Afişează mesaje
Pagini: [1] 2 3
1  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 13, 2009, 13:19:19
Sir finit de instructiuni != ruleaza la infinit. De exemplu

Citat
while(1)
{
 printf("Asta e algoritm!");
}

Algoritmul asta are 2 instructiuni, deci e sir finit. Dar programul ruleaza la infinit. Asadar, orice program reprezinta implementarea unui algoritm.  Smile Inclusiv evaluatorul infoarena.

Umh.. good point.
2  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 13, 2009, 11:49:36
Un algoritm este un sir finit de instructiuni care rezolva o problema. El trebuie sa fie clar si general ( aceleasi surse, aceleasi rezultate ). Evaluatorul infoarena nu este un algoritm deoarece nu este finit. Dar functiile pe care le foloseste pentru a evalua o sursa, pentru a calcula scorul, etc. sunt finite. Ele sunt algoritmi.
3  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 13, 2009, 11:00:38
Desi in cazul evaluatorului, acesta in sine nu este un algoritm, ceea ce el face la fiecare sursa verificata este un algoritm. Deci foloseste algoritmi, desi el in sine nu este unul.

Sunt totusi uimit ca domnul Sima Cotizo a avut tupeul sa mute topicul dupa ce el insusi a facut off-topic. Un moderator ar trebui sa aiba grija de forum, nu sa-si bata joc de topicuri.
4  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 13, 2009, 09:14:20
Acest program (pentru ca aparent nu este  un algoritm) a fost conceput cu ideea de a rula la infinit (ca mai da el rateuri din cand in cand e altceva), dar el teoretic ar trebui sa ruleze la infinit.

Ok, am inteles. Sunt de acord, evaluatorul infoarena nu este un algoritm.
5  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 12, 2009, 23:00:10
All in all, ma bucur ca am zis ce am zis, ca altfel cineva ar putea crede ca utilizez si algoritmul de prajit cartofi copti in aplicatia mea.
Ma indoiesc ca cineva va crede asa ceva.

Cand m-am referit la algoritm (si implicit la algoritmica) ma refeream la un procedeu, o idee, care rezolva o problema generala, deci care este utilizabil in situatii variate (eu unul asa il vad). Nu am auzit pe nimeni sa se refere la cazul trivial de a afisa "Hello world!" pe ecran, drept "algoritmul de implementare a primului tau program intr-un anumit limbaj".
Acum, de ce nu s-ar aplica termenul de algoritm aplicatiei tale? "Hello world" de ce nu ar fi un algoritm? Si inca ceva, tu cand vezi o definite, ai nevoie de cate o persoana care "sa se refere" la fiecare element din extensiunea termenului definit? ( aici am facut putin flame, dar subliniez prima intrebare ).

Deschide un sondaj sa vedem ce zic si ceilalti...  Very Happy  Tongue
Pe el nu l-a dat nimeni afara sustinand ca e off-topic. Dar se pare ca tu ai fi.

Wow, sunt mirat ca din ce am zis a iesit un intreg flame war.
Am incercat prin exprimare cel putin sa nu iasa asa ceva. Se pare ca nu toti au avut aceeasi atitudine.

P.S : Discutia a devenit offtopic rau de tot
Unde este Sima Cotizo sa va stearga mesajele?  Angry
6  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 12, 2009, 21:34:50
PS: iti dai seama ca exista programe facute sa ruleze la infinit si care chiar fac ceva. Bineinteles, nu trebuie neaparat ca acel program sa-ti returneze un raspuns la sfarsit.

Da, "finitatea" intra in definita algoritmului. Nu stiu nici un program care ruleaza la infinit, adica fara sfarsit. Intr-adevar, daca exista, el nu este un algoritm. Daca te referi la programe care contin loopuri infinite si care totusi contin o metoda de terminare ( un antivirus care scaneaza in permanenta poate fi inchis / terminat ), sunt destul de sigur ca ele au un return 0 in main pentru a te informa ca au terminat cu succes atunci cand tu le termini.

Si cu programele facute sa ruleze la infinit ce faci?

Pai, stiu un exemplu de program "facut sa ruleze la inifit": un joc. Acesta contine un loop infinit ( fiecare fps ). Dar iti dai seama ca la un moment dat dai quit si opresti programul. Si acest 'event' se afla undeva in algoritm, permitand utilizatorului sa opreasca programul.

Imi poti da exemplu de un program care intr-adevar ruleaza la infinit?

P.S.: sper ca aici nu mai e off-topic, dar eu am deschis initial subiectul pe topicul evaluatorului, program care nu este facut sa ruleze la infinit, si totusi autorul sustine ca nu a scris "algoritmica". Acolo era vorba despre "application development" si "algoritmica", nu despre programe care ruleaza la infinit.


Eu zic ca totul se face cu un anumit algoritm,pentru un anumit rezultat.Chiar si cartofii prajiti,chiar si buclele infinite.Tot la un rezultat ajung,in ambele situatii.La cartofii prajiti,obtin mancarea,la bucla infinita obtin o rulare infinita si niste nervi.

Nu vreau sa fac diferenta dintre un algoritm si un program buguit ( care pe unele cazuri greseste sau ruleaza la infinit, nerespectand regulile unui algoritm ). Ci dintre 2 programe corecte.
7  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 12, 2009, 17:30:23
Un algoritm reprezinta o succesiune de insructiuni care o data parcurse,duc la rezolvarea unei probleme.
Ma gandesc ca daca vrei sa faci orice fel de program,indiferenta ca iti verifica daca o matrice este dimetrica fata de diagonala principala,sau ca iti afiseaza cate zile mai ai de trait, la baza lui sta neaparat un algoritm. Asa-i?  Smile

Exact asta sustin eu.
8  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Ce este un algoritm? : Iunie 12, 2009, 10:40:13
Tot algoritmi se numesc. Si ceea ce face tamplarul cu un lemn se numeste algoritm. Definita algoritmului nu include o limita de complexitate.
9  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Ce este un algoritm? : Iunie 12, 2009, 10:13:40
Nu voi da citate de pe wiki, ci doar linkurile catre paginile din limba romana / engleza:

Romana: http://ro.wikipedia.org/wiki/Algoritm
Engleza: http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithm

Eu consider ca nu exista program ( de consola, cu GUI, applet sau script ) care sa nu fie algoritm, deoarece toate programele contin o succesiune de instructiuni ce se vor repeta finit pentru a rezolva o problema. Nu conteaza cat de practice, eficiente sau atractive visual sunt ele.

Voi ce spuneti ?
10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Yet another evaluator, wrote by me (current - 0.62 beta) : Iunie 12, 2009, 09:33:48
Discutia devine offtopic. Daca ar fi sa ne luam de exprimari, sunt tare curios daca ai auzit de "algoritmul de prajit cartofi"...

Da, am auzit chiar si de algoritmul de prajit oua. Vrei sa facem si paine?
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Yet another evaluator, wrote by me (current - 0.62 beta) : Iunie 12, 2009, 09:21:01
Uite un citat de pe wiki: "In mathematics, computing, linguistics, and related subjects, an algorithm is a finite sequence of instructions, an explicit, step-by-step procedure for solving a problem, often used for calculation and data processing."

Algoritmul nu implica eficienta si nu exclude pragmatismul. Orice succesiune finita de instructiuni aplicata la rezolvarea unei probleme se numeste algoritm. Fie ca e o carte de bucate, applet sau engine-ul grafic al unui joc.

Algoritm nu inseamna doar "Algoritmul lui X" cu o complexitate cat mai mica.
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Yet another evaluator, wrote by me (current - 0.61 beta) : Iunie 11, 2009, 14:57:08
Este un alt fel de programare. Nu e algoritmica, e "application development".

Nu te supara, dar nu ma pot abtine: nu exista alt fel de programare. Toate programele sunt 'algoritmica'. In rest, pare simpatic evaluatorul tau, spor in continuare.
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 776 Kprime : Mai 24, 2009, 10:57:09
Doar o idee: "Elementele sirului vor cuprinse intre 1 si 1000" se poate folosi un sir de constante pentru ciur.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 417 Maxq : Octombrie 08, 2008, 12:41:18
Well da, dar ultima frunza va fi pe pozitia (2*n -1). Nu mi-am dat seama ca se intampla sa-i accesezi fii.
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 417 Maxq : Octombrie 07, 2008, 23:18:29
Un arbore de intervale nu are nevoie doar de (2*n-1) elemente ?
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 257 Catun : Octombrie 04, 2008, 12:45:31
In cazul asta la dijkstra poti folosi vectorul de tati pentru a pastra fortareata de care apartine fiecare catun, adica radacina din care pleaca drumul. Nu conteaza drumul in sine.

prima data stabilesc pt vecinii directi a celor k cetati : distanta si totodata sol[] ( care retine cetate ) si ii pun in heap
dupa care fac dijkstra si verific daca gasesc d[x->vf] > d + x->cost || actualizez d[] si sol[]
                                                      sau daca is egale verific dak sol ii mai mic decat sol[x->vf] si actualizez sol[]
km atat ...

poate te ajuta si asta.. sol[] e de fapt vectorul de tati.
17  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Python 25 si Apache 2.2 : Martie 22, 2008, 16:01:44
Salut, am vazut ca infoarena este plin de scripturi python si m-am gandit ca ma puteti ajuta.

Am python 25 instalat in c:\Python25\
Am Apache instalat c:\Program Files\..

Separat, amandoua merg perfect. Am luat installerul pentru mod_python ( pentru versiunile corecte ) de pe http://modpython.org/ si l-am instalat. Totul bun pana aici.
Cand adaug "LoadModule python_module modules/mod_python.so" ( fara ghilimele ) in httpd.conf, nu mai porneste apache-ul. mod_python.so este acolo unde ar trebui sa fie, adica ..Apache2.2\modules\

Are cineva vreo idee ? Multumesc.
18  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Olimpiada Judeteana de Informatica 2008 - liceu : Martie 15, 2008, 18:11:51
Cu random ?  Confused
19  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Olimpiada Judeteana de Informatica 2008 - liceu : Martie 15, 2008, 15:31:16
Stiu, se resimte.. cu toate ca un (long) in fata rezolva problema.. sa-mi fie invatatura de minte !! Fool
20  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Olimpiada Judeteana de Informatica 2008 - liceu : Martie 15, 2008, 15:14:41
Si din nou o dau in bara pentru ca int*int = int != long ( in borland ). Deci practic eu nu am folosit decat int la numere, chiar daca pe testul de 11111 pe mingw imi dadea rezultatul in 0.01 secunde corect  Fighting..
21  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 582 Biti3 : Martie 11, 2008, 23:57:29
In articolul de solutii formula pentru numarul de secvente de lungine i cu j biti este gresita.

num[i, j] = num[i-1, j] + num[i, j-1]

ar trebui sa fie

num[i, j] = num[i-1, j] + num[i-1, j-1].

De exemplu Combinari (x, x) = 1. Dupa formula = Combinari (x-1,x) + Combinari (x,x-1) = 0 + x = x.
(cele 2 variante corespund deciziei de a plasa un bit de 0 pe pozitia i, caz in care pe pozitiile 1,..,i-1 se afla j biti de 1, respectiv un bit de 1 pe pozitia i, caz in care pe pozitiile 1,..,i-1 se mai afla doar j-1 biti de 1). rezulta chiar si din explicatie.
Eu am luat 100 cu a doua formula.

P.S. puteti pune un f la "or i = N -> 1"
22  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Ubuntu... : Martie 09, 2008, 12:43:26
Offtopic:


Apoi anul trecut ... la problema paritate  , la restricÅ£ii este precizat:
Citat
# Textul transmis are cel mult 60000 caractere.

... am rezolvat problema... într-un vector memoram cate un caracter.. (decodat) ... şi dacă la dimensiunea vectorului puneam 60.000 nu luam 100pct .... daca puneam 70.000 tot nu luam .... dar dacă puneam 100.000 ... scorul era 100pct ... dc ? D-zeu ştie...


S-a mai discutat pe topicul problemei .. 60000 caractere inseamna 60000 octeti. Adica 60000*8 biti
23  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: GCC - Windows version : Martie 05, 2008, 18:46:13
De cand sunt pe infoarena tot aud de rhide .. Eu personal recomand Code::Blocks. Detalii gasiti pe site.
24  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 006 Evaluarea unei expresii : Martie 01, 2008, 21:24:52
Uhm .. sursa asta mie nu imi da pe nici un test.. nici macar 1+2.. iar daca pun o paranteza imi crapa mingw..

L.E. Pe OpenSUSE cu gcc 4.2.1 merge. Imi scapa ceva .. ?
25  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / IAP (Infoarena Proposal) / Răspuns: IAP #5: Open surse : Februarie 18, 2008, 20:58:45
Doar ca un argument pro asupra propunerii ( mai bine mai tarziu decat niciodata ): Sunt de acord cu propunerea pentru ca daca vrei sa inveti si sa folosesti Infoarena pentru scopul ei

Scopul infoarenei e sa ii ajute pe cei care vor sa invete nu sa pastreze ierarhii si sa faca separarea intre castigatori si elevi de rand.


nu vei copia surse ca blegul. De exemplu eu sunt curios cum au structurat cei de 100 la cezar graful pentru ca orice i-as face nu pot sa trec de MLE pe ultimul test. Sunt curios sa vad si alte metode de rezolvare la o problema la care m-am chinuit si eu. Nu vreau sa copiez ca robotelul surse pentru puncte. In concluzie daca vrei sa inveti, sistemul nu are dezavantaje, cel putin nu multe dintre cele enumerate la inceput.
Spor la codat!
Pagini: [1] 2 3
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines