Diferente pentru propuneri/1-hackaton intre reviziile #5 si #18

Diferente intre titluri:

Propunere: Concursuri "Hackaton"
IAP #1: Concurs "hackaton"

Diferente intre continut:

h1. Propunere: Concursuri "Hackaton"
h1. IAP #1: Concurs "hackaton"
_Datat 2007-11-06_
==Include(page="template/iap")==
|_. Pentru |_. Impotriva |
| * ==User(type="tiny" user="wickedman")==
* ==User(type="tiny" user="silviug")==
* ==User(type="tiny" user="svalentin")==
* ... | * ... |
|_. Data      | 2007-11-07                             |
|_. Autor(i)  | ==User(type="tiny" user="wickedman")== ==User(type="tiny" user="silviug")== |
|_. Stare     | *_IN-CONSTRUCTIE_*                     |
h2. Abstract
infoarena va organiza o serie de concursuri offline de programare si lucru in echipa pentru studenti si profesionisti IT - cine stie, in genul celor organizate de EESTEC-AXWAY.
Se propune organizarea de concursuri onsite de programare si lucru in echipa pentru studenti si profesionisti IT - in genul EESTEC-AXWAY.
La fiecare concurs participa ~10-15 echipe formate aleator din cate 2 studenti calificati si un profesionist IT. Echipele astfel formate trebuie sa dezvolte o tema pe parcursul a ~12h. Evaluarea se face numai pe baza de criterii masurabile (i.e. timp de executie, acuratete, scor).
La fiecare concurs participa ~10 echipe formate aleator din cate 2 studenti calificati si un profesionist IT. Echipele astfel formate trebuie sa dezvolte o tema pe parcursul a ~12h. Evaluarea se face numai pe baza de criterii masurabile (i.e. timp de executie, acuratete, scor).
Noutatea acestui tip de concurs este ca echipele se formeaza din cate 2 studenti si un om din industrie, cu rol de tech lead. Concursul presupune lucrul in echipe cu sefi, create ad-hoc, schimb de experienta, management, aptitudini de programare si informatica.
h2. Motivatie
 
infoarena isi va extinde baza de utilizatori studenti si isi va crea legaturi cu industria IT organizand un concurs inedit si cu impact pozitiv atat pentru studentii participanti cat si pentru companiile IT care se implica.
 
Noutatea acestui tip de concurs este ca echipele se formeaza din cate 2 studenti si un om din industrie, cu rol de tech lead. Concursul presupune lucrul in echipe create ad-hoc, schimb de experienta, management si, bineinteles, aptitudini de programare & informatica.
 
h2. Mod de desfasurare
 
 
|_. Deocamdata colectam feedback. Sugestiile sunt bine venite. |
 
 
Desfasurarea unui "hackaton" se poate imparti in 3 mari etape.
 
h3. 1. Racolare de tech leads
 
Se contacteaza mai multe companii sau profesionisti IT. Cautam 10-15 oameni curajosi, cu experienta si vointa care sa joace rolul de tech leads in fiecare echipa.
 
Pot participa mai multi tech leads de la aceeasi firma, profesori sau freelanceri cu experienta.
 
h3. 2. Preselectie online pentru studenti
 
Organizam un concurs de informatica scurt, cu probleme usoare-medii si selectam studentii cu cele mai bune rezultate. Numarul de studenti variaza in functie de cati tech leads am reusit sa racolam. Daca unii tech-leads se retrag intre timp, un numar corespunzatori de studenti cu cele mai slabe rezultate la preselectie vor fi eliminati.
 
h3. 3. Proba de concurs
 
* "Hackatonul" se desfasoara la sediul unei companii IT.
* Se formeaza echipe in mod aleatoriu.
* Timp de lucru: ~12h (din experienta EESTEC-AXWAY, un timp de lucru de 24h e o idee proasta).
* Fiecare echipa are acces la un singur calculator.
 
h2. Tema concursului
 
Avem libertatea sa alegem teme foarte variate (bots pentru jocuri, motoare de cautare, arhivatoare, euristici etc.) desi pentru unele va trebui sa scriem evaluatoare sau framework-uri.
 
*Evaluarea* se va face intotdeauna in functie de un criteriu obiectiv precum timp de executie, acuratete, scor, corectitudine etc. Nu vom dam note pe aprecieri de genul algoritmi folositi, design, calitate cod etc.
 
h2. Posibile neajunsuri
 
h3. Sincronizare studenti <-> tech leads
 
Sa presupunem ca profesionistii IT au viata, cel putin mai mult decat un student obisnuit. Gasim tech-leads dispusi sa lucreze 12h sau sa isi piarda un week-end intreg cu un astfel de concurs?
 
h3. Tech leads participa in numele firmei
 
Oare angajatii sunt reticienti sa participe in numele firmei lor? Cum vor fi vazuti in compania lor daca se intorc cu un rezultat "rusinos", de exemplu ultimul loc? Nu ar sta mai bine cuminti acasa? Firmele sunt dispuse sa-si "sustina" angajatii intr-o astfel de competitie?
 
h4. Sugestie
 
Putem elimina "presiunea" asupra unui tech lead rasplatind companiile participante indiferent de rezultatul obtinut.

Diferente intre securitate:

private
public

Topicul de forum nu a fost schimbat.