Pagini recente » Cod sursa (job #3232303) | Cod sursa (job #1411641) | Cod sursa (job #2367379) | Cod sursa (job #2906241) | Cod sursa (job #2809403)
/*
* complexitate O(N * H), unde H = nr. de puncte pe laturile poligonului
* avem in general O(Nlog2N), dar pt. teste facute inteligent putem ajunge la O(N ^ 2)
*/
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <iomanip> // pt. setprecision
#include <vector>
#include <algorithm>
#include <cmath>
using namespace std;
ifstream f("infasuratoare.in");
ofstream g("infasuratoare.out");
const int N = 1.2e5 + 1;
int n, punct_initial = 1, cur, poznoua;
double x[N], y[N], ma, unghi, last;
bool misca = 1, ver[N];
vector<int> ans;
int main(){
f >> n;
for(int i = 1; i <= n; i++)
f >> x[i] >> y[i];
f.close();
for(int i = 2; i <= n; i++){
if(x[i] > x[punct_initial]) // luam punctul cel mai din dreapta => cand calculam unghiul nu trebuie sa interschimbam axele x si y
punct_initial = i;
}
cur = punct_initial;
while(misca || punct_initial != cur){
misca = 0; // doar la inceput si sfarsit vom trece prin punctul initial (nu il vom include a doua oara in vector)
ans.push_back(cur);
ma = 10000;
poznoua = cur; // poznoua = urm. punct
for(int i = 1; i <= n; i++){
if(ver[i] || i == cur) // nu ne intereseaza puncte deja vizitate (verificam si i == cur pentru prima iteratie)
continue;
unghi = atan2(y[i] - y[cur], x[i] - x[cur]); // facem diferenta pt. ca atan2 returneaza unghiul facut cu centrul => consideram centrul sa fie punctul curent
if(unghi < 0)
unghi += 2 * M_PI;
unghi -= last; // rotim axele
if(unghi < 0)
unghi += 2 * M_PI;
if(ma > unghi)
ma = unghi, poznoua = i;
}
last = atan2(y[poznoua] - y[cur], x[poznoua] - x[cur]);
if(last < 0)
last += 2 * M_PI;
cur = poznoua;
ver[cur] = 1;
}
g << fixed << setprecision(12) << ans.size() << '\n'; // fara setprecision nu merge (?)
for(int i: ans)
g << x[i] << ' ' << y[i] << '\n';
g.close();
}