Pagini recente » Cod sursa (job #291025) | Cod sursa (job #1011179) | Cod sursa (job #1507639) | Cod sursa (job #1531838) | Cod sursa (job #2044404)
#include <bits/stdc++.h>
#define nmax 120003
#define in "infasuratoare.in"
#define out "infasuratoare.out"
using namespace std;
struct Punct
{
double x,y;
};
int n;
Punct a[nmax];
int st[nmax],top;
int viz[nmax]; /// vector pentru vizitat punctele
/// i este A, j este B
double F(int i, int j, int p)
{
return a[p].x * (a[i].y - a[j].y) +
a[p].y * (a[j].x - a[i].x) +
a[i].x * a[j].y - a[j].x * a[i].y;
}
void Citire()
{
ifstream fin(in);
int i;
fin >> n;
for (i = 1; i <= n; i++)
fin >> a[i].x >> a[i].y;
fin.close();
}
inline bool cmp(Punct A, Punct B)
{
/// sortam dupa y, iar daca sunt egali, dupa x
if (A.y == B.y) return A.x < B.x;
return A.y < B.y;
}
/// algoritmul lui Hill, de la "panta" din romana
void Hill()
{
int i;
/// sortez punctele pe care le-am citit dupa y
/// !! Pe stiva pun indici
sort (a+1,a+n+1,cmp);
st[++top] = 1;
st[++top] = 2;
viz[2] = 1;
for (i = 3; i <= n; i++)
{
/// incercam sa punem pct i pe stiva
/// dar mai intai scoatem punctele care se afla in planul -
while (top > 1 && F(st[top-1],st[top],i) < 0)
{
viz[st[top]] = 0;
top--;
}
st[++top] = i;
viz[i] = 1;
}
for (i = n-1; i >= 1; i--)
if (viz[i] == 0)
{
while (F(st[top-1],st[top],i) < 0)
{
viz[st[top]] = 0;
top--;
}
st[++top] = i;
viz[i] = 1;
}
}
void Afisare()
{
int i;
ofstream fout(out);
/// trebuie sa scriu cu o precizie de 12 zecimale
fout << top - 1 << "\n";
for (i = 1; i < top; i++)
fout << setprecision(12) << fixed << a[st[i]].x << " " << a[st[i]].y << "\n";
fout.close();
}
int main()
{
Citire();
Hill();
Afisare();
return 0;
}
/**
Primul lucru pe care il fac este sa scriu o functie
care returneaza < 0 daca a[p] este in semiplanul - al dreptei determinata de
a[i] si a[j], si > 0 daca (invers)
**/