Blog infoarena
FIICode 2020
Sâmbătă 29 august de la ora 16:05 are loc finala FIICode online cu mirror open
Pagina fb a concursului Studenţii Facultăţii de Informatică Iaşi vă invită să participati la FIICode 2020!
FIICode se întoarce şi anul acesta cu forţe proaspete şi noi provocări pentru voi! A cincea ediţie ridică ştacheta şi aduce extinderea competiţiei la nivel internaţional pentru toate cele trei arii (Algoritmică, Web Dev şi Game Dev), reunind programatori talentaţi din ţară şi din afara ei.
Elevi şi studenţii cu cele mai bune rezultate la etapele online vor fi selectaţi pentru a participa la etapa finală la Iaşi, unde se anunţă o competiţie strânsă, premii şi multă distracţie! La aria de algoritmică, etapa de calificare constă în 3 probe ce se vor ţine pe platforma CSAcademy. Fiecare probă va consta în 3-5 probleme ce vă vor pune la încercare inventivitatea, capacitatea de a lucra sub presiune şi cunoştinţele de algoritmică.
Pentru mai multe detalii, accesaţi site-ul nostru https://fiicode.asii.ro/ şi urmăriţi-ne pe paginile de Facebook şi Instagram!
Vă aşteptăm la FIICode!
"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest
Da, povestea continua! Da, pentru cea de-a sasea oara!
De data aceasta, postul nu va fi la fel de lung ca de obicei pentru ca suntem in plina organizare si inca mai sunt de pus la punct multe detalii relevante atat pentru noi, cat si pentru voi.
Totusi, toate informatiile de pe site-ul oficial trebuie tratate ca atare (https://agm-contest.com/).
Au trecut cinci editii ale Concursului (acum International) de Informatica "Adolescent Grigore Moisil", care dintr-un punct (sper eu cat se poate de obiectiv) de vedere au atins un nivel calitativ cel putin similar cu nivelul asteptarilor publicului nostru. Deja, acest proiect pentru mine si multi dintre noi nu mai inseamna un simplu concurs, ci dovada ca se poate!
Pentru cei care nu sunt familiarizati cu povestea din spatele acestui proiect, am sa incerc sa rezum in cateva propozitii cine suntem, de unde am pornit, cum am pornit si la urma urmei, unde vrem sa ajungem.
In perioada 2013-2016 am fost elev al Colegiului National "Spiru Haret" din Bucuresti. Pana acum, un aspect nu foarte relevant al povestii, dar totusi edificator.
Sunt o gramada de persoane de pe aceasta platforma care concureaza la Olimpiada de Informatica si au avut, au si vor avea cu siguranta rezultate mult mai bune decat am avut eu in perioada petrecuta ca elev. Totusi, am considerat mereu ca acest fenomen (in speta, "competitive programming") nu se rezuma numai la a avea rezultate (chiar daca acestea au o deosebita valoare in eticheta profesionala pe care fiecare dintre noi o avem). Mereu am separat lucrurile si am privit toata aceasta aventura traita de-a lungul concursurilor si olimpiadelor ca pe un prilej de a ma dezvolta din punct de vedere profesional in aceeasi masura ca unul de a evolua pe plan social. Networking. Da, networking. Cam de aici a pornit si povestea A.G.M.
In 2015, a existat practic un concurs de proiecte pe stilul "YouthBank". Actually, cam asa se si numea (in prezent, nu imi este foarte clar daca inca mai exista in Romania). Pe scurt, tu veneai cu o idee pe care voiai sa o pui in aplicare, dar aveai nevoie de fonduri pentru acest lucru si tocmai de aceea scriai planul proiectului, la pachet cu bugetul si multe alte documente necesare si trimiteai o aplicatie in speranta ca ideea ta va fi aleasa pentru a fi finantata. Well, au fost si ceva interviuri dupa etapa asta, dar aici deja "mingea era in terenul tau" --- in functie de cat de convingator erai, sigur, puteai primi aceasta finantare.
Ceruseram o suma de genul 3000 de lei, dar am primit doar 1200 de lei. Doar atat si doar cu atat am si tinut prima editie a A.G.M. Eram eu, impreuna cu conducerea liceului (de mentionat entuziasmul si suportul doamnei Petronia Dumitrescu) si o echipa restransa de voluntari (elevi ai C.N.S.H.B).
Am format mai apoi o comisie stiintifica, in care toti membrii erau persoane cunoscute numai si numai prin intermediul olimpiadei. Aveam si am un respect enorm pentru ei, infinit. Pe deasupra, eram uluit de cum dam nastere a ceva ce si acum exista (si va promit eu ca povestea va merge mai departe!).
Astazi, din actorii principali ai povestii care a inceput in 2015, mai joaca in afara de mine: Petronia Dumitrescu, Chichirim George •george_stelian ,
Ionescu Teodor •teoionescu si
George Marcus •PlayLikeNeverB4. Daca acesta ar fi fost un discurs tinut in fata dumneavoastra, v-as fi cerut sa ii aplaudati! Dar nu cred ca este o problema, probabil multi dintre cei care citesc acum acest post, vor avea ocazia de a o face la runda finala!
Comisia organizatorica nu este complet definitivata, dar stim ca anul acesta avem o premiera: cineva care a avut rezultate bune si foarte bune la olimpiada este "sacrificat" pentru a se implica in partea de organizare a concursului. A sunat dramatic, nu? Poate chiar tragic? Nici pe departe. A sunat grozav, pentru ca Usurelu Florian-Robert •usureluflorian se descurca de minune in rolul in care a fost "instalat" si sunt convins ca spusele mele urmeaza a fi confirmate si de fapte de-a lungul acestei editii (si desigur, nu numai).
Comisia stiintifica...hmm, Munteanu Vlad •vladm98 este ca anul acesta bagam cod, dar nu o mai facem si overnight?
Cazacu Mihnea •mihneacaz,
Postu Alexandru •Humiko?
Oncescu Costin •geniucos scuze ca am propus problema ta fara sa te anuntam. Haha, it's been a funny story here.
Actorii din scena de mai sus impreuna cu GinguIonut •GinguIonut,
Carabet Cosmin Andrei •cosmin79,
Alex Enache •Alex18mai,
Ghinea Mihail Emanuel •Eman98,
Stefan Radu •Stefan_Radu,
Seritan Luca •LucaSeri,
Bogdan Sitaru •bogdan10bos,
Mihai Ionut Enache •Mihai22e si
Theodor Moroianu •theodor.moroianu alcatuiesc comisia stiintifica si tehnica. An endless round of applause for all of them!
Acestea fiind spuse, 3, 2, 1 .... start! Ne vedem pe 8 februarie!
Retrospectiva Anului 2019
Fără să fie o surpriză pentru cineva, am ajuns, iată, la finalul anului 2019. Vă invit să reluăm împreună câteva momente şi realizări ale comunităţii de informatică din România, în particular din viaţa Infoarena, din acest an.
Multe concursuri, multe premii
Vreau mai întâi să evidenţiez numărul mare de competiţii din ţară şi din străinătate care au captat atenţia concurenţilor români. Părerea mea e că fiecare concurs (fie onsite, fie online) are o valoare deosebită, mai întâi pentru că aduce laolaltă participanţi (voluntari, organizatori ~ în cazul onsite) şi membri ai comisiei în jurul problemelor de informatică. Dincolo de frumuseţea rezolvării şi compunerii de subiecte în sine, văd în această străduinţă şi pasiune a noastră şi o bună ocazie de cunoaştere de sine, respectiv de autodepăşire şi creştere în general. Am făcut o selecţie, pe baza experienţei personale, pentru a vă încuraja să luaţi parte la câteva din concursurile preferate ale românilor (lista restrânsă şi subiectivă):
- loturile şi Olimpiada: Judeţeană, Naţională, Europeană (juniori), Tuymaada (Yakuţia), Central-Europeană, Balcanică, Internaţională
- marca Infoarena: Algoritmiada, Junior Challenge, Summer Challenge, Autumn WarmUp
- pe echipe: pentru studenţi - ICPC, RPCP, pentru 'tineri' - IIOT, AGM
- alte concursuri desfăşurate în România - RMI, FiiCode, ProSoft, Catalyst Coding Contest, Info Oltenia, FMI No Stress, Empowersoft
- alte olimpiade şi concursuri din străinătate, la care participarea se realizează adesea online, dar şi onsite în anumite condiţii: IATI (Shumen), Olimpiada Baltică, Olimpiada Zhautykov (Kazahstan), Olimpiada Moscovei, USACO, COCI
- online, mai frecvente, precum Codeforces şi Atcoder
Îi felicit pe cei care au luat parte la aceste concursuri şi încurajez întreagacomunitate să se implice cu perseverenţă în astfel de activităţi, deoarece sunt foarte folositoare şi distractive. Subliniez că pentru concurenţi, experienţaconcursului este completă doar după ce problemele rămase nerezolvate sunt abordate ulterior (upsolving!). Desigur, recomand rezolvarea problemelor de la ediţiile anterioare (pe multe le puteţi simula local, pe infoarena sau oj.uz), precum şi multă pregătire eficientă în arhivele de probleme în general. Românii concurează cu drag şi cu succes la ele, aşa că oricând veţi putea găsi sprijin în impas.
Re: Girl Power
Întrebări de acum 3 ani îşi găsesc acum răspunsuri care nu pot decât să ne încânte:
Alexa Tudose •Alexa2001 câştigă balcaniada de seniori! Prin ea, 2019 devine al patrulea an la rând când locul 1 la BOI e obţinut de români
Laura Georgescu •laurageorgescu obţine medalie de bronz la IOI, fiind prima româncă participantă la cea mai prestigioasă competiţie de liceu.
Laura ne-a făcut bucuria (după cum mi-a dat de înţeles, reciprocă) să ne împărtăşească câteva gânduri legate de concurs:
Din punctul de vedere al competiţiei, în prima zi punctajele au fost mult mai mari decât ne aşteptam şi competiţia mult mai strânsă. Anticipam că a două zi o să fie mai grea, lucru care a fost amplificat şi de problemele tehnice, Theo simţind asta cel mai bine. Mi-a plăcut foarte mult, a fost mai mult ca o tabără. Atmosfera a fost destinsă, super chill şi caterincă. Cred că la asta a contribuit că noi 4 ne înţelegeam foarte bine, Hamzat – ghidul nostru, dar şi că i-am avut pe Dani şi domnul Szabo ca team leaderi. Ne-am împrietenit cu mulţi concurenţi, am vizitat şi Doha pe drum, şi per total a fost o experienţă mişto.
Succesul din Portugalia
Finala ICPC, desfăşurată în Porto, a fost o nouă ocazie ca foştii liceeni români care au îmbogăţit România cu strălucitoare medalii la competiţiile internaţionale să se reafirme, de data aceasta din partea Universităţii Oxford. Astfel, echipa formată din:
Chichirim George •george_stelian (Coach)
A obţinut locul 16 la concurs! Rezultatul este unul nesperat pentru o echipă de români, întrucât s-au apropiat ca nimeni alţii de câştigarea unei medalii.
Alex, care a luat şi cele mai mari note la examenele primului an dintre toţi cursanţii (dând continuitate acestui obicei românesc, vechi deja de câţiva ani - dar şi responsabilizând generaţiile următoare :-) ) departamentului de informatică al facultăţii, ne transmite un mesaj, din partea sa, dar şi a coechipierilor, legat de competiţie:
ICPC-ul a fost pentru noi o continuare a olimpiadelor din timpul liceului. Cu toate acestea, nu a fost chiar atât de uşoară trecerea de la concursurile individuale la cele pe echipe. A trebuit să dăm simulări săptămânale pentru a putea să lucrăm cu adevărat împreună. Cred că acesta este cel mai important skill pe care l-am dezvoltat de-a lungul acestei competiţii. E important să ştii să împarţi problemele, să le discuţi cu ceilalţi şi să accepţi că uneori ce gândeşti tu poate fi greşit. Legat de competiţie, au fost unele probleme cu editorul pe care noi îl foloseam. Acestea au făcut chiar mai clare rolurile noastre în echipă. În final, am reuşit să ne organizăm şi să obţinem un rezultat de care, cel puţin eu, sunt mândru. Le mulţumesc mult lui Costin şi Ştefan, dar şi coach-ului meu favorit, George. Ştiu, ştiu … vreţi să băgăm o simulare…
Juniorii
Competiţia cea mai importantă la care au participat elevii de gimnaziu a fost EJOI (desfăşurată, de data aceasta, în Slovenia) care a reunit 24 de ţări. În ambele zile de probe, a existat o problemă pe care un singur participant a reuşit să o rezolve cu punctaj maxim. Punctajul maxim obţinubil în fiecare zi a fost de 300 de puncte. Având aceasta în vedere, uimiţi-vă de rezultate:
Alex Luchianov •AlexandruLuchianov1 ia 600 de puncte (clasându-se desigur pe locul 1, obţînând aur absolut)
Luca Perju Verzotti •lucaperju ia 465 de puncte, obţînând locul 2 în clasamentul general, şi medalie de aur
Todoran Alexandru Raul •alextodoran ia şi el medalie de aur
Mihnea Andreescu •FunnyStocky obţine medalie de argint
Este un rezultat grozav, cel puţin comparabil cu cel de acum 4 ani, când România a câştigat la JBOI primele 3 locuri şi încă o medalie de bronz. Mie mi se pare că anul 2019 este pentru juniori unul nemaipomenit, foarte greu de întrecut, şi îi felicităm pentru succes, aşteptând cu nerăbdare rezultate deosebite şi după trecerea lor la seniorat. Că veni vorba...
Seniorii
Ca statistici simpatice, se poate nota că echipa de IOI a avut în componenţa sa 4 elevi de clasa a 12-a, dintre care nici unul nu mai participase la acest concurs, şi pe deasupra şi prieteni unii cu alţii. Aşa surprize au venit la pachet cu noutatea despre care am vorbit mai sus legat de fete la IOI. Competiţia a avut loc în Azerbaijan, de unde păstrez amintirea unei experienţe uluitoare...
Am alcătuit o listă cu medaliile obţinute din partea României şi la BOI (balcaniada s-a desfăşurat anul acesta în Grecia), CEOI (de această dată în Slovacia) şi Tuymaada (Yakuţia). Îi felicităm pe:
Theodor Moroianu •theodor.moroianu - argint la IOI, aur la CEOI
Bogdan Sitaru •bogdan10bos - argint la IOI, argint la CEOI
Laura Georgescu •laurageorgescu - bronz la IOI, argint la CEOI
Alexandru Petrescu •alexpetrescu - bronz la IOI, :-)
Alexa Tudose •Alexa2001 - locul 1 şi medalie de aur la BOI
Bogdan Pop •Bodo171 - argint la BOI
Serban Cercelescu •oldatlantian - argint la BOI
Emanuel Nrx •StarGold2 - bronz la BOI
Tinca Matei •TincaMatei - locul 1 şi medalie de aur la Tuymaada
Donciu Mircea •Mircea_Donciu - argint la Tuymaada
Infoarena de la 2019 la 2020
2019 a văzut 2 concursuri reînviate cu ajutorul comunităţii: Summer Challenge şi Autumn WarmUp. Tot cu ajutorul comunităţii am reuşit să ducem mai departe, poate şi mai bine ca în alţi ani, Junior Challenge şi Algoritmiada - aici vreau să menţionez cum şi juniorii se implică şi scriu editoriale, devenind dovezi vii că ajutorul se poate da la orice vârstă, chiar în orice circumstanţă.
Avem înainte un an plin de concursuri, la care străduinţa membrilor de comisie din ţară se va alătura celei a concurenţilor. Mi se pare că anul acesta a avut un nivel mai înalt de dificultate al problemelor la majoritatea olimpiadelor internaţionale, şi asta se poate vedea în punctajele mai joase cu care se obţineau poziţii bune în clasament. Aşadar, recomand tuturor o preocupare mai eficientă în studiul algoritmicii, în abordarea concursurilor, în sprijinirea comunităţii.
Algoritmiada Runda Finala 2019
Vă anunţăm cu mare plăcere că finala Algoritmiada 2019 va avea loc în perioada 21 - 23 septembrie, la Târgu Jiu. Mai multe detalii puteti gasi accesand pagina programului.
Puteţi găsi mai jos lista cu concurenţii calificaţi la runda finală. Daca aveti nelamuriri in legatura cu felul in care au fost alesi acesti concurenti puteti citi criteriile de departajare. Dacă credeţi că, conform regulamentului, sunteţi calificaţi la runda finală, vă rugăm să scrieţi un comentariu la acest post pentru a vă putea trece pe listă. De asemenea, rugăm şi pe ceilalţi concurenţi să verifice lista şi să ne semnaleze eventualele greşeli, deoarece această listă nu e finală şi poate suferi modificări. Dacă unii concurenţi nu pot participa, locurile lor sunt redistribuite.
Mentionam ca la juniori am reusit sa gasim doar 8 participanti la rundele PreOJI si Junior Challenge, prin urmare va rugam sa ne anuntati in caz ca am omis vreun concurent, pentru a ocupa toate cele 10 locuri pentru runda finala.
Ii rugam pe calificati sa ne confirme sau infirme participarea printr-un reply la mailul primit de la noi.
Calificati juniori
Alex Luchianov •AlexandruLuchianov1 (participa la seniori)
Taga Stefan •stefantaga
Mihnea Andreescu •FunnyStocky
Dart Monkey •lucametehau
Dobleaga Alexandru •Alexandruabcde
Luca Perju Verzotti •lucaperju
Alexandru Peticaru •Pety
Todoran Alexandru Raul •alextodoran
Verde Flaviu-Cristian •verde.cristian2005
AliniateEBlat •ContDeRacist
Matteo Verzotti •Matteoalexandru
Calificati seniori
Rapeanu George •georgerapeanu
Mirica Matei •MiricaMatei
Lucian Bicsi •retrograd
Bogdan Sitaru •bogdan10bos
Theodor Moroianu •theodor.moroianu (nu participa)
Popovici Robert •PopoviciRobert
Udristoiu Alexandra Maria •alexandra_udristoiu
Popescu Ioan •gioto
Bogdan Pop •Bodo171
Alex Enache •Alex18mai
Emanuel Nrx •StarGold2
Alexa Tudose •Alexa2001
Andrei Cotor •Andrei_Cotor
Florin Laiu •lflorin29
Stelian Chichirim •stelian2000 (nu participa)
Laura Georgescu •laurageorgescu (nu participa)
Alex Luchianov •AlexandruLuchianov1
Ana Kapros •akapros (nu participa)
Popa Bogdan Ioan •popabogdan
Puscasu Felix •felixi
Apostol Daniel •ApostolIlieDaniel
Serban Cercelescu •oldatlantian
Donciu Mircea •Mircea_Donciu
patcas rares danut •patcasrares
Pop Alex-Nicolae •AlexPop28
Nanu Ruxandra Laura •Ruxandra985
Mihnea Andreescu •FunnyStocky (participa la juniori)
Visanu Cristian •flibia
Tiplea Stefan •tziplea_stefan (nu participa)
Ionut Anghelina •ionanghelina
Coroian David •Coroian_David
Tinca Matei •TincaMatei
Petru Ciocirlan •petru.ciocirlan (nu participa)
Stoica Alexandru •caesar2001
Jurcut Paul •YouDontNeedMyName
Sabau Florin Vlad •Haesteinn
Stefan Dascalescu •stefdascalescu (nu participa)
Alex S Hill •shantih1
Promotie din partea Asociatiei unPi pentru scolari
Asociatia unPi pentru Scolari despre care am vorbit in blogul precedent a lansat o noua promotie infoarenautilor.
Ei vor oferi cate un Raspberry Pi Zero W Complete Starter Kit primilor 5 utilizatori infoarena (inregistrati pe site inainte de 30 Iunie 2019) care le recomanda o familie pentru unPi dacă aceasta familie aplica la unPi şi este selectata in final ca beneficiar unPi.
Va reamintim ca recomandarea se poate face printr-un e-mail la adresa [email protected].
Asociaţia unPi pentru şcolari şi Junior Challenge
Incepand cu anul acesta, juniorul castigator al concursului Junior Challenge va primi premiul unPi din partea Asociaţiei unPi pentru şcolari.
Asociaţia unPi pentru şcolari
Asociatia unPi pentru Scolari a lansat online pe 1 iunie 2019 proiectul #unPi. Iata ce ne scriu ei despre proiect:
Cu acest proiect #unPi vrem sa ajutam copiii din mediile defavorizate, din Romania, sa-si depaseasca in timp, prin munca si forte proprii, conditiile curente de viata. Si facem asta daruindu-le un mic calculator personal pe care l-am numit unPi (il puteti vedea ; este bazat pe platforma Raspberry Pi, de unde si numele "un Pi"), impreuna cu un ghid online, in limba romana, de utilizare si programare (in limbajul Golang) a unPi pe care il vom crea la https://go.unpi.ro
Avem astazi #17 unPi pe care vrem sa le distribuim cat mai variat in toata tara. O familie ce indeplineste conditiile (mediu defavorizat, au un TV cu un port HDMI, unul din parinti ori tutorele legal are un telefon Android) se poate inscrie si urma procesul de aplicare de la vreau.unpi.ro ; Orice persoana poate vota apoi online, prin email, orice aplicatie ori parinte/tutore (care a aplicat pentru unPi) via votez.unpi.ro
Elevii de pe platforma Infoarena care au rezolvat multe probleme si au un punctaj semnificativ pe site, ne pot recomanda prin email un copil de 10+ ani, defavorizat, din mediul/localitatea lor, dar copil muncitor/studios si dornic sa invete lucruri noi, a carui familie, parinte, ori tutore legal este dispus sa aplice pentru a primi unPi (mic calculator personal, nou) la vreau.unpi.ro ; va asteptam. Adresa de e-mail este [email protected].
Conditii pentru castigarea premiului unPi la concursul Junior Challenge
Premiul unPi se acorda juniorului cu cel mai mare punctaj in clasamentul cumulat al celor doua zile de concurs Junior Challenge.
Premiul unPi se acorda unei persoane diferite in fiecare an. Astfel, toti cei care au primit deja premiul intr-o editie anterioara participa in afara competitiei pentru premiu in anii urmatori.
Clarificare: Junior este acela care este absolvent al clasei a 8-a sau mai tanar.
Criterii de departajare
In caz ca sunt mai multi juniori cu cel mai mare puntaj intre juniori, care nu au mai primit premiu, doar unul dintre ei va primi premiul. Alegerea acestuia se va face pe baza urmatoarelor criterii, in ordine, pana cand se poate alege castigatorul:
a) Fiecarui concurent i se asociaza sirul de punctaje obtinute pe fiecare problema, sortat descrescator. Castigator e acela care are sirul mai mare din punct de vedere lexicografic. De exemplu, daca punctajele lui Ionescu sunt 100, 50, 15, 0, 0, 0 iar ale lui Popescu sunt 100, 60, 5, 0, 0, 0, Popescu castiga.
b) Rezultatul la lotul de juniori. Cel care a obtinut punctaj mai mare in urma probelor de la lotul de juniori este desemnat castigator. Necalificarea in lotul largit inseamna 0 puncte iar necalificarea in cel restrans inseamna pastrarea punctajului de la cel largit.
c) Infoarena se angajeaza sa organizeze o runda suplimentara de baraj, in urma careia speram sa ii putem, in sfarsit, departaja pe concurenti.
info(1) cup 2019
Concursul info(1) cup
Centrul Judeţean de Excelenţă Prahova lansează a treia ediţie a concursului online de programare infO(1) CUP!!
Proiectul este realizat în parteneriat cu Centrele Judeţene de Excelenţă din Olt, Neamţ, Sălaj, Satu Mare, Iasi, Braşov, Bistriţa Năsăud, Timişoara, Vaslui şi Colegiul Naţional “Ion Luca Caragiale” Ploieşti.
Ediţia din acest an este dedicată în memoria lui Mihai Pătraşcu, cercetător informatician român, decedat acum 7 ani la New York.
Concursul constă în două runde, la care vor participa 279 de elevi:
- Runda Naţională se va desfăşura pe 23 februarie 2019 şi este adresată elevilor şcolarizaţi în Centrele Judeţene de Excelenţă din Romania;
- Runda Internaţională se va desfăşura pe 24 februarie 2019 şi beneficiază de participarea a 37 echipe reprezentative din 28 de ţări.
După finalizarea concursului, va fi disponibilă şi varianta online mirror.
Comisia ştiinţifică şi comisia tehnică este formată din elevi olimpici medaliaţi la Olimpiada Naţională şi Internaţională de Informatică şi studenţi ai unor prestigioase universităţi din lume.
Informaţii suplimentare sunt disponibile pe site-ul competiţiei:
Mulţumim sponsorilor noştri, tuturor celor care ne stau alături şi dorim succes participanţilor!"
Algoritmiada Runda Finala 2018
Vă anunţăm cu mare plăcere că finala Algoritmiada 2018 va avea loc în perioada 28 septembrie - 1 octombrie, la Bucuresti. Mai multe detalii puteti gasi accesand pagina programului.
