Cod sursa(job #2810852)

Utilizator ionut31Ioan Ionescu ionut31 Data 30 noiembrie 2021 13:40:57
Problema Ciclu Eulerian Scor 0
Compilator cpp-64 Status done
Runda Arhiva educationala Marime 37.04 kb
//#ifndef AF_LABORATOR1_GRAF_H
//#define AF_LABORATOR1_GRAF_H
//
//#include <iostream>
//#include <fstream>
//#include <vector>
//#include <queue>
//#include <algorithm>
//#include <cassert>
//#include <stack>
//#include <set>
//#include<cstdio>
//
//using namespace std;
//
//ifstream fin("ciclueuler.in");
//ofstream fout("ciclueuler.out");
//
////strucutra unui arc cu distanta(cost) din graf(folosita in metodele Dijkstra si Bellman_Ford si de clasa Min_heap)
//struct arc
//{
//    int y, distanta;
//    arc(int b, int d)
//    {
//        y = b;
//        distanta = d;
//    }
//    arc(){}
//    bool operator < (const arc &a) const //operator pentru compararea distantelor(costurilor) a doua arce
//    {return distanta < a.distanta;}
//};
//
//
//class Graf
//{
//private:
//    //strucutra unei muchii din graf(folosita in medota Biconexe)
//    struct muchie
//    {
//        int x,y;
//        muchie(int a, int b)
//        {
//            x=a;
//            y=b;
//        }
//        muchie(){}
//    };
//    //strucutra unei muchii cu cost din graf(folosita in medota Kruskal)
//    struct muchie_cost
//    {
//        int x,y,cost;
//        muchie_cost(int a, int b, int c)
//        {
//            x=a;
//            y=b;
//            cost=c;
//        }
//        muchie_cost(){}
//        bool operator < (const muchie_cost &m) const //operator pentru compararea costurilor a doua muchii
//        {return cost < m.cost;}
//    };
//
//
//    int n; //nr de noduri
//    int m; //nr de muchii
//    vector<int> rezultat;//vectorul in care se va construi rezultatul functiilor recursive
//    vector<int> tati;//vectorul de tati folosit in parcurgeri(vector utilizat in comun de metodele bfs_maxflow si Maxflow)
//    vector<bool> vizitat; //vector folosita in parcurgeri pentru a retine ce noduri au fot vizitate
//    vector<vector<int>> flux; //matrice in care se moreaza fluxurile dintre doua noduri adiacente din graf(utilizat in comun de metodele bfs_maxflow si Maxflow)
//    vector<vector<int>> capacitate; //matrice in care se moreaza capacitatile dintre doua noduri adiacente din graf(utilizat in comun de metodele bfs_maxflow si Maxflow)
//    vector<vector<int>> la; //vector cu listele de adiacenta
//    vector<muchie_cost> vmc; //vector de muchii cu cost
//    vector<vector<arc>> la_arce; //vector cu listele de adiacenta ale nodurilor dintr-un graf orientat(folosita pentru metodele Dijkstra si Bellman_Ford)
//    bool orientat; //variabila care ne spune daca graful este orientat sau nu(daca este orientat este true altfel este false)
//    bool costuri;//variabila care ne spune daca muchiile grafului au sau nu asociate costuri(daca da costuri este true altfel este false)
//    void dfs_rec(int x, vector<int> & parcurgere, vector<int> & vizitat); //dfs = parcurgere dfs ce pleaca din nodul x si afiseaza vectorul parcurgerii(primeste ca parametru si un vector in care marcheaza nodurile vizitate)
//    void dfs_mc(int x, int parinte, vector<int> &moment, vector<int> &low, int &timp, vector<vector<int>> &result, vector<bool> & vizitat);//subprogram de tip dfs folosit de metoda Muchii_critice
//    void dfs_bcx(int x, int parinte, vector<int> &moment, vector<int> &low, stack<muchie> &stiva, int &timp, vector<set<int>> &biconexe, vector<bool> & vizitat); //subprogram de tip dfs folosit de metoda Biconexe
//    void dfs_ctc(int x, vector<int> &moment, vector<int> &low, stack<int> &stiva, set<int> &in_stack, int &timp, vector<set<int>> &tareconexe, vector<bool> & vizitat);//subprogram de tip dfs folosit de metoda Componente_Tare_Conexe
//    bool bfs_maxflow(int S, int D);//metoda ce implementeaza o parcurgere bfs si intoarce false daca din sursa nu se poate ajunge in destinatie, folosita in algoritmul Edmonds-Karp;
//    //complexitate O(n)
//
//public:
//    Graf(int n, int m, bool orientat, bool costuri);//constructor parametrizat care primeste si tipul grafului si daca muchiile au sau nu costuri: orientat(tip==true) sau neorientat(tip==false) si cu costuri pe muchii(costuri==true) sau fara(costuri==false)
//    void Add_edge(int x, int y); //metoda de adaugare a unei muchii in graf
//    void Add_edge_c(int x, int y, int c); //metoda de adaugare a unei muchii cu cost in graf
//    void Add_arc(int x, int y, int d); //metoda de adaugare a unui arc cu distanta in graf
//    vector<int> dfs(int x);//dfs=parcurgere dfs a grafului
//    vector<int> bfs(int x);//bfs = parcurgere bfs ce pleaca din nodul x si afiseaza vectorul parcurgerii(primeste ca parametru si un vector in care marcheaza nodurile vizitate)
//    vector<int> SortareTop(); //sortarea topologica a grafului(daca acesta este orientat si aciclic); afiseaza vectorul sortarii
//    vector<set<int>> Biconexe(); //metoda ce afiseaza vectorul de componente biconexe(care sunt vectori de noduri) ale grafului
//    vector<vector<int>> Muchii_critice(); //metoda ce afiseaza vectorul de muchii critice(care sunt vectori cu 2 elemente) ale grafului
//    vector<set<int>> Componente_Tare_Conexe(); //metoda ce afiseaza vectorul de componente  tareconexe
//    vector<pair<int,int>> Kruskal(int &cost_total);//metoda ce implementeaza algoritmul lui Kruskal de determinare a APM-ului
//    vector<int> Dijkstra(int s); //metoda ce implementeaza algoritmul lui Dijkstra de determinare a drumurilor minime de la un nod dat
//    // la toate celelalte, folosind un heap (complexitate O(m*logn))
//    vector<int> BellmanFord(int s); //metoda ce implementeaza algoritmul Bellman-Ford de determinare a drumurilor minime de la un nod dat la toate celelalte,
//    //depistand ciclurile de cost negativ; algoritmul floseste o coada (complexitate O(m*n))
//    int Maxflow(int S, int D);//metoda ce implementeaza algoritmul Edmonds-Karp de determinarea a fluxului maxim ce poate fi trimis printr-o
//    //retea(graf orientat alea carui muchii au asociate capacitati); complexitate O(n*(m^2))
//    vector<vector<int>> RoyFloyd();//metoda ce implementeaza algoritmul Roy-Floyd de determinare a matricei de drumuri minime dintr-un graf;
//    //complexitate O(n^3)
//    int Darb();//metoda ce returneaza diametrul arborelui(disanta dintre cele mai indepartate doua frunze ale arborelui) - complexitate O(n)
//    vector<int> Ciclueuler(); //metoda ce returneaza un ciclu eulerian din graf, daca acesta exista sau -1 altfel
//};
//
//#endif //AF_LABORATOR1_GRAF_H
//
////clasa de multimi disjuncte folosita la algoritmul lui Kruskal
//class DisjointSets
//{
//private:
//    int n; //numarul de noduri
//    vector<int> rep; //vectorul de reprezentanti(conform cursului)
//    vector<int> h; //vector ce va retine inaltimile arborilor
//
//public:
//    DisjointSets(int n);//constructor parametrizat care face si initializarea vectorului de preprezentanti
//    int Reprezentant(int x);//metoda ce returneaza reprezentantul unui nod x dat
//    void Reuniune(int x, int y);//metoda ce reuneste arborii care contin nodurile x si y
//
//};
//
//DisjointSets::DisjointSets(int n)
//{
//    this->n = n;
//    //initializam vectorul de reprezentanti si pe cel de inaltimi
//    rep.resize(n+1);
//    h.resize(n+1);
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        rep[i] = i;
//};
//
//int DisjointSets::Reprezentant(int x)
//{
//    //daca x este chiar radacina(adica daca el este reprezentantul sau) il returnez
//    if(x == rep[x])
//        return x;
//    else //altfel reprezentantul lui x va fi reprezentantul tatalui sau(apel recursiv)
//    {
//        //efectuam compresia asupra arborelui
//        int r = Reprezentant(rep[x]); //aflu reprezentantul parintelui lui x
//        rep[x] = r;
//        //returnam reprezentantul lui x
//        return r;
//    }
//}
//
//void DisjointSets::Reuniune(int x, int y)
//{
//    //aflam rep lui x si y
//    int rx = Reprezentant(x);
//    int ry = Reprezentant(y);
//
//    //daca x si y au acelasi reprezentant, atunci acestia sunt deja in aceeasi multime(nu am ce sa reunesc)
//    if(rx == ry)
//        return;
//
//    //subordonez reprezentantul din arborele cu inaltime mai mica reprezentantului din arborele cu inaltime mai mare
//    if(h[rx] < h[ry])
//        rep[rx] = ry;
//    else if(h[rx] > h[ry])
//        rep[ry] = rx;
//    else //au inaltimi egale caz in care inaltimea creste cu 1 dupa subordonare
//    {
//        rep[rx] = ry;
//        h[ry]++;
//    }
//
//}
//
//
////clasa Min_heap folosita la pastrarea in ordinea crescatoare a distantelor(costurilor) arcelor din graf (folosita in metoda Dijsktra)
//class Min_heap
//{
//private:
//    int n; //nr de noduri din heap
//    int N; //numarul de noduri distincte din heap
//    vector<arc> h; //vector de arce prin care este reprezentat heap-ul
//    vector<int> pozitii; //vector ce retine pe ce pozitie in heap se afla fiecare nod x
//
//public:
//    Min_heap(int n); //constructor parametrizat pt heap
//    arc pop(); //metoda care scoate minimul din heap(varful)
//    void push(arc a); //metoda care insereaza in heap un arc
//    void go_down(int i, int n); //metoda de deplasare in jos in heap(folosita cand se extrage sau se insereaza cate un arc, pt a mentine prop de min-heap)
//    void go_up(int i); //metoda de deplasare in sus in heap(folosita cand se extrage sau se insereaza cate un arc, pt a mentine prop de min-heap)
//    int poz_min(int i, int n); //metoda care obtine pozitia fiului minim al unui nod abia inserta in heap
//    bool empty(); //metoda care testeaza daca heap-ul este gol
//};
//
//bool Min_heap::empty()
//{
//    if(N==0)
//        return true;
//    else
//        return false;
//}
//
//
//Min_heap::Min_heap(int n)
//{
//    h.resize(n+1);
//    pozitii.resize(n+1);
//    N = 0;
//}
//
//int Min_heap::poz_min(int i, int n)
//{
//    if(2*i>n) //daca nodul este frunza
//        return 0;
//
//    if(2*i + 1 <= n) //daca nodul nu este frunza si exista ambii descendent
//    {
//        if(h[2*i].distanta <= h[2*i+1].distanta)
//            return 2*i;
//        else
//            return 2*i+1;
//    }
//    else //nodul nu este frunza dar am doar descendent stang
//        return 2*i;
//
//}
//
//void Min_heap::go_up(int i)
//{
//    if(i>1) //daca nodul nu este deja in varf
//    {
//        int p = i/2; //aflu parintele
//        if(h[i] < h[p])
//        {
//            pozitii[h[i].y] = p;
//            pozitii[h[p].y] = i;
//            arc aux = h[p];
//            h[p] = h[i];
//            h[i] = aux;
//            go_up(p);
//        }
//    }
//}
//
//void Min_heap::go_down(int i, int n)
//{
//    if(i<=n/2) //daca nodul nu este deja frunz
//    {
//        int m = poz_min(i,n); //aflu pozitia celui mai mic dintre fii
//        if(h[m] < h[i])
//        {
//            pozitii[h[i].y] = m;
//            pozitii[h[m].y] = i;
//            arc aux = h[m];
//            h[m] = h[i];
//            h[i] = aux;
//            go_down(m, n);
//        }
//    }
//}
//
//arc Min_heap::pop()
//{
//    pozitii[h[N].y] = 1;
//    pozitii[h[1].y] = 0;
//    arc aux = h[1];
//    h[1] = h[N];
//    h[N] = aux;
//    N--;
//    go_down(1, N);
//    return h[N+1];
//
//}
//
//void Min_heap::push(arc a)
//{
//    //daca nodul y deja exista in heap il elimin, pentru a ne asigura ca un nod nu apare de mai multe ori in heap
//    if(pozitii[a.y]>0)
//    {
//        arc aux = h[pozitii[a.y]];
//        pozitii[h[N].y] = pozitii[a.y];
//        h[pozitii[a.y]] = h[N];
//        h[N] = aux;
//        N--;
//        go_down(pozitii[a.y], N);
//    }
//    //adaug noul nod in heap si memorez pozitia sa
//    N++;
//    h[N] = a;
//    pozitii[a.y] = N;
//    go_up(N);
//
//}
//
//
//
//Graf::Graf(int n, int m, bool orientat, bool costuri)
//{
//    this->n = n;
//    this->m = m;
//    this->orientat = orientat;
//    this->costuri = costuri;
//    la.resize(n+1);
//    la_arce.resize(n+1);
//
//}
//
//
//void Graf::Add_edge(int x, int y)
//{
//    la[x].push_back(y);
//    if(!orientat)
//        la[y].push_back(x);
//}
//
//void Graf::Add_edge_c(int x, int y, int c)
//{
//    vmc.push_back(muchie_cost(x,y,c));
//}
//
//void Graf::Add_arc(int x, int y, int d)
//{
//    la_arce[x].push_back(arc(y,d));
//}
//
//void Graf::dfs_rec(int x, vector<int> & parcurgere, vector<int> & vizitat)
//{
//
//    vizitat[x] = true;
//    //std::cout << x << " ";
//    parcurgere.push_back(x);
//    for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//    {
//        int y = la[x][i];
//
//        if (vizitat[y] == false)
//        {
//            dfs_rec(y, parcurgere, vizitat);
//            tati[y]=x;
//        }
//    }
//}
//
//vector<int> Graf::dfs(int x)
//{
//    vector<int> parcurgere;
//    tati.clear();
//    tati.resize(n+1);
//    vector<int> vizitat(n+1, 0);
//    dfs_rec(x, parcurgere, vizitat);
//
//
//    return parcurgere;
//}
//
//
//vector<int> Graf::bfs(int x)
//{
//    vizitat.clear();
//    tati.clear();
//    rezultat.clear();
//    vizitat.resize(n+1);
//    tati.resize(n+1);
//    queue<int> q;
//    q.push(x);
//    vizitat[x]=1;
//
//    while(!q.empty())
//    {
//        x = q.front();
//        //std::cout << x << " ";
//        rezultat.push_back(x);
//        q.pop();
//        for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//        {
//            int y=la[x][i];
//            if(!vizitat[y])
//            {
//                q.push(y);
//                tati[y]=x;
//                vizitat[y]=true;
//            }
//        }
//    }
//    return rezultat;
//}
//
//vector<int> Graf::SortareTop()
//{
//
//    if(orientat == false)
//    { cout << "Metoda SortareTop este folosita doar la grafurile orientate aciclice!\n";
//        return {};
//    }
//
//
//    //completam vector in care retinem gradele interioare ale nodurilor
//    vector<int> gr_int(n+1);
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//    {
//        for(int j=0; j<la[i].size(); ++j)
//            ++gr_int[la[i][j]];
//    }
//
//    queue<int> q; //coada folosita la sortarea topologica
//    //parcurgem vectorul de grade si punem in coada nodurile cu gradul interior 0
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        if(gr_int[i]==0)
//            q.push(i);
//
//    //parcurgem coada pentru a obtine o sortare topologica
//    vector<int> rez;
//    rez.reserve(n+1);
//    while(!q.empty())
//    {
//        int x;
//        //extragem un nod din coada
//        x = q.front();
//        q.pop();
//        //scadeam gradele interioare ale nodurilor in care intra nodul curent
//        for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//        {
//            int y = la[x][i];
//            --gr_int[y];
//            if(gr_int[y] == 0)
//                q.push(y);
//        }
//        rez.push_back(x);
//        //cout << x << " ";
//    }
//    return rez;
//
//}
//
//void Graf::dfs_bcx(int x, int parinte, vector<int> &moment, vector<int> &low, stack<muchie> &stiva, int &timp, vector<set<int>> &biconexe, vector<bool> & vizitat)
//{
//
//    vizitat[x] = 1;
//    moment[x] = timp++;
//    low[x] = moment[x]; //initiaizez low cu momentul curent(nu stiu momentan pana la ce nivel se poate intoarce)
//
//    //parcurg lista de adiacente a lui x
//    for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//    {
//        int z = la[x][i];
//
//        if (vizitat[z] == 0)
//        {
//            stiva.push(muchie(x,z));//adaug muchia in stiva de muchii
//            dfs_bcx(z, x, moment, low, stiva, timp, biconexe, vizitat);
//
//            //daca z, care este fiu al lui x poate sa se intoarca mai sus decat x, atunci actualizez si low[x]
//            // (pt ca x prin intermediul fiului, se va putea intoarce mai sus la randul sau)
//            if(low[x] > low[z])
//                low[x] = low[z];
//
//
//            //determinare componente biconexe
//            if(moment[x] <= low[z]) //deci x este punct critic
//            {
//                set<int> componenta;
//                int a, b; //capetele unei muchii
//                do
//                {
//                    muchie m=stiva.top();
//                    stiva.pop();
//                    a=m.x;
//                    b=m.y;
//                    componenta.insert(a);
//                    componenta.insert(b);
//                }while(a!=x || b!=z);
//                biconexe.push_back(componenta);//adaug componenta in vectorul de componente biconexe
//            }
//
//        }
//        else //am dat de o muchie de intoarcere
//        {
//            if(z!=parinte) //verific ca z sa nu fie parinte al lui x
//            {    //daca z, care este fiu al lui x, are momentul mai mic decat x(a fost deja vizitat) si momentul sau este
//                // strict mai mic decat momentul la care se poate intoarce x, atunci actualizez low[x]
//                // (x prin intermediul lui z, al muchiei de inoarcere, se va intoarce mai sus)
//                if (low[x] > moment[z])
//                    low[x] = moment[z];
//            }
//        }
//    }
//}
//
//vector<set<int>> Graf::Biconexe()
//{
//
//    vector<set<int>> biconexe; //vectorul de componente biconexe
//    if(orientat == true)
//    { cout << "Metoda Biconexe este folosita doar la grafurile neorientate!\n";
//        return biconexe;
//    }
//
//    vector<bool> vizitat(n+1); //vector vizitat
//    vector<int> moment(n+1); //vector ce retine momentul  in care se viziteaza prima oara un nod di graf
//    vector<int> low(n+1); //vector ce retine momentul cel mai mic al unui nod care poate fi atins de catre un descendent printr-o muchie de intoarcere
//    stack<muchie> stiva; //stiva in care vom retine muchiile unei componente biconeexe
//
//
//    int timp = 0;// timp = contor de timp pentru crearea vectorului moment
//
//    //daca graful nu este conex, se analizeaza fiecare componenta conexa
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        if(!vizitat[i])
//            dfs_bcx(i,0,moment,low,stiva, timp, biconexe, vizitat);
//
////    cout << "Numarul de componente biconexe: " << biconexe.size() << "\n";
////    cout<< "Componentele biconexe sunt: \n";
////    for(int i=0; i<biconexe.size(); ++i)
////    {
////        cout << i+1 << ") ";
////        for(set<int>::iterator it=biconexe[i].begin(); it!=biconexe[i].end(); ++it)
////            cout << *it << " ";
////        cout << "\n";
////    }
//    return biconexe;
//}
//
//void Graf::dfs_mc(int x, int parinte, vector<int> &moment, vector<int> &low, int &timp, vector<vector<int>> &result, vector<bool> & vizitat)
