Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2015-05-21 13:43:03.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:distractie.in, distractie.outSursăACM ICPC Faza Nationala 2015
AutorDin FolclorAdăugată deneapuiuComisie ICPC UPB neapuiu
Timp execuţie pe test0.75 secLimită de memorie65536 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Distractie

Adrian, copilul minune al informaticii, a descoperit in sfarsit comoara de noroc din spatele casei si a fost recompensat cu primul sau job: zugrav. Locul sau de munca are forma unei matrici cu N linii si M coloane, iar el initial se afla in casuta din stanga-sus (1, 1) si vrea sa ajunga in casuta din dreapta-jos (N, M). Fiecare casuta din matrice are asociata o culoare, reprezentata de un numar natural cuprins intre 1 si 2000. Adrian, in timpul calatoriei sale, trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii:

  • dintr-o casuta (i, j), el se poate deplasa doar in casuta adiacenta de la dreapta (i, j+1) sau in casuta de jos (i+1, j) (nu poate depasi granitele matricei).
  • casuta urmatoare in care se deplaseaza trebuie sa aiba aceeasi culoare ca casuta curenta.

Date de intrare

Fişierul de intrare distractie.in ...

Date de ieşire

În fişierul de ieşire distractie.out ...

Restrictii si precizari

  • 1 ≤ N, M ≤ 800
  • 1 ≤ toate numerele din matrice ≤ 2000

Exemplu

distractie.indistractie.out
3 4
1 1 1 2
4 5 6 2
6 7 4 3
2

Explicaţie

Un scenariu posibil este urmatorul: Adrian pleaca din casuta (1, 1) si merge pana in casuta (1, 3), unde va aplica prima vraja: schimba culoarea casutei curente din 1 in 2, pentru a se putea deplasa la dreapta. Continua drumul (pe ultima coloana) si ajunge pe pozitia (2, 4), unde va schimba culoarea casutei adiacente (3, 4) din 3 in 2, pentru a putea ajunge la finalul drumului.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?