Diferente pentru implica-te/arhiva-educationala intre reviziile #108 si #223

Diferente intre titluri:

Arhiva Educationala
Arhiva educaţională

Diferente intre continut:

Se propune construirea unei noi arhive de probleme care sa aiba exclusiv scop educational. Spre deosebire de probleme de concurs in care se imbina mai multi algoritmi si rezolvarea de obicei nu este evidenta, problemele din aceasta arhiva vor fi create special pentru cei care vor sa invete cum sa implementeze un algoritm sau o metoda de rezolvare anume. Se va permite accesul la teste, surse si se vor da si link-uri catre documentatie. Mai multe despre acest proiect gasiti 'aici':propuneri/6-arhiva-educationala.
(toc)*{text-align:center} *Continut*
* 'De ce m-as baga?':implica-te/arhiva-educationala#dece
* 'Cum pot sa contribui?':implica-te/arhiva-educationala#cum
* 'Voluntari':implica-te/arhiva-educationala#cine
* 'Cum ne poti ajuta?':implica-te/arhiva-educationala#cum
* 'Echipa implicata in proiect':implica-te/arhiva-educationala#echipa
* 'Documentatie':implica-te/arhiva-educationala#documentatie
* 'Continutul arhivei':implica-te/arhiva-educationala#probleme
h2(#dece). De ce m-as baga?
h2(#cum). Cum ne poti ajuta?
1. Vei invata cum se creeaza probleme pe infoarena
2. Vei deveni cunoscut
3. Poti invata mai multe despre subiectele care le abordezi, lucrand alaturi de veteranii din echipa infoarena
4. Munca ta va ajuta mii de persoane sa invete informatica, si intreaga comunitate iti va fi rescunoscatoare
5. Toate cele de mai sus
1. Ofera sugestii la dezvoltarea proiectului.
2. Contribuie cu feedback pentru a imbunatati calitatea problemelor existente.
3. Vino cu idei pentru probleme noi.
h2(#cum). Cum pot sa contribui?
Ajuta si tu la randul tau comunitatea infoarena!
Mai jos este prezentata procedura care trebuie respectata pentru a putea sa introduci o problema in arhiva educationala, precum si ce implica acest proces.
h2(#echipa). Echipa implicata in proiect
1. Contacteaza unul din responsabilii pentru acest proiect pe forumul infoarena:
Echipa care este implicata activ in acest proiect este alcatuita din urmatorii membri:
* == user(user="filipb" type="tiny") ==
* == user(user="PaulDB" type="tiny") ==
 
2. Precizeaza in mesajul tau de intentie ce problema doresti sa pregatesti. Problema pe care ai ales-o trebuie sa se regaseasca in tabelul de mai jos sau poti veni cu un algoritm nou care nu e trecut in tabel, iar acesta se va completa corespunzator. Algoritmul trebuie sa fie de sine statator si nu trebuie sa implice mai multe tehnici de programare. Problemele nu trebuie sa fie repartizate nimanui in momentul in care sunt alese. *La un moment dat un utilizator poate alege maxim o problema*.
 
3. Dupa ce ai obtinut acordul unui responsabil de proiect, vei obtine statutul de helper, iar acest statut va fi valabil doar pe perioada in care contribui efectiv la crearea problemei. Dupa ce problema este terminata, vei reveni la statutul de utilizator normal. Statutul de helper poate fi pastrat doar prin prestarea unei activitati constante, printr-o implicare mai mare in cadrul proiectului.
 
4. Pe langa statutul de helper ti se va repartiza o persoana "de legatura" din echipa infoarena, cu experienta, care sa te indrume si sa te sfatuiasca astfel incat rezultatul sa fie unul pe masura asteptarilor. Va trebui sa comunici cu persoana care te va supraveghea astfel incat sa ajungeti la un acord in privinta enuntului, structurii testelor, algoritmilor folositi. Persoana de contact din echipa iti va oferi feedback. Discutiile pe marginea problemei vor avea loc pe forumul infoarena, intr-o sectiune speciala destinata celor care contribuie la dezvoltarea arhivei, astfel incat toti cei implicati sa isi poata exprima punctul de vedere.
 
5. Dupa ce ai fost facut helper si ai aflat persoana care te va supraveghea, vei putea incepe sa editezi problemele. Va trebui sa redactezi enuntul, sa faci teste si eventual un evaluator. Documentatia necesara se gaseste la urmatoarele pagini:
 
* 'Editare de probleme':documentatie/editare-de-probleme
* 'Ghid evaluator':documentatie/ghid-evaluator
* 'Ghid pentru arhiva educationala':documentatie/arhiva-educationala
 
6. In momentul in care ai finalizat o problema, ea va fi adaugata de catre un administrator in arhiva educationala. Mii de utilizatori infoarena iti vor multumi pentru initiativa ta!
 
h2(#cine). Voluntari
 
* == user(user="gabitzish1" type="tiny") ==
* == user(user="Florian" type="tiny") ==
* == user(user="Tabara" type="tiny") ==
* == user(user="cos_min" type="tiny") ==
* == user(user="Bogdan2412" type="tiny") ==
* == user(user="Dastas" type="tiny") ==
* == user(user="sima_cotizo" type="tiny") ==
* == user(user="nash" type="tiny") ==
* == user(user="Prostu" type="tiny") ==
* == user(user="tudalex" type="tiny") ==
* == user(user="CezarMocan" type="tiny") ==
* == user(user="fireatmyself" type="tiny") ==
* == user(user="GavrilaVlad" type="tiny") ==
* == user(user="Marius" type="tiny") ==, coordonator de proiect
* == user(user="savim" type="tiny") ==
* == user(user="floringh06" type="tiny") ==
* == user(user="pepelea_flaviu" type="tiny") ==
* == user(user="cezarmocan" type="tiny") ==
* == user(user="GavrilaVlad" type="tiny") ==
* == user(user="mishu91" type="tiny") ==
* == user(user="GheorgheMihai" type="tiny") ==
 
Pe langa cei de mai sus, de-a lungul timpului au contribuit considerabil la acest proiect 'o serie de alti membri ai comunitatii infoarena':implica-te/arhiva-educationala/membri-emeritus. Le multumim pe aceasta cale!
h2(#documentatie). Documentatie
h2(#probleme). Continutul arhivei
In tabelele de mai jos se afla cei mai importanti algoritmi care trebuie sa se gaseasca sub forma de probleme in arhiva educationala. Pentru fiecare problema este trecut si un responsabil. Responsabilul pe problema va fi cel care s-a oferit prin voluntariat sa o introduca in arhiva. El va fi cel care va scrie enuntul, va crea testele si eventual un evaluator.
 
Puteti veni oricand cu propuneri si sugestii de probleme noi pe "forum":forum/index.php?topic=2753.msg22505#new!
In tabelul de mai jos se afla probleme la care se lucreaza in momentul de fata. Finalizarea lor reprezinta unul dintre $OKR$-urile din trimestrul IV, 2009. Pentru a va familiariza si cu restul obiectivelor din acest trimestru, cititi 'aici':okr.
_Matematica:_
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Finalizat|_. Review |
| 'Arbori de intervale (aplicaţie cu 4 tipuri de operaţii)':problema/arbint2 | == user(user="savim" type="tiny") == | ==Stars(rating="1" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Arbori de intervale 2D':problema/arbint2d | == user(user="savim" type="tiny") == | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'NIM':problema/nim | == user(user="GavrilaVlad" type="tiny") == | ==Stars(rating="1" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Punct în poligon oarecare':problema/pinpo | == user(user="cezarmocan" type="tiny") == | ==Stars(rating="0.5" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Treapuri':problema/treapuri | == user(user="marius" type="tiny") == | ==Stars(rating="0.5" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Interclasarea a doi vectori sortati':problema/interclas | == user(user="pauldb" type="tiny") == | ==Stars(rating="0.5" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Aria unui poligon':problema/ariapoli | == user(user="pauldb" type="tiny") == | ==Stars(rating="0.5" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
| 'Arbori de căutare':problema/arbcautare | ==user(user="bogdan2412" type="tiny") == | ==Stars(rating="0.5" scale="1" type="small")== | ==Stars(rating="0" scale="1" type="small")== |
 
In tabelul de mai jos se afla sugestii privind algoritmii care trebuie sa se gaseasca sub forma de probleme in arhiva educationala. Puteti veni oricand cu propuneri si sugestii de probleme noi pe "forum":/forum/index.php?topic=3401.0.
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Categoria|
|Knapsack|Programare dinamica|
|Sprague-Grundy|Teoria jocurilor|
|Algoritmul lui Gauss|Matematica|
| Principiul lui Dirichlet | Matematică |
|Problema de acoperire|Programare dinamica + Backtracking|
|Heavy Path Decomposition|Algoritmi pe grafuri|
|Siruri de sufixe|Siruri de caractere|
|Algoritmi {$O(sqrtN)$}|Structuri de date|
|Ortogonal Range Search|Structuri de date|
|Intersectia a doua drepte|Geometrie|
|Punct in poligon convex|Geometrie|
|Minimum enclosing circle|Geometrie|
|Sortare prin numarare|Diverse|
|RadixSort|Diverse|
|Operatii pe numere mari|Diverse|
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|'Algoritmul lui Euclid':problema/euclid2|== user(user="filipb" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|'Algoritmul lui Euclid extins':problema/euclid3|== user(user="Bogdan2412" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|'Ciurul lui Erathostenes':problema/ciur|== user(user="filipb" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Algoritmul lui Gauss|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Principiul includerii si excluderii|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Backtracking:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|'Permutari':problema/permutari|== user(user="CezarMocan" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|'Combinari':problema/combinari|== user(user="CezarMocan" type="tiny") ==|== user(user="wefgef" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Submultimi|== user(user="CezarMocan" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Programare dinamica:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|'Cel mai lung subsir comun':problema/cmlsc|== user(user="filipb" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Cel mai lung subsir crescator|== user(user="Florian" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Knapsack|== user(user="gabitzish1" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Subsecventa de suma maxima|== user(user="GavrilaVlad" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Algoritmi pe grafuri:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|Parcurgere BFS|== user(user="Florian" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Parcurgere DFS - componente conexe':problema/dfs|== user(user="gabitzish1" type="tiny") ==|== user(user="DitzoneC" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Componente biconexe|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Componente tare-conexe|== user(user="Tabara" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Sortare topologica':problema/sortaret|== user(user="Tabara" type="tiny") ==|== user(user="DitzoneC" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Lant hamiltonian|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Ciclu eulerian|== user(user="pepelea_flaviu" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Arbore partial de cost minim|== user(user="Tabara" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Algoritmul lui Djikstra':problema/dijkstra|== user(user="Dastas" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|'Algoritmul Floyd-Warshall/Roy-Floyd':problema/royfloyd|== user(user="gabitzish1" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Algoritmul Bellman-Ford|== user(user="filipb" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Flux maxim|== user(user="fireatmyself" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Flux maxim de cost minim|== user(user="fireatmyself" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Cuplaj maxim|== user(user="fireatmyself" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Cuplaj maxim de cost minim|== user(user="fireatmyself" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Lowest Common Ancestor|== user(user="devilkind" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|2SAT|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Siruri de caractere:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|'Potrivirea sirurilor':problema/strmatch|== user(user="Bogdan2412" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Arbori de sufixe|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Trie|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Structuri de date:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|Heapuri|== user(user="floringh06" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Hashuri|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Arbori de intervale':problema/arbint|== user(user="cos_min" type="tiny") ==|== user(user="Ditzonec" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Arbori de intervale aplicatie 1|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Arbori de intervale aplicatie 2|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Arbori de intervale aplicatie 3|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Arbori de intervale aplicatie 4|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Algoritmi {$O(sqrtN)$}|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Arbori indexati binar|== user(user="cos_min" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Range Minimum Query|== user(user="devilkind" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Double ended queue (deque)|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Structuri de multimi disjuncte|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Treapuri':problema/treap|== user(user="Bogdan2412" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
 
_Geometrie:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|Intersectia a doua drepte|== user(user="nash" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Aria unui poligon|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Punct in poligon|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Infasuratoare convexa|== user(user="nash" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Diagrame Voronoi|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Distanta minima intre doua puncte in plan|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Distanta maxima intre doua puncte in plan|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
 
_Diverse:_
 
table(example). |_. Denumire problema|_. Voluntar|_. Responsabil IA|_. Finalizat|
|Cautare binara|== user(user="Florian" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|'Ridicare la putere in timp logaritmic':problema/lgput|== user(user="Ditzonec" type="tiny") ==|== user(user="filipb" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|'Evaluare de expresii':problema/evaluare|== user(user="sima_cotizo" type="tiny") ==|== user(user="Ditzonec" type="tiny") ==|==Stars(rating="1" scale="1" type="small")==|
|Sprague-Grundy(Teoria jocurilor)|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Statistici de ordine|-|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
|Operatii pe numere mari|== user(user="savim" type="tiny") ==|-|==Stars(rating="0" scale="1" type="small")==|
h2. Discutii pe forum
 
==SmfTopics(board_id="61")==

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.