Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2015-05-21 13:41:06.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

 

Fişierul intrare/ieşire:distractie.in, distractie.outSursăACM ICPC Faza Nationala 2015
AutorDin FolclorAdăugată deneapuiuComisie ICPC UPB neapuiu
Timp execuţie pe test0.75 secLimită de memorie65536 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Distractie

Adrian, copilul minune al informaticii, a descoperit in sfarsit comoara de noroc din spatele casei si a fost recompensat cu primul sau job: zugrav. Locul sau de munca are forma unei matrici cu N linii si M coloane, iar el initial se afla in casuta din stanga-sus (1, 1) si vrea sa ajunga in casuta din dreapta-jos (N, M). Fiecare casuta din matrice are asociata o culoare, reprezentata de un numar natural cuprins intre 1 si 2000. Adrian, in timpul calatoriei sale, trebuie sa satisfaca urmatoarele conditii:

  • dintr-o casuta (i, j), el se poate deplasa doar in casuta adiacenta de la dreapta (i, j+1) sau in casuta de jos (i+1, j) (nu poate depasi granitele matricei).

Date de intrare

Fişierul de intrare distractie.in ...

Date de ieşire

În fişierul de ieşire distractie.out ...

Restrictii si precizari

  • 1 ≤ N, M ≤ 800
  • 1 ≤ toate numerele din matrice ≤ 2000

Exemplu

distractie.indistractie.out
3 4
1 1 1 2
4 5 6 2
6 7 4 3
2

Explicaţie

Un scenariu posibil este urmatorul: Adrian pleaca din casuta (1, 1) si merge pana in casuta (1, 3), unde va aplica prima vraja: schimba culoarea casutei curente din 1 in 2, pentru a se putea deplasa la dreapta. Continua drumul (pe ultima coloana) si ajunge pe pozitia (2, 4), unde va schimba culoarea casutei adiacente (3, 4) din 3 in 2, pentru a putea ajunge la finalul drumului.

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?