Afişează mesaje
|
Pagini: 1 [2] 3
|
31
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Ridicarea la putere a unei matrici
|
: Martie 05, 2012, 22:27:55
|
Probabil el este clasa a 10-a sau a 9-a, asta se învață în clasa a 11-a, așa că doar vrea să știe cum se înmulțesc două matrici. Când ai de înmulțit două matrici, nu înmulței fiecare element cu elementul său corespunzător, metoda este puțin mai complicată. Caută pe google matrix multiplication și ar trebui să găsești răspunsul. LE: Dacă nu te descurci, revino cu întrebări.
|
|
|
32
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 05, 2012, 21:08:19
|
Scuze dacă m-am făcut înțeles greșit, nu mă comparam pe mine cu tine sau cu altcineva, tot ce vroiam să zic e că oricum nu făceam de 200, chiar dacă mai strângeam ceva să mă calific și eu.
În ce ai citat tu, eu am zis că dacă nu scoteam luam (probabil) 100, am scris în paginile anterioare care a fost motivul pentru care am scos acea parte. Probabil a fost vina mea, probabil nu, cine știe.
|
|
|
33
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 05, 2012, 19:54:36
|
@Alex, citez din pagina mea de profil - am reuşit "performanța" să uit, în programul pentru un concurs, declarat un vector de 100000001 elemente m-a costat chestia asta 100 de puncte. Nu mai fiți revoltați ca v-ați/nu v-ați calificat la ONI, eu nu m-am calificat și nu regret asta, știu că m-aș fi putut califica dacă nu aș fi șters o chestie din program (cel puțin presupun), dar știu că nu aș fi luat 200 de puncte, ceea ce înseamnă că mai am de lucru. Până la urmă la olimpiadă nu trebuie să fii bun, ci să fii mai bun ca alții, cum scria într-o carte căreia i-am uitat numele. De-a drumu', sunt o grămadă de concursuri la care puteți participa înafară de olimpiadă, multe dintre ele mult mai bine organizate și cu subiecte mai interesante.
|
|
|
35
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 04, 2012, 14:12:20
|
Cel mai scurt drum dintre două puncte în plan se obţine pe linie dreaptă. Astfel dacă eliminăm porţiunile de traversare a pistelor de biciclete, traseul lui Gigel către prietenul lui trebuie să fie un segment. Această lungime se calculează cu teorema lui Pitagora, la care se adaugă lungimile de traversare orizontală şi verticală. Soluţia nu este unică de fiecare dată! Dacă traseul lui Gigel intersectează punctul de intâlnire a două piste de biciclete, numărul soluţiilor se dublează, fiindcă Gigel poate traversa zona în două moduri: orizontal-vertical sau vertical-orizontal. În ambele cazuri două laturi alăturate ale aceluiaşi dreptunghi, deci ambele sunt soluţii corecte. Astfel, numărul soluţiilor distincte pentru orice teste de intrare este o putere a lui 2. Baftă pe mai departe celor care s-au calificat, ne vedem la anul.
|
|
|
36
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 03, 2012, 21:56:33
|
Serios, subiectele la 11-12 nu mi s-au părut grele, cel puțin mie, că nu reușii eu să le implementez la timp, e altă treabă. Sper să se ia acordul de la autori și să se pună în arhivă, sunt curios dacă ideile mele chiar mergeau, dacă da, o să fiu frustrat până anu viitor. PS: A mai fost cineva la Cantemir-Vodă la info II, sus? Sunt doar curios pe cine am văzut acolo. PSS: Sper ca la anu să se folosească Code::Blocks!! @partea cu Miruna, când am citit și eu aia am început să cânt asta. EDIT: Compilatorul am impresia că e gcc 3.3.1, nu bag mâna-n foc.
|
|
|
37
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 03, 2012, 17:59:22
|
Ai afișat ceva (orice) pentru primul punct? Dacă nu, e normal să iei 0 puncte.
Vai, am venit acasă foarte senin că știam că nu mă calific, că nu am făcut de peste 100.
În timpul concursului, observam că MinGW-ul îmi evalua expresia (sqrt(float(x_i*x_i + y_i*y_i)) < sqrt(float(x_p*x_p + y_p*y_p))) && (sqrt(float(x_i*x_i + y_i*y_i)) > sqrt(float(x_p*x_p + y_p*y_p))) ca fiind adevărată (95% sigur că nu am greșit, un sfert de oră am verificat asta și am și rescris-o de câteva ori. Am chemat unul dintre supraveghetori să întreb, dar nici nu am deschis bine gura că mi-a zis că nu are cu se să mă ajute, că ce știu eu să fac, asta fac. Până la urmă am presupus (prin absurd) că pe float, sau orice valoare ar returna funcția sqrt, nu merg operatorii < și >, așa că am scos partea aceea din program. Ideea era să calculez drumul cel mai scurt de la punctul mai aproape de origine, la celălalt, chiar dacă cel care era mai aproape, era în dreapta celuilalt.
Știu că nu luam 200, dar mai scoteam și eu ceva.
|
|
|
38
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 03, 2012, 16:47:39
|
La a 2-a problemă la a 11-a nici nu trebuia creezi vreo marice. Ideea era să comprimi pistele de biciclete ca și cum ar fi o dreaptă, după care calculai cu Pitagora distanța dintre cele două puncte, la care adugai lățimea pistelor (acum drepte) prin care trece drumul direct de la Gigel la prietenul lui. Numărul de drumuri minime de dubla dacă drumul direct trecea prin interesecția a unei drepte orizontale cu una verticală (cel puțin așa cred). La prima am făcut doar prima cerință, unde găseam cea mai mare secvență de cifre de 1 consecutive, iar dacă mai rămânea spațiu până la K, adăugam ce era după, cu condiția că dacă secvența maximă de mai mică decât K și e la sfârșit, să compar cu a doua secvență ce mai mare, iar dacă aceea este mai mare, o afișam pe aia. M-am chinuit vreo jumătate de oră să găsesc o formulă de dinamică pentru a 2-a cerință, dar nici acum n-am găsit-o, presupun că intra backtracking în 1.5 secunde. Eu unul nu am implementat nici o problemă complet că ideile au venit prea târziu sau deloc. Soluțiile oficiale nu le-am citit că nu prea am timp acum. Bravo celor care s-au calificat! Eu aștept rezultatul încă, dar sunt aproape sigur că nu e unul bun. PS: Are cineva idee de ce nu pot compara două float-uri?
|
|
|
41
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI 2012
|
: Martie 02, 2012, 13:07:57
|
Referitor la clasa a 10-a, probleme în care să se găsească cel mai scurt drum într-o matrice pe care există niște obstacole. Pentru asta îți sugerez să știi sau să ai idee de algoritmul lui Lee și parcurgerea în lățime. Mai cineva de părere că subiectele nu ar trebuie să fie mai mult de o pagină?
|
|
|
45
|
Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Blog / Răspuns: Despre hackeri vs. teoreticieni
|
: Februarie 29, 2012, 00:00:54
|
Până la urmă, cred că pasiunea pentru informatică (pentru majoritatea) a plecat de la dorința de a face ceva al lui/ei, personalizat, de a își concretiza ideea.
Depinde acum, trebuie să o consideri câte puțin din fiecare, nu poți să scrii cod fără un scop, nu poți să ai un scop fără să scrii cod. Cel puțin eu, când rezolv o problemă de algoritmică, nu sunt fericit că am urcat într-un clasament pe undeva, sunt fericit pentru că atunci când voi întâlni ceva asemănător, mă voi descurca mult mai repede și voi ști cum să abordez situația (da, nu prea sunt competitiv).
|
|
|
50
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 257 Catun
|
: Februarie 17, 2012, 01:47:58
|
Știu că vă sâcâi, dar e vreun șmen mai aparte aici și nu mă prind eu? Înafară că fac dijkstra/bellman-ford și bag mai multe chestii în coadă de la început.
Eu updatez harta (vectorul) de fortărețe corespunzătoare de fiecare dată când găsesc un drum mai scurt, adică când lungimea drumului până la nodul curent + distanața dintre nodul curent și i < lungimea drumului până la i, atunci salvez și fort(i) = fort(nod curent). Iar fortărețele au inițial care fortărețe corespunzătoare pe ele însiși, ca și cum aș salva nodul precedent ca să reconstruiesc drumul, numai că salvez aceleași noduri mereu (fortărețele).
Mulțumesc anticipat și îmi pare rău dacă am folosit prost limba română, e cam târziu și îmi pică ochii de somn.
|
|
|
|