Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru warm-up-2019/solutii/shoturi intre reviziile #99 si #52
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1. 'Soluţia':warm-up-2019/solutii/shoturi problemei 'Shoturi':problema/shoturi
Solutia este prezentata de unul din concurenti, ==user(user="verde.cristian2005" type="normal")==
h2. $Soluţie backtracking - 10 puncte$
Generăm toate variantele posibile ale vectorului <tex>x</tex> pentru care <tex>x[1] + x[2] + ... + x[N] = K</tex>. Această soluţie obţine 0 sau 10 puncte în funcţie de implementarea backtrackingului, care ar avea complexitatea <tex> O(K^N) </tex> amortizat
Generăm toate variantele posibile ale vectorului <tex>x</tex> pentru care <tex>x[1] + x[2] + ... + x[N] = K</tex>. Această soluţie obţine 0 sau 10 puncte în funcţie de implementarea backtrackingului, care ar avea complexitatea <tex> O(K^N) </tex> amortizat.
h2. $Soluţie N*K^2^ - 50depuncte$
h2. $Soluţie N*K^2^ - 50 puncte$
Această soluţie presupune tehnica programării dinamice. Vom folosi matricea $dp[n][k]$, pentru care:
* $dp[i][j]$ = suma potenţelor tuturor amestecurilor posibile ingerând j -shoturi- păhărele din primele i -substanţe interzise- sucuri
* $dp[i][j]$ = suma potenţelor tuturor amestecurilor posibile ingerând j -shoturi- păhărele din primele i -substanţe interzise- sucuri.
De aici deducem recurenţa: <tex>\displaystyle \ dp[i][j]=\sum_{x=0}^{j-1} dp[i-1][x]*(j-x)*hazard[i] + dp[i-1][j]</tex>
De ce? Pentru că, din cum am definit dinamica, $dp[i-1][x]$ = suma potenţelor tuturor amestecurilor posibile ingerând x păhărele din primele i-1 sucuri. Cum $dp[i][j]$ presupune ingerarea a j pahare $=>$ se vor ingera j-x pahare de tipul i, care vor inmulţi fiecare potenţă cu <tex>(j-x)*hazard[i]</tex>. Adunăm $dp[i-1][j]$ la$dp[i][j]$deoarece tinerii pot alege sănu bea niciun shot**dincazanul**$i$.
De ce? Pentru că, din cum am definit dinamica, $dp[i-1][x]$ = suma potenţelor tuturor amestecurilor posibile ingerând x păhărele din primele i-1 sucuri. Cum $dp[i][j]$ presupune ingerarea a j pahare $=>$ se vor ingera j-x pahare de tipul i, care vor inmulţi fiecare potenţă cu <tex>(j-x)*hazard[i]</tex>. Adunăm $dp[i-1][j]$ la dp[i][j] deoarece tinerii pot alege sa nu bea niciun shot de tipul i.
Observatie: <tex>$dp[i][0]=1$</tex>, <tex>1<=i<=n</tex>, ca să ne iasă calculele :)
} ==
Obs: MOD=269 696 969 {**Nice**} h2. $Solutie N*K, memorie N*K - 80 de puncte$
h2. $Solutie N*K, memorie N*K - 80 puncte$
Trecerea de la $O(N*K^2^)$ la $O(N*K)$ se face cu ajutorul sumelor parţiale.
Observăm că, dacă atunci când parcurgem cu $j$-ul ţinem o variabilă $suma$ = <tex> \displaystyle \ \sum_{x=0}^{j-1} dp[i-1][x]</tex> pe care o updatăm adăugând <tex>dp[i-1][j]</tex> şi o variabila $suma_de_suma$ pe care o updatăm cu $suma$, acestea vor arata aşa: |_. j|_. suma|_. suma_de_suma| |1|@1*dp[i-1][0]@ @1*dp[i-1][j-1]@|@1*dp[i-1][0]@ @1*dp[i-1][j-1]@| |2|@1*dp[i-1][0]+1*dp[i-1][1]@ @1*dp[i-1][j-2]+1*dp[i-1][j-1]@|@2*dp[i-1][0]+1*dp[i-1][1]@ @2*dp[i-1][j-2]+1*dp[i-1][j-1]@| |3|@1*dp[i-1][0]+1*dp[i-1][1]+1*dp[i-1][2]@ @1*dp[i-1][j-3]+1*dp[i-1][j-2]+1*dp[i-1][j-1]@|@3*dp[i-1][0]+2*dp[i-1][1]+1*dp[i-1][2]@ @3*dp[i-1][j-3]+2*dp[i-1][j-2]+1*dp[i-1][j-1]@| Se observă că, inmulţind $suma_de_suma$ cu <tex>hazard[i]</tex>, obţinem rezlultatul pentru $dp[i][j]$. Cum $suma$ şi $suma_de_suma$ sunt calculate in timpul parcurgerii cu $j$, complexitatea este <tex>O(N*K)</tex> **Cod c++** ==code(cpp)| dp[1][0]=1; for(i=1; i<=k; i++) dp[1][i]=(1LL*i*hazard[1])%MOD; for(i=2; i<=n; i++) { dp[i][0]=1; suma=1; suma_de_suma=1; for(j=1; j<=k; j++) { dp[i][j]+=(1LL*suma_de_suma*hazard[i]+dp[i-1][j])%MOD; suma=(suma+dp[i-1][j])%MOD; suma_de_suma=(suma_de_suma+suma)%MOD; } } == h2. $Soluţie N*K, memorie N - 100 de puncte$ Deoarece pentru a calcula <tex>dp[i][ceva]</tex> avem nevoie doar de <tex>dp[i-1][altceva]</tex>, folosim doar 2 linii din matrice, de aceea putem să scăpăm de ea şi să păstrăm doar 2 vectori reprezentând ultimele 2 linii in ordinea parcurgerii. Astfel, <tex>dp[j]</tex> va fi fostul <tex>dp[i][j]</tex>, iar <tex>aux[j]</tex> va fi fostul <tex>dp[i-1][j]</tex>. De aceea, memoria folosită este <tex>N</tex> în loc de <tex>N*K</tex>. **Cod c++** ==code(cpp)| dp[0]=1; for(i=1; i<=k; i++) dp[i]=(1LL*i*hazard[1])%MOD; for(i=2; i<=n; i++) { for(j=0; j<=k; j++) aux[j]=dp[j]; dp[0]=1; suma=1; suma_de_suma=1; for(j=1; j<=k; j++) { dp[j]=(1LL*suma_de_suma*hazard[i]+aux[j])%MOD; suma=suma+aux[j]; if(suma>=MOD) suma-=MOD; suma_de_suma=suma_de_suma+suma; if(suma_de_suma>=MOD) suma_de_suma-=MOD; } } ==
Observăm că, dacă atunci când parcurgem cu $j$-ul ţinem o variabilă $suma$ = <tex> \displaystyle \ \sum_{x=0}^{j-1} dp[i-1][x]</tex> pe care o updatăm adaugând <tex>dp[i-1][j]</tex> si o variabila $suma_de_suma$ pe care o updatăm cu $s$, acestea vor arata aşa:
NOTA: Deoarece $suma$, $suma_de_suma$ şi $aux$ sunt deja <tex><MOD</tex>, adunarea lor va fi <tex><2*MOD</tex> de aceea este necesar doar să scădem <tex>MOD</tex> din ele când sunt <tex>>=MOD</tex> pentru a fi, din nou, <tex><MOD</tex>
*$j=1 => suma = <tex>dp[i-1][0]</tex> = 1 şi suma_de_suma = <tex>dp[i-1][0]</tex> = 1$, care devin după update $suma = <tex>dp[i-1][0]+dp[i-1][j]</tex>$, respectiv $suma_de_suma=<tex>2*dp[i-1][0]+dp[i-1][1]</tex>$ *$j=2 => suma = <tex>dp[i-1][0] + dp[i-1][1]</tex> şi suma_de_suma = <tex>2*dp[i-1][0] + dp[i-1][1]</tex>$, care devin după update $suma =<tex> dp[i-1][0] + dp[i-1][1]</tex>$, respectiv $suma_de_suma=2*dp[i-1][0]+dp[i-1][1]$
Diferente intre securitate:
protected
public