Lot Informatică 2023
În perioada 7-14 Mai se desfăşoară Lotul Naţional de Informatica 2023 în Slatina, Olt.
Probele vor avea şi o varianta online găzduită de CS Academy.
Mult success elevilor!
» Citeste restul insemnarii"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest
Ediţia a IX-a a Concursului Internaţional de Informatică "Adolescent Grigore Moisil" (AGM) a început oficial !
Pentru a vă înscrie la Concurs, vă rugăm să folosiţi formularul următor: https://forms.gle/ViXe3VwpA1gLm1uW6
Concursul AGM se adresează elevilor de liceu care concurează în echipe de max. 3 persoane, pe stilul ICPC. Concursul are 2 runde:
- Runda de calificare (online) – 22 aprilie 2023 între orele 14:00 şi 19:00 GMT+2
- Runda finală (găzduită de ICHB, Campus Pallady în Bucureşti) – TBD
Înscrierile se închid joi, 20 aprilie, la ora 17:00 GMT+2
Problemele din concurs sunt dezvoltate integral de actuali şi foşti studenţi din Marea Britania, România şi Olanda.
Primele 10 echipe la Runda Finală vor primi diplome. De asemenea, primele 3 echipe la Runda Finală vor primi premii în bani:
Locul I: 1200 RON
Locul al II-lea: 900 RON
Locul al III-lea: 600 RON
Problemele de la ediţiile anterioare sunt disponibile pe Codeforces si in Arhiva ACM
Link-uri utile:
Website: https://agm-contest.com
Pagina de Facebook: @AGM.Contest
Regulamentul competiţiei: https://agm-contest.com/competition-rules
Adresă de e-mail: [email protected]
Nitro NLP Hackaton - 2023
Te invităm să te înscrii la Nitro NLP Hackathon care va avea loc în perioada 20-26 martie 2023.
Înscrierile sunt deschise până pe 17 martie 2023 (inclusiv), aşa că nu pierde şansa de a participa la acest eveniment inovator!
Programul evenimentului este următorul:
Premiile totale pentru acest eveniment sunt de 1500€, aşa că pregăteşte-te să-ţi pui abilităţile în practică în încercarea de a câştiga marele premiu!
Pentru mai multe informaţii despre eveniment şi pentru a te înscrie, vizitează site-ul nostru nitronlp.rocks şi pagina de inscriere.
Nu uita sa ne urmăreşti pe reţelele de socializare pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi şi anunţuri despre eveniment. Te aşteptăm!
» Citeste restul insemnariiFmi No Stress11
Vă invităm să luaţi parte la un concurs organizat de membrii ai Facultăţii de Matematică şi Informatică, Universitatea Bucureşti.
FMI No Stress este un concurs cu dificultate uşoară spre medie şi este destinat în primul rând începătorilor în domeniul algoritmicii. Concurenţii vor avea de rezolvat 13-15 probleme de natură algoritmică.
Proba va avea loc Duminică, 30 Octombrie, ora 10:00 pe platforma Codeforces şi se va desfăşura pe durata a 5h.
Studenţii Facultăţii de Matematică şi Informatică pot participa fizic în facultate în sălile Pompeiu, Google şi Laborator 221.
Toate detaliile se găsesc pe codeforces
Cei mai buni 10 elevi de clasa a 12-a se vor califica automat la faza finala a concursului MateInfo-UB-2023 prin care pot obtine admiterea fara examen la FMI-UB.
Vă aşteptăm în număr cât mai mare! Succes tuturor!
Retrospectiva Anului 2021
Neobosita comunitate de informatică din România s-a mobilizat să vină în ajutorul elevilor dornici să înveţe programarea şi algoritmica în aceste vremuri în care Ministerul a renunţat să-şi mai asume organizarea Olimpiadei.
Profesorii au pregătit OSEPI, studenţii i-au ajutat şi au pregătit ei înşişi Science On, iar alături chiar de elevi, Junior Challenge şi Summer Challenge. Echipe deja profesioniste au organizat InfO1Cup, EJOI, RMI şi runde de calificare ale IIOT. Departamentul Educaţional al Societăţii a publicat articolul educaţional al anului şcolar, ca început promiţător al activităţii sale.
O victorie răsunătoare a informaticienilor români este câştigarea medaliei de argint la ICPC World Finals de către echipa Universităţii din Bucureşti, formată din Livia Magureanu •livlivi, Lucian Bicsi •retrograd şi Theodor Moroianu •theodor.moroianu. Le port recunoştinţă cu adânc respect pentru abolirea mitului că ... De fapt, îl las pe însuşi Lucian să ne vorbească:
Rezultatul pe care am reuşit să îl obţinem anul acesta la ICPC a fost unul care ne-a bucurat nespus. Mă bucur că am reuşit cu această ocazie să destrămăm mitul popular că obţinerea unei medalii la ICPC este un obiectiv imposibil de realizat din partea României şi cu ocazia asta sper că această realizare să fie doar începutul.
» Citeste restul insemnariiZilele Algoritmice Romanesti 2021
Vă înaintăm un mesaj din partea domnului profesor Gabriel Istrate, de la Universitatea de Vest Timişoara.
Impreună cu Elena Grigorescu (Purdue University, Statele Unite) îmi face plăcere să vă transmit invitaţia de a participa la Zilele Algoritmice Româneşti/ Romanian Algorithms Days, un workshop dedicat cercetării româneşti în algoritmică.
Evenimentul va avea loc online in dupa-amiaza zilelor de 7-8 iunie, şi va include prezentări ale mai multor cercetători romani în algoritmică din toată lumea. Prezentările vor fi în limba engleză.
Pentru o variantă preliminară de program vă rog să consultaţi pagina:
https://sites.google.com/view/zilelealgoritmiceromanesti/home
Inscrierea la workshop e gratuită dar obligatorie, şi se poate realiza pana vineri 4 iunie pe pagina conferinţei. Worskshop-ul va avea loc folosind Google Meet, legătura fiind trimisă pe adresa de email cu care vă înregistraţi.
Cordial,
Gabriel Istrate
Universitatea de Vest din Timişoara.
"Adolescent Grigore Moisil" International Programming Contest
Am plăcerea de a anunţa ediţia cu numărul şapte a Concursului (acum Internaţional) de Informatica “Adolescent Grigore Moisil” (pe scurt, AGM).
AGM a debutat în anul 2015, având drept scop crearea unui eveniment atractiv pentru elita elevilor români de liceu care reprezintă România la concursurile şi olimpiadele internaţionale de Informatică.
Anul acesta runda de calificare va avea loc pe data de 20 februarie, la ora 15:00 a României. Motivul pentru care am ales această oră este pentru a evita ca participanţii noştrii internaţionali (care apropo, sunt din Bulgaria, Italia, Israel, Singapore sau chiar Cuba!) să fie dezavantajaţi din cauza fusului orar.
În urma rundei de calificare, cele mai bune 20 de echipe româneşti şi 6 echipe internaţionale vor fi invitate la runda finală (pe care plănuim să o ţinem on site, în iulie; totuşi nimic nu este încă total stabilit). Tot la runda finală vă aşteaptă premii generoase din partea sponsorilor (TransElectrica, SolvIT, EduApps) noştri, cărora le mulţumim foarte mult (şi) pe această cale pentru susţinere.
» Citeste restul insemnariiRetrospectiva Anului 2020
În lipsa Algoritmiadei, comunitatea s-a mobilizat să creeze şi să participe la câteva concursuri Infoarena.
L-am rugat pe Tinca Matei •TincaMatei să ne spună cum a fost experienţa de propunător la Junior/Summer Challenge:
Am învăţat multe lucruri din participarea în comisie, şi acum înţeleg mai bine problemele cu care se confruntă propunătorii la un concurs. Propunerea de probleme ar fi un alt tip de antrenament şi ar fi un prim pas în afara competitive programming-ului. Ca membru al comisiei, pe lângă problema propriu-zisă pe care o propui, apar mai multe „subtaskuri” separate, precum: generarea testelor, calibrarea timpilor şi a subtaskurilor, scrierea de cât mai multe bulăneli pentru a le preveni, scrierea enunţurilor sau a editorialelor.
Matei ne-a împărtăşit mai multe gânduri foarte folositoare. Voi relua încheierea mesajului său la finalul postării.
Printre cele mai importante, dragi şi decisive iniţiative ale comunităţii este InfoPro. Mulţumim întâi şi întâi profesorilor care s-au dedicat cu pasiune şi determinare desăvârşită acestui proiect!
Pentru acest subiect, am onoarea să dau cuvântul lui Bogdan Ciobanu •bciobanu:
» Citeste restul insemnarii98
Doresc să vă împărtaşesc un nou succes al comunităţii informatice din România. Vara aceasta unul dintre membrii săi a obtinut cea mai mare nota all-times pentru lucrarea sa de licenţă la Universitatea Oxford. Vă propun să ne bucuram cu ţotii de acest eveniment şi să ne hrănim cu invăţăturile acestei lucrări.
Ca să inţelegem mai bine ce inseamna această notă de 98 din 100, am selectat câteva informaţii bine-cunoscute românilor studenţi la informatică în Oxford:
Domeniul se numeşte 'Computational Social Choice', şi este stiinţa ce studiaza dintr-o perspectiva algoritmică orice conţine cuvintele alegători şi candidaţi. În general, un alegător are preferinţe, pe care cel mai des şi le exprima ordonând candidaţii dupa valoarea lor în ochii lui. De exemplu, într-o alegere pentru cea mai bună fetiţă Powerpuff, alegătoarea Bessie ordonează candidaţii astfel: Blossom > Bubbles > Buttercup. Date fiind preferinţele alegatorilor, se pune problema determinării câstigătorilor (unul sau mai mulţi!) într-un mod cât mai echitabil. Cuvântul echitabil este intenţionat vag, deoarece explicitarea lui în diverse modaliţăti dă naştere diverselor sisteme concrete de votare pe care le folosim (e.g. sistemul cu două tururi folosit pentru alegerile prezidenţiale).
» Citeste restul insemnariiNave Ordonate
De dorul intalnirilor care aveau loc in anii mai darnici in concursuri onsite, simt sa va impartasesc cateva idei, vechi si (mai ales) noi, de rezolvare a unor cerinte. As dori sa deschid o discutie tehnica inspirata de noile solutii eficiente descoperite la problemele Nave (in varianta initiala sau de actualitate) si Ordonare. Mi se ofera astfel ocazia sa implic intreaga comunitate: am structurat postarea in asa fel incat fiecare pasionat, indiferent de experienta sa in algoritmica, sa gaseasca o idee deosebita si o cerinta care sa il intrige. Mai mult: cu cat veti dori sa studiati mai adanc subiectul propus, cu atat mai multe lucruri frumoase veti descoperi. Pentru a nu va incurca din a gasi singuri tainele acestea, am ascuns prin linkuri orice cuvinte si referinte la detaliile tehnice ale solutiilor.
Dandu-se un sir de N numere intregi, numim operatie schimbarea uneia (la alegerea noastra care anume) dintre valorile sirului, fie ea x, in x - 1 sau x + 1 (la alegerea noastra).
» Citeste restul insemnariiam 469 rating si o sa ramana asa
=
Creează concurs nou
(っ◔◡◔)っ Simon
second acount:
Nais
Nais
Ieu
- OJI 1991 ( 1887 bytes,
Mugurel-Ionut Andreica •mugurelionut @ 2007-10-04 )
O (foarte mica) parte din subiectele de la Olimpiada Judeteana de Informatica, anul 1991.
Vezi această listă din perspectiva altui utilizator:Număr Titlul problemei Autor Sursă Rezolvata de 900 Criza Antoneta Lazarescu, Gabriela Coaja CCEX 2009 40 901 Teren2 Ovidiu Marcu CCEX 2009 69 902 Subset Mugurel Ionut Andreica Selectie individuala ACM ICPC, UPB 2009 104 903 Hartie Mugurel Ionut Andreica Selectie individuala ACM ICPC, UPB 2009 107 904 Bulevard Filip Cristian Buruiana CCEX 2009 69 905 Nks Mugurel Ionut Andreica Selectie individuala ACM ICPC, UPB 2009 129 906 Veve Petronela Aga CCEX 2009 58 907 Mugur Lucian Boca CCEX 2009 77 908 1234 Radu Vatavu CCEX 2009 75 909 Permlcs Mugurel Ionut Andreica Selectie individuala ACM ICPC, UPB 2009 171 910 Ajutor Marius Andrei ONI 2003 - baraj 38 911 Ghizi Mihai Stroe ONI 2003 - baraj 236 912 Afacere Catalin-Stefan Tiseanu Lot Cluj 2009, Baraj 4 43 913 Mst Marius Stroe Lot Cluj 2009, Baraj 4 52 914 Ppal Zoltan Szabo Lot Cluj 2009, Baraj 4 50 915 Pante Mircea Bogdan Pasoi Lot Cluj 2009, Baraj 5 58 916 Trenuri Alexandru Tandrau Lot Cluj 2009, Baraj 5 59 917 Xreverse Catalin-Stefan Tiseanu, Mircea Dima Lot Cluj 2009, Baraj 5 47 918 Nomem Catalin-Stefan Tiseanu Lot Cluj 2009, Baraj 6 36 919 Pattern Silviu-Ionut Ganceanu Lot Cluj 2009, Baraj 6 20 920 Zeroc Mugurel Ionut Andreica Lot Cluj 2009, Baraj 6 42 921 Joc11 Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 1 6 922 Drepte3 Cosmin Silvestru Negruseri Summer Challenge 2009, Runda 1 60 923 Posta Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 1 32 924 Centru2 Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 2 13 925 Biti4 Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 2 12 926 Padurari Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 2 53 927 Simpla Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 2 254 928 Copaci3 Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 3 16 929 Easy Choice Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 3 167 930 Negustori Din Folclor Summer Challenge 2009, Runda 3 14 931 Trilant Serban Andrei Stan .com 2009, Runda 1 345 932 Bile7 Mugurel Ionut Andreica Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 27 933 Harbingers Filip Cristian Buruiana CEOI 2009 52 934 Tri3 Mihai Patrascu CEOI 2009 40 935 Logs Cosmin Silvestru Negruseri CEOI 2009 145 936 Photo Mihai Patrascu CEOI 2009 65 937 Scoici Stefan Gheorghe .campion 2005 100 938 Geom2 Andrei Homescu Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 34 939 Det Andrei Homescu Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 44 940 Matperm Andrei Homescu Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 46 941 Obmax Mugurel Ionut Andreica Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 60 942 Costsq Mugurel Ionut Andreica Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 14 943 Moneda Mugurel Ionut Andreica Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 3 944 Numcol Mugurel Ionut Andreica Selectie echipe ACM ICPC, UPB 2009 88 945 Tabara2 Radu Zernoveanu .com 2009, Runda 1 76 946 Floare Cezar Mocan .com 2009, Runda 1 16 947 Iopds Stefan Alexandru Filip Algoritmiada 2010, Runda 1 143 948 Perle2 Paul-Dan Baltescu Algoritmiada 2010, Runda 1 782 949 Kss Cosmin Gheorghe Algoritmiada 2010, Runda 1 90
Acest utilizator nu si-a personalizat inca pagina de profil. Click aici sa afli cum iti poti personaliza pagina de profil.
Acest utilizator nu si-a personalizat inca pagina de profil. Click aici sa afli cum iti poti personaliza pagina de profil.
Despre mine
In a 5-a 2018
Am luat 246/300 puncte la oni.(locul 5, mentiune si medalie de aur)
Locul 1 (dar premiul 2 n-a csf ncsf) la Marele premiu cu 86 de puncte. [am luat cel mai mult la a doua problema (26 de pct.)]
Bronz la onm
Locul 2 la concursul Mate97
In a 6-a 2019
locul 4 la concursul international Dan Barbilian(Mentiune)
locul 1 la startit
Locurile 1/2 la toate rundele infogim mai putin ultima(am uitat sa particip)
locul 7 la oni(medalie aur + mentiune)
In a 7-a (douazeci douazeci)
locul 1 startit
Studii:
clasele I-IV Scoala Ginmaziala nr.17
Clasa a V-a - ? Colegiul National I.L.Caragiale
ALTE CHESTI TRESTII
PROFESORI
Knopf Anca
Dan Spatarel
Victor Manz
Anca Mihaela
Contul meu de pe Varena
SEMNE COOL:
✔️
( ͡° ͜ʖ °)
(▀̿Ĺ̯▀̿ ̿)
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
Bob