Puteţi găsi mai jos lista cu concurenţii calificaţi la runda finală. Daca aveti nelamuriri in legatura cu felul in care au fost alesi acesti concurenti puteti citi criteriile de departajare. Dacă credeţi că, conform regulamentului, sunteţi calificaţi la runda finală, vă rugăm să scrieţi un comentariu la acest post pentru a vă putea trece pe listă. De asemenea, rugăm şi pe ceilalţi concurenţi să verifice lista şi să ne semnaleze eventualele greşeli, deoarece această listă nu e finală şi poate suferi modificări. Dacă unii concurenţi nu pot participa, locurile lor sunt redistribuite.
Mentionam ca la juniori am reusit sa gasim doar 7 participanti la rundele PreOJI si Junior Challenge, prin urmare va rugam sa ne anuntati in caz ca am omis vreun concurent, pentru a ocupa toate cele 10 locuri pentru runda finala.
Ii rugam pe calificati sa ne confirme sau infirme participarea printr-un reply la mailul primit de la noi.
Calificati juniori:
Mihnea Andreescu •FunnyStocky
Dart Monkey •lucametehau
Alex Luchianov •AlexandruLuchianov1
Luca Perju Verzotti •lucaperju
Apostol Daniel •ApostolIlieDaniel
Alexandru Peticaru •Pety
bogdan gavra •bobi.gavra
Calificati seniori:
Bogdan Pop •Bodo171
Constantin-Buliga Stefan •fanache99
Andrei Constantinescu •Andrei1998
Rapeanu George •georgerapeanu
Emanuel Nrx •StarGold2
Lucian Bicsi •retrograd
Oncescu Costin •geniucos
Stelian Chichirim •stelian2000
Theodor Moroianu •theodor.moroianu
Tatomir Alex •atatomir
Udristoiu Alexandra Maria •alexandra_udristoiu
Mirica Matei •MiricaMatei
Iordache Ioan-Bogdan •iordache.bogdan
Tinca Matei •TincaMatei
Coman Andrei •andreicoman299
Bogdan Sitaru •bogdan10bos
Donciu Mircea •Mircea_Donciu
Popescu Ioan •gioto
Laura Georgescu •laurageorgescu
Banu Denis Andrei •DenisONIc
Florin Laiu •lflorin29
Serban Cercelescu •oldatlantian
Coroian David •Coroian_David
Rotaru Gheorghe-Iulian •iulianrotaru
Savulescu Stefan •savulescustefan
Ana Kapros •akapros
Popovici Robert •PopoviciRobert
Babalau Alexandru •alex_Harry
Gabi Tulba-Lecu •GabiTulba
Alexa Tudose •Alexa2001
Concursul National de Informatica "Adolescent Grigore Moisil"
In luna mai a anului 2015, Concursul National de Informatica “Adolescent Grigore Moisil” debuta cu success pe scena informaticii romanesti, in implementarea acestui proiect fiind implicati in mod majoritar elevi ai Colegiului National "Spiru Haret" din capitala.
Dupa trei editii scurse de la momentul inaugurarii concursului, organizatorii proiectului propun o schimbare majora: incepand cu editia de anul acesta concursul va avea doua zile de proba, premiile fiind in continuare acordate primelor 10 echipe in ordinea descrescatoare a punctajelor de pe clasamentul cumulat. Noul format al concursului este menit sa faca o departajare cat mai corecta intre echipele participante, dar si sa incurajeze si mai mult socializarea intre concurenti, decat se intampla deja. O consecinta a acestei schimbari este faptul ca numarul de probleme pe care comisia stiintifica le are de pregatit se dubleaza, astfel ca imi doresc sa le multumesc prin aceasta cale tuturor celor care, alaturi de mine, s-au implicat in pregatirea subiectelor pentru concurs intr-un mod cat mai profesionist: Chichirim George •george_stelian,
George Marcus •PlayLikeNeverB4,
Munteanu Vlad •vladm98,
Ionescu Teodor •teoionescu,
Carabet Cosmin Andrei •cosmin79,
Mihai Ionut Enache •Mihai22e,
Stelian Chichirim •stelian2000,
Filip Ion •omegas,
Silviu Troscot •btkro,
Andrei Barbuta •AndreiBarbuta,
Andrei Dumitrescu •AndreiDumitrescu,
Luiza Comanescu •luizacomanescu.
In momentul de fata, A.G.M se bucura de un element de unicitate, fiind singurul concurs romanesc on-site, dedicat exclusiv elevilor de liceu, care foloseste formatul de tip ACM – o echipa de cel mult trei elevi (care reprezinta aceeasi institutie de invatamant) are de rezolvat un set de 10-12 probleme de algoritmica in 5 ore, avand la dispozitie un singur calculator.
Tin sa multumesc comisiei stiintifice (mentionata mai sus), comisiei organizatorice (formata majoritar din elevi ai Colegiului National "Spiru Haret" Bucuresti sustinuti in permanenta de conducerea liceului), Echipei Infoarena cat si sponsorilor acestei editii, fara de care nu am fi putut oferi conditii de exceptie participantilor:
- Fundatia eMAG – un sponsor traditional al proiectului, care ni se alatura pentru a treia oara la rand in vederea indeplinirii tuturor obiectivelor pe care ni le propunem.
- Qualitance – de asemenea, un sponsor traditional al proiectului, alaturandu-se initiativei noastre pentru a treia oara la rand.
- Take Off Labs – un nume nou care se implica in dezvoltarea proiectului nostru ambitios. Veti afla mai multe despre companie in cadrul unei prezentari care va avea loc exact inainte de premierea castigatorilor Concursului National de Informatica ‘Adolescent Grigore Moisil’.
Inscrierile sunt deschise pana in data de 21 martie, ora 23:59. Informatii relevante despre concurs puteti gasi pe site-ul oficial sau pe pagina oficiala de Facebook.
Pana acum, numarul de echipe inscrise in concurs mi-a depasit cu mult asteptarile, lucru care ma bucura foarte mult. Sunt convins ca "fenomenul" nu ar fi luat amploare fara existenta voastra: comunitatea Infoarena.
Va asteptam in numar cat mai mare pe 24-25 martie la Bucuresti!
Algoritmiada 2018
Algoritmiada se întoarce, iar prima rundă se desfăşoară Duminică, 11 martie, ora 10:00!
Am decis ca în acest an să experimentăm puţin cu formatul concursului. Astfel, rundele concursului se vor desfăşura după cum urmează:
Runda preOJI
Un concurs de 4 ore cu 3 probleme care urmează modelul Olimpiadei Judeţene de Informatică şi care vor avea dificultate corespunzătoare. Runda va avea loc pe 11 martie, la ora 10:00.
Runda preONI
Un concurs de 4-5 ore cu 3 probleme care urmează modelul Olimpiadei Naţionale de Informatică şi care vor avea dificultate corespunzătoare. Data exactă a rundei va fi stabilită în curând, ce ştim sigur este că va avea loc în perioada premergătoare Olimpiadei Naţionale de Informatică.
Runda Lungă
Un concurs de 60 de ore cu probleme de dificultate ridicată. Data exactă a rundei va fi stabilită în curând, perioada probabilă fiind Mai-Iunie. Concursul se va desfăşura pe parcursul unui weekend, începând într-o zi de Vineri la ora 12:00 şi finalizându-se în ziua corespunzătoare de Duminică la ora 23:59.
Runda Finală
Runda Finală va fi singura care va avea două grupe de vârstă: Juniori (elevi până în clasa a 8-a), respectiv Seniori.
Pentru Seniori calificarea pentru runda finală a concursului va fi făcută astfel:
- Numărul total de concurenţi calificaţi va fi 30.
- Numărul concurenţilor calificaţi care au terminat liceul va fi limitat la 6.
- Primele 10 locuri vor fi ocupate de către concurenţii care s-au plasat cel mai bine în clasamentul Rundei Lungi.
- Următoarele 10 locuri vor fi ocupate de către concurenţii încă necalificaţi care s-au plasat cel mai bine în clasamentul cumulat al Rundei Lungi şi Rundei preONI.
- Următoarele 10 locuri vor fi ocupate de către concurenţii încă necalificaţi care s-au plasat cel mai bine în clasamentul cumulat al tuturor celor trei runde online.
Pentru Juniori calificarea va fi făcută astfel:
- Numărul total de concurenţi calificaţi va fi 10.
- Aceste locuri vor fi ocupate de către concurenţii care s-au plasat cel mai bine în clasamentul cumulat al Rundei preOJI şi concursului Junior Challenge, concurs dedicat exclusiv elevilor de gimnaziu şi care va fi anunţat în curând.
Mult succes şi vă aşteptăm la concurs!