Pagini recente » Cod sursa (job #2358945) | Cod sursa (job #420921) | Cod sursa (job #3193780) | Cod sursa (job #2264735) | Cod sursa (job #2072580)
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <float.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
#include <fstream>
#include <vector>
using namespace std;
ifstream f("date.in");
ofstream g("date.out");
struct Punct
{
int x, y;
};
/// sortarea punctelor dupa coordonata x
int compareX(const void* a, const void* b)
{
Punct *p1 = (Punct *)a, *p2 = (Punct *)b;
return (p1->x - p2->x);
}
/// sortarea punctelor dupa coordonata y
int compareY(const void* a, const void* b)
{
Punct *p1 = (Punct *)a, *p2 = (Punct *)b;
return (p1->y - p2->y);
}
/// functie ce afla distanta dintre puncte
float dist(Punct p1, Punct p2)
{
return sqrt( (p1.x - p2.x)*(p1.x - p2.x) + (p1.y - p2.y)*(p1.y - p2.y) );
}
/// o functie ce returneaza cea mai mica distanta dintre 2 pct
float bruteForce(Punct P[], int n)
{
float min = FLT_MAX;
for (int i = 0; i < n; ++i)
for (int j = i+1; j < n; ++j)
if (dist(P[i], P[j]) < min)
min = dist(P[i], P[j]);
return min;
}
float min(float x, float y)
{
return (x < y)? x : y;
}
///functie ce gaseste distanta dintre punctele retinute in vectorul strip[]
/// Aceasta functie pare ca are complexitatea O(n^2), dar este O(n) deoarece bucla se repeta de maxim 6 ori
float stripClosest(Punct strip[], int size, float d)
{
float min = d; /// Initializam distanta minima cu d
qsort(strip, size, sizeof(Punct), compareY); ///sortam dupa y
///luam toate punctele unul cate unul si le incercam pana cand diferenta dintre coordonatele y este mai mica decat d
for (int i = 0; i < size; ++i)
for (int j = i+1; j < size && (strip[j].y - strip[i].y) < min; ++j)
if (dist(strip[i],strip[j]) < min)
min = dist(strip[i], strip[j]);
return min;
}
/// Fct recursiva pt a afla cea mai mica distanta. P contine toate punctele sortate dupa x
float closestUtil(Punct P[], int n)
{
/// Daca sunt 2 sau 3 puncte folosim fct speciala
if (n <= 3)
return bruteForce(P, n);
int mid = n/2; /// aflam mijlocul
Punct midPoint = P[mid];
///consideram linia verticala ce trege prin pct din mijloc
///retinem in dl cea mai mica distanta din stanga mijlocului si in dr cea mai mica distanta din dreapta
float dl = closestUtil(P, mid);
float dr = closestUtil(P + mid, n-mid);
float d = min(dl, dr); /// luam cea mai mica valoare dintre dl si dr
///construim un vector de puncte strip[] ce contine punctele apropiate de linia ce trece prin mijloc (pct cu o distanta mai mica decat d)
Punct strip[n];
int j = 0;
for (int i = 0; i < n; i++)
if (abs(P[i].x - midPoint.x) < d)
strip[j] = P[i], j++;
return min(d, stripClosest(strip, j, d) ); ///returneaza minimul dintre d si cea mai mica distanta dintre punctele din strip[]
}
float closest(Punct P[], int n)
{
qsort(P, n, sizeof(Punct), compareX);
/// folosim functia recursiva closestUtil() pt a afla cea mai mica distanta
return closestUtil(P, n);
}
int main()
{
long n;
f >> n;
Punct P[n];
for (int i = 0; i < n; i++)
{
f >> P[i].x;
f >> P[i].y;
}
g<<closest(P, n);
f.close();
g.close();
return 0;
}