Pagini: [1] 2   În jos
  Imprimă  
Ajutor Subiect: Etapa judeteana .. si nu numai.  (Citit de 19589 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
veleandu
De-al casei
***

Karma: 155
Deconectat Deconectat

Mesaje: 132



Vezi Profilul
« : Martie 06, 2014, 20:31:14 »

#0 Poate multe lume o sa spuna ca nu am dreptate si ca bla bla .. dar chestia asta chiar trebuie rezolvata.

In primul rand eu am mers la ONI in gimnaziu si un singur lucru mi s-a parut genial .. faptul ca clasamentul era national si ca se duceau primii 40-50 din fiecare clasa.
Mi se parea cel mai corect lucru care se putea face.
Evident exista fluctuatii foarte mari intre oameni .. poti avea o zi proasta .. poti avea o zi super buna .. sau te poti lasa de info, dar faptul ca dai locuri pe judet nu rezolva nici una din aceste fapte.

Acum, trecand peste asta, la liceu mi se pare super jale.
De fiecare data cand ma uit la clasamentul de la liceu general imi vine sa plang.

Vad ca cineva de pe 95 merge la nationala si cineva de pe 60 nu .. dar e ok ..
Perfect normal.
De ce doamne ar face asa ceva?
Sa mearga unu din Vaslui (nici personal) cu 95 de puncte la clasa a 10-a (care e pe locul 100 .. apropo)

Sa dea locuri la judetele "slabe" ca copii sa vada cum e .. sa aiba si ele sanse?
Da ce se asteapta .. ca aia dupa ce vin de la nationala sa sa zica

"Ba, cat e de tare la mall
Deci is multe etaje
E plin de magazine
Si la ultimul etaj e numa' mancare"

Si coup de grâce .. La Cluj la clasa a 9-a clasamentul suna cam asa .. 110 | 70 | 70
Si in normele de calificare de la inspectoratul cluj spunea ca merg mai departe primii 2 la fiecare clasa + primele 3 punctaje de pe locul 3.
Si ghiciti ce? Unul dintre cei cu 70 de puncte nu merge mai departe.
Pentru ca probabil numele ii incepe cu P.
Poate au dat un baraj sau ceva .. dar oricum e super absurd.
Cel care nu merge a luat 100 la locala si celalalt 89 ..

Ca o nota personala, judeteana mi se pare o prostie, dar problema ca nu e numai la info asa. Si la alte materii e la fel.
De ce oare, eu nu pot intelege.
Daca cineva detine cheia spre intelepciune, va rog sa ii dati un forward.
Memorat
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #1 : Martie 06, 2014, 20:34:00 »

Sunt de acord cu tine. Posteaza si linkuri cu clasamente ca sa se vada mai bine situatia Smile
Memorat
veleandu
De-al casei
***

Karma: 155
Deconectat Deconectat

Mesaje: 132



Vezi Profilul
« Răspunde #2 : Martie 06, 2014, 20:41:58 »

Daca se considera ca o judeteana cu 2 probleme (cu 50% 50% 100% din punctaj .. pt ca 3 probleme nu e ok) face departajarea bine ..

Si ca sa nu se duca un elev slab dar unul mai bun sa nu se duca, ONI ar trebui sa aiba (conform clasamentului actual) 388 de elevi participanti

Clasamentele se gasesc pe olimpiada.info

Ca sa ne facem o idee "Rezultate generale (pentru scopuri pur statistice)"
http://olimpiada.info/oji2014/index.php?cid=rezultate&w=lic&judet=&clasa=9

Nu prea stiu baietasii de la minister cum sta treaba cu statistica.
Memorat
dutzul
De-al casei
***

Karma: 42
Deconectat Deconectat

Mesaje: 119



Vezi Profilul
« Răspunde #3 : Martie 06, 2014, 21:03:55 »

Deci pe acelasi principiu ar trebui sa mearga la IOI doar rusii si chinezii, si putin din alte popoare. Cred ca sistemul de calificare la IOI a fost gandit niste persoane care stiu cu ce se mananca statistica. La ONI se intampla acelasi lucru doar ca la scara redusa.

Bun acum uite situatia mea, m-am calificat din bulan intr-a 8-a la ONI si doar dupa aceea am inceput sa rezolv probleme de olimpiada. In clasa a 8-a am fost mai mult la plimbare in mall . De ce crezi ca toti trebuie sa aiba sanse egale la calificarea la ONI, asa zicea si tovarasul Ceausescu, "Toti sa fie egali"!!!
Memorat
dariusdarius
Client obisnuit
**

Karma: 20
Deconectat Deconectat

Mesaje: 62



Vezi Profilul
« Răspunde #4 : Martie 06, 2014, 21:05:30 »

Buna ziua.

As dori sa spun ca sunt partial de acord cu Alex Velea in privinta ironiei etapei judetene.

Nu este normal ca unii elevi sa se califice cu punctaje foarte mici si unii elevi sa nu se califice cu punctaje mai mari. Insa, ceva ce trebuie luat in calcul este ca aceasta etapa este, pana la urma, faza judeteana. Cum este scris si pe pagina olimpiada.info, clasamentul pe tara este in scop pur statistic. Aceasta faza are scopul de a ii departaja pe cei mai buni din fiecare judet in parte, nu de a ii alege pe cei mai buni din tara in general. Ce vreau sa spun este ca desi subiectele sunt aceleasi, clasamentele sunt diferite pentru fiecare judet, si in nici un judet (sper!) ca nu este cazul sa se califice cineva cu punctaj mai mic decat cineva necalificat.

Sper ca m-am facut inteles.
Memorat
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #5 : Martie 06, 2014, 21:27:39 »

darius, sunt de acord cu tine daca departajarea ar fi facuta intre elevii aceleiasi generatii, la noi in judet de ani buni se compara rezultatele de la a 9-a cu cele de a 10-a a 11-a si a 12-a
Memorat
Andrei1998
De-al casei
***

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 112



Vezi Profilul
« Răspunde #6 : Martie 06, 2014, 21:52:40 »

Eu cred ca un sistem cu adevarat destept ar fi unul asemanator cu cel pe care am sa-l descriu in randurile de mai jos:
Plecand de la ideea lui elfus, si anume a se stabili un punctaj minim de departajare, avem urmatoarele:
1. Pe fiecare clasa se stabileste un punctaj minim de departajare. Aici ma gandesc la 3 metode de calculare a acestui punctaj:
a) Media nationala la clasa respectiva.
b) Media primilor x la clasa respectiva. Acest x poate fi prestabilit (lucru care iar poate duce la nedreptati), sau poate fi calculat in functie de numarul de participanti de la clasa respectiva (la nivel national). Nu neaparat cel mai bun sistem, poate fi imbunatatit.
c) Media ponderata de la clasa respectiva. Aici ma refer ca fiecare elev sa primeasca o pondere in care el sa conteze la medie. Ponderile pot fi aranjate in asa fel incat sa avem o Distributie Gaussiana, acest lucru poate fi si el implementat in mai multe metode, dar eu ma gandesc sa impartim punctajele in intervale de 20 de puncte, fiecare cu ponderea lui. Astfel un punctaj foarte mic sau foarte mare sa conteze mai putin la media nationala.

Apoi, daca ai sub aceasta medie de la clasa ta, nu esti calificat, iar locul tau (in cazul in care se incadreaza in limitele de calificare fara aceasta medie), sa fie redistribuit la nivel national. Ma gandesc ca acest sistem ar fi totusi suficient de "pe judet", si tot odata suficient de maleabil pentru a nu permite foarte multe calificari in judete precum:(nu am nimic personal cu aceste judete, m-am uitat doar la judetele cu medie judeteana mica) Giurgiu, Calarasi (aici te califici cu 4 puncte /200), Ialomita (10 puncte/200).

"Uniti salvam Judeteana!"  Thumb up
Memorat
PetcuIoan
Strain
*

Karma: 72
Deconectat Deconectat

Mesaje: 49



Vezi Profilul
« Răspunde #7 : Martie 06, 2014, 22:31:51 »

Sistemul este bun, stresul din timpul unei probe judetene ajuta la formarea personalitatii.
In cazul lipsei acestui stres, necalificarea la nationala te trezeste din naivitate.

Edit: Voi mai dezvolta maine.
Memorat
Mihai22e
Client obisnuit
**

Karma: 20
Deconectat Deconectat

Mesaje: 74



Vezi Profilul
« Răspunde #8 : Martie 06, 2014, 23:00:55 »

    Am citit majoritatea comentariilor si imi voi exprima si eu parerea. Consider ca Alex Velea are dreptate: multe persoane bune rateaza nationala, cu toate ca daca s-ar fi calificat ar fi avut sanse la primele 10-15 locuri sau chiar la lot. Cred ca o solutie buna ar fi acordarea unui numar minim de locuri fiecarui judet, in functie de performantele obtinute la ONI din anul precedent, iar sistemul de selectie a lotului la nivel judetean sa fie urmatorul: max(numarul de locuri alocate, numarul de persoane clasate in primii 40-50 pe tara - la clasa lor, in functie de punctajul de la judeteana).
    De exemplu, daca judetul X are 5 locuri alocate pentru ONI de anul acesta, dar are 3 oameni la clasa a 11-a aflati in primii 40 in clasamentul national si 4 oameni la clasa a 12-a aflati in primii 40 in clasamentul national, vor merge 7 persoane la ONI. Daca judetul Y are 4 locuri alocate si niciun elev nu se afla in primii 40 la clasa sa, atunci judetul va sorta crescator locurile fiecarui participant in clasamentul national si ii va trimite pe primii 4 (pentru cazul acesta e discutabil, cred ca exista solutii mai bune decat cea pe care am propus-o eu, pe moment).
    O alta alternativa ar fi sa se tina 2-3 runde de calificare (cu toate ca acesta ar fi de departe cel mai bun sistem de departajare, cred ca este departe de a fi realizat) + un evaluator online, care sa-ti dea feedback pe testele din exemplu, macar (astfel s-ar evita punctaje de 0 puncte obtinute pe meorie depasita, nume gresit de fisier etc.)
Memorat
mathboy
Moderatori infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 150
Deconectat Deconectat

Mesaje: 259



Vezi Profilul
« Răspunde #9 : Martie 06, 2014, 23:32:13 »

Cred ca s-a mai discutat o data despre subiectul asta.
E interesant ca multe din propunerile din postul asta se gasesc si acolo. Sunt de acord ca intotdeauna se poate gasi o evaluare mai buna a elevilor insa ministerul nu va aloca fonduri pentru aceasta.
Ca o concluzie voi lasa un mic fragment din ceea ce a spus Cosmin Negruseri intr-unul din posturi, poate putin cam dur:
Citat
Argumentele de partea solutiei cu un numar de minim 3 locuri in fiecare judet sunt mai tari decat cele pro clasament top x. Pierdem timpul redeschizand o problema in fiecare an doar pentru ca nu ne convine rezultatul.
« Ultima modificare: Martie 07, 2014, 01:02:26 de către Dragos-Alin Rotaru » Memorat
klamathix
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 733
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.216



Vezi Profilul
« Răspunde #10 : Martie 07, 2014, 00:39:22 »

Voi sunteti constienti ca exista o cauza pentru care punctajele sunt mai mari in Bucuresti si restul centrelor traditionale, right? ICHB, Vianu, studenti, meditatii, cultura a olimpiadelor, comunitate, asa ca sa numesc cateva. Sunt mult mai multe oportunitati in centrele astea decat in Vaslui, ca sa preiau exemplul lui Velea. E normal ca nivelul sa fie altul si e normal sa fie nevoie sa prestezi mai bine ca sa te califici. Un sistem cu primii N pe tara ar distruge provincia. 60 de puncte facute de cineva care a inceput informatica intr-a 9-a in judetul X care are 3 locuri sunt deseori mai pretioase decat 90 facute de cineva din Bucuresti.

Deci da, Velea, reactiile de tip "wow am fost acolo si era asa de fain" fac mult mai mult bine decat iti poti imagina. Sa construiesti ceva de la aproape zero e foarte greu iar toti elevii si profesorii care fac chestia asta ar trebui incurajati si motivati, inclusiv prin calificari la ONI.
Memorat
darkseeker
De-al casei
***

Karma: 29
Deconectat Deconectat

Mesaje: 106



Vezi Profilul
« Răspunde #11 : Martie 07, 2014, 02:04:20 »

Cred ca voi cei care sustineti sistemul cu "Sa se califice primii nu stiu cati pe tara" nu sunteti constienti ce inseamna sa ti se predea informatica de catre un profesor pentru care cea mai puternica tehnica de programare este backtracking sau sa stai intr-un loc in care informatica nu e promovata absolut deloc si ajungi sa vezi ce e ala un program in clasa a 9-a.

Sa fim seriosi, nu cred ca e cineva care sa fie din nu stiu ce sat care sa fi ajuns la info in gimnaziu ca s-a apucat el in clasa a 5-a fara niciun fel de indrumare sa lucreze pe infoarena.

Sustin ce zice Mihai Calancea, e greu sa faci ceva de la 0 si oamenii care incearca trebuie motivati.

Memorat
Dddarius95
Client obisnuit
**

Karma: 30
Deconectat Deconectat

Mesaje: 66



Vezi Profilul
« Răspunde #12 : Martie 07, 2014, 19:00:26 »

Voi sunteti constienti ca exista o cauza pentru care punctajele sunt mai mari in Bucuresti si restul centrelor traditionale, right? ICHB, Vianu, studenti, meditatii, cultura a olimpiadelor, comunitate, asa ca sa numesc cateva. Sunt mult mai multe oportunitati in centrele astea decat in Vaslui, ca sa preiau exemplul lui Velea. E normal ca nivelul sa fie altul si e normal sa fie nevoie sa prestezi mai bine ca sa te califici. Un sistem cu primii N pe tara ar distruge provincia. 60 de puncte facute de cineva care a inceput informatica intr-a 9-a in judetul X care are 3 locuri sunt deseori mai pretioase decat 90 facute de cineva din Bucuresti.

Deci da, Velea, reactiile de tip "wow am fost acolo si era asa de fain" fac mult mai mult bine decat iti poti imagina. Sa construiesti ceva de la aproape zero e foarte greu iar toti elevii si profesorii care fac chestia asta ar trebui incurajati si motivati, inclusiv prin calificari la ONI.

    Si eu sustin ceea ce a spus Mihai Calancea. Poate ca sunt subiectiv, pentru ca si eu am fost in situatia asta (in a 9-a m-am calificat cu 19 puncte ... clar am fost departe de top 100 ; poate nici in top 200 n-am fost ). Daca sistemul era cum propun unii , clar ca nu ma calificam si probabil renuntam la informatica. Faptul ca am ajuns acolo (n-am facut nimic la ONI) si am vazut ce inseamna informatica si am vazut cum s-au pregatit altii si care e standardul, m-a facut sa imi placa informatica si  m-a ambitionat mai mult. Chiar daca a fost doar o "simpla excursie" in viziunea unora, pentru mine a fost o experienta importanta.
   Sunt sigur ca sunt multi in situatia asta. Am citit postul lui Mihai Calancea si am simtit nevoia sa raspund. Cred ca toti merita o sansa. Ganditi-va ca si asa sistemul de evaluare e dur pentru cei din provincie care abia au inceput informatica. Daca ar fi nevoiti sa ia 100-150p, atunci faza nationala nu s-ar tine decat cu elevi din cateva judete. Nu ar mai fi faza nationala,  ci doar o etapa in care ajung anumiti elevi care au sansa de a fi intr-un judet bun.  
   Chiar daca nu e sistemul de evaluare cel mai ok , dintre toate posibilitatile asta este "raul" cel mai mic.
  

« Ultima modificare: Martie 07, 2014, 19:12:20 de către Neatu Darius Florentin » Memorat
dnprx
Strain


Karma: 42
Deconectat Deconectat

Mesaje: 21



Vezi Profilul
« Răspunde #13 : Martie 07, 2014, 19:19:56 »

