Pagini: [1] 2   În jos
  Imprimă  
Ajutor Subiect: Top #5 Probleme din arhiva  (Citit de 20249 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
ditzone
Vizitator
« : Aprilie 09, 2006, 20:54:35 »

Care sunt problemele care v-au placut cel mai mult... ?
Care sunt problemele care v-au facut sa spuneti "Ia uite BAH ce marfa se rezolva asta... Ia sa bag o sursa"

Scrieti aici un top #5
Eventual motivati alegerile...
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 08:20:58 de către ditzone » Memorat
ditzone
Vizitator
« Răspunde #1 : Aprilie 09, 2006, 21:02:42 »

Nu neaparat in ordinea importantei..

Aladdin - Chiar daca inca nu am facut-o de 100p (inca) imi place ideea de rezolvare
Invsort - Foarte draguta ideea de rezolvare. Interesanta abordare a Quicksort-ului
Traseu - Am invatat flux de la problema asta
Tri - Problema care a necesitat multa gandire... si putin ajutor .. si niste formule de geometrie.. si niste AVL-uri... destule...
Xormax - Smechera ideea cu Trie-ul.. traiasca Paftenie Smile

Mai sunt si altele care ar trebui mentionate.. dar... am zis sa fie top #5 deci sa ne limitam doar la 5 Smile
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 22:41:33 de către ditzone » Memorat
filipb
Nu mai tace
*****

Karma: 232
Deconectat Deconectat

Mesaje: 929



Vezi Profilul
« Răspunde #2 : Aprilie 09, 2006, 21:09:32 »

Dupa parerea mea ( subiectiva bineinteles ):

134 - Balans - pentru ca imbina mai multe tehnici utile prin concursuri, cautare binara + deque
206 - Arbore - pentru ca te chinui mult la o rezolvare O(log N) / query, cand de fapt e O(sqrt N) / query - prima problema pe care o stiu care merge in O(sqrt N) si nu merge O(log N) ( deocamdata )
182 - Popandai - pentru ca ideile de aici merg folosite in mai multe probleme de geometrie ( sau invers Smile )
222 - Aladdin- pentru ca initial am fost dezamagit ca nu stiu sa rezolv o problema aparent atat de simpla, dar care s-a dovedit mult mai grea decat m-am asteptat wink
135 - Dreptunghiuri - ideea e draguta, daca nu te prinzi de la inceput trebuie sa faci brute in... O(N^8)!

Mai sunt si altele f. bune, dar acestea mi-au venit primele in minte... Da, vorba lu' cimi... Si A+B merita... Doar ea e Big-Bang-ul arhivei infoarena...  Applause
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 11:15:52 de către filipb » Memorat
azotlichid
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 50
Deconectat Deconectat

Mesaje: 260



Vezi Profilul
« Răspunde #3 : Aprilie 09, 2006, 21:12:05 »

Count - sentimentul ala enuntat de ditzone "Ia uite BAH ce marfa se rezolva asta... Ia sa bag o sursa"
Gard - dinamica simpla careia, cu o chestie mica si inteligenta,  i se reduce complexitatea
Hotel - analog "Count"
Overlap - aparent complicata, se rezolva cu o idee super simpla  Aha
Secventa3 - nostalgia primului preoni pe infoarena  Rolling Eyes
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 23:05:48 de către azotlichid » Memorat
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« Răspunde #4 : Aprilie 09, 2006, 21:13:17 »

Sunt multe foarte misto, preferatele mele ar fi (presupun ca nu pot sa zic probleme proprii Smile ):
Fractii - pentru solutia foarte scurta cu includere si excludere
Cerere - pentru ca e o problema care pare dura si se poate rezolva cu un dfs
Delay - pentru solutia mea cu jmenu lui mars
Otilia - pentru folosirea deque unde nu m-as fi asteptat, adica la o problema de teoria jocurilor
si Ciclu - a fost intr-un fel deschizatoare de drumuri in problemele ce folosesc cautare binara.
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 22:31:32 de către Cosmin » Memorat
Coty
Nu mai tace
*****

Karma: 6
Deconectat Deconectat

Mesaje: 235



Vezi Profilul WWW
« Răspunde #5 : Aprilie 09, 2006, 21:26:00 »

fractii
stramosi (cerere implicit Tongue )
grupuri
tabela (cand am vazut formula am ramas  Shocked )
sortnet (mie mi-a placut ideea, chiar daca tot iau 0... e prima problema care m-a facut sa stau in fata Cormenului pana am inteles ce voiam)
Memorat
domino
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 281
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.340



Vezi Profilul WWW
« Răspunde #6 : Aprilie 09, 2006, 21:33:08 »

1. Telegraf
2. Aladdin
3. Zaharel
4. Tri
5. Soc
Memorat
gogu
Client obisnuit
**

Karma: 42
Deconectat Deconectat

Mesaje: 98



Vezi Profilul
« Răspunde #7 : Aprilie 09, 2006, 21:34:27 »

E cam greu de ales dar hai sa zicem:

194 Invsort (poate preferata mea) - e neasteptat cum scoti din cazul 0-1 ceva general si decat modifici un pic qsort-ul.
072 Tri - nu e nevoie de AVL-uri, doar de niste randomuri inteligente. Sper sa nu se supere lumea pe solutia mea.  Smile
022 Perle - mi-a placut mult la OJI.
042 Xor Max - pentru modul in care trebuie sa folosesti un arbore.
079 Frac - pentru aplicarea desteapta a principiului incluziunii si excluziunii.

Nu se poate sa nu primesca mentiuni si: Indep, Secventa Farey, Siruri, Rubarba, Soc, Munte.
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 14:41:16 de către gogu » Memorat
TheWoolf
Vizitator
« Răspunde #8 : Aprilie 09, 2006, 21:53:30 »

traseu
delay
cerere
arbore
a+b
Memorat
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« Răspunde #9 : Aprilie 09, 2006, 22:26:39 »

E cam sec asa, ar trebui fiecare sa isi motiveze putin ce i-a placut la fiecare problema.
Memorat
greco
Nu mai tace
*****

Karma: 144
Deconectat Deconectat

Mesaje: 434



Vezi Profilul
« Răspunde #10 : Aprilie 09, 2006, 23:49:58 »

1. Aladdin - mi-am batut o saptamana capu cu ea, n-am produs nimica Smile si pana la urma avea o solutie super tare si (aparent) ne-intuitiva
2. Caraibe - cu toate ca nu era prea grea, sunt dragute problemele astea de gandire
3. ADN - foarte utila la vremea ei, foarte fericit ca mi-a mers pe atunci Smile
4. Xormax - subscriu la ce-a zis Adi
5. Soc - alta idee marfa

Mentiuni speciale (in afara topului): PetSoft, Poligon, Algola, Tri, Otilia, Soldati, Siruri. Ce sa fac daca sunt atatea probleme tari pe infoarena ?  Cool
Memorat

Jump in the cockpit and start up the engines
Remove all the wheelblocks there's no time to waste
Gathering speed as we head down the runway
Gotta get airborne before it's too late.
silviug
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 193
Deconectat Deconectat

Mesaje: 485



Vezi Profilul
« Răspunde #11 : Aprilie 10, 2006, 03:54:53 »

Sunt multe probleme tari pe infoarena. Uneori chiar prea tari Smile

La categoria "mama ce problema tare.. hai sa fac o sursa" intra toate problemele mele ca .. deh .. a trebuit sa fac surse la ele  Think

Hai sa vedem ce mi-a placut mie.. in general probleme care stralucesc.. care au solutii marfa, intuitive si care fac placere rezolvitorului sa le descopere spre satisfactia si bucuria lui Smile

In aceasta categorie pot sa enumar linistit o groaza de probleme.. Rezumandu-ma la cinci (toate fiind pe picior de egalitate in sufletul meu):

xormax - idee inedita, cute and shining
soc - Mugurel e recunoscut pentru problemele cool iar asta este one of his bests
tri2 - din categoria "uite ca si geometria poate fi marfa"
sortnet - cool ideea Patrascu TM
invsort - singura problema pe care n-am rezolvat-o la selectie in 2004 Tongue
alladin - as fi nedrept daca nu i-as recunoaste calitatile de bright mind ale lu Cosmin; cool problems dude
arbore - very cute (mai ales daca ai STL Tongue)

Eh.. au fost 7 in loc de 5.. I couldn't help myself
Memorat

"Don't gain the world and lose your soul, wisdom is better than silver or gold." [Bob Marley - Jamaican reggae musician & singer (1945 - 1981)]
andreit1
Vizitator
« Răspunde #12 : Aprilie 10, 2006, 10:22:26 »

Tabela: rezolvarea recursiva mi s-a parut super tare( nu mai facusem asa ceva pana atunci)
Munte: dinamica in 4 dimensiuni... wow( ... )
Lacate: mi s-a parut o problema care necesita multa logica
Cerere: o problema care parea clasica de LCA a tzapit pe multa lume( si pe mine printre altii)
Critite: presupunea intelegerea fluxului nu doar cunoasterea algoritmului
Mai sunt cateva care mi-au placut dar trebuie sa ma rezum la 5... Sad
Memorat
Zeus
Client obisnuit
**

Karma: 7
Deconectat Deconectat

Mesaje: 82



Vezi Profilul
« Răspunde #13 : Aprilie 10, 2006, 15:25:33 »

Poligon: pt. ideea marfa si usurinta implementarii
Secventa3: super idee, cu multe 'surori' [ vezi ciclu ]
Arbore: citat domino : "Tii pe biti 1000000 de valori pe bucati de sqrt(N)" Smile
ADN: problema de baza, te trece prin X algoritmi
Otilia: vezi explicatia 'Cosmin'.
Memorat

There is only power and those too weak to seek it.
points_hunter
Strain
*

Karma: -7
Deconectat Deconectat

Mesaje: 26



Vezi Profilul
« Răspunde #14 : Aprilie 16, 2006, 19:05:28 »

Nu am rezolvat foarte multe. Am intrat de curand pe site-ul asta dar mi-au placut::
1) Copaci- o multime de formule de geometrie interesante
2)Regine - mai multe tipuri de back pana mi-am dat seama de o solutie plauzibila
3) Fractii- Are foarte multe cazuri particulare din ce se maresc valorile
4)Coins- m-am chinuit s-o rezolv folosind numai lucru pe biti si am luat 100 la prima sursa
5)Fold - O idee nice pe care nu am gasit-o foarte usor
Memorat

Intr-o lume plina de prostie si noobism
Ceva mai increzator, putin mai oportunist
Nihil sine DEO(Iubeste si vei fi iubit , Nu uita niciodata ca esti om)
rmikeweb
Strain


Karma: -4
Deconectat Deconectat

Mesaje: 20



Vezi Profilul
« Răspunde #15 : Iunie 02, 2006, 07:41:12 »

094Hotel -misto ideea cu arborele binar
098Parcela -ii faina ideea chiar daca inca n-am avut timp s-o implementez
217Popandai2 -la Moisil nu imi trecea prin minte ca ar merge cu o cautare binar si am facut brute force
025Munte -la momentul cand am rezolvat-o mi se parea cea mai grea problema de dinamica pe care am facut-o
084Algola -inainte sa o fac nu credeam ca se face asa usor mi se parea chiar imposibila
Memorat

Mike
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #16 : Iunie 02, 2006, 17:55:41 »

din seria "ce marfa se rezolva, ia sa bag o sursa" - soc si caraibe.
aladdin - ptr ca nu m-as fi prins de ea niciodata Tongue.
ferma - ptr multitudinea de solutii bune.
ADN - folosesti multe chestii utile si in alte probleme.

mentiuni : consiliul tribului - jmenar patrascu asta.
               pscpld - idee cool.
« Ultima modificare: August 09, 2006, 16:59:24 de către wefgef » Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« Răspunde #17 : August 08, 2006, 16:07:45 »

Misto threadul pana acum  Ok Hai mai ziceti si altii Wink.
Memorat
pauldb
Nu mai tace
*****

Karma: 821
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.901



Vezi Profilul
« Răspunde #18 : August 09, 2006, 14:56:07 »

Desi nu am facut foarte multe problema, acestea sunt acelea mi-au placut cel mai mult:
[in ordinea cronologica Smile, ceva mai multe de 5  Whistle ]


Indep - Misto problema  Thumb up
Car - Interesanta ideea cu lee-ul si cu codificarea
Cerere
Concert - Destul de dubioasa dinamica...mi-a luat ceva sa ma prind  Think
Drumuri
Zebughil
Adapost 2 - Uite o problema la care am invatat ceva nou [chiar de pe forum]
Domino
Path
Pscpld - Interesanta ideea...si destul de intuitiva

Cred ca top 5 ar arata asa: Car, Indep, Zebughil, PscPld, Domino.
Memorat

Am zis Mr. Green
bogdan2412
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 410
Deconectat Deconectat

Mesaje: 951



Vezi Profilul
« Răspunde #19 : August 09, 2006, 20:34:28 »

Cele mai tari probleme dupa parerea mea (in ordine aleatorie):

Algola - flux tare
Xor Max - prima oara cand am auzit de trie
Pscpld - super interesanta rezolvare
Aladdin - nu m-as fi prins singur de asta niciodata Smile
Arbore - 50 mega de memorie... Neutral
Cerere - tare ideea
Grazing / Sistem - super tare dinamica
Poligon - geometrie marfa
Robot - mi-a placut ca poti sa faci No-Fit-Polygon pe poligoane convexe cu infasuratoare convexa simplu Tongue

Eh... au fost 10 in loc de 5 Smile
« Ultima modificare: August 10, 2006, 09:15:51 de către bogdan2412 » Memorat
skipy
Strain
*

Karma: 8
Deconectat Deconectat

Mesaje: 46



Vezi Profilul
« Răspunde #20 : August 09, 2006, 22:56:29 »

Am apreciat o problema nu neaparat dupa dificultate, ci gradul de inventivitate, originalitate si idee "frumoasa" de rezolvare.

Top 5 in nici o ordine:
1. Caraibe
2. TV Show
3. Critice
4. Boom
5. Xor Max

Asta din ce imi amintesc acum, daca le-as lua pe fiecare in parte probabil 80% ar trece prin Top 5. Cea care mi-a placut cel mai putin este totusi Barman...
Memorat

Cheap VR WoW could destroy modern society...
danielp
Vorbaret
****

Karma: 34
Deconectat Deconectat

Mesaje: 194



Vezi Profilul
« Răspunde #21 : August 16, 2006, 22:26:41 »

Xor max-marfa ideea cu trie-ul
tri2 - problema frumoasa care imbina geometria cu algoritmii
gard-dinamica super tare, care se optimizeaza frumos
telegraf-un exemplu mai aparte de dinamica, idee foarte neevidenta
sortnet-pentru solutia cu codul lui gray foarte originala
Memorat

I can't get a life if my heart's not in it
vladut.forum
Vizitator
« Răspunde #22 : August 21, 2006, 04:41:37 »

ok, cosmin  Very Happy

ordinea irelevanta:

pavare :  Very Happy am dezbatuto cu mai multi (live) care nu o stiau, si a ieshit solutia Very Happy, am fost ff bucuros cand am luat atunci 100 si in plus a fost problema care mi-a facut introducerea in genu' acela de probleme Wink

zero: mi-a placut ca inca atunci nu prea stiam pd, si cineva tot insita sa o fac, ca sunt lenes... si nu vreau sa fac... si m-am hotarat sa am placerea sa o rezolv, apoi am provocat si eu la randu meu si cineva a facuto cu back

Indep: include si exclude

sortari: am dat de faza cu 0 si 1 din greseala... si dupaia am aflat ca chiar exista

mult: a fost mistho... da mai mult de 95 nu am reusit Smile)

infine nu cred ca e lista numa 5, pt mine sunt multe probleme care mi-au facut o introducere intro categorie cum ar fii: include si exclude, pd, anumite jmenuri etc... inca mai sunt probleme de rezolvad dar m-am cam lasat in ultima vreme, a fost mutarea asta si nu prea am avut timp .. deabia acu m-am rezolvat cu chestiile necesare programarii Very Happy

this is my opinon Very Happy  Har har
ok, numa bine  Thumb up

Memorat
Tabara Mihai
Vizitator
« Răspunde #23 : Octombrie 29, 2006, 16:05:10 »

Sunt mai multe dar acuma scriu ce imi vine in minte  Smile

Drumuri Minime - super ideea cu logaritmarea

Heroes of Might&Magic - imi place foarte mult tipul asta de dinamica  Thumb up

Muzeu -  am invatat ca Lee-ul poate pleca din mai multe pozitii  Aha

Alpin - tare ideea cu 'memoization' pentru a lua 100

Catun - frumoasa dar inca sunt la pragul de 70  Embarassed... Brick wall
{later Edit} Cum am putut sa uit de problema Copaci ?  Aha. E meseriasa! Thumb up

 peacefingers
« Ultima modificare: Noiembrie 10, 2006, 22:58:02 de către Tabara Mihai » Memorat
mugurelionut
De-al casei
***

Karma: 209
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136



Vezi Profilul
« Răspunde #24 : Noiembrie 17, 2006, 18:11:04 »

Excluzand problemele mele de pe infoarena (care nici macar nu-mi plac toate.. dar unele din ele imi plac foarte mult.. ca de exemplu, soc & tj), cele care imi plac cel mai mult ar fi urmatoarele:

1) Algola -> pt ca am mai intalnit problema cu capacitati 1 pe muchii si n-am stiut s-o rezolv, iar cand mi-a prezentat-o Silviu cu capacitati >1 pe muchii mi-a picat fisa Smile - asta ca sa vezi ce mult conteaza forma in care e prezentata problema (practic, in varianta initiala, era doar.. un simplu graf si nu "tzipa" ca s-ar rezolva cu flux Smile )

2) Telegraf -> pt ca e marfa si a fost foarte grea la vremea ei [ si pt ca n-am rezolvat-o atunci Smile ]

3) Petsoft -> pt ca mi-a placut ideea de dinamica pe arbore

4) Lapte -> pt ca mi-a placut ideea de cautare binara + dinamica (desi am auzit ca exista si soluti emai simpla Smile )

5) Lesbulan -> pt ca inca nu mi-a iesit Smile

-------

extra problems Wink

6) Rubarba -> pt ca am rezolvat-o fara sa stiu ce sunt "rotating calipers"

7) Drumuri2 -> pt ideea de cautare binara + flux cu capacitati inferioare (& superioare)  care a fost f misto la vremea ei

Cool Oras -> pt ca a fost una dintre putinele probleme pe care, dupa ce am citit-o, chiar mi-a venit s-o implementez Very Happy , ca sa verific daca chiar imi mergea ideea (si pt ca mi-a iesit aproape din prima)

9) Hallway ->  numai pt ideea de cauare binara + componente conexe pe punctele transformate in cercuri.. pt ideea fara cautare binara nu imi place Smile

10) Frac -> pt ideea misto de cautare binara + includere-excludere

11) Pavare -> pt ideea misto de dinamica cu stari exponentiale

12) Dreptunghiuri -> pt ca se poate rezolva in complexitate optima in mai multe moduri (nu doar cum e solutia lui Cosmin)

13) ABC -> pt ca mi s-a parut draguta


That's it! Wink
Memorat
Pagini: [1] 2   În sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines