Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2008-04-21 07:35:05.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Arhiva educationala normalnormalnormalnormalnormal

Se propune construirea unei noi arhive de probleme care sa aiba exclusiv scop educational. Spre deosebire de probleme de concurs in care se imbina mai multi algoritmi si rezolvarea de obicei nu este evidenta, problemele din aceasta arhiva vor fi create special pentru cei care vor sa invete cum sa implementeze un algoritm sau o metoda de rezolvare anume. Se va permite accesul la teste, surse si se vor da si link-uri catre documentatie. Mai multe despre acest proiect gasiti aici.

De ce m-as baga?

1. Vei invata cum se creeaza probleme pe infoarena
2. Vei deveni cunoscut
3. Poti invata mai multe despre subiectele care le abordezi, lucrand alaturi de veteranii din echipa infoarena
4. Munca ta va ajuta mii de persoane sa invete informatica, si intreaga comunitate iti va fi rescunoscatoare
5. Toate cele de mai sus

Cum pot sa contribui?

Mai jos este prezentata procedura care trebuie respectata pentru a putea sa introduci o problema in arhiva educationala, precum si ce implica acest proces.

1. Contacteaza unul din responsabilii pentru acest proiect pe forumul infoarena:

2. Precizeaza in mesajul tau de intentie ce problema doresti sa pregatesti. Problema pe care ai ales-o trebuie sa se regaseasca in tabelul de mai jos sau poti veni cu un algoritm nou care nu e trecut in tabel, iar acesta se va completa corespunzator. Algoritmul trebuie sa fie de sine statator si nu trebuie sa implice mai multe tehnici de programare. Problemele nu trebuie sa fie repartizate nimanui in momentul in care sunt alese. La un moment dat un utilizator poate alege maxim o problema. Dupa ce si-a finalizat problema, voluntarul poate cere permisiuni pentru o noua problema.

3. Dupa ce ai obtinut acordul unui responsabil de proiect, vei obtine statutul de helper, iar acest statut va fi valabil doar pe perioada in care contribui efectiv la crearea problemei. Dupa ce problema este terminata, vei reveni la statutul de utilizator normal. Statutul de helper poate fi pastrat doar prin prestarea unei activitati constante, printr-o implicare mai mare in cadrul proiectului.

4. Pe langa statutul de helper ti se va repartiza o persoana "de legatura" din echipa infoarena, cu experienta, care sa te indrume si sa te sfatuiasca astfel incat rezultatul sa fie unul pe masura asteptarilor. Va trebui sa comunici cu persoana care te va supraveghea astfel incat sa ajungeti la un acord in privinta enuntului, structurii testelor, algoritmilor folositi. Persoana de contact din echipa iti va oferi feedback.

5. Dupa ce ai fost facut helper si ai aflat persoana care te va supraveghea, vei putea incepe sa editezi problemele. Va trebui sa redactezi enuntul, sa faci teste si eventual un evaluator. Documentatia necesara se gaseste aici.

6. In momentul in care ai finalizat o problema, ea va fi adaugata de catre un administrator in arhiva educationala. Mii de utilizatori infoarena iti vor multumi pentru initiativa ta!

Voluntari

Voluntarii sunt cei care contribuie la dezvoltarea arhivei educationale. Mai jos se afla lista voluntarilor activi ( care lucreaza momentan la o problema ):

Documentatie

Fiecare voluntar are obligatia sa citeasca urmatoarele materiale inainte de a putea trece efectiv la lucru:

Continutul arhivei

In tabelele de mai jos se afla cei mai importanti algoritmi care trebuie sa se gaseasca sub forma de probleme in arhiva educationala. Pentru fiecare problema este trecut si un responsabil. Responsabilul pe problema va fi cel care s-a oferit prin voluntariat sa o introduca in arhiva. El va fi cel care va scrie enuntul, va crea testele si eventual un evaluator.

Puteti veni oricand cu propuneri si sugestii de probleme noi pe forum!

Matematica:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Algoritmul lui EuclidfilipbFilip Cristian Buruiana filipbfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul lui Euclid extinsbogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412filipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Ciurul lui ErathostenesfilipbFilip Cristian Buruiana filipbfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul lui Gauss--small
Principiul includerii si excluderii--small

Backtracking:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
PermutariCezarMocanCezar Mocan CezarMocanfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
CombinariCezarMocanCezar Mocan CezarMocanwefgefAndrei Grigorean wefgefsmall
SubmultimiCezarMocanCezar Mocan CezarMocan-small

Programare dinamica:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Cel mai lung subsir comunfilipbFilip Cristian Buruiana filipbfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Cel mai lung subsir crescatorFlorianFlorian Marcu FlorianfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Knapsackgabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1-small
Subsecventa de suma maximaGavrilaVladGavrila Vlad GavrilaVlad-small

Algoritmi pe grafuri:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Parcurgere BFS--small
Parcurgere DFS - componente conexegabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1DITzoneCAdrian Diaconu DITzoneCsmall
Componente biconexe--small
Componente tare-conexeTabaraTabara Mihai Tabara-small
Sortare topologicaTabaraTabara Mihai TabaraDITzoneCAdrian Diaconu DITzoneCsmall
Lant hamiltonian--small
Ciclu eulerian--small
Arbore partial de cost minim--small
Algoritmul lui DijkstraDastasIonescu Vlad DastasfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul Floyd-Warshall/Roy-Floydgabitzish1Gabriel Bitis gabitzish1filipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Algoritmul Bellman-Ford--small
Flux maximfireatmyselfBogdan-Alexandru Stoica fireatmyself-small
Flux maxim de cost minim--small
Cuplaj maxim--small
Cuplaj maxim de cost minim--small
Lowest Common AncestordevilkindSavin Tiberiu devilkind-small
2SAT--small

Siruri de caractere:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Potrivirea sirurilorbogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412filipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Arbori de sufixe--small
Trie--small

Structuri de date:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Heapurifloringh06Florin Ghesu floringh06astronomyAirinei Adrian astronomysmall
Hashuri--small
Arbori de intervalecos_minBondane Cosmin cos_minDITzoneCAdrian Diaconu DITzoneCsmall
Arbori de intervale aplicatie 1--small
Arbori de intervale aplicatie 2--small
Arbori de intervale aplicatie 3--small
Arbori de intervale aplicatie 4--small
Algoritmi O(sqrtN)--small
Arbori indexati binarcos_minBondane Cosmin cos_minfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Range Minimum QuerydevilkindSavin Tiberiu devilkindDITzoneCAdrian Diaconu DITzoneCsmall
Double ended queue (deque)--small
Structuri de multimi disjuncte--small
Treapuribogdan2412Bogdan-Cristian Tataroiu bogdan2412dominoMircea Pasoi dominosmall

Geometrie:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Intersectia a doua drepte--small
Aria unui poligon--small
Punct in poligon--small
Infasuratoare convexa--small
Diagrame Voronoi--small
Distanta minima intre doua puncte in plan--small
Distanta maxima intre doua puncte in plan--small

Diverse:

Denumire problemaVoluntarResponsabil IAFinalizat
Cautare binaratoni2007Pripoae Teodor Anton toni2007-small
Ridicare la putere in timp logaritmictudalexTudorica Constantin Alexandru tudalexfilipbFilip Cristian Buruiana filipbsmall
Evaluare de expresiisima_cotizoSima Cotizo sima_cotizoDITzoneCAdrian Diaconu DITzoneCsmall
Sprague-Grundy(Teoria jocurilor)--small
Statistici de ordine--small
Operatii pe numere marisavimSerban Andrei Stan savim-small