Buna seara tuturor,
Vreau in primul rand sa felicit atat pe elevii care s-au calificat la ONI, cat si pe cei care nu s-au calificat.
Opinia mea este ca topicuri precum acesta nu ar trebui deschise. Sunt pline de frustrari. Iata doua motive pentru care spun asta:
1. In orice competitii, fie sportive, fie scolare se dau sanse egale tuturor tarilor. Daca nu ar fi asa, la Campionatul Mondial de Fotbal s-ar califica numai vreo doua tari sud-americane si restul europene.
2. La OJI nu prea conteaza punctajul. Important este sa fii sau nu calificat. Faptul ca in acest an concurentul Velea a luat 200 puncte la OJI nu inseamna nimic. Unii ating forma maxima atunci cand trebuie (la ONI/baraj/loturi), altii OJI e punctul maxim. Priviti un clasament de anul trecut de la OJI
http://olimpiada.info/oji2013/index.php?cid=rezultate&w=lic&judet=&clasa=12
Si apoi cautati clasamentul de la ONI. Eu am gasit cu usurinta un elev calificat la OJI cu 59 puncte care l-a intrecut pe unul cu 200. Si nu e singurul exemplu, cautati si veti gasi nenumarate. Q.e.d.
3. Daca punctajele de la OJI conteaza asa de mult, atunci ce rost mai are faza nationala?

Spor va doresc tuturor.
Memorat
Mihai22e
Client obisnuit
**

Karma: 20
Deconectat Deconectat

Mesaje: 74



Vezi Profilul
« Răspunde #14 : Martie 07, 2014, 22:56:56 »

    Legat de ce ati spus, Mihai Calancea, Darius Neatu si dl. Dan Pracsiu, aveti dreptate, exemplul cu Campionatul Mondial fiind destul de clar, doar ca eu as fi folosit ca exemplu Liga Campionilor (tot la fotbal): in fiecare an, participa 4 echipe din Anglia si una din Romania, cu toate ca ultima clasata din Anglia (locul 20) s-ar bate la locurile 1-2 in campionatul nostru.
    Ce vreau sa spun este ca problema legata de OJI se rezuma la "cum facem selectia mai bine", nu neaparat la "ce facem cu cei mai putini buni care nu se califica". Ar trebui sa se schimbe ceva in sistemul de calificare pentru a diminua numarul de cazuri in care cei buni sau foarte buni nu se califica. Precum am spus intr-un comentariu, mai sus, 2-3 runde de calificare ar face departajarea mai bine. Si nu cred ca aceasta idee necesita costuri chiar atat de mari incat sa nu poata fi realizata..
Memorat
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #15 : Martie 08, 2014, 13:06:33 »

Mi-am spus opinia legata de acest subiect in nenumarate randuri de-a lungul anilor. Pe scurt:

1. Top X la nivel de tara este un sistem prost.
2. Avem nevoie de mai multe locuri la ONI (probabil ca nu se poate din motive financiare/logistice).
3. OJI are variabilitate mare. 3 probleme in 4 ore ar rezolva multe. Asta s-ar putea face.

Daca vreunul din profesorii care fac parte din Comisia Nationala citeste aceste randuri, ne-ati putea spune care sunt pasii necesari pentru a propune schimbarea OJI de la 2 probleme/3 ore la 3 probleme/4 ore?
« Ultima modificare: Martie 08, 2014, 13:13:29 de către Andrei Grigorean » Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
dnprx
Strain


Karma: 42
Deconectat Deconectat

Mesaje: 21



Vezi Profilul
« Răspunde #16 : Martie 08, 2014, 13:14:54 »

Din cate tin eu minte, de obicei se face o sedinta imediat dupa probele de ONI sau dupa baraj si se discuta. Anul trecut de exemplu parca nu s-a facut, nu mai tin minte exact. Si eu sustin OJI cu 3 probleme in 4 ore. Facem lobby printre membrii comisiei nationale si discutam cu doamna Dumitriu si daca suntem multi care sustinem asta, atunci se poate schimba. Wef, concluzia este ca trebuie sa vii iar in comisii la ONI !
Memorat
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #17 : Martie 08, 2014, 14:34:15 »

Voi fi plecat in Rusia cand e ONI Smile. Sper sa propuneti schimbarea OJI anul acesta. Noi va tinem pumnii!
Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
Dddarius95
Client obisnuit
**

Karma: 30
Deconectat Deconectat

Mesaje: 66



Vezi Profilul
« Răspunde #18 : Martie 08, 2014, 15:45:36 »

   Legat de ce ati spus, Mihai Calancea, Darius Neatu si dl. Dan Pracsiu, aveti dreptate, exemplul cu Campionatul Mondial fiind destul de clar, doar ca eu as fi folosit ca exemplu Liga Campionilor (tot la fotbal): in fiecare an, participa 4 echipe din Anglia si una din Romania, cu toate ca ultima clasata din Anglia (locul 20) s-ar bate la locurile 1-2 in campionatul nostru.
    Ce vreau sa spun este ca problema legata de OJI se rezuma la "cum facem selectia mai bine", nu neaparat la "ce facem cu cei mai putini buni care nu se califica". Ar trebui sa se schimbe ceva in sistemul de calificare pentru a diminua numarul de cazuri in care cei buni sau foarte buni nu se califica. Precum am spus intr-un comentariu, mai sus, 2-3 runde de calificare ar face departajarea mai bine. Si nu cred ca aceasta idee necesita costuri chiar atat de mari incat sa nu poata fi realizata..
    Si tu ai dreptate.Adevarul este undeva la mijloc. Sincer eu as fi preferat un asemenea sistem. Daca  prinzi o zi proasta, mai ai inca 1-2 sa repari. Sustin ideea cu 3 probleme / 4 h la OJI. Ideea cu rundele de calificare nu cred ca o vor unii profesori. Mai sunt anumiti profesori care sunt deranjati ca sunt chemati la asistenta in weekend. Cel putin la mine in judet (din pacate)exista problema asta.
      Raman la parerea ca faza nationala, e faza nationala! Toate judetele trebuie sa aiba un lot de 3/4 participanti.Se poate pastra sistemul actual. Trimiti toti elevii la ONI conform sistemului actual, iar cu cei ramasi faci un clasament national si mai trimiti de aici pe primii 5-10. Nu se reduce de tot problema mentionata mai sus, dar tot ar fi un progres.
     Cred ca discutiile pe forum nu isi au rostul. Nu conteaza ce zic eu sau tu. Important e ce gandesc membrii comisiei. Ei stiu cum e mai bine pentru tara, chiar daca personal ii fac rau lui X. La nationala au ajuns in general cei mai buni. Rezultatele la nationala au fost foarte bune in ultimii ani pentru majoritatea celor calificati. La baraj au ajuns cei mai buni, la fel si in loturi. La internationala avem medalii , inclusiv aur. Deci parerea mea e ca  cei din comisie au gandit bine cand au pus sistemul asta. Este nevoie sa se treaca la o noua etapa , dar ei stiu cum si cand!
Memorat
klamathix
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 733
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.216



Vezi Profilul
« Răspunde #19 : Martie 08, 2014, 16:33:11 »

   Legat de ce ati spus, Mihai Calancea, Darius Neatu si dl. Dan Pracsiu, aveti dreptate, exemplul cu Campionatul Mondial fiind destul de clar, doar ca eu as fi folosit ca exemplu Liga Campionilor (tot la fotbal): in fiecare an, participa 4 echipe din Anglia si una din Romania, cu toate ca ultima clasata din Anglia (locul 20) s-ar bate la locurile 1-2 in campionatul nostru.
    Ce vreau sa spun este ca problema legata de OJI se rezuma la "cum facem selectia mai bine", nu neaparat la "ce facem cu cei mai putini buni care nu se califica". Ar trebui sa se schimbe ceva in sistemul de calificare pentru a diminua numarul de cazuri in care cei buni sau foarte buni nu se califica. Precum am spus intr-un comentariu, mai sus, 2-3 runde de calificare ar face departajarea mai bine. Si nu cred ca aceasta idee necesita costuri chiar atat de mari incat sa nu poata fi realizata..
    Si tu ai dreptate.Adevarul este undeva la mijloc. Sincer eu as fi preferat un asemenea sistem. Daca  prinzi o zi proasta, mai ai inca 1-2 sa repari. Sustin ideea cu 3 probleme / 4 h la OJI. Ideea cu rundele de calificare nu cred ca o vor unii profesori. Mai sunt anumiti profesori care sunt deranjati ca sunt chemati la asistenta in weekend. Cel putin la mine in judet (din pacate)exista problema asta.
      Raman la parerea ca faza nationala, e faza nationala! Toate judetele trebuie sa aiba un lot de 3/4 participanti.Se poate pastra sistemul actual. Trimiti toti elevii la ONI conform sistemului actual, iar cu cei ramasi faci un clasament national si mai trimiti de aici pe primii 5-10. Nu se reduce de tot problema mentionata mai sus, dar tot ar fi un progres.
     Cred ca discutiile pe forum nu isi au rostul. Nu conteaza ce zic eu sau tu. Important e ce gandesc membrii comisiei. Ei stiu cum e mai bine pentru tara, chiar daca personal ii fac rau lui X. La nationala au ajuns in general cei mai buni. Rezultatele la nationala au fost foarte bune in ultimii ani pentru majoritatea celor calificati. La baraj au ajuns cei mai buni, la fel si in loturi. La internationala avem medalii , inclusiv aur. Deci parerea mea e ca  cei din comisie au gandit bine cand au pus sistemul asta. Este nevoie sa se treaca la o noua etapa , dar ei stiu cum si cand!


Oh stai tu liniștit că au fix 0 merit comisiile care hotărăsc asupra metodologiei. Medaliile se câștigă în ciuda sistemului, care printre altele a tăiat o zi de baraj în ultimii ani. Noi trăim într-o țară în care trebuie să te implici foarte activ ca să se realizeze lucrurile în care crezi. Atitudinea ta, deși admirabilă într-un sens, e cea mai nefericită posibilă în contextul actual.
Memorat
Dddarius95
Client obisnuit
**

Karma: 30
Deconectat Deconectat

Mesaje: 66



Vezi Profilul
« Răspunde #20 : Martie 08, 2014, 16:49:15 »

      Da stiu ca performantele in Romania s-au facut mereu impotriva sistemului si asta in orice domeniu. Ziceam ca ei, probabil, au incercat sa ridice nivelul de jos   Smile .
      L.E. Nu am vrut sa se inteleaga ca nu sunt de acord cu o schimbare. Voiam sa zic ca ceea ce zic eu sau unul de a 11-a sau unul de a 9-a nu TREBUIE PUS IN APLICARE CA ZICEM NOI.Poate noi nu suntem in stare sa vedem intreaga problema. Profesorii si studentii , mai ales fostii olimpici , ar trebui sa ia decizii. Cred ca acestia din urma sunt cei mai capabili. Ei au trecut prin sistemul asta si au trait pe propria lor piele.
      P.S.: Si da, stiu ca este important sa fii ACTIV! Nu am vrut sa se inteleaga contrariul Very Happy Si sper sa se schimbe ceva pentru judeteana de la anul!
« Ultima modificare: Martie 08, 2014, 17:08:18 de către Neatu Darius Florentin » Memorat
Vman
Echipa infoarena
Vorbaret
*****

Karma: 45
Deconectat Deconectat

Mesaje: 176



Vezi Profilul
« Răspunde #21 : Martie 08, 2014, 17:28:23 »


3. OJI are variabilitate mare. 3 probleme in 4 ore ar rezolva multe. Asta s-ar putea face.

Daca vreunul din profesorii care fac parte din Comisia Nationala citeste aceste randuri, ne-ati putea spune care sunt pasii necesari pentru a propune schimbarea OJI de la 2 probleme/3 ore la 3 probleme/4 ore?

+1
Memorat
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #22 : Martie 08, 2014, 18:53:41 »

Ce ziceti de un sistem cu un loc la fiecare clasa din fiecare judet iar pe urma un clasament national la care sa se distrubuie locurile ramase?
Memorat
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #23 : Martie 08, 2014, 19:47:54 »

Ce ziceti de un sistem cu un loc la fiecare clasa din fiecare judet iar pe urma un clasament national la care sa se distrubuie locurile ramase?

Ma gandisem si eu la asta si chiar am facut o analiza pe rezultatele de la OJI 2013. Concluzia era ca nu s-ar fi modificat aproape cu nimic lotul celor calificati.
Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #24 : Martie 08, 2014, 19:50:39 »

Ce ziceti de un sistem cu un loc la fiecare clasa din fiecare judet iar pe urma un clasament national la care sa se distrubuie locurile ramase?

Ma gandisem si eu la asta si chiar am facut o analiza pe rezultatele de la OJI 2013. Concluzia era ca nu s-ar fi modificat aproape cu nimic lotul celor calificati.

http://olimpiada.info/oji2013/index.php?cid=rezultate&w=lic&judet=&clasa=10
Memorat
Pagini: [1] 2   În sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines