Afişează mesaje
Pagini: 1 [2] 3 4 ... 47
26  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Trucuri de bash : Iunie 21, 2012, 11:08:53
@Radu Berinde: That's awesome.
27  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Sculele de zi cu zi ale unui programator : Iunie 21, 2012, 11:05:56
Cool post. Setupul e putin mai hardcore asa, dar dupa cum spune si in post, m-am obisnuit cu asta si imi vine destul de usor, imi stiu hotkey-urile din reflex and everything. Setupul in mare nu include decat vim, si un REST plugin pentru firefox care ma ajuta sa fac tot felu de requesturi dubioase la serveru web. In rest bag cam totul din consola, inclusiv mysql. Ce imi place mie la setupul meu actual (si nu prea am de gand sa il schimb) e ca folosesc de cativa ani buni, si de a lungul timpului am reusit sa adun un vimrc destul de bun. Un alt avantaj pentru mine e faptul ca nu imi trebuie deloc mouse-ul, ceea ce pe mine ma ajuta destul de mult pentru ca pot sa imi tin mainile at all time pe tastatura. Mi se pare destul nashpa cand scriu cod la un moment dat sa trebuiasca sa imi iau mana de pe tastatura sa fac ceva cu mouseul.

De mentionat ca eu fac programare web in python. Pentru alte limbaje (gandul ma duce in special la java) nu cred ca vimu mai e o alegere asa buna.
28  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Mihai : Iunie 07, 2012, 21:06:08
Pentru moment echipa infoarena a decis sa adauge o dunga neagra la bara de sus a siteului pentru a simboliza doliul purtat de informatica romaneasca in memoria lui Mihai Patrascu.
29  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Mihai : Iunie 07, 2012, 12:29:11
@Florin Manea: We're already on it. Incercam sa ii pregatim un omagiu demn de numele lui.
30  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Mihai : Iunie 07, 2012, 09:06:01
Odihneasca-se in pace.

Si eu l-am cunoscut de cateva ori, e drept ca nu il cunosteam foarte bine, insa se vedea clar pe el ca e un om extraodinar de inteligent. E o veste foarte trista atat pentru informatica romaneasca cat si pentru cea mondiala dupa parerea mea, avand in vedere rezultatele lui extraordinare in cercetare.
31  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Hackaton Javascript : Mai 24, 2012, 11:37:56
http://infoarena.ro/blog/javascript-hackaton
32  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: strlen in for : Mai 23, 2012, 17:41:55
Nu cred ca e bine sa optimizeze in cazul asta deoarece valoarea se poate schimba.
De ex cand faci un BF din nodul 1:

Cod:
vector<int> v;
v.push_back(1)
for (int i = 0; i < v.size(); i++) {
   for (int j = 0; j < vecini[v[i]]; j++) {
     int vecin = vecini[v[i]][j]
     if (!viz[vecin]) {
        vecin.push_back(vecin)
     }
   }
}

In cazul de fata vrei ca in primul for, valoarea lui v.size() sa se recalculeze de fiecare data deoarece se schimba.
33  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Trucuri de bash : Mai 22, 2012, 12:52:54
find -name \*.py | xargs grep something (cauta something in toate fisierele cu extensia py, aplicabila si la alte tipuri de fisiere).

Poate ar fi tare si un blogpost asemanator cu smenuri de vimrc.
34  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Plagiat in Romania : Mai 11, 2012, 16:04:19
Eu nu sunt chiar in tema cu subiectul (acuma e prima data cand aud de chestia asta - poate ar trebui sa imi cumpar televizor sau sa mai citesc stirile), insa din ce am inteles eu situatia e extrem de aberanta si de asta o sa incerc sa explic ce am inteles eu sa vad daca chiar asa e, pentru ca mi-e imposibil sa cred ca ar putea exista o astfel de situatie.

Eu nu am facut niciodata cercetare, nu stiu exact care sunt conventiile atunci cand scrii o lucrare, insa din paper-urile care le-am mai citit pe internet cand preluai ceva dintr-o alta lucrare ziceai propozitia (Legea lui Ohm zice ca ....), iar pentru mai multe detalii vedeti [1] iar in bibliografie la punctul 1 link catre lucrarea celui care a publicat propozitia respectiva.

Un alt lucru care nu mi-e foarte clar este daca in lucrarile suspecate de plagiat rezultatul final al lucrarii se regaseste in lucrarile din care a copiat, sau e un rezultat nou bazat pe rezultate din acele lucrari. Prima situatia e cea la care ma refeream cand ziceam ca mi se pare imposibil de crezut ca ar putea exista o astfel de situatie pe lumea asta. Nici a doua situatie nu e deloc una corecta, deoarece a luat continut din lucrarile altor cercetatori fara a le da credit acestora. In concluzie in ambele situatii mi se pare super inacceptabil si nu inteleg cum ai putea da o astfel de declaratie. E adevarat ca legea lui Ohm nu se schimba si ca e aceeasi, dar e a lui Ohm si nu a ta. You have to give credit were it's due.
35  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Merită să faci o facultate? : Aprilie 17, 2012, 09:12:23
Eu sunt la UNIBUC nu la politehnica.

@caen: Chiar am avut cativa profesori buni. Cred ca in general vei aprofunda si vei intelege mai bine chestiile din facultate decat de pe net, sau poate tu inveti altfel de pe net. Eu de obicei cand nu stiu sa fac ceva caut pe net ce imi trebui rezolv problema pe care o aveam and that's it. In facultate cand iti prezinta profu (cam oricare prof) iti va trata cam toate problemele care pot aparea, iti va da rezolvari si iti va face demonstratii pentru a intelege exact de ce e asa.
36  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Stergere cont InfoArena : Aprilie 17, 2012, 07:13:37
Momentan nu avem inca functionalitatea de a sterge conturi. Nu vreau sa credeti ca pur si simplu ne e noua lene sa punem un buton care sa faca "DELETE FROM ia_user WHERE username=user", sau ca vrem sa va pastram datele in sistem ca sa le vindem la diferite companii.
Motivul e unul tehnologic si anume faptul ca exista multe itemuri legate de un cont:
- articole
- surse
- probleme adaugate
- runde (concursuri virtuale)
etc.

Cel mai important ar putea fi clasamentul unei runde la care ai participat deoarece acele clasamente trebuie sa fie persistente pentru ca noi le folosim ca sa reconstruim ratingurile din cand in cand. In mod normal pentru a recalcula ratingu nu am avea nevoie decat de clasamentu de la ultimu concurs, insa uneori se mai intampla sa trebuiasca sa il reconstruim de tot. O sa incercam sa facem un buton prin care contul tau sa devina inactiv (pagina de profil devine inaccesibila) insa nu cred ca putem scoate userii din clasamente deoarece nu e in regula sa participi la un concurs pe infoarena, sa fii pe locu 20, peste cateva luni cei din fata ta sa isi stearga conturile si sa ajungi pe locu 1. Clasamentele trebuie sa fie consistente over time. Ne pare rau.

As dori sa stiu cam care sunt motivele pentru care ati vrea sa va stergeti conturile? Cu ce va incomodeaza? Alt motiv in afara de faptul ca poate mai intra uneori googleu pe site si indexeaza pagina de profil nu prea vad.
37  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Merită să faci o facultate? : Aprilie 17, 2012, 07:05:29
Nu e chiar acelasi lucru. E adevarat ca unor le place sa lucreze singuri acasa, luand resurse de pe net, dar la facultate mi se pare ca poti creste mult mai mult. Sunt de acord cu buru ca trebuie sa ai o motivatie intrinseca mare ca sa faci informatica, dar de multe ori o motivatie extrinseca ajuta mult. De exemplu cazul meu in care eu sunt o persoana destul de lenesa, iar anul trecut am avut ca tema sa fac un compilator (pe care l-am si facut de altfel scesiltium) in echipa cu inca 2 oameni. Daca as fi lucrat singur fara un deadline extern nu cred ca l-as fi facut. Avand insa un deadline de la facultatea (trebuia sa il facem pana la sfarsitul semestrului) ne-am motivat si am zis "hai ma sa il facem". Totodata e mai fun. Adica noi ne intalneam n weekenduri, ne inchideam intr-o camera de camin, codam de dimineata pana seara, comandam pizza, radeam, glumeam. La final am scris un program care sa verifice ca un numar e prim si dupa ce am mai reparat buguri and stuff si a mers, ne-am dus in carciuma din fata caminului si ne-am pus frumos la o bere. Daca nu ar fi existat motivatia faptului ca "dude, tre sa il facem ca se duce deadlineu de la facultate" ar fi aparut cu siguranta situatii in care membrii din echipa ar fi zis "bah hai ca mai lucram maine ca acuma tre sa ma duc sa ma intalnesc cu prietena sa iesim la un film".

Pe de alta parte nu gasesti asa multe resurse pe net despre fiecare domeniu. De exemplu am avut si eu un curs de grafica care mi-a placut si mie foarte mult, insa daca incerci sa cauti pe net o documentatie decenta pentru OpenGL o sa ai o surpriza majora, there is none (sau poate nu am gasit-o eu). Si chiar daca ai gasi o documentatie de openGL o sa iti dea eventual niste functii si o sa iti zica rezultatul lor. Cursul meu in schimb a fost unul mult mai interesant, mai ales ca profesorul care preda materia nu era la catedra de informatica ci la catedra de matematica ca profesor de geometrie. Practic la fiecare curs o ora faceam opengl cu functii din el si exemple, iar a doua ora faceam geometrie pura in care ne explica exact ce se intampla si cum se calculeaza pixelii, culoarea lor si toata alea (you don't find that on the internet).

Deci ca sa sum up, avantajele facultatii fata de invatarea pe cont propriu ar fi:
- O motivatie externa care se adauga la cea intrinseca.
- Posibilitate mai mare de aprofundare

Vroiam sa mai fac un comentariu la ce a zis buru relativ la oamenii care zic ca "da facem chestii inutile". Si eu ziceam la fel ca voi, iar acuma am inceput sa realizez ca nu e chiar asa, daca ajungi sa zici chestia asta parerea mea este ca e vina profesorului pentru ca nu a mentionat la ce e buna materia lui. Si aici o sa dau 2 exemple.
1. Cursul de logica din anul I: Cand am avut cursu am crezut ca e cel mai inutil curs ever si ca nu o sa imi trebuiasca niciodata chestia asta. Si am trait cu parerea asta pana acum vreo 2-3 luni cand m-am apucat sa citesc pentru licenta. Licenta presupune extragerea de date semantice dintr-un articol (impart in propozitie si pentru fiecare propozitie sa determini subiectul, predicatul, complemente etc.), domeniu cunoscut ca NLP (natural language processing) in computer science. Mare mi-a fost surpinderea sa vad ca se folosesc cunostintele de logica pe care trebuia sa le am din anu I, asa ca a trebuit sa iau cursu de logica la mana din nou ca sa pot intelege paper-urile alea.
2. Cursul de geometrie din anul II: Nu am putut fi prezent fizic la curs asa ca m-am apucat de citit dupa aia cursul profesorului. Primul capitol se numea curbe de interpolare, iar prima propozitie zicea ceva de genu "Avem n puncte in plan si vrem sa determinam o curba care trece prin toate aceste puncte". Mi s-a parut o problema foarte interesanta si vroiam sa vad cum face. Nu m-am ridicat de pe scaun pana cand am ajuns la cursul 8 (vreo 150 de pagini) cand am reusit sa inteleg curba bezier. Daca nu ar fi existat propozitia aia la inceput in care zicea ce vroia sa faca pana la final, foarte probabil mi-as fi pierdut interesul pe drum.
Mi s-a intamplat la multe cursuri sa stau acolo in sala, sa vina profesorul sa faca nu stiu cate constructii matematice complexe, iar eu la un moment dat sa imi pierd pur si simplu interesul. La final insa ajungea la un rezultat foarte interesant, iar privirea pe fata mea zicea ce de genu "pfff, daca zicea ca vrea sa ajunga la asta de la inceput as fi fost mult mai atent pe drum sa vad cum ajunge la asta."
38  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2012 / Răspuns: Algoritmiada 2012, Runda Finala : Aprilie 10, 2012, 15:47:30
E in ziua a 2-a la "Activitati". Smile
39  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: [concurs] TCO Qualifiers 2 : Aprilie 09, 2012, 11:13:55
GG PaulDB. Eu am avut un bug minor la 250 si a trebuit sa dau resubmit Sad, si am dat un challenge aiurea la 1000, ca nu intelesesem enuntul cum trebuie, si fix cand vroiam sa modific testu sa ii pic solutia lu ala, a dat altcineva challenge inaintea mea Sad.
40  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: ONI 2012 : Aprilie 06, 2012, 20:53:29
Si mie mi s-a parut cam aiurea ca am dat 9 probleme de algoritmica dar ce sa ii faci, nu a fost nimeni de acord sa dam intrebari de MySQL.
41  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Programare concurenta : Martie 19, 2012, 22:15:03
@Marius: Nu neaparat. Poti avea o eroare de concurenta care sa iti genereze o incosistenta in baza de date care sa se propage like crazy si pana sa o prinzi sa iti corupa toata baza de date.
42  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Programare concurenta : Martie 14, 2012, 12:46:53
Si mie mi se pare o idee buna. Din experienta mea, programarea concurenta e una din cele mai grele probleme. Chiar si fara sa iei in calcul optimizarile facute pe fiecare thread, sa scrii un program care functioneaza pe mai multe threaduri fara interferente e un lucru greu. Nu pare greu la prima vedere, insa cea mai mica greseala poate fi fatala, in mare parte din cauza ca aceste erori sunt foarte greu de detectat, si cu atat mai greu de reprodus. Daca faci unlock la un segment de memorie cu o instructiune prea devreme, acest bug poate sa iti treaca toate testele de sistem pe care le ai tu in place, inclusiv si daca testezi o sa ti se para ca merge bine. E posibil ca eroarea respectiva sa apara abia dupa vreo 2 luni, si va fi foarte greu sa o reproduci si sa iti dai seama ce s-a intamplat.
43  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Informatica si alte materii : Martie 10, 2012, 13:41:46
Eu sunt de acord cu gabitzish. Nici eu nu prea am "ciulit" urechea prin scoala pe la alte materii si acuma imi pare foarte rau.  Chiar mi-as fi dorit foarte mult sa invat ceva geografie, istorie, fizica etc. Nu stiu, mi se pare ca informatica iti duce viata profesionala cat mai sus, probabil poti fi un programator foarte bun fara sa stii ce batalie a avut loc in anul 1066 Smile, dar in ceea ce priveste viata personala, e bine totusi sa ai abilitatea de a purta o conversatie decenta cu un prieten (o discutie care nu se refera la diferite parti ale corpului feminin sau la ce manea a mai scos Guta).
44  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 05, 2012, 10:15:02
Si mie mi se pare draguta problema parc.
45  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Catalog online : Februarie 21, 2012, 16:05:41
In principiu eu ti-as recomanda sa te lasi de PHP daca vrei sa faci ceva serios (sau sa il inveti calumea, nu de pe w3schools). Daca e un proiect pe care "trebuie" sa il faci fara sa te intereseze ce inveti, foloseste google!

Sunt destul de multe proiecte serioase in lumea asta facute in php, doua exemple from the top of my head ar fi Infoarena si Facebook.
46  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Grafuri in STL : Februarie 21, 2012, 16:03:22
Nu e o idee buna sa folosesti set, deoarece daca vei vrea sa iterezi prin vecinii unui nod, vei avea complexitate O(VlogV) in loc de O(V) (V e numarul de vecini) deoarece trecerea de la un element la urmatorul in set se face in log(N).
47  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Viata de dupa olimpiade? (partea II) : Februarie 01, 2012, 13:02:48
Cosmin, cred ca domnul Gramatovici se referea la programatorii care ajung sa lucreze la proiecte garbage (gen site-uri de haine, e-commerce and stuff like that), site-uri care exista cu sutele de mii pe internet, atat de multe si atat de usor de facut incat au inceput sa existe programe care sa creeze astfel de site-uri prin click-click. Roi Palacios pe care l-ai mentionat tu nu a lucrat la un astfel de proiect, el a lucrat timp de 4 ani pe topcoder, problemele de pe topcoder nu se incadreaza la "proiecte garbage".
48  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Viza de internship/non-immigrant employee in U.S. : Ianuarie 29, 2012, 13:43:17
Interdictia e pentru vize de rezident. Eu am luat doua vize j-1 in ani consecutivi, insa viza j-1 nu e viza de rezident. Daca as vrea sa imi iau acuma viza h2b ar trebui sa imi bat capu cu asta.
49  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: C# : Ianuarie 29, 2012, 13:41:21
Hmm, nu ar trebui sa ai nevoie de evenimente, pentru ca rularea jocului NU este un eveniment. Nu stiu exact codul tau, insa cred ca iti crapa deoarece ciclul infinit si cu interfata grafica ruleaza secvential. Mai exact cum functioneaza un program cu interfata grafica:

init -> deseneaza frame -> eveniment -> deseneaza frame -> eveniment -> deseneaza frame etc.

Daca ai pus ciclul infinit in partea de init normal ca iti crapa pentru ca nu ajunge niciodata sa deseneze frameul. Ceea ce vrei sa faci este sa duci ciclul infinit in alt thread.

init -> ciclu infinit care modifica valori in memorie
     -> deseneaza frame luand valori din memorie -> deseneaza frame luand valori din memorie -> deseneaza frame luand valori din memorie etc.

Nu stiu insa cum faci asta in C#, nici nu mi-ai zis ce tehnologii folosesti pentru interfata grafica asa ca nu prea te pot ajuta. Mai ales ca nu stiu C#. Ceea ce stiu sigur insa este faptul ca nu tre sa faci un eveniment ptr asta, chiar daca sa zicem ca ai putea, nu asa ar trebui facut.
50  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: C# : Ianuarie 29, 2012, 11:56:29
Eu nu prea stiu asa bine C#, insa nu ar trebui sa faci asa (cu evenimentul mouse-ului nemiscat). Ceea ce ar trebui sa faci e o functie care sa ruleze in permanenta. Asta nu e foarte greu de facut nu Smile. Nu stiu exact ce tehnologii folosesti ca sa iti dezvolti jocul, deci nu stiu exact ce sfaturi sa iti dau. Vezi daca nu te ajuta o chestie de genu:

Cod:
while (1) {
do_stuff()
}
Pagini: 1 [2] 3 4 ... 47
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines