Pagini: 1 [2] 3   În jos
  Imprimă  
Ajutor Subiect: ICHB  (Citit de 49807 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #25 : Iulie 15, 2009, 11:13:06 »

Cezar, să nu exagerăm Wink.

Regulamentul se aplică "la fel de strict" ca în orice alt liceu din România. Pentru un elev obişnuit este însă puţin mai greu să chiulească, să fumeze în şcoală, să se bată, etc. - ceea ce este foarte bine din punctul meu de vedere. În cazul în care eşti olimpic, obţii un statut special, regulile se îndoaie puţin pentru a te putea pregăti cât mai bine pentru olimpiadă.

Pentru cei care stau în internat, în mod evident nu vor avea libertatea de acasă. Dar nici foarte rău nu este. Condiţiile de cazare sunt destul de bune, doar mâncarea mai lasă de dorit (cel puţin aşa era acum 3 ani).
Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
CezarMocan
Nu mai tace
*****

Karma: 252
Deconectat Deconectat

Mesaje: 567



Vezi Profilul
« Răspunde #26 : Iulie 15, 2009, 13:47:38 »

Nu cred ca am exagerat... Smile Majoritatea articolelor care sunt in regulamentul nostru se gasesc in orice regulament scolar. Pe langa acestea sunt cateva care il fac sa para (si sa fie) ceva mai strict...
Memorat
petrepetre
Strain


Karma: 2
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1



Vezi Profilul
« Răspunde #27 : Octombrie 10, 2009, 15:52:18 »

Cezar, si tu si eu stim cat de strict este regulamentul, si care sunt diferentele de aplicabilitate intre elevii obisnuiti si cei olimpici. Intr-adevar, regulamentul este mai strict in sensul ca parintii afla usor daca ai intarziat la scoala de dimineata, daca ai chiulit, dar exista si reguli suplimentare, in special cea care interzice relatiile mai stranse decat de amicitie intre elevi, sunt sigur ca la asta te refereai. Insa amandoi stim ca sunt 90% baliverne, cu putina grija nu o sa patesti nimic.
Memorat
devilkind
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 284
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.240



Vezi Profilul
« Răspunde #28 : Octombrie 11, 2009, 15:30:43 »

Eu zic sa nu mai speriati lumea cu regulamentul strict din ICHB. Nu prea stiu exact la ce va referiti cu faptul ca afla parintii imediat daca ai intarziat la ore sau daca ai chiulit. S-au introdus feature-uri noi anul acesta de care eu nu stiu? In cei 2 ani pe care i-am petrecut eu in ichb nu am avut nici o problema de genul acesta. Si nici cu regula care nu permitea relatii mai apropiate decat cele de amicitie intre elevi, si profesorii erau la curent ca eu incalcam acea regula :-".
Memorat
CezarMocan
Nu mai tace
*****

Karma: 252
Deconectat Deconectat

Mesaje: 567



Vezi Profilul
« Răspunde #29 : Octombrie 11, 2009, 18:32:40 »

Acum sta BGS-ul la intrarea in scoala, cum ai intarziat cum te-a trecut pe lista Smile. Cunosc cazuri de olimpici care au fost afisati pe tabelul cu observatii individuale  Read This!... (savim ar putea sa ne spuna mai multe despre asta Mr. Green )
Memorat
toni2007
Nu mai tace
*****

Karma: 160
Deconectat Deconectat

Mesaje: 663



Vezi Profilul
« Răspunde #30 : Octombrie 11, 2009, 21:39:25 »

Hai sa nu comentam aiurea Smile. Daca vrei sa chiulesti poti chiuli, daca vrei sa inveti poti invata, totul tine de tine. E adevarat ca anu asta e mai naspa cu BGS-ul, si eu mi-am luat observatie individuala pentru intarziat (la 3 iti scade un punct la purtare), dar nu e o mare problema.
Memorat
Ioanamare
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #31 : Octombrie 29, 2009, 22:23:43 »

Asa in sfarsit am nimerit si eu subiectul:D
Deci va rog imi zice si mie cineva daca la testul ma rog pe care il dai in a 9-a subiectele la matematica sunt in engleza sau in romana?:-S
Memorat
Mira_rt
Strain
*

Karma: 40
Deconectat Deconectat

Mesaje: 30



Vezi Profilul
« Răspunde #32 : Octombrie 30, 2009, 09:19:53 »

Cred ca este irelevant in ce limba se da testul de mate la admitere, atata timp cat, conform politicii scolii, daca vei fi admisa la ICHB, vei face  matematica, fizica, informatica, chimia, biologia in engleza, ceea ce include nu numai predarea, ci si diferitele forme de verificare a cunostintelor. Ceea ce vreau sa spun este ca, in momentul in care te decizi sa dai testul de admitere la ICHB, trebuie sa stii engleza macar atat cat sa poti face fata ulterior cerintelor. 
Iti doresc mult succes !
Memorat
Ioanamare
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #33 : Octombrie 30, 2009, 15:46:31 »

Multumesc .
Da stiu, insa ma intereseaza pentru ca eu nu am mai participat pana acum la un concurs de matematica in engleza, si nu stiu exact cum m-as descurca. Am avut sansa anul trecut, insa a aparut o problema si nu m-am mai putut duce. Asa banuiesc ca testele astea le dai pe la sfarsitul clasei a 8-a, deci pe timpul verii m-as putea pregati mai bine

A da si inca ceva . Pentru a te incadra pentru burse, trebuie sa fi  luat vreun premiu la nationala la matematica si fizica sau informatica? Sau se iau in calcul si olimpiadele la romana istorie si altele de genul ? Ca m-am uitat si nu specifica .

[editat de moderator]foloseste butonul "modifica" data viitoare
« Ultima modificare: Octombrie 30, 2009, 23:50:33 de către Sima Cotizo » Memorat
CezarMocan
Nu mai tace
*****

Karma: 252
Deconectat Deconectat

Mesaje: 567



Vezi Profilul
« Răspunde #34 : Octombrie 30, 2009, 16:56:11 »

Daca esti olimpica la romana, la istorie sau la o alta materie de pe partea umana (desi nu cred ca e cazul la prima dintre ele, de obicei olimpicii la romana stiu cand se pune cratima si cand nu Smile ) nu are rost sa vii la ICHB, pentru ca scoala noastra se axeaza mai mult pe partea reala (in pregatirea olimpicilor). Cat despre bursa... asta cred trebuie sa intrebi la secretariat. Mult succes!
Memorat
Ioanamare
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #35 : Octombrie 30, 2009, 17:11:01 »

Ok..n-o iau personal. Mi-a scapat.....ma rog.
Am intrebat pentru ca eu acum , chiar  daca sunt la un liceu foarte bun din Bacau , nu lucrez pentru olimpiada, cu profesorii. In plus, daca incerc sa lucrez acasa si nu stiu sa rezolv anumite probleme, nu prea pot sa ma duc la profesor ca sa imi explice acesta, pentru ca aici se merge pe programa si in plus trebuie sa inteleaga toti. Nu se lucreaza la un nivel inalt. Si mie imi place matematica, in plus la liceu chiar la partea asta de real vreau sa dau , de asta ma intereseaza.
« Ultima modificare: Octombrie 30, 2009, 17:19:17 de către Ioana Mare » Memorat
Adriana_S
De-al casei
***

Karma: 51
Deconectat Deconectat

Mesaje: 145



Vezi Profilul
« Răspunde #36 : Noiembrie 01, 2009, 12:29:34 »

E foarte probabil ca faptul ca ai fost olimpica la ceva (chiar daca nu e pe profilul real) sa conteze atunci cand iti negociezi contractul. Performanta este apreciata mereu.
De asemenea, pe langa pregatirile la materiile de real, avem si profesori de limba romana foarte buni care sunt dispusi sa te ajute in caz ca vrei sa continui in domeniul asta. A existat o fata care a terminat anul trecut care mergea la olimpiada la romana si daca nu ma insel intr-a 11-a a luat locul 4. Tot in generatie cu ea exista o tipa care era olimpica la spaniola (a avut in fiecare an premiul 1 parca).

Pe langa asta, referitor la regulamentul "strict", mie mi se pare ca cei carora li se pare asa de "outrageous" sunt un pic rebeli fara cauza. Nu moare nimeni daca poarta uniforma (care chiar nu e nimic altceva decat o bluza cu sigla liceului) si daca te tii de treaba nu ti se vor aplica cine stie ce sanctiuni chiar daca nu respecti totul ad literam. Si nu e ca si cum chiar o sa-ti scada cineva nota la purtare pentru observatii individuale, nu va mai agitati. Si eu am aparut pe lista aia de la avizier de nu stiu cate ori, la un moment da cu -6 puncte la purtare sau ceva de genul asta pentru ca aveam 60 de absente nemotivate. Smile Lista aia e calculata la gramada pentru toata lumea ca sa nu para ca unii sunt favorizati, insa conducerea chiar stie sa distinga intre cei care lipsesc pentru a face performanta si cei care lipsesc pentru a sta la cazino.

Si eu am avut momente in care am zis ca "liceul e de naspa" si alte remarci pe care fiecare adolescent care crede ca are mereu dreptate le face. De fapt, acum intr-a 12-a, daca pun toate cap la cap liceul asta a facut multe pentru mine si am remarcat lucrul asta cel mai tare cand mi-am facut aplicatia pentru facultate. Daca stii sa profiti chiar iti ofera multe oportunitati. Plus, mi se pare ca politica asta de a te lasa sa te concentrezi pe ce-ti place formeaza un anturaj tare misto. E placut sa fii intr-un liceu unde stii ca daca te intereseaza un domeniu, mai mult ca sigur exista un coleg (din clasa, de la alta clasa, mai mare, mai mic) care se pricepe. Mai nou, avem un boboc care face numere de iluzionism pe holuri. Very Happy
Memorat

Razvan_N
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #37 : Martie 05, 2010, 21:51:14 »

Ce este ICHB?
O afacere profitabila pentru niste turci fara scrupule.

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.
Majoritatea profesorilor turci nu au decat liceul, la orele de informatica raspunsurile la intrebari sunt "citi in help". ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

In ICHB este un mediu diferit, aici poti sa ai contact cu elevii de varf ai momentului. Fals, toti olimpicii sunt adunati intr-o clasa, tu nu vei avea contact cu ei.

Disciplina din ICHB: Absurda si aberanta. Un exemplu care o sa va ajute sa intelegeti ce inseamna disciplina la ICHB: In ICHB exista dulapuri unde elevii isi pot pune diverse lucruri (uniforma, carti samd.), la poarta liceului intr-o zi s-a decis sa mai intre nimeni fara uniforma, eu nu am fost lasat sa intru cu toate ca aveam uniforma in dulap (asta dupa ce am discutat si cu directorul care era la poarta supervizand actiunea, se pare ca ratiunea si logica nu sunt punctul lui forte)
Disciplina in ICHB este praf in ochi pentru cei ce cred ca disciplina=cunoastere, disciplina este praf in ochii elevilor si in special parintiilor care cred ca daca este disciplina dusa la extrem inseamna ca se si invata. Disciplina este un mod de a compensa incompetenta.


In concluzie, de la cineva care a avut ocazia sa experimenteze direct ambele variante, invatamantul la stat este mult mai productiv(din toate punctele de vedere, in special cel al cunostiintelor). Sfatul pe care imi doresc sa-l fi primit cand am decis sa ma inscriu la ICHB este: NU TE INSCRIE LA ICHB.
Memorat
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #38 : Martie 05, 2010, 23:15:38 »

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.

ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

Pot sa iti inteleg punctul de vedere, dar nu pot fi de acord cu afirmatiile de mai sus. Intr-adevar, au existat multi care au venit la ICHB si nu au reusit sa faca performanta, insa cred ca acest lucru se datoreaza in primul rand lor.
Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
Razvan_N
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #39 : Martie 06, 2010, 14:10:55 »

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.

ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

Pot sa iti inteleg punctul de vedere, dar nu pot fi de acord cu afirmatiile de mai sus. Intr-adevar, au existat multi care au venit la ICHB si nu au reusit sa faca performanta, insa cred ca acest lucru se datoreaza in primul rand lor.


Tot ce vreau sa spun este ca titlul de "liceu al olimpicilor", "cel mai bun liceu" este nemeritat, si taxa respectiva este mult prea mare pentru conditiile oferite, nu spun ca este in totalitate vina liceului, dar la un alt liceu puteau sa aiba sanse mai bune sa nu se piarda. ICHB nu este cea mai buna alegere, asa cum vrea sa para.
Memorat
devilkind
Echipa infoarena
Nu mai tace
*****

Karma: 284
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.240



Vezi Profilul
« Răspunde #40 : Martie 06, 2010, 14:17:13 »

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.

ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

Pot sa iti inteleg punctul de vedere, dar nu pot fi de acord cu afirmatiile de mai sus. Intr-adevar, au existat multi care au venit la ICHB si nu au reusit sa faca performanta, insa cred ca acest lucru se datoreaza in primul rand lor.


Tot ce vreau sa spun este ca titlul de "liceu al olimpicilor", "cel mai bun liceu" este nemeritat, si taxa respectiva este mult prea mare pentru conditiile oferite, nu spun ca este in totalitate vina liceului, dar la un alt liceu puteau sa aiba sanse mai bune sa nu se piarda. ICHB nu este cea mai buna alegere, asa cum vrea sa para.

Pentru mine a fost cea mai buna alegere pe partea de performanta la informatica. Nu cred ca as fi reusit sa ajung unde sunt acuma daca nu veneam in ICHB. Singurul regret pe care l-am avut in ICHB a fost ca m-am plafonat rau de tot la celelalte materii, insa daca as fi avut mai multa vointa probabil ca as fi rezolvat si problema asta.

Cat despre disciplina exagerata, cand eram eu se putea jongla destul de usor. Regulamentul era intradevar foarte strict, insa nu cred ca se respecta atat de strict (cel putin asa era anu trecut, anu asta am inteles ca e mai strict).
Memorat
pauldb
Nu mai tace
*****

Karma: 821
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.901



Vezi Profilul
« Răspunde #41 : Martie 06, 2010, 20:41:38 »

Probabil de mai multa vreme era cazul sa-mi exprim opinia in acest topic, intrucat pe langa ca am absolvit ICHB-ul, acum lucrez in departamentul de informatica de acolo.

@Razvan: Am citit raspunsul tau si am observat ca mai multe acuzatiile tale sunt eronate/nejustificate. Din punctul meu de vedere este clar ca tu ai scris acest mesaj fara sa incerci sa te informezi inainte. Iata comentariile mele:

Ce este ICHB?
O afacere profitabila pentru niste turci fara scrupule.

ICHB apartine Fundatiei Lumina. Fundatia detine mai multe institutii de invatamant private in urma carora obtine profit. Cu toate acestea, conducerea fundatiei a infiintat ICHB-ul fara a avea vreo pretentie de profit din partea liceului. Obligatia liceului este aceea de a se autosustine, motiv pentru care exista taxa de inscriere.

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.
Majoritatea profesorilor turci nu au decat liceul, la orele de informatica raspunsurile la intrebari sunt "citi in help". ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

Sunt prea multe informatii false in acest paragraf. O sa incerc sa le iau pe rand:

1. ICHB-ul creeaza olimpici (evident, doar o parte din cei care absolvesc ICHB-ul). Eu sunt un astfel de exemplu. Cand m-am dus la ICHB, tot ce aveam era o mentiune la ONI clasa a 8-a obtinuta in urma unui random. Nu auzise nimeni de mine atunci. Intre timp am ajuns olimpic international. In plus, cred ca mai sunt suficiente persoane pe infoarena care pot confirma faptul ca ICHB-ul creeaza olimpici.

2. Este foarte normal ca ICHB-ul sa recruteze olimpici. Liceul incearca in fiecare an sa obtina rezultate internationale si nationale cat mai frumoase si, de aceea, deseori face oferte unor elevi care au avut deja rezultate importante. Dar ICHB-ul nu se limiteaza doar la a recruta acesti olimpici, ci le pune la dispozitie antrenori si facilitati pentru a se pregati si mai bine.

3. Fraza "ICHB distrus olimpici" mi se pare aberanta si arata faptul ca nu te-ai straduit deloc sa intelegi lucrurile in profunzime. Intr-adevar cunosc suficiente cazuri de olimpici care s-au mutat la ICHB a caror rezultate au scazut sau care s-au lasat in final de olimpiada. In aceste cazuri este in general vorba de elevi care au venit din alte orase sau care si-a pierdut interesul pentru materia studiata. In primul caz, motivul principal este faptul ca respectivii au scapat de sub controlul parintilor. Am vazut suficienti elevi venind la ICHB si apoi petrecandu-si cate 8-10 ore pe zi jucandu-se la calculator. Este normal ca astfel de elevi sa nu obtina rezultatele pe care le obtineau inainte. Asadar nu liceul este cel care trebuie considerat vinovat, ci e vorba de lipsa de caracter a elevilor respectivi in sine. Elevi care fac parte din al doilea caz se gasesc la orice liceu din tara.

4. De unde stii tu ca majoritatea profesorilor turci au facut doar liceul? Toti cei cu care am avut ocazia sa discut despre studii universitare au terminat macar facultatea, iar unii dintre ei chiar mai mult. In plus, pe langa profesorii turci predau o multime de profesori romani, profesori care mai predau in acelasi timp si la alte licee bune din Bucuresti (de exemplu Tudor Vianu) sau care predau chiar la facultate.

5. De asemenea, mi se pare din nou aberant faptul ca spui ca "ICHB-ul exploateaza olimpici". Ce Dumnezeu crezi tu ca patesc olimpicii de la ICHB? Eu as spune ca au parte de un tratament foarte preferential. In plus, mi se pare normal ca liceul sa se mandreasca cu rezultatele pe care le obtin elevii sai. Asta se intampla in absolut orice scoala, unde sunt panouri intregi cu rezultatele obtinute de elevii proprii.

In ICHB este un mediu diferit, aici poti sa ai contact cu elevii de varf ai momentului. Fals, toti olimpicii sunt adunati intr-o clasa, tu nu vei avea contact cu ei.

Am discutat acest lucru chiar astazi cu cativa dintre elevii de la ICHB. Ei spuneau (si sunt complet de acord cu ei) ca faptul ca nu esti in stare sa socializezi cu colegii din alte clase este strict problema ta.

Disciplina din ICHB: Absurda si aberanta. Un exemplu care o sa va ajute sa intelegeti ce inseamna disciplina la ICHB: In ICHB exista dulapuri unde elevii isi pot pune diverse lucruri (uniforma, carti samd.), la poarta liceului intr-o zi s-a decis sa mai intre nimeni fara uniforma, eu nu am fost lasat sa intru cu toate ca aveam uniforma in dulap (asta dupa ce am discutat si cu directorul care era la poarta supervizand actiunea, se pare ca ratiunea si logica nu sunt punctul lui forte)
Disciplina in ICHB este praf in ochi pentru cei ce cred ca disciplina=cunoastere, disciplina este praf in ochii elevilor si in special parintiilor care cred ca daca este disciplina dusa la extrem inseamna ca se si invata. Disciplina este un mod de a compensa incompetenta.

In primul rand, ai acuzat regulamentul ca fiind absurd si aberant, dar nu ai motivat de ce. Eu sunt la curent in mare cu regulamentul si nu cunosc nimic in neregula cu el. Mie mi se pare foarte normal sa porti uniforma, mai ales ca uniformele sunt decente. Eu am purtat-o 4 ani si n-am patit nimic. In al doilea rand, cum am fost elev 4 ani la ICHB cunosc eterna poveste cu uniforma si cu dulapul si stiu ca este un tertip inventat de elevi ca sa se strecoare fara sa poarte uniforma. La fel cum stiu eu asta, cu siguranta stie si domnul director care are o experienta mai indelungata cu problema asta. Si daca tot ai probleme din cauza asta, nu mai lasa uniforma in dulapior.

Eu personal nu ma reped sa conving lumea ca ICHB-ul este cea mai buna varianta, insa ofera niste avantaje nete fata de alte licee:
  • Liceul are o comunitate de olimpici foarte puternica. Pe mine personal m-a avantajat acest lucru in nenumarate randuri. Sa faci parte dintr-o astfel de comunitate este un castig major atat pe timpul liceului, cat si dupa.
  • ICHB-ul sprijina elevii care vor sa aplice in strainatate (se organizeaza ore speciale la diverse materii, profesorii sunt intelegatori in perioada testelor internationale, etc.). De asemenea, cred ca e o experienta interesanta pentru cei din provincie care vor sa aplice in strainatate sa vada cum e sa te descurci pe cont propriu.
  • La informatica cel putin, ICHB ofera cea mai buna pregatire pentru olimpiada din tara. (Cred ca acest lucru e oarecum subinteles deja.)
  • Nu exista tensiuni politice si conflicte de alta natura intre profesori cum exista in majoritatea liceelor de stat din tara, probleme care dupa parerea mea au un efect extrem de neplacut asupra elevilor.
« Ultima modificare: Martie 07, 2010, 00:16:40 de către Paul-Dan Baltescu » Memorat

Am zis Mr. Green
toni2007
Nu mai tace
*****

Karma: 160
Deconectat Deconectat

Mesaje: 663



Vezi Profilul
« Răspunde #42 : Martie 06, 2010, 23:33:25 »

Citat

Eu personal nu ma reped sa conving lumea ca ICHB-ul este cea mai buna varianta, insa ofera niste avantaje nete fata de alte licee:
Liceul are o comunitate de olimpici foarte puternica. Pe mine personal m-a avantajat acest lucru in nenumarate randuri. Sa faci parte dintr-o astfel de comunitate este un castig major atat pe timpul liceului, cat si dupa.
ICHB-ul sprijina elevii care vor sa aplice in strainatate (se organizeaza ore speciale la diverse materii, profesorii sunt intelegatori in perioada testelor internationale, etc.). De asemenea, cred ca e o experienta interesanta pentru cei din provincie care vor sa aplice in strainatate sa vada cum e sa te descurci pe cont propriu.
La informatica cel putin, ICHB ofera cea mai buna pregatire pentru olimpiada din tara. (Cred ca acest lucru e oarecum subinteles deja.)
Nu exista tensiuni politice si conflicte de alta natura intre profesori cum exista in majoritatea liceelor de stat din tara, probleme care dupa parerea mea au un efect extrem de neplacut asupra elevilor.
Raportează acest text unui moderator   


Da, practic e mult mai bine aici, nu e ca in majoritatea liceelor din tara unde profesorii te ard la note pentru a veni la meditatii, si pregatirea se face calumea, sincer mult mai bine ca in alte parti. Parerea mea.
Memorat
Mira_rt
Strain
*

Karma: 40
Deconectat Deconectat

Mesaje: 30



Vezi Profilul
« Răspunde #43 : Martie 08, 2010, 10:38:10 »

@Razvan_N :
1. Tu chiar crezi ca toti olimpicii de la ICHB ar mai sta de buna voie in acest liceu daca s-ar simti exploatati in vreun fel, asa cum afirmi ? Chiar crezi ca nu s-ar muta inapoi la stat daca ar fi convinsi ca la stat le e mai bine, daca nu ar considera ca ICHB ii sprijina si ii ajuta sa-si implineasca visele ? ICHB nu e inchisoare, oricui nu-i place aici e liber sa plece.
2. Arata-mi tu mie un profesor sau o scoala, de oriunde din tara asta, care nu se mandreste cu rezultatele bune la olimpiade ale elevilor proprii. Am vazut o multime de profesori mandri de un loc fruntas la fazele pe judet ale olimpiadelor, nu de 150 de premii internationale, cate am inteles ca are in total ICHB de la infiintare pana astazi. Care e problema daca cineva se mandreste cu  niste realizari la care a contribuit, chiar daca nu sunt ale lui personale ? Si, crede-ma, ICHB a contribuit din plin la toate cele 150 de medalii internationale pe care le are in palmares. Intreaba oricare olimpic international , fie el fost sau actual elev al ICHB, si anunta-ne daca spune vreunul ca ICHB nu a avut nici o contributie la rezultatele lui. Sunt convinsa ca nu vei obtine de la niciunul o parere similara cu a ta.
Concluzia mea: Tu esti nemultumit de ceva, e clar asta, dar cred ca ar fi bine sa gandesti mai mult inainte de a improsca cu noroi ... Unii oameni chiar nu merita sa fie jigniti si unele jigniri chiar nu se pot repara ... Succes in sistemul de stat, daca esti convins ca e mai potrivit pentru tine ...
Memorat
Razvan_N
Strain


Karma: 0
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3



Vezi Profilul
« Răspunde #44 : Martie 10, 2010, 23:44:20 »

Probabil de mai multa vreme era cazul sa-mi exprim opinia in acest topic, intrucat pe langa ca am absolvit ICHB-ul, acum lucrez in departamentul de informatica de acolo.

@Razvan: Am citit raspunsul tau si am observat ca mai multe acuzatiile tale sunt eronate/nejustificate. Din punctul meu de vedere este clar ca tu ai scris acest mesaj fara sa incerci sa te informezi inainte. Iata comentariile mele:

Ce este ICHB?
O afacere profitabila pentru niste turci fara scrupule.

ICHB apartine Fundatiei Lumina. Fundatia detine mai multe institutii de invatamant private in urma carora obtine profit. Cu toate acestea, conducerea fundatiei a infiintat ICHB-ul fara a avea vreo pretentie de profit din partea liceului. Obligatia liceului este aceea de a se autosustine, motiv pentru care exista taxa de inscriere.

ICHB nu creeaza olimpici, ei recruteaza olimpici(olimpicii consacrati sunt recrutati) pentru publicitate, calculul e simplu: 10-15 olimpici pe an+50 de fraieri care sa aduca profit.ICHB nu a creeat nici un olimpic, ICHB a distrus olimpici.
Majoritatea profesorilor turci nu au decat liceul, la orele de informatica raspunsurile la intrebari sunt "citi in help". ICHB exploateaza olimpicii pentru publicitate, daca ajungi la ICHB ca olimpic si nu esti autodidact, este posibil sa nu mai dai rezultate si o sa ajungi sa iti platesti taxa sau sa pleci.

Sunt prea multe informatii false in acest paragraf. O sa incerc sa le iau pe rand:

1. ICHB-ul creeaza olimpici (evident, doar o parte din cei care absolvesc ICHB-ul). Eu sunt un astfel de exemplu. Cand m-am dus la ICHB, tot ce aveam era o mentiune la ONI clasa a 8-a obtinuta in urma unui random. Nu auzise nimeni de mine atunci. Intre timp am ajuns olimpic international. In plus, cred ca mai sunt suficiente persoane pe infoarena care pot confirma faptul ca ICHB-ul creeaza olimpici.

2. Este foarte normal ca ICHB-ul sa recruteze olimpici. Liceul incearca in fiecare an sa obtina rezultate internationale si nationale cat mai frumoase si, de aceea, deseori face oferte unor elevi care au avut deja rezultate importante. Dar ICHB-ul nu se limiteaza doar la a recruta acesti olimpici, ci le pune la dispozitie antrenori si facilitati pentru a se pregati si mai bine.

3. Fraza "ICHB distrus olimpici" mi se pare aberanta si arata faptul ca nu te-ai straduit deloc sa intelegi lucrurile in profunzime. Intr-adevar cunosc suficiente cazuri de olimpici care s-au mutat la ICHB a caror rezultate au scazut sau care s-au lasat in final de olimpiada. In aceste cazuri este in general vorba de elevi care au venit din alte orase sau care si-a pierdut interesul pentru materia studiata. In primul caz, motivul principal este faptul ca respectivii au scapat de sub controlul parintilor. Am vazut suficienti elevi venind la ICHB si apoi petrecandu-si cate 8-10 ore pe zi jucandu-se la calculator. Este normal ca astfel de elevi sa nu obtina rezultatele pe care le obtineau inainte. Asadar nu liceul este cel care trebuie considerat vinovat, ci e vorba de lipsa de caracter a elevilor respectivi in sine. Elevi care fac parte din al doilea caz se gasesc la orice liceu din tara.

4. De unde stii tu ca majoritatea profesorilor turci au facut doar liceul? Toti cei cu care am avut ocazia sa discut despre studii universitare au terminat macar facultatea, iar unii dintre ei chiar mai mult. In plus, pe langa profesorii turci predau o multime de profesori romani, profesori care mai predau in acelasi timp si la alte licee bune din Bucuresti (de exemplu Tudor Vianu) sau care predau chiar la facultate.

5. De asemenea, mi se pare din nou aberant faptul ca spui ca "ICHB-ul exploateaza olimpici". Ce Dumnezeu crezi tu ca patesc olimpicii de la ICHB? Eu as spune ca au parte de un tratament foarte preferential. In plus, mi se pare normal ca liceul sa se mandreasca cu rezultatele pe care le obtin elevii sai. Asta se intampla in absolut orice scoala, unde sunt panouri intregi cu rezultatele obtinute de elevii proprii.

In ICHB este un mediu diferit, aici poti sa ai contact cu elevii de varf ai momentului. Fals, toti olimpicii sunt adunati intr-o clasa, tu nu vei avea contact cu ei.

Am discutat acest lucru chiar astazi cu cativa dintre elevii de la ICHB. Ei spuneau (si sunt complet de acord cu ei) ca faptul ca nu esti in stare sa socializezi cu colegii din alte clase este strict problema ta.

Disciplina din ICHB: Absurda si aberanta. Un exemplu care o sa va ajute sa intelegeti ce inseamna disciplina la ICHB: In ICHB exista dulapuri unde elevii isi pot pune diverse lucruri (uniforma, carti samd.), la poarta liceului intr-o zi s-a decis sa mai intre nimeni fara uniforma, eu nu am fost lasat sa intru cu toate ca aveam uniforma in dulap (asta dupa ce am discutat si cu directorul care era la poarta supervizand actiunea, se pare ca ratiunea si logica nu sunt punctul lui forte)
Disciplina in ICHB este praf in ochi pentru cei ce cred ca disciplina=cunoastere, disciplina este praf in ochii elevilor si in special parintiilor care cred ca daca este disciplina dusa la extrem inseamna ca se si invata. Disciplina este un mod de a compensa incompetenta.

In primul rand, ai acuzat regulamentul ca fiind absurd si aberant, dar nu ai motivat de ce. Eu sunt la curent in mare cu regulamentul si nu cunosc nimic in neregula cu el. Mie mi se pare foarte normal sa porti uniforma, mai ales ca uniformele sunt decente. Eu am purtat-o 4 ani si n-am patit nimic. In al doilea rand, cum am fost elev 4 ani la ICHB cunosc eterna poveste cu uniforma si cu dulapul si stiu ca este un tertip inventat de elevi ca sa se strecoare fara sa poarte uniforma. La fel cum stiu eu asta, cu siguranta stie si domnul director care are o experienta mai indelungata cu problema asta. Si daca tot ai probleme din cauza asta, nu mai lasa uniforma in dulapior.

Eu personal nu ma reped sa conving lumea ca ICHB-ul este cea mai buna varianta, insa ofera niste avantaje nete fata de alte licee:
  • Liceul are o comunitate de olimpici foarte puternica. Pe mine personal m-a avantajat acest lucru in nenumarate randuri. Sa faci parte dintr-o astfel de comunitate este un castig major atat pe timpul liceului, cat si dupa.
  • ICHB-ul sprijina elevii care vor sa aplice in strainatate (se organizeaza ore speciale la diverse materii, profesorii sunt intelegatori in perioada testelor internationale, etc.). De asemenea, cred ca e o experienta interesanta pentru cei din provincie care vor sa aplice in strainatate sa vada cum e sa te descurci pe cont propriu.
  • La informatica cel putin, ICHB ofera cea mai buna pregatire pentru olimpiada din tara. (Cred ca acest lucru e oarecum subinteles deja.)
  • Nu exista tensiuni politice si conflicte de alta natura intre profesori cum exista in majoritatea liceelor de stat din tara, probleme care dupa parerea mea au un efect extrem de neplacut asupra elevilor.


 Avand in vedere locul de munca pe care il ai parerea ta nu poate fi obiectiva.
 Se vede ca te-ai "plafonat" la restul disciplinelor, gramatica nu pare sa fie punctul tau forte("@Razvan: Am citit raspunsul tau si am observat ca mai multe acuzatiile tale sunt eronate/nejustificate","evident, doar o parte din cei care absolvesc ICHB-ul", etc.)

 
Citat
1. ICHB-ul creeaza olimpici (evident, doar o parte din cei care absolvesc ICHB-ul). Eu sunt un astfel de exemplu. Cand m-am dus la ICHB, tot ce aveam era o mentiune la ONI clasa a 8-a obtinuta in urma unui random. Nu auzise nimeni de mine atunci. Intre timp am ajuns olimpic international. In plus, cred ca mai sunt suficiente persoane pe infoarena care pot confirma faptul ca ICHB-ul creeaza olimpici.

Prin ceea ce spui imi confirmi afirmatia. Liceul recruteaza, nu creeaza olimpici, este vorba de cei care studiaza fara taxa. