ditzone
Vizitator
|
 |
« : Aprilie 09, 2006, 20:54:35 » |
|
Care sunt problemele care v-au placut cel mai mult... ? Care sunt problemele care v-au facut sa spuneti "Ia uite BAH ce marfa se rezolva asta... Ia sa bag o sursa"
Scrieti aici un top #5 Eventual motivati alegerile...
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 08:20:58 de către ditzone »
|
Memorat
|
|
|
|
ditzone
Vizitator
|
 |
« Răspunde #1 : Aprilie 09, 2006, 21:02:42 » |
|
Nu neaparat in ordinea importantei.. Aladdin - Chiar daca inca nu am facut-o de 100p (inca) imi place ideea de rezolvare Invsort - Foarte draguta ideea de rezolvare. Interesanta abordare a Quicksort-ului Traseu - Am invatat flux de la problema asta Tri - Problema care a necesitat multa gandire... si putin ajutor .. si niste formule de geometrie.. si niste AVL-uri... destule... Xormax - Smechera ideea cu Trie-ul.. traiasca Paftenie  Mai sunt si altele care ar trebui mentionate.. dar... am zis sa fie top #5 deci sa ne limitam doar la 5 
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 22:41:33 de către ditzone »
|
Memorat
|
|
|
|
•filipb
|
 |
« Răspunde #2 : Aprilie 09, 2006, 21:09:32 » |
|
Dupa parerea mea ( subiectiva bineinteles ): 134 - Balans - pentru ca imbina mai multe tehnici utile prin concursuri, cautare binara + deque 206 - Arbore - pentru ca te chinui mult la o rezolvare O(log N) / query, cand de fapt e O(sqrt N) / query - prima problema pe care o stiu care merge in O(sqrt N) si nu merge O(log N) ( deocamdata ) 182 - Popandai - pentru ca ideile de aici merg folosite in mai multe probleme de geometrie ( sau invers  ) 222 - Aladdin- pentru ca initial am fost dezamagit ca nu stiu sa rezolv o problema aparent atat de simpla, dar care s-a dovedit mult mai grea decat m-am asteptat  135 - Dreptunghiuri - ideea e draguta, daca nu te prinzi de la inceput trebuie sa faci brute in... O(N^8)! Mai sunt si altele f. bune, dar acestea mi-au venit primele in minte... Da, vorba lu' cimi... Si A+B merita... Doar ea e Big-Bang-ul arhivei infoarena... 
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 11:15:52 de către filipb »
|
Memorat
|
|
|
|
•azotlichid
|
 |
« Răspunde #3 : Aprilie 09, 2006, 21:12:05 » |
|
Count - sentimentul ala enuntat de ditzone "Ia uite BAH ce marfa se rezolva asta... Ia sa bag o sursa" Gard - dinamica simpla careia, cu o chestie mica si inteligenta, i se reduce complexitatea Hotel - analog "Count" Overlap - aparent complicata, se rezolva cu o idee super simpla  Secventa3 - nostalgia primului preoni pe infoarena 
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 23:05:48 de către azotlichid »
|
Memorat
|
|
|
|
•Cosmin
|
 |
« Răspunde #4 : Aprilie 09, 2006, 21:13:17 » |
|
Sunt multe foarte misto, preferatele mele ar fi (presupun ca nu pot sa zic probleme proprii  ): Fractii - pentru solutia foarte scurta cu includere si excludere Cerere - pentru ca e o problema care pare dura si se poate rezolva cu un dfs Delay - pentru solutia mea cu jmenu lui mars Otilia - pentru folosirea deque unde nu m-as fi asteptat, adica la o problema de teoria jocurilor si Ciclu - a fost intr-un fel deschizatoare de drumuri in problemele ce folosesc cautare binara.
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 09, 2006, 22:31:32 de către Cosmin »
|
Memorat
|
|
|
|
•Coty
|
 |
« Răspunde #5 : Aprilie 09, 2006, 21:26:00 » |
|
fractiistramosi ( cerere implicit  ) grupuritabela (cand am vazut formula am ramas  ) sortnet (mie mi-a placut ideea, chiar daca tot iau 0... e prima problema care m-a facut sa stau in fata Cormenului pana am inteles ce voiam)
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•domino
|
 |
« Răspunde #6 : Aprilie 09, 2006, 21:33:08 » |
|
1. Telegraf 2. Aladdin 3. Zaharel 4. Tri 5. Soc
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•gogu
Client obisnuit

Karma: 42
Deconectat
Mesaje: 98
|
 |
« Răspunde #7 : Aprilie 09, 2006, 21:34:27 » |
|
E cam greu de ales dar hai sa zicem: 194 Invsort (poate preferata mea) - e neasteptat cum scoti din cazul 0-1 ceva general si decat modifici un pic qsort-ul. 072 Tri - nu e nevoie de AVL-uri, doar de niste randomuri inteligente. Sper sa nu se supere lumea pe solutia mea.  022 Perle - mi-a placut mult la OJI. 042 Xor Max - pentru modul in care trebuie sa folosesti un arbore. 079 Frac - pentru aplicarea desteapta a principiului incluziunii si excluziunii. Nu se poate sa nu primesca mentiuni si: Indep, Secventa Farey, Siruri, Rubarba, Soc, Munte.
|
|
« Ultima modificare: Aprilie 10, 2006, 14:41:16 de către gogu »
|
Memorat
|
|
|
|
TheWoolf
Vizitator
|
 |
« Răspunde #8 : Aprilie 09, 2006, 21:53:30 » |
|
traseu delay cerere arbore a+b
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•Cosmin
|
 |
« Răspunde #9 : Aprilie 09, 2006, 22:26:39 » |
|
E cam sec asa, ar trebui fiecare sa isi motiveze putin ce i-a placut la fiecare problema.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•greco
|
 |
« Răspunde #10 : Aprilie 09, 2006, 23:49:58 » |
|
1. Aladdin - mi-am batut o saptamana capu cu ea, n-am produs nimica  si pana la urma avea o solutie super tare si (aparent) ne-intuitiva 2. Caraibe - cu toate ca nu era prea grea, sunt dragute problemele astea de gandire 3. ADN - foarte utila la vremea ei, foarte fericit ca mi-a mers pe atunci  4. Xormax - subscriu la ce-a zis Adi 5. Soc - alta idee marfa Mentiuni speciale (in afara topului): PetSoft, Poligon, Algola, Tri, Otilia, Soldati, Siruri. Ce sa fac daca sunt atatea probleme tari pe infoarena ? 
|
|
|
Memorat
|
Jump in the cockpit and start up the engines Remove all the wheelblocks there's no time to waste Gathering speed as we head down the runway Gotta get airborne before it's too late.
|
|
|
•silviug
|
 |
« Răspunde #11 : Aprilie 10, 2006, 03:54:53 » |
|
Sunt multe probleme tari pe infoarena. Uneori chiar prea tari  La categoria "mama ce problema tare.. hai sa fac o sursa" intra toate problemele mele ca .. deh .. a trebuit sa fac surse la ele  Hai sa vedem ce mi-a placut mie.. in general probleme care stralucesc.. care au solutii marfa, intuitive si care fac placere rezolvitorului sa le descopere spre satisfactia si bucuria lui  In aceasta categorie pot sa enumar linistit o groaza de probleme.. Rezumandu-ma la cinci (toate fiind pe picior de egalitate in sufletul meu): xormax - idee inedita, cute and shining soc - Mugurel e recunoscut pentru problemele cool iar asta este one of his bests tri2 - din categoria "uite ca si geometria poate fi marfa" sortnet - cool ideea Patrascu TM invsort - singura problema pe care n-am rezolvat-o la selectie in 2004  alladin - as fi nedrept daca nu i-as recunoaste calitatile de bright mind ale lu Cosmin; cool problems dude arbore - very cute (mai ales daca ai STL  ) Eh.. au fost 7 in loc de 5.. I couldn't help myself
|
|
|
Memorat
|
"Don't gain the world and lose your soul, wisdom is better than silver or gold." [Bob Marley - Jamaican reggae musician & singer (1945 - 1981)]
|
|
|
andreit1
Vizitator
|
 |
« Răspunde #12 : Aprilie 10, 2006, 10:22:26 » |
|
Tabela: rezolvarea recursiva mi s-a parut super tare( nu mai facusem asa ceva pana atunci) Munte: dinamica in 4 dimensiuni... wow( ... ) Lacate: mi s-a parut o problema care necesita multa logica Cerere: o problema care parea clasica de LCA a tzapit pe multa lume( si pe mine printre altii) Critite: presupunea intelegerea fluxului nu doar cunoasterea algoritmului Mai sunt cateva care mi-au placut dar trebuie sa ma rezum la 5... 
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•Zeus
Client obisnuit

Karma: 7
Deconectat
Mesaje: 82
|
 |
« Răspunde #13 : Aprilie 10, 2006, 15:25:33 » |
|
Poligon: pt. ideea marfa si usurinta implementarii Secventa3: super idee, cu multe 'surori' [ vezi ciclu ] Arbore: citat domino : "Tii pe biti 1000000 de valori pe bucati de sqrt(N)"  ADN: problema de baza, te trece prin X algoritmi Otilia: vezi explicatia 'Cosmin'.
|
|
|
Memorat
|
There is only power and those too weak to seek it.
|
|
|
•points_hunter
Strain
Karma: -7
Deconectat
Mesaje: 26
|
 |
« Răspunde #14 : Aprilie 16, 2006, 19:05:28 » |
|
Nu am rezolvat foarte multe. Am intrat de curand pe site-ul asta dar mi-au placut:: 1) Copaci- o multime de formule de geometrie interesante 2)Regine - mai multe tipuri de back pana mi-am dat seama de o solutie plauzibila 3) Fractii- Are foarte multe cazuri particulare din ce se maresc valorile 4)Coins- m-am chinuit s-o rezolv folosind numai lucru pe biti si am luat 100 la prima sursa 5)Fold - O idee nice pe care nu am gasit-o foarte usor
|
|
|
Memorat
|
Intr-o lume plina de prostie si noobism Ceva mai increzator, putin mai oportunist Nihil sine DEO(Iubeste si vei fi iubit , Nu uita niciodata ca esti om)
|
|
|
•rmikeweb
Strain
Karma: -4
Deconectat
Mesaje: 20
|
 |
« Răspunde #15 : Iunie 02, 2006, 07:41:12 » |
|
094Hotel -misto ideea cu arborele binar 098Parcela -ii faina ideea chiar daca inca n-am avut timp s-o implementez 217Popandai2 -la Moisil nu imi trecea prin minte ca ar merge cu o cautare binar si am facut brute force 025Munte -la momentul cand am rezolvat-o mi se parea cea mai grea problema de dinamica pe care am facut-o 084Algola -inainte sa o fac nu credeam ca se face asa usor mi se parea chiar imposibila
|
|
|
Memorat
|
Mike
|
|
|
•wefgef
|
 |
« Răspunde #16 : Iunie 02, 2006, 17:55:41 » |
|
din seria "ce marfa se rezolva, ia sa bag o sursa" - soc si caraibe. aladdin - ptr ca nu m-as fi prins de ea niciodata  . ferma - ptr multitudinea de solutii bune. ADN - folosesti multe chestii utile si in alte probleme. mentiuni : consiliul tribului - jmenar patrascu asta. pscpld - idee cool.
|
|
« Ultima modificare: August 09, 2006, 16:59:24 de către wefgef »
|
Memorat
|
omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
|
|
|
•Cosmin
|
 |
« Răspunde #17 : August 08, 2006, 16:07:45 » |
|
Misto threadul pana acum  Hai mai ziceti si altii  .
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•pauldb
|
 |
« Răspunde #18 : August 09, 2006, 14:56:07 » |
|
Desi nu am facut foarte multe problema, acestea sunt acelea mi-au placut cel mai mult: [in ordinea cronologica  , ceva mai multe de 5  ] Indep - Misto problema  Car - Interesanta ideea cu lee-ul si cu codificarea Cerere Concert - Destul de dubioasa dinamica...mi-a luat ceva sa ma prind  Drumuri Zebughil Adapost 2 - Uite o problema la care am invatat ceva nou [chiar de pe forum] Domino Path Pscpld - Interesanta ideea...si destul de intuitiva Cred ca top 5 ar arata asa: Car, Indep, Zebughil, PscPld, Domino.
|
|
|
Memorat
|
Am zis 
|
|
|
•bogdan2412
|
 |
« Răspunde #19 : August 09, 2006, 20:34:28 » |
|
Cele mai tari probleme dupa parerea mea (in ordine aleatorie): Algola - flux tare Xor Max - prima oara cand am auzit de trie Pscpld - super interesanta rezolvare Aladdin - nu m-as fi prins singur de asta niciodata  Arbore - 50 mega de memorie...  Cerere - tare ideea Grazing / Sistem - super tare dinamica Poligon - geometrie marfa Robot - mi-a placut ca poti sa faci No-Fit-Polygon pe poligoane convexe cu infasuratoare convexa simplu  Eh... au fost 10 in loc de 5 
|
|
« Ultima modificare: August 10, 2006, 09:15:51 de către bogdan2412 »
|
Memorat
|
|
|
|
•skipy
Strain
Karma: 8
Deconectat
Mesaje: 46
|
 |
« Răspunde #20 : August 09, 2006, 22:56:29 » |
|
Am apreciat o problema nu neaparat dupa dificultate, ci gradul de inventivitate, originalitate si idee "frumoasa" de rezolvare.
Top 5 in nici o ordine: 1. Caraibe 2. TV Show 3. Critice 4. Boom 5. Xor Max
Asta din ce imi amintesc acum, daca le-as lua pe fiecare in parte probabil 80% ar trece prin Top 5. Cea care mi-a placut cel mai putin este totusi Barman...
|
|
|
Memorat
|
Cheap VR WoW could destroy modern society...
|
|
|
•danielp
|
 |
« Răspunde #21 : August 16, 2006, 22:26:41 » |
|
Xor max-marfa ideea cu trie-ul tri2 - problema frumoasa care imbina geometria cu algoritmii gard-dinamica super tare, care se optimizeaza frumos telegraf-un exemplu mai aparte de dinamica, idee foarte neevidenta sortnet-pentru solutia cu codul lui gray foarte originala
|
|
|
Memorat
|
I can't get a life if my heart's not in it
|
|
|
vladut.forum
Vizitator
|
 |
« Răspunde #22 : August 21, 2006, 04:41:37 » |
|
ok, cosmin  ordinea irelevanta: pavare :  am dezbatuto cu mai multi (live) care nu o stiau, si a ieshit solutia  , am fost ff bucuros cand am luat atunci 100 si in plus a fost problema care mi-a facut introducerea in genu' acela de probleme  zero: mi-a placut ca inca atunci nu prea stiam pd, si cineva tot insita sa o fac, ca sunt lenes... si nu vreau sa fac... si m-am hotarat sa am placerea sa o rezolv, apoi am provocat si eu la randu meu si cineva a facuto cu back Indep: include si exclude sortari: am dat de faza cu 0 si 1 din greseala... si dupaia am aflat ca chiar exista mult: a fost mistho... da mai mult de 95 nu am reusit  ) infine nu cred ca e lista numa 5, pt mine sunt multe probleme care mi-au facut o introducere intro categorie cum ar fii: include si exclude, pd, anumite jmenuri etc... inca mai sunt probleme de rezolvad dar m-am cam lasat in ultima vreme, a fost mutarea asta si nu prea am avut timp .. deabia acu m-am rezolvat cu chestiile necesare programarii this is my opinon  ok, numa bine 
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
Tabara Mihai
Vizitator
|
 |
« Răspunde #23 : Octombrie 29, 2006, 16:05:10 » |
|
Sunt mai multe dar acuma scriu ce imi vine in minte  Drumuri Minime - super ideea cu logaritmarea Heroes of Might&Magic - imi place foarte mult tipul asta de dinamica  Muzeu - am invatat ca Lee-ul poate pleca din mai multe pozitii  Alpin - tare ideea cu 'memoization' pentru a lua 100 Catun - frumoasa dar inca sunt la pragul de 70  ...  {later Edit} Cum am putut sa uit de problema Copaci ?  . E meseriasa! 
|
|
« Ultima modificare: Noiembrie 10, 2006, 22:58:02 de către Tabara Mihai »
|
Memorat
|
|
|
|
•mugurelionut
|
 |
« Răspunde #24 : Noiembrie 17, 2006, 18:11:04 » |
|
Excluzand problemele mele de pe infoarena (care nici macar nu-mi plac toate.. dar unele din ele imi plac foarte mult.. ca de exemplu, soc & tj), cele care imi plac cel mai mult ar fi urmatoarele: 1) Algola -> pt ca am mai intalnit problema cu capacitati 1 pe muchii si n-am stiut s-o rezolv, iar cand mi-a prezentat-o Silviu cu capacitati >1 pe muchii mi-a picat fisa  - asta ca sa vezi ce mult conteaza forma in care e prezentata problema (practic, in varianta initiala, era doar.. un simplu graf si nu "tzipa" ca s-ar rezolva cu flux  ) 2) Telegraf -> pt ca e marfa si a fost foarte grea la vremea ei [ si pt ca n-am rezolvat-o atunci  ] 3) Petsoft -> pt ca mi-a placut ideea de dinamica pe arbore 4) Lapte -> pt ca mi-a placut ideea de cautare binara + dinamica (desi am auzit ca exista si soluti emai simpla  ) 5) Lesbulan -> pt ca inca nu mi-a iesit  ------- extra problems  6) Rubarba -> pt ca am rezolvat-o fara sa stiu ce sunt "rotating calipers" 7) Drumuri2 -> pt ideea de cautare binara + flux cu capacitati inferioare (& superioare) care a fost f misto la vremea ei  Oras -> pt ca a fost una dintre putinele probleme pe care, dupa ce am citit-o, chiar mi-a venit s-o implementez  , ca sa verific daca chiar imi mergea ideea (si pt ca mi-a iesit aproape din prima) 9) Hallway -> numai pt ideea de cauare binara + componente conexe pe punctele transformate in cercuri.. pt ideea fara cautare binara nu imi place  10) Frac -> pt ideea misto de cautare binara + includere-excludere 11) Pavare -> pt ideea misto de dinamica cu stari exponentiale 12) Dreptunghiuri -> pt ca se poate rezolva in complexitate optima in mai multe moduri (nu doar cum e solutia lui Cosmin) 13) ABC -> pt ca mi s-a parut draguta That's it! 
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
|