IAP #1: Concurs "hackaton"

Aceasta pagina descrie o propunere pentru echipa infoarena. Informatiile prezentate aici nu reprezinta planuri oficiale ale Asociatiei infoarena decat daca propunerea este adoptata.
Data2007-11-07
Autor(i)wickedmanCristian Strat wickedman silviugSilviu-Ionut Ganceanu silviug
StareIN-CONSTRUCTIE

Abstract

Se propune organizarea de concursuri onsite de programare si lucru in echipa pentru studenti si profesionisti IT - in genul EESTEC-AXWAY.

La fiecare concurs participa ~10 echipe formate aleator din cate 2 studenti calificati si un profesionist IT. Echipele astfel formate trebuie sa dezvolte o tema pe parcursul a ~12h. Evaluarea se face numai pe baza de criterii masurabile (i.e. timp de executie, acuratete, scor).

Motivatie

infoarena isi va extinde baza de utilizatori studenti si isi va crea legaturi cu industria IT organizand un concurs inedit si cu impact pozitiv atat pentru studentii participanti cat si pentru companiile IT care se implica.

Noutatea acestui tip de concurs este ca echipele se formeaza din cate 2 studenti si un om din industrie, cu rol de tech lead. Concursul presupune lucrul in echipe create ad-hoc, schimb de experienta, management si, bineinteles, aptitudini de programare & informatica.

Mod de desfasurare

Deocamdata colectam feedback. Sugestiile sunt bine venite.

Desfasurarea unui "hackaton" se poate imparti in 3 mari etape.

1. Racolare de tech leads

Se contacteaza mai multe companii sau profesionisti IT. Cautam 10-15 oameni curajosi, cu experienta si vointa care sa joace rolul de tech leads in fiecare echipa.

Pot participa mai multi tech leads de la aceeasi firma, profesori sau freelanceri cu experienta.

2. Preselectie online pentru studenti

Organizam un concurs de informatica scurt, cu probleme usoare-medii si selectam studentii cu cele mai bune rezultate. Numarul de studenti variaza in functie de cati tech leads am reusit sa racolam. Daca unii tech-leads se retrag intre timp, un numar corespunzatori de studenti cu cele mai slabe rezultate la preselectie vor fi eliminati.

3. Proba de concurs

  • "Hackatonul" se desfasoara la sediul unei companii IT.
  • Se formeaza echipe in mod aleatoriu.
  • Timp de lucru: ~12h (din experienta EESTEC-AXWAY, un timp de lucru de 24h e o idee proasta).
  • Fiecare echipa are acces la un singur calculator.

Tema concursului

Avem libertatea sa alegem teme foarte variate (bots pentru jocuri, motoare de cautare, arhivatoare, euristici etc.) desi pentru unele va trebui sa scriem evaluatoare sau framework-uri.

Evaluarea se va face intotdeauna in functie de un criteriu obiectiv precum timp de executie, acuratete, scor, corectitudine etc. Nu vom dam note pe aprecieri de genul algoritmi folositi, design, calitate cod etc.

Posibile neajunsuri

Sincronizare studenti <-> tech leads

Sa presupunem ca profesionistii IT au viata, cel putin mai mult decat un student obisnuit. Gasim tech-leads dispusi sa lucreze 12h sau sa isi piarda un week-end intreg cu un astfel de concurs?

Tech leads participa in numele firmei

Oare angajatii sunt reticienti sa participe in numele firmei lor? Cum vor fi vazuti in compania lor daca se intorc cu un rezultat "rusinos", de exemplu ultimul loc? Nu ar sta mai bine cuminti acasa? Firmele sunt dispuse sa-si "sustina" angajatii intr-o astfel de competitie?

Sugestie

Putem elimina "presiunea" asupra unui tech lead rasplatind companiile participante indiferent de rezultatul obtinut.