Bine ai venit pe infoarena!

Suntem o comunitate de tineri pasionaţi de informatică şi programare.
Învăţăm împreună participând la concursuri online de programare, citind ştiri şi articole despre informatică sau discutând pe forum.

» Află mai multe despre noi!

În acestă perioadă evaluatorul Infoarena este migrat către un nou serviciu de găzduire. Este posibil ca activitatea monitorului de evaluare să devină temporar instabilă. În particular, limitele de timp ale problemelor sunt în curs de schimbare. Vă vom anunţa când migraţia este finalizată. Vă mulţumim pentru înţelegere!

Vă invităm să participaţi la concursul Junior Challenge 2023!

Ultimele însemnări de pe blog

08 May 2023

Lot Informatică 2023

În perioada 7-14 Mai se desfăşoară Lotul Naţional de Informatica 2023 în Slatina, Olt.

Probele vor avea şi o varianta online găzduită de CS Academy.

Mult success elevilor!

» Citeste restul insemnarii
03 Apr 2023

"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest

Ediţia a IX-a a Concursului Internaţional de Informatică "Adolescent Grigore Moisil" (AGM) a început oficial !

Pentru a vă înscrie la Concurs, vă rugăm să folosiţi formularul următor: https://forms.gle/ViXe3VwpA1gLm1uW6

Concursul AGM se adresează elevilor de liceu care concurează în echipe de max. 3 persoane, pe stilul ICPC. Concursul are 2 runde:
- Runda de calificare (online) – 22 aprilie 2023 între orele 14:00 şi 19:00 GMT+2
- Runda finală (găzduită de ICHB, Campus Pallady în Bucureşti) – TBD

Înscrierile se închid joi, 20 aprilie, la ora 17:00 GMT+2

Problemele din concurs sunt dezvoltate integral de actuali şi foşti studenţi din Marea Britania, România şi Olanda.

Primele 10 echipe la Runda Finală vor primi diplome. De asemenea, primele 3 echipe la Runda Finală vor primi premii în bani:

Locul I: 1200 RON
Locul al II-lea: 900 RON
Locul al III-lea: 600 RON

Problemele de la ediţiile anterioare sunt disponibile pe Codeforces si in Arhiva ACM

Link-uri utile:

Website: https://agm-contest.com
Pagina de Facebook: @AGM.Contest
Regulamentul competiţiei: https://agm-contest.com/competition-rules
Adresă de e-mail: [email protected]

» Citeste restul insemnarii
11 Mar 2023

Nitro NLP Hackaton - 2023

Te invităm să te înscrii la Nitro NLP Hackathon care va avea loc în perioada 20-26 martie 2023.

Înscrierile sunt deschise până pe 17 martie 2023 (inclusiv), aşa că nu pierde şansa de a participa la acest eveniment inovator!

Programul evenimentului este următorul:

Premiile totale pentru acest eveniment sunt de 1500€, aşa că pregăteşte-te să-ţi pui abilităţile în practică în încercarea de a câştiga marele premiu!

Pentru mai multe informaţii despre eveniment şi pentru a te înscrie, vizitează site-ul nostru nitronlp.rocks şi pagina de inscriere.

Nu uita sa ne urmăreşti pe reţelele de socializare pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi şi anunţuri despre eveniment. Te aşteptăm!

» Citeste restul insemnarii
29 Oct 2022

Fmi No Stress11

Vă invităm să luaţi parte la un concurs organizat de membrii ai Facultăţii de Matematică şi Informatică, Universitatea Bucureşti.
FMI No Stress este un concurs cu dificultate uşoară spre medie şi este destinat în primul rând începătorilor în domeniul algoritmicii. Concurenţii vor avea de rezolvat 13-15 probleme de natură algoritmică.
Proba va avea loc Duminică, 30 Octombrie, ora 10:00 pe platforma Codeforces şi se va desfăşura pe durata a 5h.
Studenţii Facultăţii de Matematică şi Informatică pot participa fizic în facultate în sălile Pompeiu, Google şi Laborator 221.
Toate detaliile se găsesc pe codeforces
Cei mai buni 10 elevi de clasa a 12-a se vor califica automat la faza finala a concursului MateInfo-UB-2023 prin care pot obtine admiterea fara examen la FMI-UB.
Vă aşteptăm în număr cât mai mare! Succes tuturor!

» Citeste restul insemnarii
29 Dec 2021

Retrospectiva Anului 2021

Neobosita comunitate de informatică din România s-a mobilizat să vină în ajutorul elevilor dornici să înveţe programarea şi algoritmica în aceste vremuri în care Ministerul a renunţat să-şi mai asume organizarea Olimpiadei.

Profesorii au pregătit OSEPI, studenţii i-au ajutat şi au pregătit ei înşişi Science On, iar alături chiar de elevi, Junior Challenge şi Summer Challenge. Echipe deja profesioniste au organizat InfO1Cup, EJOI, RMI şi runde de calificare ale IIOT. Departamentul Educaţional al Societăţii a publicat articolul educaţional al anului şcolar, ca început promiţător al activităţii sale.

O victorie răsunătoare a informaticienilor români este câştigarea medaliei de argint la ICPC World Finals de către echipa Universităţii din Bucureşti, formată din Livia Magureanu livlivi, Lucian Bicsi retrograd şi Theodor Moroianu theodor.moroianu. Le port recunoştinţă cu adânc respect pentru abolirea mitului că ... De fapt, îl las pe însuşi Lucian să ne vorbească:

Rezultatul pe care am reuşit să îl obţinem anul acesta la ICPC a fost unul care ne-a bucurat nespus. Mă bucur că am reuşit cu această ocazie să destrămăm mitul popular că obţinerea unei medalii la ICPC este un obiectiv imposibil de realizat din partea României şi cu ocazia asta sper că această realizare să fie doar începutul.

» Citeste restul insemnarii
02 Jun 2021

Zilele Algoritmice Romanesti 2021

Vă înaintăm un mesaj din partea domnului profesor Gabriel Istrate, de la Universitatea de Vest Timişoara.

Impreună cu Elena Grigorescu (Purdue University, Statele Unite) îmi face plăcere să vă transmit invitaţia de a participa la Zilele Algoritmice Româneşti/ Romanian Algorithms Days, un workshop dedicat cercetării româneşti în algoritmică.

Evenimentul va avea loc online in dupa-amiaza zilelor de 7-8 iunie, şi va include prezentări ale mai multor cercetători romani în algoritmică din toată lumea. Prezentările vor fi în limba engleză.

Pentru o variantă preliminară de program vă rog să consultaţi pagina:

https://sites.google.com/view/zilelealgoritmiceromanesti/home

Inscrierea la workshop e gratuită dar obligatorie, şi se poate realiza pana vineri 4 iunie pe pagina conferinţei. Worskshop-ul va avea loc folosind Google Meet, legătura fiind trimisă pe adresa de email cu care vă înregistraţi.

Cordial,
Gabriel Istrate
Universitatea de Vest din Timişoara.

» Citeste restul insemnarii
08 Feb 2021

"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest

Am plăcerea de a anunţa ediţia cu numărul şapte a Concursului (acum Internaţional) de Informatica “Adolescent Grigore Moisil” (pe scurt, AGM).

AGM a debutat în anul 2015, având drept scop crearea unui eveniment atractiv pentru elita elevilor români de liceu care reprezintă România la concursurile şi olimpiadele internaţionale de Informatică.

Anul acesta runda de calificare va avea loc pe data de 20 februarie, la ora 15:00 a României. Motivul pentru care am ales această oră este pentru a evita ca participanţii noştrii internaţionali (care apropo, sunt din Bulgaria, Italia, Israel, Singapore sau chiar Cuba!) să fie dezavantajaţi din cauza fusului orar.

În urma rundei de calificare, cele mai bune 20 de echipe româneşti şi 6 echipe internaţionale vor fi invitate la runda finală (pe care plănuim să o ţinem on site, în iulie; totuşi nimic nu este încă total stabilit). Tot la runda finală vă aşteaptă premii generoase din partea sponsorilor (TransElectrica, SolvIT, EduApps) noştri, cărora le mulţumim foarte mult (şi) pe această cale pentru susţinere.

