Afişează mesaje
Pagini: [1] 2
1  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: OJI 2012 : Martie 05, 2012, 16:09:13
Incearca sa evaluezi "test cu test", la mine asa merge pe win 7.  Smile

Nu merge in nici un fel. O sa evaluez pe infoarena cand apar problemele.
2  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 20:07:56
Nope, tot nu merge... imi spune la fiecare problema ca evaluarea e terminata, dar nu apare nici un test in lista.
3  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 19:58:44
Ai citit fisierul "Citeste.txt"? Acolo scrie ca nu e recomandabil sa il instalezi pe Windows 7 si ai nevoie de OJI kit in prealabil. E ok cu astea?

Ce sa fac daca n-am alt windows... o sa incerc totusi cu ojikit-ul, poate de-asta nu merge...
4  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 19:52:44
Am si eu o intrebare... vroiam sa imi testez sursele cu evaluatorul, dar nu pot sa il rulez. Am incercat cu Windows 7/Cygwin dar nu functioneaza (am incercat si cu exe-urile direct si tot nimic). Pe un calc mai vechi cu windows 2000 nici nu se instaleaza. Cum pot sa imi testez si eu sursele?

Evaluatorul l-am gasit aici: http://www.cni-sv.ro/pagini/asp/Default.aspx
5  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Intrebari in legatura cu bacul la info (2012) : Februarie 20, 2012, 12:40:38
Merci pentru raspuns.

Problema mea este ca m-am obisnuit cu c++ standard, care e diferit de borland... de exemplu, iostream in loc de iostream.h si alte diferente. Eventual, o sa pun un comentariu la inceputul programului ca e c++ standard pe 32 biti

Si mai am o intrebare... se depuncteaza daca uit sa includ vreo librarie? De exemplu, functia memset nu stiu sigur in ce librarie e (cred ca string.h, sau stdlib.h)... se depuncteaza daca nu pun libraria corecta?
6  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Intrebari in legatura cu bacul la info (2012) : Februarie 16, 2012, 14:01:41
Am si eu niste nelamuriri... ca se apropie bacul. Personal, eu stiu mult mai multe decat se face la clasa, si am nelamuriri:

1. Se corecteaza folosind c++ standard (dupa '98 sau cand a aparut), sau cel din borland? Pe 32 sau 16 biti? C sau C++?

2. E mai bine sa folosesc librariile standard (de exemplu, algoritmi de genul qsort, bsearch si multe altele), sau sa le implementez eu?

3. E mai bine sa folosesc algoritmi avansati (metoda copil destept Very Happy), sau metoda naiva simpla (metoda copil muncitor)? (de ex. quicksort sau sortari simple, cautare binara sau cautare naiva etc)

4. In cazul c++ standard, am voie sa folosesc STL (vectori, cozi, string si alte minuni)?

5. E nevoie sa pun comentarii in cod (ex. ce face codul din urmatoarele randuri, sau sa explic o linie mai neclara)?
7  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Care e materia pentru olimpiade? : Ianuarie 10, 2012, 10:29:13
Pe net nu gasesc nimic, site-ul oficial al olimpiadei de info (olimpiada.info) nu merge, manuale la info n-am. Din cate imi amintesc in anii trecuti scria ca materia ptr liceu este cea de la profilul mate-info intensiv... dar din pacate nu sunt acolo, si n-am idee ce au ei in materie.

Din cate stiu, la 11-12 sunt grafurile, structuri de date cum ar fi arbori binari de cautare, heapuri etc, geometrie si ce era in anii trecuti: programare dinamica, si nu mai stiu.
8  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Top 5 Computer Games : Ianuarie 10, 2012, 10:11:48
Seria Half Life (primul nu prea mi-a placut, nici nu l-am inteles ca eram prea mic, dar HL2 si dupa au fost super, grafica superba, la fel si povestea )
Portal 1,2
Minecraft (imi place mult ideea... cu grafici relativ simple, si totusi fun si addictive)
Starcraft 2
Bioshock 1,2 (idei interesante, cu orasul subacvatic)
Audiosurf (un joc interesant care e bazat pe ritmul unei melodii la alegere)
Urban Terror (varianta free a lui counter strike) si Team Fortress (ca acuma e free si asta Very Happy)
Seria GTA mi-a placut pentru free roaming, harta mare si realism, dar povestea mai putin.
Genul de racing m-a cam plictisit, nu prea ofera nimic nou, si ultimele jocuri (de la NFS undercover pana in prezent de exemplu) merg ingrozitor pe laptopul meu. Totusi mi-a placut NFS Most Wanted, NFS Porche (il mai jucam pe la scoala in LAN Very Happy), Burnout Paradise.
9  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Scrie articole / Răspuns: Idei de articole : Aprilie 11, 2011, 14:55:03
Ce ziceti de ceva mai low-level, cum ar fi crearea unui kernel in C, si bootarea cu GRUB Very Happy


Stiu ca atunci cand am inceput sa invat programare, visul meu era sa descopar cum se face un sistem de operare... si acum s-a implinit... Am si un blog de prezentare a ce am reusit sa creez daca e cineva interesat Very Happy : http://luxsystem.blogspot.com/
Cand o sa mai am timp prin vacante voi mai lucra la el.

Pot sa spun ca mi-au fost foarte de folos skill-urile castigate din crearea unui asemenea proiect. Pe langa faptul ca am invatat cum functioneaza o gramada de lucruri care sunt bine ascunse sub GUI, am invatat cum sa folosesc eficient memoria, operatii pe biti si asa mai departe... oricum lucruri care m-au ajutat mult.

10  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 190 Telegraf : Aprilie 08, 2011, 07:55:21
Nu este corecta abordarea ta. Intr-adevar, trebuie sa construiesti arborele binar care corespunde solutiei optime, dar trebuie sa iei in considerare faptul ca unele muchii pot avea pondere 2. Pentru constructia arborelui este nevoie sa folosesti programare dinamica.
Aha, o sa incerc asa
Merci de sfat
11  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: long : Aprilie 07, 2011, 22:00:05
Pe 32 biti, int-ul e cuprins intre -/+ 231 adica in jur de 2 miliarde.
unsigned int e cuprins intre 0 si 232 adica in jur de 4 miliarde.
long long e cuprins intre -/+ 263 care e destul de mare
unsigned long long intre 0 si 264

In borland, puterile sunt jumatate decat ^
12  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 190 Telegraf : Aprilie 07, 2011, 21:36:36
Imi da si mie cineva un indiciu?
 Brick wall

Am incercat o solutie folosind arbori binari... construiesc arborii asemanator cu cei de la coduri Huffman... dar ma asigur ca fiecare nod e cat mai greu in partea stanga, astfel incat sa se obtina costul cat mai mic.

Cu ideea asta iau doar 30 puncte...
13  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 869 Reinvent : Aprilie 05, 2011, 14:58:44
O idee mai isteata Very Happy

Pui in coada toate casele din cartier, si te opresti cand se intersecteaza drumurile... distanta va fi drumul pana la nodul de la intersectie dintr-o directie + distanta din cealalta directie.

Am luat 100 pe solutia asta.
14  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 004 Sortare topologica : Aprilie 01, 2011, 10:18:14
E de-a dreptul ciudata problema asta.

Am facut rezolvarea cu DFS;
Solutia care imi da exact ca in exemplu ia 0 puncte.
Solutia care da total diferit de exemplu ia 100 puncte.

Diferenta e doar felul in care retin ordinea...

Pentru exemplu, imi da:
Cod:
 1 3 5 9 4 8 7 6 2 
15  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 146 Sticle : Martie 30, 2011, 19:30:41
Super faina problema Very Happy 100 pct  Winner 1st place

Si e destul de simpla...
...


Editat de moderator: Nu posta solutii complete, in special ca nu ti le cere nimeni!
16  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 137 Reuniune : Martie 24, 2011, 15:48:32
^ Pentru testul tau imi da : 512500000000 4500000

Eu tot 90 iau, imi pica testul 1.
Si in comparatie cu o solutie de 100 puncte n-am gasit vreo diferenta, eroare etc... Care e secretul?
17  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Stocare infiniti in variabile : Martie 18, 2011, 22:25:27
In C++ exista la tipul de date float/double variabila de tipul NaN (Not a Number), care e mai ciudat.
(de exemplu daca f = NaN, expresia (f != f) are rezultat 'True').

Totusi in C++ poti creea o clasa care sa substituie tipul de date pe care il vrei.

Aici e un exemplu foarte simplu:

Cod: (c++)
class Int
{

public:
   int value;

   int Inf;

   Int() { Inf = 0x7FFFFFFF; }
   Int(int val) { value = val; Inf = 0x7FFFFFFF; }
   
   Int operator+ (Int b)   { 
          if (value != Inf && value != -Inf && b.value != Inf && b.value != -Inf) return Int(value + b.value);
          if (value == Inf || value == -Inf) return Int(value);
          return Int(b.value);
   }
};

La fel pot fi definiti toti ceilalti operatori. (-*/)

Pentru produs si diferenta este putin mai delicat, pentru ca poti avea nedeterminari (de exemplu Inf/Inf, 0/0, Inf-Inf etc).
18  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 049 Barbar : Martie 18, 2011, 22:11:45
Aha, merci. Cred ca am inteles acum  Banana.
19  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 049 Barbar : Martie 18, 2011, 16:30:18
Aha, dar care e distanta in cazul asta?
20  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 049 Barbar : Martie 18, 2011, 12:01:44
Am o intrebare.
Daca drumul arata asa:
Cod:
..o...
ooo...
...D..

Cat e distanta?
In mod normal ar fi sqrt(2);
Dragonii pot arunca flacari si pe diagonale? Sau pe linii frante???
21  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 981 Immortal : Martie 17, 2011, 22:24:01
Eu am incercat sa rezolv cu un fel de back cu coada.

Pentru a obtine usor solutia la final, coada e structurata ca un arbore.

O mica problema ar fi ca un element din coada are 76 bytes (destul de mare), pentru ca in fiecare nod retin noua lista de nemuritori.
Cam asa arata structura:
Cod:
struct QueueItem
{
    Point From, To;
    int RemainingNoobs;
   
    int Parent;

    Point Noobs[15];
};

Iau doar 50 puncte din pacate.
Am facut rost de testul 2 de la OJI, care e unul care imi pica si cu 500MB de memorie alocati tot iese din coada.

Algoritmul meu este sa sortez vectorul Noobs la fiecare element din coada, in functie de distanta la fiecare din punctele pe care le contine.
Pentru elementele cu distanta 1 calculez directia, si vad daca pot sa sar peste. Daca e ocupata celula, inseamna ca exista un element cu distanta 4 pe directia respectiva.
Cand gasesc o pozitie unde pot sari, adaug in coada structura ce contine toate detaliile necesare.

Nu am avut nici un TLE, deci ma gandesc ca algoritmul e ok.

Aici este toata sursa.
22  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: [C]intrebari pointeri : Martie 17, 2011, 11:49:35
O varianta mai simpla in C++ e sa folosesti new si delete, in loc de malloc, respectiv free.

int *a;
a = new int;
delete a;

Pentru un sir:
a = new int[dimensiune];
delete[] a;


In C nu merge, deci cu malloc si free:
int *a;
a = malloc(sizeof(int));
free(a);

Pentru un sir:
a = malloc(sizeof(int) * dimensiune);
free(a);



La siruri de caractere, e la fel, doar ca folosesti tipul 'char' in loc de 'int'.
23  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: non 0 exit status. : Martie 17, 2011, 11:40:26
Are cineva vreo idee de ce imi da "non zero exit status." la toate testele? Programul functioneaza bine pe calculatorul meu... Cry

Trebuie sa dai return 0 la sfarsitul functii int main()
24  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 045 Submultimi : Martie 17, 2011, 11:37:34
Problema ta nu e ca folosesti stream-uri, ci ca folosesti endl. Un program nu afiseaza caracter cu caracter pe masura ce se executa o instructiune de afisare, ci respectivele caractere sunt introduse intr-un buffer care, cand este umplut, se afiseaza in intregime. Astfel operatia de afisare se desfasoara mai rapid. Cand afisezi cu endl, fortezi golirea buffer-ului. Daca afisezi '\n', acesta este tratat ca un caracter oarecare si nu intervine asupra comportamentului buffer-ului, acesta functionand eficient in continuare. Daca vei folosi
Cod:
out << '\n';
e foarte probabil sa iei 100.

Ai grija, la olimpiada nu este indicata folosirea lui endl (cred ca este mentionat pe undeva prin instructiuni).

Aha, Merci de sfat
25  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 160 Zota & Chidil : Martie 17, 2011, 11:35:13
Nu inteleg cum vine!

Daca coordonatele sunt (x, y), atunci pe exemplul dat se merge in pozitiile:
(0,0) (0,-3) (6,-3) (6,-10) (8,-10) (8,-7) (14,-7) (14,-13) (11,-13)

Daca capcanele sunt in (5,6) si (12,10) atunci drumul nu se apropie niciodata  Eh?.

Nu mai inteleg nimic!!!

In figura coordonatele par a fi *-1, adica (-5, -6)
Pagini: [1] 2
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines