this code is very confusing to me.
4  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Tudor Vianu : Aprilie 07, 2012, 11:48:54
Sa zicem ca nu am fost la ONI inca, pile nu am caci nu cunosc pe nimeni de pe acolo. Singura mea posibilitate este media mea.
Deci, cum am mai zis as vrea sa stiu ce medie mi-ar trebui daca nu pot indeplini criteriile pe care mi le-ati dat ?

Poti sa incerci, dar sa nu iti faci sperante, in Vianu nu sunt relevante notele si pentru domnul director cu atat mai putin. Se pune insa accent mare pe proiecte, pe activitati scolare (ne/curiculare), olimpiade, concursuri, orice, dar nu note.
5  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Tudor Vianu : Aprilie 05, 2012, 15:06:13
Iti trebuie doar 2 lucruri: pile si o gramatica mai buna  Ok

Daca ai fost la vreo olimpiada nationala in anii trecuti nu ar trebui sa fie vreo problema sa te transferi. Eu m-am transferat in clasa a X-a din Cantemir in Vianu cu diploma de mentiune de la ONI din clasa a IX-a. Cred ca e relevant de mentionat ca am ajung in Cantemir pentru ca nu am avut medie de ceva mai bun.
6  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 227 Geometrie : Martie 25, 2012, 00:35:10
Nu imi este clar de ce iti da KBS 11 in cazul pe care l-ai trecut tu acolo, dar din restul codului observ ca nu folosesti variabila ap in mod consistent. In unele cazuri consideri ca este numarul de aparitii al cuvintelor iar in alte cazuri consideri ca este numarul de cuvinte dintr-un subarbore. Cred ca vrei sa folosesti 2 variabile separate pentru asta. Asta explica de ce iei incorect, dar sunt sanse mari ca KBS-ul sa fie din aceiasi cauza.
7  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Martie 23, 2012, 20:46:55
Este o eroare de compilare in evaluator la problema http://infoarena.ro/problema/volei .

S-a rezolvat si ti-am reevaluat sursele. Multumim de sesizare.
8  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 038 Cuplaj maxim de cost minim : Martie 23, 2012, 13:06:17
Imi poate spune cineva de ce sursa http://infoarena.ro/job_detail/721120?action=view-source nu ia 100 de puncte?

Testeaza sa vezi cum merge daca tii liniile din matricea drumurilor intr-un bloc continuu, adica sa folosesti vector sau un tablou bidimensional. Listele alocate dinamic sunt destul de incete pentru ca pointerii sunt imprastiati prin memorie si salturile de la un element la altul sunt costisitoare.
9  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Implica-te! / Răspuns: Links : Martie 23, 2012, 12:52:26
Links... so Web 1.0.

Am copiat layoutul de la articole pentru links. Ramane de vazut daca punem poze pentru aspectul estetic.
10  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Implica-te! / Links : Martie 22, 2012, 23:29:36
Dupa ce aici s-a discutat despre cateva resurse online noi, mi-am dat seama ca pe infoarena avem sectiunea Links care are chiar rolul de a le promova. Din pacate, aceasta sectiune este destul de invechita. Am inceput sa actualizez continutul, dar problema principala a paginii pare a fi legata de layout si cred ca trebuie aranjata asemanator cu sectiunea de Articole.

Am creat acest topic pentru ca toata lumea sa isi poate exprima parerile in legatura cu schimbarile de continut, si mai apoi de uzabilitate.

Changelog:
  • Actualizat o parte din linkuri.
  • In sectiunea Olimpiade am sters linkul catre siteul ONI 2004, poate fi gasit pe olimpiada.info.
  • In sectiunea Concursuri am adaugat Codeforces.
  • Am sters sectiunea de liste de discutii. Outdated. Nu cred ca mai e relevanta o sectiune de tipul acesta.
  • Am sters sectiunea de compilatoare si editoare. Trebuie promovata pagina OJIKitului. Probabil ca infoarena.ro/schimbare-borland trebuie actualizat la randul sau.
  • In sectiunea Carti si Publicatii am sters linkurile care Introducere in Algoritmi, Solutii pentru problemele din CLR, Informatica pentru grupele de performanta. In primul si al treilea caz, linkurile erau stricate si la momentul de fata cred ca politica infoarena nu promoveaza astfel de linkuri. In cazul al doilea nu am gasit resursa.
  • In sectiunea Algoritmi am sters Algorithmist, consider ca este depasita ca resursa pentru ziua de astazi.
  • Am creat sectiunea Cursuri Online.
  • In sectiunea general am sters: Parerile fostilor olimpici despre olimpiada de informatica, TypeA, e-Edu.
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1249 Monezi2 : Martie 22, 2012, 16:22:26
In fisierul de intrare trebuie modificat la cele 2 sume :aveti 1 in loc de 10 Very Happy

Am modificat, multumim pentru sesizare.
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Drum de suma minima/maxima in matrice [PD] : Martie 18, 2012, 12:30:25
In forma in care ai expus-o tu, aceasta problema nu admite rezolvare polinomiala.

Nu a spus ca drumul trebuie sa fie simplu, deci cred ca Bellman-Ford ar trebui sa fie ok.

Mai gandeste-te.

Sigur nu mai trebuie sa te gandesti tu Wefgef? Prostu zice ca daca drumu nu e simplu atunci merge Bellman-Ford.

Daca drumul nu e simplu costul e infinit/-infinit.

Intr-o matrice umpluta cu 0, costul minim este 0 si costul maxim este 0.
Intr-o matrice umpluta cu 1, costul minim este 2n si costul maxim este infinit.
Intr-o matrice umpluta cu -1, costul minim este -infinit si costul maxim este -2n.
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Drum de suma minima/maxima in matrice [PD] : Martie 18, 2012, 12:03:23
P.S. : Algoritmul functioneaza atata timp cat matricea contine doar numere pozitive, sau numere negative care sa nu aiba in jurul lor numere pozitive mai mici in modul ca cele negative.

Putin cam specific pentru cum a fost data problema. In primul rand afirmatia ta este adevarata in cazul problemei de minim si in al doilea rand algoritmul Bellman-Ford detecteaza acest caz pentru ca ceea ce tu descrii este un ciclu de cost negativ, care conduce la un cost infinit.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Drum de suma minima/maxima in matrice [PD] : Martie 18, 2012, 01:40:46
In forma in care ai expus-o tu, aceasta problema nu admite rezolvare polinomiala.

Nu a spus ca drumul trebuie sa fie simplu, deci cred ca Bellman-Ford ar trebui sa fie ok.
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: vectori...? : Martie 05, 2012, 14:01:28
O alta metoda de a verifica daca un numar este intreg este urmatoarea :
Cod:
if(x - int(x) == 0)
  cout<<"x este numar intreg";
else
  cout<<"x este numar real \ intreg";
Int(x) reprezinta partea intreaga a lui x .

Aceasta este aceiasi metoda ca cea prezentata de Paul pentru ca int(x) este aproximativ acelasi lucru cu floor(x), diferenta fiind ca in primul caz avem ca rezultat un int iar in al doilea un double, pe langa faptul ca nu funtioneaza prea bine in practica.
Pentru ca valorile reale sunt stocate ca aproximari atunci cand sunt implicate in operatii apar erori de calcul. Destul de des vom ajunge sa avem stocat in variabila x valoarea 3.99999...98 in loc de a avea 4. Depinde foarte mult de felul in care aceste operatii sunt implementate de compilator si poti sa fii sigur ca depind semnificativ intre gnu gcc, mingw gcc, visual c si borland c. Compilatoarele moderne sunt mai destepte si isi dau seama mai bine ce fel de valoari sunt stocate in variabilele de tip double dar poti sa experimentezi putin in borland c ca sa observi cum acest cod nu rezolva bine problema.
Codul lui Paul este varianta sigura de a testa daca o variabila double stocheaza un intreg.

O alta varianta de a vedea ce numere sunt intregi in cazul problemei tale este de a citi partea intrega si partea fractionara a valorilor in variabile intregi separate. Presupunand ca numele iti sunt date cu zecimale poti avea ceva de genul:
Cod:
scanf("%d.%d", &partea_reala, &partea_fractionara);
if (partea_fractionara == 0) {
   [ avem un intreg ]
}
Atunci cand nu stii cum ti se dau numerele poti sa scrii astfel:
Cod:
scanf("%s", string);
if (sscanf(string, "%d.%d", &partea_reala, &partea_fractionara) == 1 || partea_fractionara == 0) {
  [ avem un intreg]
}
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Teme / Răspuns: ecuatii in q : Februarie 03, 2012, 01:38:33
2(x+1)=1  3        va rog frumos ajutati-ma astazi sa fac ecuatia asta va rog frumos
      5      4

2*x+2/5=7/4
2*x=7/4-2/5
2*x=35/20-8/20
2*x=27/20
x=27/40

As fi curios totusi de ce ai intrebat asa ceva pe infoarena  Shocked

Deci asa trebuia interpretat mesajul. Eu m-am gandit la q ca fiind ceva program cum este R (acesta e pentru statistica si simulari).
17  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Subiect MUTAT: ecuatii in q : Februarie 02, 2012, 20:28:50
Acest subiect a fost mutat în Teme.

http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=6992.0
18  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Când matematica își bagă nasul în lumea muzicală : Ianuarie 25, 2012, 18:05:51

La sfarsitul piesei mi-am dat seama ca ametisem... bine ca eram in pat de la inceputul auditiei.
19  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: compilator : Ianuarie 12, 2012, 11:14:45
IDE ar fi fost un titlu mai bun, deoarece Code:Blocks este un IDE  Smile.

Cand lucram in Windows imi faceam un shortcut catre IDE-ul pe care il foloseam si ii setam Working Directory (click dreapta->Properties) catre directorul de lucru. Apoi puneam acolo fisierele de intrare si tot acolo apareau si fisierele de iesire. Sper sa iti mearga, eu nu am mai facut ceva asemanator de multi ani Smile.
20  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Rezultate ACM ICPC 2011 SouthEastern European Region : Octombrie 17, 2011, 00:27:14
Bravo! Mult succes la finala.
21  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 039 Coduri Huffman : Iulie 08, 2011, 14:54:57
Vreau sa stiu si eu ce timp scot pe ultimu` test (solutia de 2.28kb ora 10:30:40), imi da MLE pe ultimele 4 teste. Sa vad daca am probleme doar cu memoria sau memorie + timp. Un admin pls! Mie-mi da 2.5-2.6 dar am un jaf de laptop...nu prea ma bazez pe timpii scosi de el.

Putin mai complicat de testat de timpi scoti pe evaluator si beneficiile nu sunt semnificative. Cert este ca folosesti foarte multa memorie si ar trebui sa te concentrezi pe asta. Tu aloci vreo 60 de MB din start si nu iti mai ramane prea mult spatiu pentru restul nodurilor arborelui, pe care le aloci dinamic, dar si ele costa 16 kb, deci te uiti la inca 30 de MB pe testul maxim. (in plus pointerii intreuneaza in general executia).

Ti-as recomanda sa tii arborele static si sa ai grija daca toti vectorii au limitele bune.
22  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: MingW pe openSUSE : Iulie 08, 2011, 14:24:01
Cum instalez MingW pe openSUSE?

Ai putea incerca Eclipse. Este un IDE scris in Java care poate fi folosit pentru multe limbaje fiind extensibil prin pluginuri. Are gui pentru debugger si nu e nevoie sa emulezi nimic.
23  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Grigore Moisil 2011 / Răspuns: Stup : Aprilie 02, 2011, 10:07:00
Cum ajunge albina in casuta 9 direct din casuta 1? (fara sa treaca prin 2)

Trece si prin casuta 2, dar albina 1 si albina 2 fac parte din acelasi trib.
24  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Grigore Moisil 2011 / Răspuns: Răspuns: Carti2 : Aprilie 02, 2011, 10:02:42
Cartile trebuie puse neaparat "in picioare"?

DA.
25  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Grigore Moisil 2011 / Răspuns: SumDiv2 : Aprilie 02, 2011, 09:35:27
Sunteti siguri ca pentru al 2-lea interval suma divizorilor tuturor numerelor naturale intre 3 si 7 este 37?  Raised eyebrow

DA.

1 + 3 + 1 + 2 + 4 + 1 + 5 + 1 + 2 + 3 + 6 + 1 + 7 = 37
Pagini: [1] 2 3 ... 12
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines