Lot Informatică 2023
În perioada 7-14 Mai se desfăşoară Lotul Naţional de Informatica 2023 în Slatina, Olt.
Probele vor avea şi o varianta online găzduită de CS Academy.
Mult success elevilor!
» Citeste restul insemnarii"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest
Ediţia a IX-a a Concursului Internaţional de Informatică "Adolescent Grigore Moisil" (AGM) a început oficial !
Pentru a vă înscrie la Concurs, vă rugăm să folosiţi formularul următor: https://forms.gle/ViXe3VwpA1gLm1uW6
Concursul AGM se adresează elevilor de liceu care concurează în echipe de max. 3 persoane, pe stilul ICPC. Concursul are 2 runde:
- Runda de calificare (online) – 22 aprilie 2023 între orele 14:00 şi 19:00 GMT+2
- Runda finală (găzduită de ICHB, Campus Pallady în Bucureşti) – TBD
Înscrierile se închid joi, 20 aprilie, la ora 17:00 GMT+2
Problemele din concurs sunt dezvoltate integral de actuali şi foşti studenţi din Marea Britania, România şi Olanda.
Primele 10 echipe la Runda Finală vor primi diplome. De asemenea, primele 3 echipe la Runda Finală vor primi premii în bani:
Locul I: 1200 RON
Locul al II-lea: 900 RON
Locul al III-lea: 600 RON
Problemele de la ediţiile anterioare sunt disponibile pe Codeforces si in Arhiva ACM
Link-uri utile:
Website: https://agm-contest.com
Pagina de Facebook: @AGM.Contest
Regulamentul competiţiei: https://agm-contest.com/competition-rules
Adresă de e-mail: [email protected]
Nitro NLP Hackaton - 2023
Te invităm să te înscrii la Nitro NLP Hackathon care va avea loc în perioada 20-26 martie 2023.
Înscrierile sunt deschise până pe 17 martie 2023 (inclusiv), aşa că nu pierde şansa de a participa la acest eveniment inovator!
Programul evenimentului este următorul:
Premiile totale pentru acest eveniment sunt de 1500€, aşa că pregăteşte-te să-ţi pui abilităţile în practică în încercarea de a câştiga marele premiu!
Pentru mai multe informaţii despre eveniment şi pentru a te înscrie, vizitează site-ul nostru nitronlp.rocks şi pagina de inscriere.
Nu uita sa ne urmăreşti pe reţelele de socializare pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi şi anunţuri despre eveniment. Te aşteptăm!
» Citeste restul insemnariiFmi No Stress11
Vă invităm să luaţi parte la un concurs organizat de membrii ai Facultăţii de Matematică şi Informatică, Universitatea Bucureşti.
FMI No Stress este un concurs cu dificultate uşoară spre medie şi este destinat în primul rând începătorilor în domeniul algoritmicii. Concurenţii vor avea de rezolvat 13-15 probleme de natură algoritmică.
Proba va avea loc Duminică, 30 Octombrie, ora 10:00 pe platforma Codeforces şi se va desfăşura pe durata a 5h.
Studenţii Facultăţii de Matematică şi Informatică pot participa fizic în facultate în sălile Pompeiu, Google şi Laborator 221.
Toate detaliile se găsesc pe codeforces
Cei mai buni 10 elevi de clasa a 12-a se vor califica automat la faza finala a concursului MateInfo-UB-2023 prin care pot obtine admiterea fara examen la FMI-UB.
Vă aşteptăm în număr cât mai mare! Succes tuturor!
Retrospectiva Anului 2021
Neobosita comunitate de informatică din România s-a mobilizat să vină în ajutorul elevilor dornici să înveţe programarea şi algoritmica în aceste vremuri în care Ministerul a renunţat să-şi mai asume organizarea Olimpiadei.
Profesorii au pregătit OSEPI, studenţii i-au ajutat şi au pregătit ei înşişi Science On, iar alături chiar de elevi, Junior Challenge şi Summer Challenge. Echipe deja profesioniste au organizat InfO1Cup, EJOI, RMI şi runde de calificare ale IIOT. Departamentul Educaţional al Societăţii a publicat articolul educaţional al anului şcolar, ca început promiţător al activităţii sale.
O victorie răsunătoare a informaticienilor români este câştigarea medaliei de argint la ICPC World Finals de către echipa Universităţii din Bucureşti, formată din Livia Magureanu •livlivi, Lucian Bicsi •retrograd şi Theodor Moroianu •theodor.moroianu. Le port recunoştinţă cu adânc respect pentru abolirea mitului că ... De fapt, îl las pe însuşi Lucian să ne vorbească:
Rezultatul pe care am reuşit să îl obţinem anul acesta la ICPC a fost unul care ne-a bucurat nespus. Mă bucur că am reuşit cu această ocazie să destrămăm mitul popular că obţinerea unei medalii la ICPC este un obiectiv imposibil de realizat din partea României şi cu ocazia asta sper că această realizare să fie doar începutul.
» Citeste restul insemnariiZilele Algoritmice Romanesti 2021
Vă înaintăm un mesaj din partea domnului profesor Gabriel Istrate, de la Universitatea de Vest Timişoara.
Impreună cu Elena Grigorescu (Purdue University, Statele Unite) îmi face plăcere să vă transmit invitaţia de a participa la Zilele Algoritmice Româneşti/ Romanian Algorithms Days, un workshop dedicat cercetării româneşti în algoritmică.
Evenimentul va avea loc online in dupa-amiaza zilelor de 7-8 iunie, şi va include prezentări ale mai multor cercetători romani în algoritmică din toată lumea. Prezentările vor fi în limba engleză.
Pentru o variantă preliminară de program vă rog să consultaţi pagina:
https://sites.google.com/view/zilelealgoritmiceromanesti/home
Inscrierea la workshop e gratuită dar obligatorie, şi se poate realiza pana vineri 4 iunie pe pagina conferinţei. Worskshop-ul va avea loc folosind Google Meet, legătura fiind trimisă pe adresa de email cu care vă înregistraţi.
Cordial,
Gabriel Istrate
Universitatea de Vest din Timişoara.
"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest
Am plăcerea de a anunţa ediţia cu numărul şapte a Concursului (acum Internaţional) de Informatica “Adolescent Grigore Moisil” (pe scurt, AGM).
AGM a debutat în anul 2015, având drept scop crearea unui eveniment atractiv pentru elita elevilor români de liceu care reprezintă România la concursurile şi olimpiadele internaţionale de Informatică.
Anul acesta runda de calificare va avea loc pe data de 20 februarie, la ora 15:00 a României. Motivul pentru care am ales această oră este pentru a evita ca participanţii noştrii internaţionali (care apropo, sunt din Bulgaria, Italia, Israel, Singapore sau chiar Cuba!) să fie dezavantajaţi din cauza fusului orar.
În urma rundei de calificare, cele mai bune 20 de echipe româneşti şi 6 echipe internaţionale vor fi invitate la runda finală (pe care plănuim să o ţinem on site, în iulie; totuşi nimic nu este încă total stabilit). Tot la runda finală vă aşteaptă premii generoase din partea sponsorilor (TransElectrica, SolvIT, EduApps) noştri, cărora le mulţumim foarte mult (şi) pe această cale pentru susţinere.
» Citeste restul insemnariiRetrospectiva Anului 2020
În lipsa Algoritmiadei, comunitatea s-a mobilizat să creeze şi să participe la câteva concursuri Infoarena.
L-am rugat pe Tinca Matei •TincaMatei să ne spună cum a fost experienţa de propunător la Junior/Summer Challenge:
Am învăţat multe lucruri din participarea în comisie, şi acum înţeleg mai bine problemele cu care se confruntă propunătorii la un concurs. Propunerea de probleme ar fi un alt tip de antrenament şi ar fi un prim pas în afara competitive programming-ului. Ca membru al comisiei, pe lângă problema propriu-zisă pe care o propui, apar mai multe „subtaskuri” separate, precum: generarea testelor, calibrarea timpilor şi a subtaskurilor, scrierea de cât mai multe bulăneli pentru a le preveni, scrierea enunţurilor sau a editorialelor.
Matei ne-a împărtăşit mai multe gânduri foarte folositoare. Voi relua încheierea mesajului său la finalul postării.
Printre cele mai importante, dragi şi decisive iniţiative ale comunităţii este InfoPro. Mulţumim întâi şi întâi profesorilor care s-au dedicat cu pasiune şi determinare desăvârşită acestui proiect!
Pentru acest subiect, am onoarea să dau cuvântul lui Bogdan Ciobanu •bciobanu:
» Citeste restul insemnarii98
Doresc să vă împărtaşesc un nou succes al comunităţii informatice din România. Vara aceasta unul dintre membrii săi a obtinut cea mai mare nota all-times pentru lucrarea sa de licenţă la Universitatea Oxford. Vă propun să ne bucuram cu ţotii de acest eveniment şi să ne hrănim cu invăţăturile acestei lucrări.
Ca să inţelegem mai bine ce inseamna această notă de 98 din 100, am selectat câteva informaţii bine-cunoscute românilor studenţi la informatică în Oxford:
Domeniul se numeşte 'Computational Social Choice', şi este stiinţa ce studiaza dintr-o perspectiva algoritmică orice conţine cuvintele alegători şi candidaţi. În general, un alegător are preferinţe, pe care cel mai des şi le exprima ordonând candidaţii dupa valoarea lor în ochii lui. De exemplu, într-o alegere pentru cea mai bună fetiţă Powerpuff, alegătoarea Bessie ordonează candidaţii astfel: Blossom > Bubbles > Buttercup. Date fiind preferinţele alegatorilor, se pune problema determinării câstigătorilor (unul sau mai mulţi!) într-un mod cât mai echitabil. Cuvântul echitabil este intenţionat vag, deoarece explicitarea lui în diverse modaliţăti dă naştere diverselor sisteme concrete de votare pe care le folosim (e.g. sistemul cu două tururi folosit pentru alegerile prezidenţiale).
» Citeste restul insemnariiNave Ordonate
De dorul intalnirilor care aveau loc in anii mai darnici in concursuri onsite, simt sa va impartasesc cateva idei, vechi si (mai ales) noi, de rezolvare a unor cerinte. As dori sa deschid o discutie tehnica inspirata de noile solutii eficiente descoperite la problemele Nave (in varianta initiala sau de actualitate) si Ordonare. Mi se ofera astfel ocazia sa implic intreaga comunitate: am structurat postarea in asa fel incat fiecare pasionat, indiferent de experienta sa in algoritmica, sa gaseasca o idee deosebita si o cerinta care sa il intrige. Mai mult: cu cat veti dori sa studiati mai adanc subiectul propus, cu atat mai multe lucruri frumoase veti descoperi. Pentru a nu va incurca din a gasi singuri tainele acestea, am ascuns prin linkuri orice cuvinte si referinte la detaliile tehnice ale solutiilor.
Dandu-se un sir de N numere intregi, numim operatie schimbarea uneia (la alegerea noastra care anume) dintre valorile sirului, fie ea x, in x - 1 sau x + 1 (la alegerea noastra).
» Citeste restul insemnariiam 469 rating si o sa ramana asa
=
Creează concurs nou
(っ◔◡◔)っ Simon
second acount:
Nais
Nais
Ieu
- OJI 1991 ( 1887 bytes,
Mugurel-Ionut Andreica •mugurelionut @ 2007-10-04 )
O (foarte mica) parte din subiectele de la Olimpiada Judeteana de Informatica, anul 1991.
Vezi această listă din perspectiva altui utilizator:Număr Titlul problemei Autor Sursă Rezolvata de 700 Ab2 Mircea Bogdan Pasoi ONI 2008, clasa a 9-a 238 701 Iepuras Carmen Popescu ONI 2008, clasa a 9-a 194 702 Palind2 Adrian Airinei ONI 2008, clasa a 9-a 178 703 Auto Adrian Airinei, Adrian Pintea ONI 2008, clasa a 9-a 157 704 Div Nistor Eugen Mot ONI 2008, clasa a 9-a 99 705 Teatru Constantin Galatan ONI 2008, clasa a 9-a 620 706 Banda Zoltan Szabo ONI 2008, clasa a 10-a 174 707 Pavare3 Doru Popescu Anastasiu ONI 2008, clasa a 10-a 155 708 Poarta Radu Visinescu ONI 2008, clasa a 10-a 351 709 Aranjare Marinel Serban ONI 2008, clasa a 10-a 182 710 Bile3 Emanuela Cerchez ONI 2008, clasa a 10-a 91 711 Subgeom Andrei Grigorean ONI 2008, clasa a 10-a 176 712 Albinuta Emilian Miron ONI 2008, clasele 11-12 182 713 Curent Dan-Ionut Fechete ONI 2008, clasele 11-12 245 714 Pviz Adrian Diaconu ONI 2008, clasele 11-12 336 715 Atac2 Alin Burta ONI 2008, clasele 11-12 216 716 Drum2 Carmen Minca ONI 2008, clasele 11-12 208 717 Virus Csaba Patcas ONI 2008, clasele 11-12 249 718 Borcane Marinel Serban ONI 2008 - baraj 115 719 Mexc Adrian Diaconu ONI 2008 - baraj 195 720 Tcast Mugurel Ionut Andreica ONI 2008 - baraj 53 721 Dep Mircea Bogdan Pasoi ONI 2008 - baraj 83 722 Dist2 Andrei Grigorean ONI 2008 - baraj 213 723 Stiva Emanuela Cerchez ONI 2008 - baraj 360 724 Cartonase Andrei Grigorean .campion 2007-2008, runda 6, grupa L 199 725 Desen Andrei Grigorean .campion 2007-2008, runda 8, grupa L 675 726 Dr Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 30 727 Kcover Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 128 728 G Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 52 729 Core2 Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 21 730 Cp Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 149 731 Bmap Mugurel Ionut Andreica Happy Coding 2008 5 732 Datorii2 Csaba Patcas Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj1 35 733 Sub Tiberiu Danet Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj1 300 734 Tetris2 Dan-Ionut Fechete Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj1 66 735 Kinder Andrei Grigorean Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj2 66 736 Senzori Mugurel Ionut Andreica Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj2 52 737 Turism2 Adrian Airinei Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj2 31 738 Rev Mircea Bogdan Pasoi Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj3 92 739 Turnuri Adrian Airinei Lot 2008 - Piatra Neamt, Baraj3 62 740 Camion2 Mugurel Ionut Andreica Lot 2006 Alba 43 741 Sir 2 Alexandru Mosoi Lot 2006 Ploiesti 20 742 Oypara Alexandru Mosoi Lot 2006 Alba 48 743 Peg Emanuela Cerchez Lot 2006 Alba 7 744 Perfect Marinel Serban Lot 2006 Alba 32 745 Culmi Marinel Serban Lot 2005 Sibiu 100 746 Munte4 Stefan Gheorghe Lot 2005 Sibiu 141 747 Piramida Rodica Pintea Lot 2005 Sibiu 118 748 Toys Adrian Diaconu .campion 2006-2007, runda 12, grupa L 92 749 Siruri 2 Adrian Diaconu .campion 2007-2008, runda 5, grupa M 61
Acest utilizator nu si-a personalizat inca pagina de profil. Click aici sa afli cum iti poti personaliza pagina de profil.
Acest utilizator nu si-a personalizat inca pagina de profil. Click aici sa afli cum iti poti personaliza pagina de profil.
Despre mine
In a 5-a 2018
Am luat 246/300 puncte la oni.(locul 5, mentiune si medalie de aur)
Locul 1 (dar premiul 2 n-a csf ncsf) la Marele premiu cu 86 de puncte. [am luat cel mai mult la a doua problema (26 de pct.)]
Bronz la onm
Locul 2 la concursul Mate97
In a 6-a 2019
locul 4 la concursul international Dan Barbilian(Mentiune)
locul 1 la startit
Locurile 1/2 la toate rundele infogim mai putin ultima(am uitat sa particip)
locul 7 la oni(medalie aur + mentiune)
In a 7-a (douazeci douazeci)
locul 1 startit
Studii:
clasele I-IV Scoala Ginmaziala nr.17
Clasa a V-a - ? Colegiul National I.L.Caragiale
ALTE CHESTI TRESTII
PROFESORI
Knopf Anca
Dan Spatarel
Victor Manz
Anca Mihaela
Contul meu de pe Varena
SEMNE COOL:
✔️
( ͡° ͜ʖ °)
(▀̿Ĺ̯▀̿ ̿)
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
Bob