•andunhill
|
|
« : Iulie 09, 2010, 08:20:26 » |
|
Vreau sa ii intreb pe actualii si fostii olimpici nationali/internationali la info daca au avut rezultate foarte bune la mate si daca se poate sa specifice distinctiile primite. Multumesc
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•Mishu91
|
|
« Răspunde #1 : Iulie 09, 2010, 11:12:16 » |
|
Ți se par relevante distincțiile primite de olimpicii la informatica în domeniul matematicii? Oricum, ONM se ține în același timp cu ONI, prin urmare este cam greu pentru cineva să fie prezent la ambele. Și este mai bine să te axezi pe una dintre ele pentru a face performanță, că dacă încerci la ambele s-ar putea să nu reușești la niciuna.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•Mira_rt
Strain
Karma: 40
Deconectat
Mesaje: 30
|
|
« Răspunde #2 : Iulie 09, 2010, 11:36:52 » |
|
Nu se poate spune ca e 100% adevarat ca nu poti face simultan mate si info la nivel inalt. Pentru mine e cu totul deosebit Reid Barton - USA - 4 medalii de aur la Olimpiada Internationala de Matematica (una cu punctaj maxim parca) si 2 medalii de aur la Olimpiada Internationala de Informatica. E o legenda vie ... N-am auzit de altcineva cu performante similare. Cred insa ca trebuie sa ai niste neuroni cu totul speciali pentru asta, nu cred ca asa ceva se poate realiza doar prin munca.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•andunhill
|
|
« Răspunde #3 : Iulie 09, 2010, 13:14:51 » |
|
Pai pe mine ma interesa daca se poate face performanta in informatica fara sa fii foarte bun la mate.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•marcelcodrea
|
|
« Răspunde #4 : Iulie 09, 2010, 14:29:46 » |
|
Înainte de toate trebuie să defineşti performanţă. Dacă te referi la olimpiadele din liceu, sunt destul de convins că da, poţi să ajungi la un CEOI, poate chiar IOI fără matematică (din câte ştiu cei de la ICHB care se axează pe info nu prea excelează la mate, pentru că nici măcar nu li se cere), dar dacă vrei să lucrezi în cercetare algoritmică ai nevoie de mate foarte multă. Cred că Mihai Pătraşcu e cel mai avizat să răspundă aici, din câte ştiu e singurul om care lucrează în cercetare la un nivel foarte înalt şi urmăreşte infoarena.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•andunhill
|
|
« Răspunde #5 : Iulie 09, 2010, 18:45:50 » |
|
Da, ma refer la olimpiadele din liceu si performanta pentru mine inseamna sa fi cel putin in lotul national. Nu prea cred ca se poate ajunge la CEOI fara sa mergi la mate faza pe judet, mai ales ca iti trebuie o gramada de chestii matematice.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•Mishu91
|
|
« Răspunde #6 : Iulie 09, 2010, 18:56:04 » |
|
Da, ma refer la olimpiadele din liceu si performanta pentru mine inseamna sa fi cel putin in lotul national. Nu prea cred ca se poate ajunge la CEOI fara sa mergi la mate faza pe judet, mai ales ca iti trebuie o gramada de chestii matematice.
Chestiile matematice necesare la OJI/ONI/LOT sunt chestii de baza, nu integrale, derivate și alte minuni de care ai nevoie la matematică la faza pe județ. E adevărat că dacă ești plantă la mate, n-ai nicio șansă la olimpiada de informatică, dar eu cel puțin, nu am avut niciodată nevoie de matematica de liceu la olimpiadele de informatică.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•andunhill
|
|
« Răspunde #7 : Iulie 09, 2010, 19:19:04 » |
|
Aha ok mersi.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•wefgef
|
|
« Răspunde #8 : Iulie 09, 2010, 23:18:28 » |
|
In general nu ai nevoie la olimpiada de notiuni avansate de matematica, poti consulta pagina lui Misof pentru mai multe detalii legate programa IOI. Ceea ce te-ar putea ajuta insa e gandirea pe care ti-o dezvolta olimpiada de matematica.
