Afişează mesaje
Pagini: 1 [2] 3
26  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Probleme externe / Răspuns: Programare PHP : Martie 06, 2012, 21:34:09
[parte ștearsă] există multe site-uri importante care folosesc PHP, niște exemple ar fi facebook și wikipedia.

LE: Da, așa e.
27  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: MEdii JAVA : Martie 06, 2012, 21:28:34
Ai încercat deja JDK?
28  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: ICHB : Martie 06, 2012, 20:39:35
Nu se aplică reducerile de 10-15% pentru media de admitere la liceu dacă te transferi.
29  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: ICHB : Martie 06, 2012, 20:03:40
Pentru Gimnaziu (Clasele 5-8): 2350€
Pentru Liceu (Clasele 9-12): 3250€
30  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: Noi resurse online : Martie 06, 2012, 18:28:15
Eu sunt de părerele că ar trebui promovate, mie mi-au fost și îmi sunt foarte folositoare. Depinde acum la ce te referi mai exact, să le promovăm pe infoarena?
31  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Ridicarea la putere a unei matrici : Martie 05, 2012, 22:27:55
Probabil el este clasa a 10-a sau a 9-a, asta se învață în clasa a 11-a, așa că doar vrea să știe cum se înmulțesc două matrici.

Când ai de înmulțit două matrici, nu înmulței fiecare element cu elementul său corespunzător, metoda este puțin mai complicată. Caută pe google matrix multiplication și ar trebui să găsești răspunsul.

LE: Dacă nu te descurci, revino cu întrebări. Smile
32  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 05, 2012, 21:08:19
Scuze dacă m-am făcut înțeles greșit, nu mă comparam pe mine cu tine sau cu altcineva, tot ce vroiam să zic e că oricum nu făceam de 200, chiar dacă mai strângeam ceva să mă calific și eu.

În ce ai citat tu, eu am zis că dacă nu scoteam luam (probabil) 100, am scris în paginile anterioare care a fost motivul pentru care am scos acea parte. Probabil a fost vina mea, probabil nu, cine știe.
33  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 05, 2012, 19:54:36
@Alex, citez din pagina mea de profil
Citat
- am reuşit "performanța" să uit, în programul pentru un concurs, declarat un vector de 100000001 elemente
Whistle m-a costat chestia asta 100 de puncte.

Nu mai fiți revoltați ca v-ați/nu v-ați calificat la ONI, eu nu m-am calificat și nu regret asta, știu că m-aș fi putut califica dacă nu aș fi șters o chestie din program (cel puțin presupun), dar știu că nu aș fi luat 200 de puncte, ceea ce înseamnă că mai am de lucru. Până la urmă la olimpiadă nu trebuie să fii bun, ci să fii mai bun ca alții, cum scria într-o carte căreia i-am uitat numele.

De-a drumu', sunt o grămadă de concursuri la care puteți participa înafară de olimpiadă, multe dintre ele mult mai bine organizate și cu subiecte mai interesante.
34  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: Grigore Moisil 2012 : Martie 04, 2012, 23:15:46
@Cosmin: nu, nu ești singurul.
35  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 04, 2012, 14:12:20
Citat
Cel mai scurt drum dintre două puncte în plan se obţine pe linie dreaptă. Astfel dacă eliminăm porţiunile de traversare a pistelor de biciclete, traseul lui Gigel către prietenul lui trebuie să fie un segment. Această lungime se calculează cu teorema lui Pitagora, la care se adaugă lungimile de traversare orizontală şi verticală.
Soluţia nu este unică de fiecare dată! Dacă traseul lui Gigel intersectează punctul de intâlnire a două piste de biciclete, numărul soluţiilor se dublează, fiindcă Gigel poate traversa zona în două moduri: orizontal-vertical sau vertical-orizontal. În ambele cazuri două laturi alăturate  ale aceluiaşi dreptunghi, deci ambele sunt soluţii corecte. Astfel, numărul soluţiilor distincte pentru orice teste de intrare este o putere a lui 2.
Banana

Baftă pe mai departe celor care s-au calificat, ne vedem la anul.
36  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 21:56:33
Serios, subiectele la 11-12 nu mi s-au părut grele, cel puțin mie, că nu reușii eu să le implementez la timp, e altă treabă.  Brick wall
Sper să se ia acordul de la autori și să se pună în arhivă, sunt curios dacă ideile mele chiar mergeau, dacă da, o să fiu frustrat până anu viitor. Fighting

PS: A mai fost cineva la Cantemir-Vodă la info II, sus? Sunt doar curios pe cine am văzut acolo.
PSS: Sper ca la anu să se folosească Code::Blocks!!

@partea cu Miruna, când am citit și eu aia am început să cânt asta.

EDIT: Compilatorul am impresia că e gcc 3.3.1, nu bag mâna-n foc.
37  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 17:59:22
Ai afișat ceva (orice) pentru primul punct? Dacă nu, e normal să iei 0 puncte.

Vai, am venit acasă foarte senin că știam că nu mă calific, că nu am făcut de peste 100.

În timpul concursului, observam că MinGW-ul îmi evalua expresia (sqrt(float(x_i*x_i + y_i*y_i)) <  sqrt(float(x_p*x_p + y_p*y_p))) && (sqrt(float(x_i*x_i + y_i*y_i)) > sqrt(float(x_p*x_p + y_p*y_p))) ca fiind adevărată (95% sigur că nu am greșit, un sfert de oră am verificat asta și am și rescris-o de câteva ori. Am chemat unul dintre supraveghetori să întreb, dar nici nu am deschis bine gura că mi-a zis că nu are cu se să mă ajute, că ce știu eu să fac, asta fac. Până la urmă am presupus (prin absurd) că pe float, sau orice valoare ar returna funcția sqrt, nu merg operatorii < și >, așa că am scos partea aceea din program. Ideea era să calculez drumul cel mai scurt de la punctul mai aproape de origine, la celălalt, chiar dacă cel care era mai aproape, era în dreapta celuilalt.

Știu că nu luam 200, dar mai scoteam și eu ceva.
38  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 03, 2012, 16:47:39
La a 2-a problemă la a 11-a nici nu trebuia creezi vreo marice. Ideea era să comprimi pistele de biciclete ca și cum ar fi o dreaptă, după care calculai cu Pitagora distanța dintre cele două puncte, la care adugai lățimea pistelor (acum drepte) prin care trece drumul direct de la Gigel la prietenul lui.

Numărul de drumuri minime de dubla dacă drumul direct trecea prin interesecția a unei drepte orizontale cu una verticală (cel puțin așa cred).

La prima am făcut doar prima cerință, unde găseam cea mai mare secvență de cifre de 1 consecutive, iar dacă mai rămânea spațiu până la K, adăugam ce era după, cu condiția că dacă secvența maximă de mai mică decât K și e la sfârșit, să compar cu a doua secvență ce mai mare, iar dacă aceea este mai mare, o afișam pe aia. M-am chinuit vreo jumătate de oră să găsesc o formulă de dinamică pentru a 2-a cerință, dar nici acum n-am găsit-o, presupun că intra backtracking în 1.5 secunde.

Eu unul nu am implementat nici o problemă complet că ideile au venit prea târziu sau deloc. Sad

Soluțiile oficiale nu le-am citit că nu prea am timp acum.

Bravo celor care s-au calificat! Eu aștept rezultatul încă, dar sunt aproape sigur că nu e unul bun.

PS: Are cineva idee de ce nu pot compara două float-uri?
39  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 02, 2012, 23:26:45
Baftă tuturor și din partea mea. Very Happy
40  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Ajutor MinGW!! : Martie 02, 2012, 20:23:34
Îți sugerez să foloești Code::Blocks ca editor și să-ți intalezi compilatorul MinGW separat, sau poți să-ți iei pack-ul deja făcut de pe site-ul lor.

Code::Blocks e mai user-friendly, zic eu.  Smile
41  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 02, 2012, 13:07:57
Referitor la clasa a 10-a, probleme în care să se găsească cel mai scurt drum într-o matrice pe care există niște obstacole. Pentru asta îți sugerez să știi sau să ai idee de algoritmul lui Lee și parcurgerea în lățime.

Mai cineva de părere că subiectele nu ar trebuie să fie mai mult de o pagină?  Very Happy
42  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Siruri de caractere : Martie 01, 2012, 20:56:30
Depinde dacă acele caractere au sau nu spații între ele.
43  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012 : Martie 01, 2012, 20:54:27
Nu prea am fost eu la multe olimpiade, dar unde am fost, documentația pentru STL era pe desktop. Era că așa trebuia să fie sau a uitat-o cineva pe acolo? E ok să o folosim?
44  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: suma maxima : Februarie 29, 2012, 12:33:57
Pot fi și numere negative, nu?
45  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Despre hackeri vs. teoreticieni : Februarie 29, 2012, 00:00:54
Până la urmă, cred că pasiunea pentru informatică (pentru majoritatea) a plecat de la dorința de a face ceva al lui/ei, personalizat, de a își concretiza ideea.

Depinde acum, trebuie să o consideri câte puțin din fiecare, nu poți să scrii cod fără un scop, nu poți să ai un scop fără să scrii cod. Cel puțin eu, când rezolv o problemă de algoritmică, nu sunt fericit că am urcat într-un clasament pe undeva, sunt fericit pentru că atunci când voi întâlni ceva asemănător, mă voi descurca mult mai repede și voi ști cum să abordez situația (da, nu prea sunt competitiv).
46  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Introducere in algoritmi : Februarie 25, 2012, 23:54:38
Ediția a treia nu cred că a fost tradusă deloc în română, iar ediția a doua nu se mai tipărește.
47  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: OJI-ONI_Baze de numeratie : Februarie 25, 2012, 23:53:19
Sfatul meu: Nu aștepta niciodată să ți se predea la școală ceva, caută pe internet ce vrei să știi, tot ce îți trebuie e să știi engleză.

Dacă nu te descurci, revin-o cu întrebări.
48  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Infoarena Monthly 2012 / Răspuns: Feedback Runda 1 : Februarie 20, 2012, 22:26:04
Și mie mi-a plăcut, numai că nu prea sunt eu obișnuit cu concursurile astea online (a fost primul pentru mine). Deabia aștept runda viitoare! Poate trimit și vreo sursă cu ocazia asta.  Applause

Felicitări pentru tot!  Very Happy
49  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Infoarena Monthly 2012 / Răspuns: Infoarena Monthly 2012, Runda 1 : Februarie 19, 2012, 20:21:49
Timp de cateva zile inainte de inceperea unei noi runde, concurentii se pot inscrie. Inscrierea se face printr-un simplu click. Nu trebuie sa va inregistrati din nou pe site!

Unde e clicku ăla de trebuie să-l dau ca să mă înscriu?
50  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 257 Catun : Februarie 17, 2012, 01:47:58
Știu că vă sâcâi, dar e vreun șmen mai aparte aici și nu mă prind eu? Înafară că fac dijkstra/bellman-ford și bag mai multe chestii în coadă de la început.

Eu updatez harta (vectorul) de fortărețe corespunzătoare de fiecare dată când găsesc un drum mai scurt, adică când lungimea drumului până la nodul curent + distanața dintre nodul curent și i < lungimea drumului până la i, atunci salvez și fort(i) = fort(nod curent). Iar fortărețele au inițial care fortărețe corespunzătoare pe ele însiși, ca și cum aș salva nodul precedent ca să reconstruiesc drumul, numai că salvez aceleași noduri mereu (fortărețele).

Mulțumesc anticipat și îmi pare rău dacă am folosit prost limba română, e cam târziu și îmi pică ochii de somn.
Pagini: 1 [2] 3
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines