Pagini: [1] 2 3   În jos
  Imprimă  
Ajutor Subiect: Monopol  (Citit de 35140 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« : Septembrie 12, 2011, 00:20:07 »

http://infoarena.ro/blog/monopol
Memorat
pauldb
Nu mai tace
*****

Karma: 821
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.901



Vezi Profilul
« Răspunde #1 : Septembrie 12, 2011, 01:07:20 »

Cred ca te grabesti sa afirmi ca liceele turcesti nu prind in alte orase din tara. In afara de cel din Constanta care exista de ceva timp (si impresia mea este ca nu a fost axat pe performanta niciodata), in celelalte cateva orase se pun bazele unor scoli doar de 1-2 ani. In consecinta nu te poti astepta deja la succese rasunatoare, in special ca elevii care invata acolo sunt probabil prin clasa I. Smile

Mai cred ca gresesti cand spui ca nu modelul nu rezista in Bucuresti pentru ca nu se afla langa o alta scoala/gradinita. Ceea ce a adus treptat succesul la ICHB este antrenamentul foarte bun, care s-a realizat cu ajutorul unor studenti cu o valoare deosebita si experienta la olimpiade. Iar studentii acestia se afla in Bucuresti pentru ca este cel mai puternic centru universitar din tara. Asadar, eu cred ca modelul ar tine si in alte centre universitare, dar ar fi si proportional cu calitatea facultatilor de informatica existente. Din pacate, asta inseamna si ca modelul rezista atat timp cat studentii raman in tara la facultate. Sad

Din punctul de vedere al unui antrenor la ICHB, mi-as dori si eu sa nu avem monopol. Eu cred ca competitia este foarte importanta pentru performanta si atunci cand esti prieten apropiat cu aproape toti cei mai buni din tara, concurenta scade. Acest lucru se simte, intr-adevar, mai ales pe plan international.

Citat
Un liceu poate trimite cel mult 4 elevi la olimpiada nationala.
In final, trebuie sa spun ca regula asta mi se pare foarte stupida. Ai identificat corect problema (monopolul), dar esti foarte departe de a identifica si solutia. Ca sa iesi din monopol nu distrugi punctele tari, ci creezi alternative stabile si de perspectiva care sa ofere alte avantaje ce nu sunt deja acoperite de centrele curente (de exemplu, se pot face multe imbunatatiri conditiilor oferite de ICHB). Ce propui tu e ca si cum ai vrea sa subrezesti singurul picior rezistent al scaunului pe care te sprijini, in loc sa le repari pe restul. Partea mai proasta e ca astfel de initiative nu exista si de aceea monopolul continua.
Memorat

Am zis Mr. Green
skyel
Nu mai tace
*****

Karma: 29
Deconectat Deconectat

Mesaje: 263



Vezi Profilul
« Răspunde #2 : Septembrie 12, 2011, 02:06:08 »

Citat
Un liceu poate trimite cel mult 4 elevi la olimpiada nationala.
In final, trebuie sa spun ca regula asta mi se pare foarte stupida. Ai identificat corect problema (monopolul), dar esti foarte departe de a identifica si solutia. Ca sa iesi din monopol nu distrugi punctele tari, ci creezi alternative stabile si de perspectiva care sa ofere alte avantaje ce nu sunt deja acoperite de centrele curente (de exemplu, se pot face multe imbunatatiri conditiilor oferite de ICHB). Ce propui tu e ca si cum ai vrea sa subrezesti singurul picior rezistent al scaunului pe care te sprijini, in loc sa le repari pe restul. Partea mai proasta e ca astfel de initiative nu exista si de aceea monopolul continua.

Departe de mine intentia de a troll-ui pe forum tin sa fac precizarea ca tocmai asta e solutia impotriva monopolului. Vezi ce s-a intamplat la inceputul secolului cu Standard Oil Company, sau putin mai recent cu deja celebru proces Microsoft vs. Netscape(in ambele cazuri au fost "distruse" punctele tari, si in ambele cazuri desi a parut o decizie absurda, s-a dovedit a fi cea corecta). Plus, ca daca stai sa te gandesti mai bine, o astfel de solutie ar fi foarte productiva si pentru cei care "detin monopolul", pentru ca se introduce o concurenta mult mai acerba intre ei sa fie in primii x. Eu unul asa o vad.

L.E.: Prin inceputul secolului, ma refeream la secolul 20 Smile
Memorat
pauldb
Nu mai tace
*****

Karma: 821
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.901



Vezi Profilul
« Răspunde #3 : Septembrie 12, 2011, 02:11:07 »

Argumentul ca exista decizii irationale au avut rezultat pozitiv nu este suficient. Tocmai pentru ca nu stii ce s-ar fi intamplat daca decizia era una rationala.
Memorat

Am zis Mr. Green
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« Răspunde #4 : Septembrie 12, 2011, 02:15:11 »

Comentarii la puncte din post:
Ce stiu eu e ca ICHB nu e super profitabil in sine si ca e foarte important pentru brand. Cativa olimpici atrag copii de oameni cu bani la tot sistemul educational din jurul ICHB-ului.

Profesorii de olimpiada nu sunt proportionali cu calitatea facultatii de informatica. Exista o corelatie dar variatia e foarte mare si un profesor bun poate ridica o intreaga zona in sus. Exista desigur 'network effects': in oras mai mare o sa gasesti mai usor mai multi oameni pe nisa ta. Dar acum incepe sa nu mai existe comunitate nationala ci doar comunitate ICHB.

Cat despre puncte tari si slabe. Evident pe termen scurt e o pierdere sa schimbi regulile. Dar in general cand te afunzi in un optim local, nu poti sa iesi din el si sa obtii valori mai bune decat pierzand pe termen scurt.

Meta discutie: Cred ca te hazardezi cu "foarte stupida", nu ajuta la un dialog constructiv. Nu ziceam ca e solutia finala sau singura solutie, sau ca ar trebui sa existe o solutie. E doar o propunere, si un dialog care vreau sa il am. Poate vrei sa vezi care ar fi chestiile pozitive din propunerea respectiva. Propunerea mea e controversala si vreau ceva discutii in jurul ei sau idei noi, nu sa vina cineva bombastic si din primul comentariu sa insulte provocarea la dialog.

Intrebare Gandeste-te daca ar exista vreun argument pe care ti-l pot da prin care te pot convinge ca schimbarea regulilor poate imbunatati situatia curenta. Daca da, putem dezbate mai departe. Daca nu, probabil nu vreau sa duc o dezbatere cu tine si vreau sa vad punctul altora de vedere.

Sa vedem care sunt scopurile olimpiadei:
-- sa incurajeze informatica in toata tara
-- sa trimita cei mai buni 4 elevi la olimpiada internationala

Daca mai sunt alte scopuri ar trebui sa le adunam si sa ne uitam clar la ele.

Acum despre propunerea curenta:
- pare ca ambele scopuri sunt atinse mai bine decat cu regulile curente.
Scopul de a trimite pe cei mai buni 4 la internationala tot e atins cu o regula de genul asta, un liceu bun tot ar fi motivat sa faca pregatire foarte buna si sa mentoreze oameni tari, si s-ar creea mai multa concurenta in rest.
- daca schimbi 4 cu k e la fel de stupida sau pe tine de deranjeaza doar constanta?

O regula asemanatoare in directia opusa e ca fiecare judet trebuie sa trimita cel putin 3 oameni la nationala. Chiar daca in fiecare an sunt judete care fac dezastru la nationala nu sunt excluse. Mi se pare principiile fundamentale pentru care a fost inclusa sunt similare cu cele pe care se bazeaza propunerea mea.
« Ultima modificare: Septembrie 12, 2011, 05:45:35 de către Cosmin Negruseri » Memorat
skyel
Nu mai tace
*****

Karma: 29
Deconectat Deconectat

Mesaje: 263



Vezi Profilul
« Răspunde #5 : Septembrie 12, 2011, 02:20:04 »

Argumentul ca exista decizii irationale au avut rezultat pozitiv nu este suficient. Tocmai pentru ca nu stii ce s-ar fi intamplat daca decizia era una rationala.
Intr-adevar, e si aceasta o idee. Dar eu unul sunt de parere ca in 90% din cazuri e si mai usor sa iei decizia irationala, decat pe cea rationala. Ceea ce cred ca se aplica si in cazul de fata. Ar fi mult mai usor sa se aplice niste limitari de genul, decat sa oferi fonduri foarte mari(poate chiar exagerat, pentru situatia actuala a romaniei) unor licee, ca sa poata face fata ICHB. Plus ca daca decizi sa ajungi concurenta, o sa apara multe alte probleme de genul: "Pe cine?", "De ce pe x si nu pe y?" samd.

In concluzie, mie mi se pare optima ideea introdusa de cosmin...avand in vedere ca e cam si singura solutie care s-ar putea pune in practica fara prea mare bataie de cap.
Memorat
domino
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 281
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.340



Vezi Profilul WWW
« Răspunde #6 : Septembrie 12, 2011, 02:48:40 »

De acord cu Cosmin legat de monopol si ca overall are un efect negativ asupra performantelor. Ce am observat eu din vremea cand
predam la ICHB:
  • Nu exista atitudinea sa te descurci singur (cum exista in generatia mea) cand primesti teme si probleme de la profesori. Toata lumea lucreza aceleasi lucruri si stiu aceleasi smenuri, si per total iese mai prost decat daca ai lasa pe fiecare sa-si aleaga calea.
    Inteleg ca disciplina e buna, nu toata lumea are vointa necesara sa-si impinga limitele, mai trebuie si un sut in fund.  Partea mai proasta e ca in viitor daca vrei sa faci industrie, academia sau startups, e mult mai importanta atitudinea asta de a te descurca singur decat cata informatie raw stii, si daca nu o sa dezvolti o sa ai rezultate care nu se ridica la inaltimea potentialului pe care-l ai (vad deja cazuri).
  • Grupurile mari de oamenii super-tari fac bine pentru aia din varf si rau pentru majoritatea. Cand in fiecare zi vii la pregatire si e unul mereu mai tare ca tine, chiar daca tu esti super tare la nivel international, te demotiveaza.

Cred ca solutia e o combinatie de urmatoarele:
  • O platforma distribuita si open pentru informatii de olimpiade cum este infoarena.ro. Poti sa fii cel mai tare din orasul tau, dar trebuie sa mai stii si smenurile clasice, ce fac altii, cum se fac anumite smenuri.. o comunitate stransa, dar distribuita, sa nu se ajunga in cazul degenerat de la ICHB.
    Deja infoarena.ro e super tare ca si continut, dar eu am predat multe smenuri si probleme care nu exista aici si care ar ajuta pe multa lume.. daca se accepta ideea ca trebuie sa se share knowledge pe o platforma de genul asta ca sa fim competitivi internationali, atunci suntem abia la 1% din ce trebuie facut. O solutie simpla: fiecare profesor care preda la ICHB sa se inregistreze si sa se puna pe Youtube/Trilulilu cu embed pe infoarena. Bandwidth-ul e ieftin, video e viitorul, si e foarte low-effort pentru persoana care preda.
  • Un capping artificial care sa incurajeze concurenta, cum a zis si Cosmin. Nu stiu daca 4 pe liceu e numarul magic, dar nici 20 nu e OK si jumate din lot sa fie tot de la ICHB. Free market degenereaza, mai ai nevoie si de regulations Smile
Memorat
danielp
Vorbaret
****

Karma: 34
Deconectat Deconectat

Mesaje: 194



Vezi Profilul
« Răspunde #7 : Septembrie 12, 2011, 06:08:26 »

Cosmin, cred ca ai punctat bine problema si ai venit cu o solutie viabila. In principiu mi se pare ca in jur de 4 limita ar fi normala. Asi adauga faptul ca nu trebuie ca aceasta limitare sa fie luata dintr-o data. Se poate porni cu o limitare mai mare (de ex. 10), iar apoi scadea succesiv cu 1 pe an pana se ajunge la 4-5.
Memorat

I can't get a life if my heart's not in it
psycho21r
Client obisnuit
**

Karma: -15
Deconectat Deconectat

Mesaje: 74



Vezi Profilul
« Răspunde #8 : Septembrie 12, 2011, 07:33:17 »

Mi se pare normal, eu am avut șansa să mă trasfer la ICHB, dar am preferat să stau să învăț singur, nu sunt eu mare olimpic dar mi se pare mai bine așa, plus că drumul până la ICHB îmi lua câteva ore.
Memorat
gabitzish1
Moderatori infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 321
Deconectat Deconectat

Mesaje: 926



Vezi Profilul
« Răspunde #9 : Septembrie 12, 2011, 12:14:12 »

Poate daca procesul de selectie ar fi mai bun, ar merge o regula cu numar mai mic de participanti / liceu, dar sa te iei dupa rezultatele a 2 probleme date la OJI, unde din ICHB sunt mai mult de 4 elevi care iau 200p in fiecare an, nu e ok.
Daca s-ar face un proces de selectie care sa inceapa la inceputul anului scolar si sa se treaca prin mai multe probe, atunci s-ar vedea cine e constant in rezultatele bune si ar avea sanse mai mari sa aduca cele mai bune rezultate si la competitiile importante.

In cazul asta, nu cred ca ar fi corect fata de cei care nu ar prinde nici macar ONI din cauza asta, dar daca ar ajunge in lot, ar avea sanse la CEOI sau BOI.
Memorat
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #10 : Septembrie 12, 2011, 12:54:11 »

Felicitari pentru post! Mi se pare o tema foarte buna de discutie.

Citat
Un liceu poate trimite cel mult 4 elevi la olimpiada nationala.

Eu zic ca o schimbare de genul asta nu ar aduce nimic bun. Ar reduce numarul de olimpici de la ichb si ar ajunge sa fie raspanditi prin tara si asta nu ar fi un lucru bun. E altceva cand ai 4-5 prieteni olimpici si stii la ce nivel esti sau poti discuta unele chestii cu ei. E foarte neplacut sa ajungi la oni/baraj si sa vezi ca felul in care te-ai pregatit nu a fost bun si ca esti la un nivel mult mai jos decat ai crezut. Nu prea am experienta dar banuiesc ca daca iti place mult informatica poti sa lucrezi de unul singur si in facultate.

Un lucru care cred eu ca ar trebui facut e sa le oferi celor de clasa a 9-a un loc de unde sa inceapa. Cunosc o gramada de lume care era pasionata de informatica la inceput si s-a lasat pentru ca nu a avut de unde sa se pregateasca. Pe langa asta mai e problema profesorilor care daca nu stiu ca tu lucrezi in timpul liber n-o sa fie intelgatori deloc si n-o sa-ti mai lase timp pentru pregatire. E foarte greu pentru un incepator in informatica sa concureze cu cineva care e medaliat pe la jboi sau chiar la oji cu cineva care a facut programare in gimnaziu intr-un judet cu locuri putine.

Mi-ar placea foarte mult sa aud parerea unor olimpici care s-au mutat in ichb din clasa a 11-a sau a 12-a pentru ca am vazut ca au fost multi care s-au transferat si pe urma au ajuns sa aiba rezultate f.f. bune fata de rezultatele care le obtinusera pana atunci.
« Ultima modificare: Septembrie 12, 2011, 13:04:24 de către Trimbitas Petru » Memorat
psycho21r
Client obisnuit
**

Karma: -15
Deconectat Deconectat

Mesaje: 74



Vezi Profilul
« Răspunde #11 : Septembrie 12, 2011, 13:37:30 »

Din a9a de când am aflat de informatică mă tot oftic că nu am descoperit-o mai devreme, mi-a fost destul de greu să îmi găsesc un drum, am pierdut o groază de timp degeaba. Părerea mea este că în școlile de stat informatica nu e promovată cum trebuie. Majoritatea elevilor de la mate-info s-au înscris la acest profil pentru că așa au auzit că e mai bine, nu că le-ar fi plăcut informatica, iar acest lucru îi trage foarte mult în jos pe cei care vor să o învețe.

Ar fi interesant să putem avea cursuri opționale în liceu, pentru cei care vor să facă mai mult, și aici nu mă refer numai la informatică, dar...

Eu am trecut clasa a11a acum și sunt la profil de mate-info, am 7 ore de info pe săptămână, dar nivelul clasei ne trage în jos pe cei care putem și vrem să învățăm, iar cei care nu vor, sunt și ei nevoiți să aibă tot 7 ore, nu mi se pare deloc corect...
Memorat
Cosmin
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 351
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.799



Vezi Profilul
« Răspunde #12 : Septembrie 12, 2011, 14:21:30 »

@Gabriel discutam de principii si vedem detaliile mai tarziu
Punctajele egale pot fi rezolvate in mai multe moduri, de exemplu liceul ne zice care 4 sa ii calificam mai departe. Nu vrem corectitudine totala a sistemului ci vrem sa vedem daca cu o schimbare de reguli imbunatatim sistemul curent. Si cel de acum nu e corect pt ca sunt gramada de exemple pentru care in un judet slab te califici la nationala cu punctaje mai mici decat oameni ce nu se califica din judete tari.

@Petru tu gandesti din punctul de vedere al concurentului. Las ca ii tinem si concurentului partea dar intai trebuie sa privim problema mai detasat ca sa vedem ce genuri de solutii exista.

@Robert esti putin off topic.
Memorat
Oancea.Catalin
Client obisnuit
**

Karma: -3
Deconectat Deconectat

Mesaje: 75



Vezi Profilul
« Răspunde #13 : Septembrie 12, 2011, 15:14:09 »

Nu siu daca este buna ideea cu "maxim 4 pe liceu".  Pot sa dau un exemplu foarte simplu: Sa luam la intamplare doua judete X si Y. Exista multe situatii cand un elev din judetul X ia 70 de puncte la OJI (e primul pe judet si merge la ONI) iar un alt elev din judetul Y ia 120 de puncte dar nu are nicio sansa de ONI (pentru ca exista scoruri mai mari la clasa lui pe judet). Si atunci defapt la nationala nu se mai triaza cei mai buni... Think
Memorat
scipianus
Nu mai tace
*****

Karma: 129
Deconectat Deconectat

Mesaje: 345



Vezi Profilul
« Răspunde #14 : Septembrie 12, 2011, 16:00:05 »

Nu siu daca este buna ideea cu "maxim 4 pe liceu".  Pot sa dau un exemplu foarte simplu: Sa luam la intamplare doua judete X si Y. Exista multe situatii cand un elev din judetul X ia 70 de puncte la OJI (e primul pe judet si merge la ONI) iar un alt elev din judetul Y ia 120 de puncte dar nu are nicio sansa de ONI (pentru ca exista scoruri mai mari la clasa lui pe judet). Si atunci defapt la nationala nu se mai triaza cei mai buni... Think

Da,de acord. Pe www.olimpiada.info se face in fiecare an un clasament national pentru OJI si acolo se vede ca multi care au punctaje mari,de peste 100-130pct nu se califica in judetele tari (gen Bucuresti,unde desi sunt 31 locuri,totusi ICHB si Vianu ar putea da mai mult de atat) , iar in judetele slabe cu 3-4 locuri se califica punctaje de tot rasul.Nu zic la mine in judet unde ultimii 2 calificati au avut putin peste 60,dar de exemplu in Mehedinti parca s-a intrat pe principiul "care nu ia 0 se califica" de au intrat cu 10-20 pct pe cele 3 locuri  Read This!. Ce pretentii sa ai de la respectivii la ONI? Normal ca ocupa niste locuri pe care le-ar fi putut ocupa cei cu punctaje de peste 100 necalificati.