|
|
|
Memorat
|
omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
|
|
|
•andunhill
|
|
« Răspunde #9 : Iulie 10, 2010, 09:36:45 » |
|
Foarte interesanta programa dar nu cred ca o as ajung la IOI degraba. Cred ca matematica te ajuta si la demonstratii nu nu mai la gandire.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•devilkind
|
|
« Răspunde #10 : Iulie 10, 2010, 10:45:00 » |
|
Eu cand am ajuns la CEOI si la BOI (tocmai terminasem clasa a 12-a) nu stiam sa fac nici macar o derivata . De fapt nici acuma nu stiu.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•gcosmin
|
|
« Răspunde #11 : Iulie 10, 2010, 20:23:31 » |
|
Eu am ajuns la IoI stiind matematica pana in clasa a 8-a, trigonometrie cat de cat, chestii cu matrice, combinatorica, ceva notiuni de vectori, ceva geometrie in plan, ceva teoria numerelor... Probabil am uitat chestii dar nu cred ca as fi in stare sa trec de vreun judet la mate (nici de locala nu cred ca as fi in stare). Oricum nu cred ca ai nevoie de materia 11-12 de matematica la info. Nici macar la IMO nu ai nevoie de integrale si derivate.
Cel mai important e sa gandesti; cu toate ca acum imi pare destul de rau ca nu am invatat mai mult la matematica. Cred ca m-ar fi ajutat destul de mult, mai ales probleme elementare de matematica care iti dezvolta gandirea mult mai bine (gen IMO). Plus ca sunt distractive. Poti sa observi ca ajuta problemele gen IMO la info din faptul ca un numar considerabil de olimpici la info din alte tari sunt si la mate (sau invers), pentru ca la ei nu se cere la olimpiada materia avansata de la noi => daca gandesti bine esti suficient de bun pentru a te califica si la IMO si la IOI.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•andunhill
|
|
« Răspunde #12 : Iulie 10, 2010, 22:54:12 » |
|
Interesant raspuns. Eu ma asteptam ca un olimpic sau medaliat la IOI sa fie expert in mate. Multumesc pentru raspunsuri.
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
•marcelcodrea
|
|
« Răspunde #13 : Iulie 11, 2010, 00:55:16 » |
|
Toţi cei care au postat sunt experţi în mate, dar nu în matematica aia predată în liceele din România unde trebuie să memorezi tabele de derivare şi integrare deşi habar nu ai ce se ascunde în spatele lor sau ce utilitate au, trebuie să memorezi formule şi algoritmi de rezolvare a unor probleme pe care îi aplici ca maimuţa la apus. E învăţământ de masă şi văd că la noi s-a generalizat ideea că elevul bun e elevul care la un moment dat, după ce a tocit lecţia din carte, e capabil să parcurgă mintal o schemă logică şi spre exemplu să aplice un anumit pas în funcţie de valoarea pe care o are o cifră, o anumită metodă... aşa cum îi spune schema logică mintală, fără a avea în vedere contextul sau măcar de ce face o anumită alegere, de ce acea alegere îi simplifică parcursul rezolvării... MEC pare să transforme elevii în compilatoare care primesc ca input limbaj natural fie de la profi, fie din cărţi, limbaj pe care îl transformă în cod maşină compatibil arhitecturii creierului lor...eu cred că MEC ar trebui să îi transforme în "trestii gânditoare", varianta Gigel 3.1 nu pare să îşi găsească încadrare pe piaţa forţei de muncă. Şi asta am observat că se perpetuează şi la facultate. Toţi cei care ajung departe la info au un aparat matematic foarte dezvoltat care se reflectă în abordarea pe care o au atunci când întâlnesc o problemă nouă(nu neapărat de info), cu care nu s-au mai confruntat până atunci şi pentru a cărei rezolvare trebuie să lege între ele experienţe anterioare foarte eficient. De aceea, filologul, pus în faţa aceleiaşi probleme va claca.
|
|
« Ultima modificare: Iulie 11, 2010, 01:04:27 de către Codrea Marcel »
|
Memorat
|
|
|
|
•sima_cotizo
|
|
« Răspunde #14 : Iulie 12, 2010, 09:55:57 » |
|
eu cred că MEC ar trebui să îi transforme în "trestii gânditoare", varianta Gigel 3.1 nu pare să îşi găsească încadrare pe piaţa forţei de muncă. Da, dar progresele actuale in AI indica atingerea acestui scop in cateva sute de ani. Pana atunci, poate ca e mai bine sa se perfectioneze compilatoarele / "programatorii" sa optimizeze consumul de memorie ...
|
|
|
Memorat
|
|
|
|
|