» Citeste restul insemnarii
29 Dec 2020

Retrospectiva Anului 2020

În lipsa Algoritmiadei, comunitatea s-a mobilizat să creeze şi să participe la câteva concursuri Infoarena.

L-am rugat pe Tinca Matei TincaMatei să ne spună cum a fost experienţa de propunător la Junior/Summer Challenge:

Am învăţat multe lucruri din participarea în comisie, şi acum înţeleg mai bine problemele cu care se confruntă propunătorii la un concurs. Propunerea de probleme ar fi un alt tip de antrenament şi ar fi un prim pas în afara competitive programming-ului. Ca membru al comisiei, pe lângă problema propriu-zisă pe care o propui, apar mai multe „subtaskuri” separate, precum: generarea testelor, calibrarea timpilor şi a subtaskurilor, scrierea de cât mai multe bulăneli pentru a le preveni, scrierea enunţurilor sau a editorialelor.

Matei ne-a împărtăşit mai multe gânduri foarte folositoare. Voi relua încheierea mesajului său la finalul postării.

Printre cele mai importante, dragi şi decisive iniţiative ale comunităţii este InfoPro. Mulţumim întâi şi întâi profesorilor care s-au dedicat cu pasiune şi determinare desăvârşită acestui proiect!

Pentru acest subiect, am onoarea să dau cuvântul lui Bogdan Ciobanu bciobanu:

» Citeste restul insemnarii
22 Dec 2020

98

Doresc să vă împărtaşesc un nou succes al comunităţii informatice din România. Vara aceasta unul dintre membrii săi a obtinut cea mai mare nota all-times pentru lucrarea sa de licenţă la Universitatea Oxford. Vă propun să ne bucuram cu ţotii de acest eveniment şi să ne hrănim cu invăţăturile acestei lucrări.

Ca să inţelegem mai bine ce inseamna această notă de 98 din 100, am selectat câteva informaţii bine-cunoscute românilor studenţi la informatică în Oxford:

Domeniul se numeşte 'Computational Social Choice', şi este stiinţa ce studiaza dintr-o perspectiva algoritmică orice conţine cuvintele alegători şi candidaţi. În general, un alegător are preferinţe, pe care cel mai des şi le exprima ordonând candidaţii dupa valoarea lor în ochii lui. De exemplu, într-o alegere pentru cea mai bună fetiţă Powerpuff, alegătoarea Bessie ordonează candidaţii astfel: Blossom > Bubbles > Buttercup. Date fiind preferinţele alegatorilor, se pune problema determinării câstigătorilor (unul sau mai mulţi!) într-un mod cât mai echitabil. Cuvântul echitabil este intenţionat vag, deoarece explicitarea lui în diverse modaliţăti dă naştere diverselor sisteme concrete de votare pe care le folosim (e.g. sistemul cu două tururi folosit pentru alegerile prezidenţiale).

» Citeste restul insemnarii
28 Sep 2020

Nave Ordonate

De dorul intalnirilor care aveau loc in anii mai darnici in concursuri onsite, simt sa va impartasesc cateva idei, vechi si (mai ales) noi, de rezolvare a unor cerinte. As dori sa deschid o discutie tehnica inspirata de noile solutii eficiente descoperite la problemele Nave (in varianta initiala sau de actualitate) si Ordonare. Mi se ofera astfel ocazia sa implic intreaga comunitate: am structurat postarea in asa fel incat fiecare pasionat, indiferent de experienta sa in algoritmica, sa gaseasca o idee deosebita si o cerinta care sa il intrige. Mai mult: cu cat veti dori sa studiati mai adanc subiectul propus, cu atat mai multe lucruri frumoase veti descoperi. Pentru a nu va incurca din a gasi singuri tainele acestea, am ascuns prin linkuri orice cuvinte si referinte la detaliile tehnice ale solutiilor.

Dandu-se un sir de N numere intregi, numim operatie schimbarea uneia (la alegerea noastra care anume) dintre valorile sirului, fie ea x, in x - 1 sau x + 1 (la alegerea noastra).

» Citeste restul insemnarii