//{
//    vizitat[x] = 1;
//    moment[x] = timp++;
//    low[x] = moment[x]; //initiaizez low cu momentul curent(nu stiu momentan pana la ce nivel se poate intoarce)
//
//    //parcurg lista de adiacente a lui x
//    for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//    {
//        int z = la[x][i];
//
//        if (vizitat[z] == 0)
//        {
//            dfs_mc(z, x, moment, low, timp, result, vizitat);
//
//            //daca z, care este fiu al lui x poate sa se intoarca mai sus decat x, atunci actualizez si low[x]
//            // (pt ca x prin intermediul fiului, se va putea intoarce mai sus la randul sau)
//            if(low[x] > low[z])
//                low[x] = low[z];
//
//
//            //daca este muchie critica o adaugam in result
//            if(low[z] > moment[x])
//                result.push_back({x,z});
//
//        }
//        else //muchie de intoarcere
//        {
//            if(z!=parinte && low[x] > moment[z])
//            {
//                low[x] = moment[z];
//            }
//        }
//    }
//}
//
//vector<vector<int>> Graf::Muchii_critice()
//{
//    vector<vector<int>> result; //vectorul de componente biconexe
//    if(orientat == true)
//    { cout << "Metoda Muchii_critice este folosita doar la grafurile neorientate!\n";
//        return result;
//    }
//
//    vector<bool> vizitat(n+1); //vector vizitat
//    vector<int> moment(n+1); //vector ce retine momentul  in care se viziteaza prima oara un nod di graf
//    vector<int> low(n+1); //vector ce retine momentul cel mai mic al unui nod care poate fi atins de catre un descendent printr-o muchie de intoarcere
//
//
//    int timp = 0;// timp = contor de timp pentru crearea vectorului moment
//
//    //daca graful nu este conex, se analizeaza fiecare componenta conexa
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        if(!vizitat[i])
//            dfs_mc(i,0,moment,low, timp, result, vizitat);
//
//
////    cout << "Numarul de muchii critice: " << result.size() << "\n";
////    cout << "Muchiile critice sunt: \n";
////    for(int i=0; i<result.size(); ++i)
////    {
////        cout << i+1 << ") " << result[i][0] << " " << result[i][1] <<"\n";
////    }
//    return result;
//}
//
//void Graf::dfs_ctc(int x, vector<int> &moment, vector<int> &low, stack<int> &stiva, set<int> &in_stack, int &timp, vector<set<int>> &tareconexe, vector<bool> & vizitat)
//{
//    vizitat[x] = true;
//    moment[x] = timp++;
//    low[x] = moment[x]; //initiaizez low cu momentul curent(nu stiu momentan pana la ce nivel se poate intoarce)
//
//    stiva.push(x);//adaug nodul in stiva de noduri si in multimea care tine evidenta nodurilor din stiva
//    in_stack.insert(x);
//
//    //parcurg lista de adiacente a lui x
//    for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//    {
//        int z = la[x][i];
//
//        if (vizitat[z] == false)
//        {
//            dfs_ctc(z, moment, low, stiva, in_stack, timp, tareconexe, vizitat);
//
//            //daca z, care este fiu al lui x poate sa se intoarca mai sus decat x, atunci actualizez si low[x]
//            // (pt ca x prin intermediul fiului, se va putea intoarce mai sus la randul sau)
//            if(low[x] > low[z])
//                low[x] = low[z];
//
//        }
//        else if(in_stack.find(z)!=in_stack.end())//am dat de o muchie de intoarcere si nodul z face parte din noua componenta tare_conexa
//        {
//            //daca z, care este fiu al lui x, are momentul mai mic decat x(a fost deja vizitat) si momentul sau este
//            // strict mai mic decat momentul la care se poate intoarce x, atunci actualizez low[x]
//            // (x prin intermediul lui z, al muchiei de inoarcere, se va intoarce mai sus)
//            if (low[x] > moment[z])
//                low[x] = moment[z];
//        }
//    }
//    if(low[x]==moment[x]) //daca nodul e radacina in componenta tare_conexa curenta(am avut un circuit)
//    {
//        set<int> componenta;
//        int y;
//        do{
//            y=stiva.top();
//            stiva.pop();
//            in_stack.erase(y);
//            componenta.insert(y);
//        }while(y!=x);
//        tareconexe.push_back(componenta);
//    }
//}
//
//vector<set<int>> Graf::Componente_Tare_Conexe()
//{
//    vector<set<int>> tareconexe; //vectorul de componente tare-conexe
//
//    if(orientat == false)
//    { cout << "Metoda Componente_Tare_Conexe este folosita doar la grafurile orientate!\n";
//        return tareconexe;
//    }
//    vector<bool> vizitat(n+1);
//    vector<int> moment(n+1); //vector ce retine momentul  in care se viziteaza prima oara un nod di graf
//    vector<int> low(n+1); //vector ce retine momentul cel mai mic al unui nod care poate fi atins de catre un descendent printr-o muchie de intoarcere
//    stack<int> stiva; //stiva in care vom retine nodurile unei componente tare-conexe
//    set<int> in_stack;//multimne care retine ce elemente sunt in stiva la un anumit moment
//
//    int timp=0;
//
//    //daca graful nu este conex, se analizeaza fiecare componenta tare-conexa
//    for(int j=1; j<=n; ++j)
//        if(vizitat[j]==0)
//            dfs_ctc(j, moment, low, stiva, in_stack, timp, tareconexe, vizitat);
//
////    cout << "Numarul de componente tareconexe: "<< tareconexe.size() << "\n";
////    cout<< "Componentele tareconexe sunt: \n";
////    for(int i=0; i<tareconexe.size(); ++i)
////    {
////        cout << i+1 << ") ";
////        for(set<int>::iterator it=tareconexe[i].begin(); it!=tareconexe[i].end(); ++it)
////            cout << *it << " ";
////        cout << "\n";
////    }
//    return tareconexe;
//}
//
//vector<pair<int,int>> Graf::Kruskal(int &cost_total)
//{
//    if(orientat == true)
//    { cout << "Metoda Kruskal de determinare a APM-ului este folosita doar la grafurile neorientate conexe!\n";
//        return {};
//    }
//
//    if(costuri == false)
//    { cout << "Metoda Kruskal de determinare a APM-ului este folosita doar la grafurile ale caror muchii au asociate costuri!\n";
//        return {};
//    }
//
//    //sortam vectorul de muchii crescator dupa cost(in M*logM)
//    sort(vmc.begin(), vmc.end());
//
//    //definim o padure de multimi disjuncte
//    DisjointSets dj(n);
//
//    vector<muchie> rezultat;//vectorul in care vom retine muchiile APM-ului
//    rezultat.resize(n-1);//APM-ul va avea exact n-1 muchii(pt ca este arbore)
//
//    int contor = 0;//variabila care retine cate muchii au fost selectate pana la un anumit moment de timp
//    cost_total = 0;
//
//    for(int i=0; i<m; ++i)
//    {
//        //obtin extremitatiile muchiei curente
//        int x = vmc[i].x;
//        int y = vmc[i].y;
//
//        //aflu reprezentatntii lui x si y(pt a vedea daca sunt sau nu in multimi disjuncte)
//        int rx = dj.Reprezentant(x);
//        int ry = dj.Reprezentant(y);
//
//        //au acelasi reprezentant muchia nu este buna si trec mai departe
//        if(rx == ry)
//            continue;
//
//        //adaug muchia curenta in rezultat(in APM)
//        rezultat[contor] = muchie(x,y);
//        contor++;
//        cost_total+=vmc[i].cost;
//
//        //daca am atins numarul de muchii necesare APM-ului ne oprim
//        if(contor == n-1)
//            break;
//
//        //reunim multimiile lui x si y
//        dj.Reuniune(x,y);
//    }
//    vector<pair<int,int>> rez(contor+1);
//    //afisam rezultatul(APM-ul)
////    cout << "\n";
////    cout << "Costul total al APM-ului este: " << cost_total << "\n";
////    cout << "Numarul de muchii din APM este: " << n-1 << "\n";
////    cout << "Muchiile APM-ului sunt:\n";
//    for(int i=0; i<contor; ++i)
//    {
//        rez[i].first = rezultat[i].x;
//        rez[i].second = rezultat[i].y;
//
//    }
//    return rez;
//
//}
//
//
//vector<int> Graf::Dijkstra(int s)
//{
//
//    if(costuri == false)
//    { cout << "Metoda Dijkstra de determinare a drumurilor de cost minim este folosita doar la grafurile ale caror muchii au asociate costuri(distante)!\n";
//        return {};
//    }
//
//    //initializare
//    vector<int> d(n+1, 1000000001); //vector de distante
//    vector<int> t(n+1, 0); //vectorul de tati
//    d[s] = 0;
//    Min_heap H(n); //declaram heapul
//
//    //punem in heap distantele de la nodul de start la toate nodurile sale adiacente si actualizam tatal acestor noduri(care este chiar nodul de start)
//    //impreuna cu distantele(care sunt chiar costurile muchiilor dintre nodul 1 si noduriel respective)
//    for(int i=0; i<la_arce[s].size(); ++i)
//    {
//        H.push(la_arce[s][i]);
//        d[la_arce[s][i].y] = la_arce[s][i].distanta;
//        t[la_arce[s][i].y] = s;
//    }
//
//    //in mod repetat, pentru restul de n-1 noduri, selectez nodurile adiacente(la fiecare pas este ales nodul cu distanta cea mai mica
//    //care nu a mai fost selectat)
//    //cele in care se poate ajunge in ele
//    while(!H.empty())
//    {
//        arc ac = H.pop(); //arcul curent
//
//        for(int i=0; i<la_arce[ac.y].size(); ++i)
//        {
//            int z = la_arce[ac.y][i].y; //nodul in care s-a ajuns din  nodul curent
//            int nd = d[ac.y] + la_arce[ac.y][i].distanta;//noua distanta
//            if(nd < d[z]) //relaxare muchie
//            {
//                d[z] = nd;
//                t[z] = ac.y;
//                H.push(arc(z,nd));
//            }
//        }
//    }
//    //cout << "Costurile drumurile minime de la nodul " << s << " la toate celelelate noduri, determinate in urma algoritmului Dijkstra sunt: ";
////    for(int i=2; i<=n; ++i)
////        if(d[i] == 1000000001)
////            cout << 0 << " ";
////        else
////            cout << d[i] << " ";
////    cout << "\n";
//
//    for(int i=2; i<=n; ++i)
//        if(d[i] == 1000000001)
//            d[i]=0;
//    return d;
//}
//
//
//vector<int> Graf::BellmanFord(int s)
//{
//    if(costuri == false)
//    { cout << "Metoda BellmanFord de determinare a drumurilor de cost minim este folosita doar la grafurile ale caror muchii au asociate costuri(distante)!\n";
//        return {};
//    }
//
//    //initializare
//    vector<int> d(n+1, 1000000001); //vector de distante
//    vector<int> cnt(n+1, 0); //vector ce retine de cate ori un nod a fost introdus in coada(de cate ori s-a modificat pe parcursul
//    // tuturor pasilor acel nod)
//    vector<int> selectat(n+1, 0); //vector ce retine daca un nod a fost pus in coada sau nu(la un pas ne intereseaza doar daca unui nod
//    // i se modifica distanta, nu de cate ori i se modifica distanta, asa ca nu il vom pune in coada de fiecare data cand i se modifica
//    // distanta, ci doar o data)
//    vector<int> t(n+1, 0); //vectorul de tati
//    d[s] = 0;
//    selectat[s] = 1;
//    cnt[s] = 1;
//
//    queue<int> q; //coada in care se vor pune nodurile ale caror disante s-au modificat(pentru optimizarea algoritmului)
//    q.push(s);
//
//    //fiecare iteratie a while-ului reprezinta un pas nou din algoritmul Bellman-Ford(poate avea cel mult n-1 pasi)
//
//    bool circuit_negativ = false;
//
//    while(!q.empty() && !circuit_negativ)
//    {
//        int u = q.front();
//        selectat[u] = 0;
//        //daca pt nodul u a fost modificata distanta de n ori oprim executia
//        if(cnt[u] == n)
//        {
//            circuit_negativ = true;
//            break;
//        }
//        q.pop();
//
//        for (int j = 0; j < la_arce[u].size(); ++j)
//        {
//            int v = la_arce[u][j].y;
//            int nd = d[u] + la_arce[u][j].distanta;// noua distanta folosita la eventuala relaxare
//            if (nd < d[v]) //testare pentru relaxarea drumului
//            {
//                d[v] = nd;
//                t[v] = u;
//
//                if(selectat[v] == 0)
//                {
//                    cnt[v] ++;
//                    selectat[v] = 1;
//                    q.push(v);
//                }
//
//            }
//        }
//    }
//
//    //cout << "Costurile drumurile minime de la nodul " << s << " la toate celelelate noduri, determinate in urma algoritmului BellmanFord sunt: ";
////    if(circuit_negativ)
////        cout << "Ciclu negativ!";
////    else{
////        for(int i=2; i<=n; ++i)
////            if(d[i] == 1000000001)
////                cout << 0 << " ";
////            else
////                cout << d[i] << " ";
////    }
//
//    if(circuit_negativ)
//       return {};
//    else
//    {
//        for(int i=2; i<=n; ++i)
//            if(d[i] == 1000000001)
//                d[i] = 0;
//    }
//    return d;
//}
//
//
//vector<vector<int>> Graf::RoyFloyd()
//{
//    //doar la grafuri cu cost
//
//    int inf = (1<<20);
//    vector<vector<int>> md; //matricea drumurilor unui graf, folosita in algoritmul Roy-Floyd
//    md.resize(n+1,vector<int>(n+1,inf));
//
//
//    //construim matricea drumurilor din listele de adiacenta la_arce
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        for(int j=0; j<la_arce[i].size(); ++j)
//            if(la_arce[i][j].distanta!=0)
//                md[i][j+1] = la_arce[i][j].distanta;
//
//    //roy-floyd
//    for(int k=1; k<=n; ++k)
//        for(int i=1; i<=n; ++i)
//            for(int j=1; j<=n; ++j)
//                if(md[i][k] + md[k][j] < md[i][j])
//                    md[i][j] = md[i][k] + md[k][j];
//
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        for(int j=1; j<=n; ++j)
//            if(md[i][j] == inf || i==j)
//                md[i][j] = 0;
//
//    return md;
//}
//
//
//bool Graf::bfs_maxflow(int S, int D)
//{
//
//    tati[D] = 0;
//    //golesc vectorul vizitat la fiecare parcurgere
//    vizitat.clear();
//    //redimensionam vectorul vizitat si il initializam
//    vizitat.resize(n+1, 0);
//
//    //coada folosita in parcurgerea bfs
//    queue<int> q;
//
//    //punem in coada nodul de start
//    q.push(S);
//    tati[S] = 0;
//    vizitat[S] = true;
//    //cat timp coada nu este goala(mai am elemente de procesat) si nu s-a ajunj inca in destinatie
//    //parcurg bfs
//    while(!q.empty() && tati[D] == 0)
//    {
//        //luam urmatorul element din coada
//        int x = q.front();
//        q.pop();
//
//        //ii parcurgem lista de adiacenta
//        for(int i=0; i<la[x].size(); ++i)
//        {
//            int y = la[x][i];
//
//            //daca nodul adiacent curent nu a fost vizitat si arcul de la x la y este unul nesaturat
//            if(vizitat[y] == true || capacitate[x][y] == flux[x][y])
//                continue;
//
//            tati[y] = x;
//            vizitat[y] = true;
//            q.push(y);
//        }
//    }
//
//    if(tati[D]!=0)
//        return true;
//    else
//        return false;
//
//}
//
//
//int Graf::Maxflow(int S, int D)
//{
//    //doar la grafuri orientate cu cost
//
//    //golesc vectorul tati la fiecare parcurgere(pentru aflarea fiecarui drum de ameliorare)
//    tati.clear();
//    //redimensionam vectorul tati si il initializam
//    tati.resize(n+1, 0);
//
//    int rez = 0;
//
//    //dimensionam si initializam matricele flux si capacitate
//    flux.resize(n+1, vector<int>(n+1, 0));
//    capacitate.resize(n+1, vector<int>(n+1, 0));
//
//
//    //completam matricea de capacitati(capacitatile sunt luate din listel de adiacenta)
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//        for(int j=0; j<la_arce[i].size(); ++j)
//        {
//            int y = la_arce[i][j].y;
//            capacitate[i][y] += la_arce[i][j].distanta;
//            la[i].push_back(y);
//            la[y].push_back(i);
//        }
//
//
//    //cat timp gasesc un drum de ameliorare de la sursa la destinatie
//    while(bfs_maxflow(S, D))
//    {
//
//        for(int i=0; i<la[D].size(); ++i)
//        {
//            int y = la[D][i];
//            if (flux[y][D] == capacitate[y][D] || !vizitat[y])
//                continue;
//
//            tati[D] = y;
//            int a = (1<<30);
//            //parcurg drumul de la D la S pentru a determina cu cat se poate modifica fluxul pe acel drum
//            for (int i = D; i != S; i = tati[i])
//                a = min(a, capacitate[tati[i]][i] - flux[tati[i]][i]);
//
//            if (a == 0)
//                continue;
//            //parcurg din nou drumul pentru a face actualizarea
//            for (int i = D; i != S; i = tati[i])
//            {
//                flux[tati[i]][i] += a;
//                flux[i][tati[i]] -= a;
//            }
//            rez += a;
//        }
//    }
//
//    return rez;
//}
//
//
//int Graf::Darb()
//{
//    //doar la arbori(graf neorientat conex si aciclic)
//    vector<int> parcurgere = bfs(1);
//    parcurgere = bfs(parcurgere[n-1]);
//    int diametru=0;
//    int i = parcurgere[n-1];
//    do
//    {
//        diametru+=1;
//        i = tati[i];
//    }while(i!=0);
//
//    return diametru;
//}
//
//
//vector<int> Graf::Ciclueuler()
//{
//
//    //verificam daca toate nodurile au grade pare(daca nu returnam -1)
//    for(int i=1; i<=n; ++i)
//    {
//        if(la_arce[i].size()%2 != 0)
//            return {-1};
//
//    }
//    vector<int> rezultat;
//
//    bool mv[m]; //vector ce retine pt fiecare muchie daca a fost sau nu vizitata
//
//    //declaram stiva si punem in ea primul nod vizitat
//    stack<int> s;
//    s.push(1);
//
//    //cat timp stiva nu e goala(mai avem elemente de procesat)
//    while(!s.empty())
//    {
//        //extragem nod din stiva
//        int nod = s.top();
//        //daca acesta mai are vecini
//        if(!la_arce[nod].empty())
//        {
//            //extragem un vecin
//            int y = la_arce[nod].back().y;
//            int poz = la_arce[nod].back().distanta;
//            la_arce[nod].pop_back();
//            //stergem muchia dintre nodul curent si vecinul sau(din ambele liste de adiacenta)
//            if(!mv[poz])
//            {
//                mv[poz] = true;
//                s.push(y);
//            }
//
//        }
//        else
//        {
//            s.pop();
//            rezultat.push_back(nod);
//
//        }
//
//    }
//    //scoatem ultimul nod deoarece apare si la inceputul lantului
//    rezultat.pop_back();
//    return rezultat;
//}
//
//const int NMAX = 100005, MMAX = 500005;
//Graf g(NMAX,MMAX,0,0);
//
//
//int main()
//{
//    int n,m,x,y;
//    fin >> n >> m;
//
//    for(int i=1; i<=m; ++i)
//    {
//        fin >> x >> y;
//        g.Add_arc(x, y, i);
//        g.Add_arc(y, x, i);
//
//    }
//
//    vector<int> rezultat;
//    rezultat = g.Ciclueuler();
//
//    for(int i=0; i<rezultat.size(); ++i)
//        fout << rezultat[i] << " ";
//    return 0;
//}