Am sa iti zic cum generezi un numar. Daca nu te descurci cu restul iti sugerez sa rezolvi tipuri mai usoare de probleme.
Exista o functie in stdlib.h (sau cstdlib) numita rand. Aceasta functie rand genereaza numere intre 0 si INT_MAX care pe infoarena e 2^31 - 1, pe borland c e 2^15 - 1 iar cand lucrezi pe 64 de biti e 2^63 - 1 (toate aceste numere sunt mult mai mare decat 99).
Acum daca vrei sa generezi un numar aleator intre X si Y (inclusiv) cea mai buna solutie este sa generezi un numar random cu rand() si sa iei restul impartirii acestui numar la (Y - X + 1) la care aduni X. De ce? Pentru ca restul e intre 0 si Y - X inclusiv, daca aduni X o sa obtii un numar intre X si Y inclusiv, exact ce iti doreai.
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
...
...
int main() {
srand(time(NULL));
...
obtine cumva X si Y
...
int numar = rand() % (Y - X + 1) + X;
...
fa ce vrei cu numar
...
}
Acel srand(time(NULL)) e oarecum necesar ca sa obtii numere diferete de fiecare data cand iti rulezi programul.