Nu cred ca sistemul de 4 pe liceu ar fi ceva prea bun pentru ca astfel ar fugi toti de la ICHB in licee anonime ca sa se poata califica  Shame on you . Dar iarasi zic,un sistem cu OJI de 2 probleme e prea putin,adica probabil ar fi mult mai bine sa fie un sistem de calificare care incepe inca de prin octombrie-noiembrie cu runde de calificare ,in genul celui de la Campion , iar la final la fel un clasament total pe clase din care sa se califice primii X elevi  Think . (mai putini decat se califica acum pe la a 9-a sau a 10-a ,pentru ca e prea mult sa fie 80 participanti,cand vreun sfert sau mai mult au venit cu punctaje de pana in 50 pct)
Memorat
marcelcodrea
Nu mai tace
*****

Karma: 173
Deconectat Deconectat

Mesaje: 217



Vezi Profilul
« Răspunde #15 : Septembrie 12, 2011, 16:41:49 »

Problema, asa cum e descrisa in articol, nu mi se pare in realitate atat de legata de structurile MEC si de regulile de la olimpiada(maxim k elevi/liceu). Pentru ca degeaba aplici regula cu 4 elevi/liceu daca nu plusezi si pe partea educationala cu ceva. Sistemul nu se va auto-regla, pentru ca nu are mijloace, astfel elevul mai slab care va participa la nationala in fiecare an(din cauza regulii de maxim k/liceu) nu va avea contact cu oameni performanti de la care sa invete si nu am rezolvat nimic, el o sa ramana la fel de slab si in anii urmatori.

Dezirabil nu e ca liceul ICHB sa se reproduca prin tara(perpetuand copiii de bani gata si limba turca obligatorie), trebuie sa privim lucrurile mai abstract, ICHB e de fapt un sistem in care fostii olimpici ajuta actualii olimpici pe bani. Deocamdata geografic asta nu se poate extrapola nici macar investind bani pentru ca in prezent foarte multi olimpici sunt in Bucuresti, fizic(tocmai din cauza cercului vicios construit de ICHB). Pe langa acest mare inconvenient, nu exista nimeni dispus sa bage bani in asa ceva in restul tarii.

Solutii pentru problemele de fond, fara de care sistemul nu se va auto-regla, cu tot cu regulile propuse :

Problema cu lipsa investitiilor in "provincie": se poate rezolva prin voluntariat, voluntariatul vostru al olimpicilor tari din Bucuresti si al celor din fiecare judet, pe plan local. Olimpici care ajuta olimpici. Cred ca ar prinde mult mai bine daca ati acorda titluri de "Voluntar infoarena", pe care sa le poti trece pe CV.
In calitate de voluntar vei raporta periodic ce cursuri ai mai facut cu elevii de liceu de la tine din judet/oras, ce activitati ai organizat si ce rezultate au obtinut. Din punctul meu de vedere daca nu se va acorda nici macar un titlu de trecut pe CV, lumea nu o sa fie suficient de motivata sa faca asta. Deocamdata poate titlul Voluntar infoarena nu spune prea multe, dar nu uitati: din randurile comunitatii infoarena se vor cristaliza generatiile urmatoare de oameni cu companii software in Romania.

Problema geografica isi gaseste intrinsec rezolvarea in contextul unei discipline teoretice, stim ca informatia este ieftina si are caracter ubicuu : profesorii-olimpici ICHB ar putea sa tina talk-uri pe care sa le urce pe net, cum propunea Mircea Pasoi, totul e sa convingi ICHB sa iti permita asta. In plus, in fiecare vara elevii de la ICHB care se intorc in judetele de domiciliu ar putea sa organizeze scoli de vara/tabere in localitatile de unde provin.

Avand norma asta de k/liceu in vigoare(pe care eu o vad doar ca pe o regula catalizator, care ofera satisfactii pe termen scurt celor care beneficiaza de infrastructura educationala despre care teoretizam mai sus), eu cred ca problema nu isi va gasi rezolvarea fara comunitati locale(chiar si la nivel de oras de 40 000 locuitori) in cadrul carora se va colabora eficient si in mare masura interactiv intre olimpici de nivel mediu si cei care urmeaza sa devina olimpici. Olimpicii de nivel inalt(cei cu aur la internationale) pot sa paseze resurse inspre cei de nivel mediu, care la randul lor le vor face disponibile viitorilor olimpici, pe intelesul lor.
« Ultima modificare: Septembrie 12, 2011, 17:16:06 de către Codrea Marcel » Memorat
rgrig
De-al casei
***

Karma: 46
Deconectat Deconectat

Mesaje: 144



Vezi Profilul WWW
« Răspunde #16 : Septembrie 12, 2011, 17:06:04 »

Citat
Astfel cred ca nu schimbi oamenii ce vor merge la IOI dar faci experienta olimpiadei nationale mai accesibila unui set de oameni mai divers.

Dacă tot veni vorba ... elevii care nu fac info în liceu pot participa? Experiența mea cu olimpiada de informatică este următoare discuție.
Eu: "Sunt curios cum e la olimpiada de informatică."
Diriga: "Nu știu nimic de ea. Vorbește și tu cu Popescu [directorul adjunct]."
Popescu: "Ce clasă ești?"
Eu: "9F"
Popescu: "Ah, nu ești la info. Nu poți să participi."
Eu: "OK."
(Chiar vreau să știu dacă se încurajează prticiparea elevilor care nu fac info la liceu.)

Despre impunerea unei limite maxime pe liceu nu vreau să spun că sunt pentru sau împotrivă. Vreau doar să menționez un argument în favoarea ei. Există puțini profesori de informatică cu adevărat buni, cu siguranță mai puțini decât numărul liceelor din țară. Asta înseamnă că elevii sunt pregătiți inegal. Dacă un elev dintr-un liceu de la țară ar face cam la fel ca al cincilea de la ICHB, atunci nu aș avea nici o ezitare în a alege între ei. [Edit: Am băut prea multă cafea.]

O limită minimă îmi pare mai pozitivă. Dacă există o limită minimă pe județ, pasul următor ar putea fi o limită minimă pe liceu. Binențeles, problema cu limitele minime este că creează presiune financiară.
Memorat
caen1
Client obisnuit
**

Karma: 22
Deconectat Deconectat

Mesaje: 75



Vezi Profilul
« Răspunde #17 : Septembrie 12, 2011, 17:19:54 »

Cred că întâi ar trebui rezolvată problema calificării la ONI cu punctaje mici în unele județe. E foarte demotivant să fii la primul OJI și să nu te califici cu 130, dar să-l vezi pe altul cu 60 ducându-se, pentru că e dintr-un județ mai slab.

Să pui limita cu K elevi/liceu împotriva ICHB-ului e ca și cum i-ai pedepsi pentru performanțele obținute. Mai bună ar fi o pregătire îmbunătățită în restul țării, deși asta e mai greu de realizat.

Eu cred că ar ajuta dacă o calificare la ONI ar necesita, pe lângă punctaj bun la OJI, si niște rezultate la celelalte concursuri de informatică/programare din țară. Asta ar încuraja participarea la astfel de competiții, ar testa relativ constant elevii și i-ar dezvolta și pe partea de programare.
Memorat
S7012MY
Nu mai tace
*****

Karma: 26
Deconectat Deconectat

Mesaje: 648



Vezi Profilul
« Răspunde #18 : Septembrie 12, 2011, 17:32:55 »

@ ciprian Cu riscul de a ne indeparta de subiect zic ca e o problema cu atragerea elevilor spre olimpiade(nu neaparat informatica) deci daca ai face un sistem de calificare la oni cu mai multe zile nu ai mai atrage pe nimeni zic eu.
Memorat
psycho21r
Client obisnuit
**

Karma: -15
Deconectat Deconectat

Mesaje: 74



Vezi Profilul
« Răspunde #19 : Septembrie 12, 2011, 18:04:39 »

@Cosmin: Ce tot încercam eu să zic e că în unele locuri informatica aproape nici că există... Și de aici și lipsa participanților la olimpiade.
Memorat
Loky
Strain


Karma: -2
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1



Vezi Profilul
« Răspunde #20 : Septembrie 12, 2011, 18:09:43 »

Parerea mea este ca la Nationala de Informatica sunt mult prea multi elevi slabi . Mi se pare ceva incredibil sa gasim acolo copii care au obtinut 2 puncte din 200 la judeteana . Cred ca daca ar fi si la liceu regula de la gimnaziu ,anume sa se duca primii X de pe tara ar fi foarte bine fiindca nu se poate ca foarte multi elevi buni din Bucuresi ,Prahova sau Iasi sa ramana acasa si sa se duca elevi din alte judete care ocupa acolo locurile degeaba. Daca vrei sa ajungi la Nationala muncesti cat mai mult pentru a ajunge acolo . Sunt elevi care au luat punctaje de aproximativ 100 de puncte la judeteana si nu sunt la nationala ,si altii care au luat 2 puncte si sunt.                  

In ceea ce priveste lotul Romaniei consider ca acum cativa ani nu existau atatea tentatii pe internet. Acum multi preferam se ne jucam sau sa stam pe facebook in loc sa facem o problema.   Sa presupunem ca un toti nu am mai avea pe laptop decat probleme de informatica si CodeBlocks. Eu sunt sigur ca lotul romaniei ar fi unul foarte puternic daca s-ar munci mai mult si INDIVIDUAL ,fiindca suntem mult mai inteligenti ca multe alte natiuni .
Memorat
freak93
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 342
Deconectat Deconectat

Mesaje: 819



Vezi Profilul
« Răspunde #21 : Septembrie 12, 2011, 19:01:51 »

Eu sincer pot sa zic ca pe mine m-a ajutat ICHB-ul nu neaparat prin ce am invatat la el dar prin concurenta. Fiind in orasul meu natal nu puteam observa concurenta atat de mult cat am putut la ICHB. Ca individual iti este destul de greu sa te autoconvingi sa devii mai bun, dar fiind inconjurat de un colectiv foarte bun in ceea ce faci esti impins sa devii mai bun.
Memorat
Protoman
Infoarena Monthly
De-al casei
*****

Karma: 119
Deconectat Deconectat

Mesaje: 128



Vezi Profilul
« Răspunde #22 : Septembrie 12, 2011, 19:02:09 »

Consider foarte inspirata abordarea acestui subiect de catre Cosmin fapt pentru care merita toata atentia.

Inaintea oricarui comentariu as dori sa solicit tuturor celor care isi dau cu parerea doar de dragul de aduna un numar cat mai mare de post-uri sa inteleaga ca subiectul este extrem de serios depasind in importanta comentariile legate de etapa locala si etapa judeteana din cadrul Olimpiadei de Informatica. Pentru cei care vor sa dezbata pe aceasta tema le sugerez sa-si creeze un topic propriu.

Iar acum revenind la subiect…
Sistemul de selectie insotit de criteriile folosite este perfectibil .
El, sistemul, nu poate substitui valoarea. Problema “noastra” ramane modul de pregatire.
Asa cum a rezultat din interviurile luate in direct la IOI TV Program sunt echipe participante care pregatesc Olimpiada Internationala cu cateva luni inainte intr-un cadru universitar.
In cazul nostru apar ceva probleme fara solutie:
- Olimpicii absolventi au oferte de a studia la universitati din strainatate fapt ce limiteaza posibilitatea lor de a participa la programe de pregatire.
- Politica de recrutare a ICHB a fost prolifica ei reusind sa monopolizeze (cu mici exceptii) toate premiile.
- Fiind forma de invatamant privata are libertatea si flexibilitatea de a-si modela programele, ceea ce nu se poate aplica in unitatile de stat.
- Conditiile sociale si materiale din Romania faciliteaza posibilitatea derularii unor fenomene cel putin stranii si implicit inregistrarea unor rezultate anormale.
-“Tratamentul” de care se “bucura” rezultatele olimpicilor din partea autoritatilor constituie o invitatie la renuntare.
- Asa cum foarte corect mentiona si Cosmin, media din Romania “vinde” mult mai bine subiecte despre persoane care descalifica Romania.
- Profesorii de valoare din tara incearca din inertie, sa mentina standardele, dar motivatia efortului lipseste in totalitate atat timp cat elevii reprezentativi sunt racolati de ICHB care mai apoi culege laurii "muncii altora". Departe de mine gandul ca la turci nu se lucreaza dar meritul lor efectiv este minimal tinand cont ca le lipseste politica de crestere a valorilor, bazandu-se exclusiv pe bagajul de cunostiintele cu care elevii "importati" vin de la scolile lor (capacitatea lor individuala).
- Si in ultimul rand, cand nu are acces la ceea ce-si doreste, ICHB are intodeauna resurse materiale sa cumpere ce-i lipseste, ceea ce nu mai poate fi de acceptat.
Memorat
marius_77
Strain


Karma: 8
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1



Vezi Profilul
« Răspunde #23 : Septembrie 12, 2011, 20:13:13 »

Buna seara tuturor,

Vreau sa urez mult succes elevilor si profesorilor in noul an scolar !

Chiar daca mesajul este mai lung, sper ca veti avea rabdarea sa il cititi  Smile

E intr-adevar un subiect interesant cel deschis.

As vrea insa sa comentez in acest mesaj in special in legatura cu solutia de ameliorare propusa: limitarea la 4 elevi de liceu la Olimpiada Nationala.
Liceul la care lucrez a avut in ultimii ani un trend ascendent al numarului de calificati la nationala si al rezultatelor acestora acolo, iar in ultimii doi ani cate 8 calificati la nationala. Anul acesta, la Piatra Neamt ei au obtinut: 2 locuri I - la clasa a XII - a si la clasa a IX - a, un loc III la clasa a X - a iar restul (cinci) mentiuni, acestia cinci elevi clasandu-se in primii 12 la clasa lor. Unul dintre elevi a obtinut medalie la CEOI. Sase dintre cei 8 elevi sunt inca liceeni, deci au dreptul sa mai participe si in anul sau anii urmatori. Din ce cunosc, in ultimii ani au fost licee din tara cu mai mult de 4 rezultate desebite la nationala.

In afara de alte cauze, astfel de rezultate sunt rodul multor ani de munca, de sacrificii si de continuare in urma unr esecuri. Cred ca suntem cu totii convinsi ca aceste rezultate nu reprezinta un lucru rau pentru informatica. O masura ca aceea propusa i-ar invita pe cei "peste 4 elevi cu rezultate la nationala" sa plece. Mai mult, n-ar trebui sa mai vina nimeni de-a 9-a pentru ca n-ar mai fi "locuri". Rezultatele obtinute de ei sunt si rodul lucrului intr-un cadru organizat, existent si pus la punct in mai multi ani. Nu e garantat ca plecarea in alta parte le asigura mediul in care sa isi dezvolte cunostintele obtinute ... ba mai degraba as zice ca nu le permite acest lucru ...

E cunoscut faptul ca olimpiada judeteana este momentul de maxim risc pentru un elev aspirant chiar la cele mai inalte teluri. Sunt doar doua probleme intr-o singura zi, singura proba de selectie eliminatorie cu aceste constrangeri. Sunt binecunoscute accidentele unor elevi chiar titrati as spune in aceasta faza (chiar noua era aproape sa ni se intaple anul acesta). Cine garanteaza ca acei 4 calificati vor fi cei mai buni ?

Depasind putin cadrul pe care mi l-am impus in acest mesaj, imi pun inrebarea: cum i se justifica elevului clasat al 5-lea in liceu, dar tot al cincilea si pe judet ca va trebui sa ramana acasa in favoarea unui coleg de la alt liceu din judet clasat mai in urma ?

Nu sunt de acord cu renuntarea definitiva la locuri pentru niciun judet. Nu exista judet in care oamenii sunt mai destepti sau mai prosti, ci locuri unde sunt oameni care le arata elevilor o cale buna de urmat si alte locuri in care nu sunt astfel de oameni, sau nu sunt interesati. Trebuie lasata fiecarui judet sansa de a-si descoperi un profesor pasionat si eventual valoros care sa aiba posibilitatea sa puna in valoare la nivel national calitatea elevilor de acolo. Sa nu uitam ca si la competitiile sportive globale exista si un criteriu pur geografic de selectie.

Cred, in concluzie, ca solutia de ameliorare nu este sa stricam ce e bun, ci sa gasim solutii prin care sa ridicam nivelul acolo unde acest lucru se poate. Sa incercam sa ne tinem elevii in judet convingandu-i ca asta este o alternativa viabila atunci cand sunt curtati din alta parte. Iar acest lucru se face cu profesori pasionati si, de ce nu, cu fosti elevi performanti care trebuie sa intoarca intr-un fel acasa ce au castigat.

Nu vreau sa para lipsa de modestie, dac cred ca anul acesta am fost si noi dintre cei care au aratat ca se poate (asa cum anii trecuti au facut si altii acelasi lucru si pe care i-am urmat). Fara indoiala ca anul viitor vor fi surprize dar si confirmari!

Nu in ultimul rand trebuie sa ne gandim ca o astfel de masura ar fi o limitare impusa profesorilor de informatica (in detrimentul celor de alte materii) - cu toate ca un profesor pasionat care obtine performante nu ia in calcul asta in primul rand ...
Memorat
pitrada
Strain


Karma: 5
Deconectat Deconectat

Mesaje: 5



Vezi Profilul
« Răspunde #24 : Septembrie 12, 2011, 20:14:11 »

Cand discutam despre valoare, destul de multi dintre noi uitam de la ce valoare am pornit (probabil zero, daca nu cumva unii s-au nascut invatati...). Zero puncte nu implica zero gandire algoritmica. Poate invers sa fie adevarat...
Rezultatele la ONI sunt in multe din cazuri ale echipelor si nu ale elevilor.
Cred ca sunt si elevi care desi nu participa la ONI vor putea face cariere frumoase in domeniul software.
Cred ca rezultatele de la ONI sunt importante, dar nu trebuie exagerata importanta lor.
Personal cred ca ar trebui facute eforturi mai mari in zona generarii de probleme specifice ONI cu grad de noutate ridicat.
Eu fac informatica din placere, indiferent daca apar sau nu premii, astfel ca monopolul ma influenteaza prea putin.
"Cel mai bun" cred ca este o tinta gresita. O tinta mai buna mi se pare sa fii "foarte bun".
Am cunoscut elevi valorosi care pur si simplu nu doreau sa participe la olimpiade.
Respectul pentru ceilalti concurenti, fie ei mai slabi sau mai buni, tine flacara olimpiadei aprinsa !
Memorat
Pagini: [1] 2 3   În sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines