Afişează mesaje
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 ... 47
76  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Proba de selecție pentru Girls Programming Camp : Octombrie 11, 2011, 21:43:43
1. Concursul va fi fara rating
2. Noi am prefera ca baietii sa nu se scrie la acest concurs in principiu. E o proba de selectie pentru un eveniment dedicat fetelor, deci baietii nu au nici un fel de legatura cu acest concurs. Din pacate nu avem inca mijloace sa banam baietii din concurs... but it is frowned upon.
77  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Girls Programming Camp by infoarena & Facebook : Octombrie 05, 2011, 14:38:55
@Cristina: Da, poti participa. Te asteptam Smile
@Ioana: Ne bucuram ca esti asa entuziasmata Smile. Detaliile despre inscriere vor aparea saptamana aceasta pe blogul infoarena.
78  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Limite de timp : Octombrie 04, 2011, 20:55:54
Avand in vedere ca multe din limitele de timp sunt eronate in momentul de fata, echipa infoarena are nevoie de ajutorul vostru sa putem identifica unde trebuie sa intervenim. Am creat o pagina pe wiki (http://infoarena.ro/calibrare-limite-de-timp) pe care o poate edita oricine. O sa va rog sa treceti in tabel problemele la care limitele de timp sunt eronate si un admin infoarena va incerca sa rezolve problema cat mai repede. Stiu ca nu e o interfata foarte buna insa e tot ce putem face rapid fara sa trebuiasca sa modificam codul infoarena. Probabil o sa facem asta in curand insa pana atunci o sa va rog sa fiti atenti atunci cand editati pagina deoarece daca editeaza doua persoane in acelasi timp pot aparea mici probleme :-". Ne cerem scuze pentru acest inconvenient.

De asemenea am observat ca pana acuma majoritatea lumii a postat in topicul problemei, o sa va rog ca daca vedeti astfel de posturi sa redirectati oamenii catre acea pagina, deoarece ne-ar fi foarte greu sa scanam tot forumul dupa astfel de mesaje si cel mai probabil ar ramane probleme eronate in continuare.

[Later Edit] Am observat totodata ca exista si o problema cu anumite verificatoare (nu compileaza pe noul sistem). Vom investiga sa vedem ce nu merge, intre timp puteti trece si aceste probleme in tabel cu mentiunea "Evaluator gresit" sau ceva de genu.
79  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 1067 Trenuri2 : Octombrie 04, 2011, 20:22:17
Am modificat limita de timp. Intr-adevar limitele de timp la multe probleme sunt destul de off si va trebui sa le setam din nou manual.
80  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Octombrie 04, 2011, 15:22:01
It's alive, it's alive Smile. Am reusit sa repornim evaluatorul. O sa dureze ceva pana va ajunge la zi cu sursele care s-au tot trimis insa nu ar trebui sa dureze prea mult. Pentru cei care sunt mai curiosi despre ce s-a intamplat in spate in tot acest timp vom scrie un blogpost cat de curand in care vom explica tot ceea ce am incercat sa facem ca sa punem evaluatorul la loc pe picioare.

Ne cerem scuze pentru perioada foarte indelungata in care evaluatorul nu a functionat.
81  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Octombrie 03, 2011, 01:19:00
Avem vesti oarecum bune Smile. Putem in sfarsit sa estimam cu o siguranta de 99% ca evaluatorul va porni undeva la inceputul saptamanii viitoare (luni sau marti). Avem un script care recalibreaza timpi de evaluare pentru noua masina, s-au recalibrat deja aproximativ 65% din probleme. Dupa ce scriptul isi va incheia treaba, va mai fi putina munca manuala de facut insa nu ar trebui sa dureze prea mult.

De asemenea ne asteptam ca unele probleme sa aibe limite de timp eronate, fiind imposibil obtinerea scorului maxim cu o solutie corecta, sau obtinerea prea multor puncte folosind solutii ineficiente. O sa va rugam sa anuntati in topicul problemei acest lucru si vom incerca sa setam manual o limita de timp corecta (sau vom schimba teste dupa caz).
82  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Septembrie 23, 2011, 00:01:46
We're still working on it. Nu va faceti griji, nu am uitat de voi. E o situatie foarte neplacut intr-adevar, insa serverul vechi este mort complet, iar mutarea evaluatorului pe un alt server poate avea consecinte serioase (modificarea limitelor de timp la probleme). Incercam sa facem tot posibilul sa gasim un server cu o arhitectura cat mai apropiata de cea a serverului vechi, astfel incat sa putem scala intr-un mod automat timpi de evaluare.
83  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Subiect MUTAT: Quotes in Java : Septembrie 22, 2011, 00:27:29
Acest subiect a fost mutat în Informatica.

http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=5996.0
84  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Intrebare de interviu la Amazon : Septembrie 18, 2011, 20:55:04
I love design questions. In experienta mea din industrie pot sa va spun ca problemele de design sunt unele din cele mai grele, chiar si cand faci un internship, e posibil sa trebuiasca sa faci designul la proiectul la care lucrezi si daca faci asta bine o sa fii vazut foarte bine. Intr-o companie mare (gen Facebook sau Google - cred ca Cosmin poate sa confirme ca si la Google e asa), skillurile de design sunt foarte importante, poate chiar mai importante decat skillurile de algoritmica.
85  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Upgrade evaluator : Septembrie 18, 2011, 11:26:21
Din pacate inca nu. Problemele sunt destul de serioase deoarece serverul pe care il foloseam pana acum pare mort iar tranzitia la un nou server este dificila din cauza ca timpi de evaluare la probleme nu scaleaza prea bine. Putem insa sa va asiguram ca facem tot ceea ce putem sa aducem evaluatorul inapoi la viata.
86  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Monopol : Septembrie 16, 2011, 05:50:10
@Petru: La ICHB intr-adevar nu prea faci nimic la restul materiilor in afara de informatica. Pot totusi sa spun ca uitandu-ma inapoi, cred ca asta e cel mai mare regret pe care il am acum. Faptul ca am ajuns in anul III de facultate si sunt atatea fenomene in jurul meu (chiar cand merg pe strada) pe care nu le pot explica din cauza ca imi lipsesc cunostinte de matematica, fizica, chimie sau biologie.

As vrea sa mai adresez putin postul lui silviu care mi-a placut foarte mult.
Mi-a placut in mare parte din cauza ca in el se regasesc multe probleme pe care infoarena le-a identificat in sedintele pe care le purtam oarecum on a regular basis, si noi speram ca am gasit solutii pentru aceste probleme. De altfel aceasta problema a monopolului ichb-ului a fost una din principalele probleme de la care am inceput sa imi fac planul atunci cand am decis sa candidez ca presedinte, si mare parte din proiectele care le avem "in store" pentru voi anul acesta se bazeaza pe a face niste proiecte fun care noi speram ca va redeschide apetitul elevilor din provincie pentru informatica. So... stay tuned.

Eu am inceput sa studiez informatica in clasa a V-a in Galati. Am fost la ONI inca din clasa a V-a si atunci am cunoscut multi oameni pasionati de informatica, inclusiv pe Filip Buruiana, care era cu un an mai mare decat mine, si totodata era mult mai bun ca mine. Intr-a 9-a el mi-a zis de infoarena, la oni la targoviste, si din clasa a 9-a pana in clasa a 10-a m-a ajutat foarte mult sa cresc si sa devin mai bun, sa rezolv diferite probleme de pe infoarena pe care nu le stiam face.  Intr-a 11-a m-am mutat la ichb unde am intalnit alti oameni care m-au ajutat sa cresc printre care Alex Tandrau, Paul Baltescu, Victor Rusu, Cosmin Gheorghe, Marius Dragus, oamenii care consider ca m-au ajutat cel mai mult sa cresc in materie de algoritmica si tin pe aceasta cale sa le multumesc. Insa toti acestia aveau head-start in fata mea. Toti primeam aceleasi teme, rezolvam aceleasi probleme, in cazul cel mai fericit cunostintele urmau sa convearga spre cunostintele lor, insa nu urma sa ii depasesc niciodata. Acelasi lucru s-ar fi intamplat si daca nu ma mutam in ichb cu filip. Probabil ar fi continuat sa ma ajute, insa nu as fi ajuns niciodata sa pot sa concurez cu vreo sansa intr-un concurs cu el. In ichb i-am avut ca antrenori pe Mosoi Alexandru (care ne dadea teme de nu puteam duce, eu de abia reuseam sa ma mentin la 50% cu tema de la o saptamana la alta), Mircea Pasoi, Silviu Ganceanu, Mugurel Andreica si Andrei Grigorean (sper ca nu am uitat pe nimeni). Totusi, daca ma gandesc putin, cred ca mai mult m-au ajutat cei pe care i-am mentionat la inceput decat antrenorii. Antrenorii mi-au dat o directie, mi-au zis cam ce sa lucrez, insa cand nu stiam sa fac ceva sau aveam cate o neclaritate tot pe Alex sau pe Paul ii intrebam.
Din toata povestea asta ar trebui sa tragem 2 concluzii:
- Nu numai profesorii/antrenorii te ajuta sa cresti, ci si voi intre voi tre sa va sprijiniti unii pe altii.
- Daca toti veti lucra din aceleasi locuri, cu aceeasi profesori atunci valoarea voastra (a tuturor) va creste cu o constanta, ceea nu va schimba niciodata ordinea relativa intre voi. Si aici o sa fac referire la postul lui Mircea care spunea ca in ichb toti stiau aceleasi smenuri, toti lucrau aceleasi probleme. Oricat m-as fi straduit nu i-as fi depasit niciodata pe Cosmin sau pe Marius (care erau concurenta mea principala atunci). Poate daca as mai fi avut inca an de liceu, as fi reusit sa converg in materie de cunostinte spre Marius, insa pe Cosmin nu l-as fi depasit nici daca mai stateam toti in liceu inca 100 de ani. Morala: Self direction e foarte important. E important sa te trezesti dimineata sa te duci la calculator, deschizi google si sa scrii "Informatics Online Judge". O sa fiti surprinsi cate astfel de site-uri exista, pe care puteti gasi probleme noi, idei noi. Cred ca daca scrii acm.XYu.edu.cn in browser (unde X si Y sunt 2 litere random), probabilitatea sa dati peste un site de acm de-al chinezilor e foarte mare (tju, zju, pku sunt doar cateva exemple).

PS: Multa nostalgie in postul asta Neutral
87  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Monopol : Septembrie 15, 2011, 13:20:51
@silviug: Dupa ce ti-am citit postul am avut un sentiment de ura asupra acestui forum pentru faptul ca nu exista un buton de like la fiecare post.
88  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Monopol : Septembrie 12, 2011, 20:28:22
Super tare postul lui Cosmin. Imi place sa vad comunitatea discutand pe o tema atat de delicata, go comunitatea infoarena Smile. Cred totusi ca autorul postului nu vroia sa propuna solutia cu 4 elevi la nationala ca fiind una finala, ci astepta o discutie constructiva bazata pe o idee initiala (sau cu sa vina lumea cu idei noi) si intr-un final sa ajungem la o solutie care ar putea ajuta informatica din tara. De asemena ma bucur sa vad un post din partea domnului Nicoli si felicitari pentru rezultatele exceptionale pe care le-ati avut anul trecut, keep up the good work.

Parerea mea este ca intr-adevar sa restrictionezi la 4 pe liceu nu e o idee buna. Insa cred ca am putea imbunatati treaba asta daca s-ar aplica la nivel judetean sistemul de distributie al locurilor pe judete care se aplica la oni. In felul asta un liceu nou care nu a mai trimis elevi la olimpiada poate intra initial cu sa zicem ~4 elevi  si in functie de rezultatele acestora numarul de elevi poate creste pana la ~12 (numarul 12 nu a fost ales random ci a fost ales pentru a ca in lot vrei sa completezi 3 echipe - BOI, CEOI, IOI - posibil comune, insa e posibil sa vrei ca aceste echipe sa fie diferite. In felul asta daca cei mai buni 12 elevi sunt in ICHB, nu scazi nivelul echipelor internationale, si dai sansa si altor licee sa trimita elevi la nationala (ma refer in bucuresti unde daca nu ma insel din cele 31 de locuri mai mult de jumate sunt de la ICHB). In felul acesta impaci si capra si varza parerea mea. Nu cred ca e un sistem perfect, insa e mai bine decat sa trimiti fix K elevi la olimpiada indiferent de rezultatele obtinute in ani anteriori.
89  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Problema Race de la IOI 2011 : August 14, 2011, 23:59:15
In cazul radixsortului poti sa zici ca e O(N) deoarece numarul de operatii e "egal" cu volumul inputului. Mai exact, daca tu ai urmatoarea problema:
Se citesc N caractere de la tastatura. Fiecare caracter este ori un numar de la 0-9 sau spatiu. Se cere sa sa spargi sirul de caractere dupa spatiu, sa iei numerele rezultate si sa le sortezi. Care e complexitatea daca folosesti radixsort?

E o confuzie care se face destul de mult in practica, si anume sa adaugi in complexitate valori date in enuntul problemei, pentru ca ai anumite constrangerii care iti spun ca valorea respectiva nu va depasi o constanta. Totusi in teorie astfel de constrangerii nu exista si de aceea cand se spune O(N), N este considerat ca fiind volumul datelor de intrare. Exemplu: Daca o sa luati cormenul la mana o sa observati ca problema rucsacului e clasificata ca fiind NP. De ce? Deoarece in analiza complexitatii intra in calcul valoarea maxima a numerelor, care creste exponential in raport cu numarul de caractere al datelor de intrare.
90  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Integer si longint : August 02, 2011, 21:47:15
@Paul: La longint nu e 231?
91  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Iulie 31, 2011, 02:20:04
Se lucreaza oarecum la problema asta. Din pacate serverul pe care e pus evaluatorul a pierdut conexiunea la internet.
92  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: IOI 2011 : Iulie 25, 2011, 11:14:50
@khlamatix:
Mie mi se pare foarte bun sistemul cu subtaskuri, deoarece in felul acesta nu mai ajungi la situatii in care departajezi 2 elevi pe puncte luate la nimereala. Teoretic atunci cand rezolvi o problema, se presupune ca realizezi un program care da un raspuns corect pentru orice date de intrare care respecta restrangerile din problema. Sa ciupesti 20 de puncte cu o bulaneala care nu e corecta si sa furi medalia cuiva care chiar a dat rezolvari corecte mi se pare complet unfair. E drept ca e foarte greu sa faci o departajare clara cu acest sistem, insa se vede ca echipa stiintifica s-a chinuit destul de mult sa scoata cat mai multe subtaskuri la fiecare problema pentru ca numarul de punctaje posibile sa fie cat mai mare. De asemenea o sa observi ca in general subtaskuri au punctaje diferite (punctajul pentru subtaskul 1 la problema 1 != punctajul pentru subtaskul 1 la problema 2), in felul acesta se reduce numarul de punctaje egale.
93  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Linux : Iulie 05, 2011, 01:53:33
Eu momentan pe laptopul pe care fac cam 90% din coding am un ubuntu 9.04. Mai am un laptop pe care am un ubuntu 10.04 si nu sunt deloc multumit de el, de asta nu am de gand sa fac update la celalalt laptop. Am auzit multa lume care a trecut  de la ubuntu la fedora si au zis ca sunt mult mai fericiti acuma.
94  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Restructurare infoarena : Iunie 26, 2011, 21:44:28
@Gabitzish: Mersi pentru dedicatie, desi nu e tocmai pe spiritul meu melodia, e amuzanta Smile.
95  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / F11 Competition 2011 / Subiect MUTAT: Hi to everyone at infoarena.ro ! :) : Iunie 23, 2011, 19:05:33
Subject moved to Off topic.

http://infoarena.ro/forum/index.php?topic=5691.0
96  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 839 Palindrom2 : Iunie 11, 2011, 16:06:00
Mda pare sa fie o problema acolo. E destul de nasol cu probleme care au o limita de memorie atat de stransa deoarece sa mai adauga chestii in plus fata de memoria declarata efectiv in program.

@Budau: Eu stiu ca marimea executabilului s-a adunat intotdeauna la memoria folosita.
97  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: SQL query - rezolvare : Iunie 08, 2011, 13:59:21
Pe oracle exista o chestie, ma rog, total ineficienta, insa exista si e bine de stiut pentru alte cazuri Smile. Poti sa folosesti comenzile START WITH si CONNECT BY PRIOR parent.column = children.column si iti va da un tabel cu parcurgerea in adancime a arborelui determinat de relatia din CONNECT BY si radacina data de START WITH.

Exemplu
Cod:
SELECT employee.id
FROM employees
START WITH employee.id = "id"
CONNECT BY PRIOR employee.id = employee.manager_id

Si asta o sa iti dea un tabel cu toti subordonatii angajatului cu id-ul "id". Din pacate nu am reusit sa gasesc un echivalent pentru Mysql.
98  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Ciudatenie : Mai 29, 2011, 12:04:56
Intr-adevar sunt niste probleme cu DNS-ul infoarena, probleme care noi credeam ca s-au rezolvat intre timp. Daca mai are cineva intre timp probleme cu asta, o sa va rog sa intrati in linia de comanda si sa scrieti urmatoarele comenzi:

Windows:
Cod:
ping infoarena.ro
tracert infoarena.ro

Linux:
Cod:
ping infoarena.ro
traceroute infoarena.ro

Apoi trimiteti un mail la [email protected] cu outputul celor 2 comenzi. Asta ne-ar ajuta pe noi sa gasim problema si sa o rezolvam Smile.
99  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 066 Permutari 3 : Mai 28, 2011, 19:10:49
Da am inteles ce zici, in schimb mie imi merge bine si incerc sa vad de ce tie nu ti se vede bine Smile.
100  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 066 Permutari 3 : Mai 28, 2011, 14:39:54
Poti sa precizezi si ce rezolutie folosesti? Mie mi se vede bine.
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 ... 47
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines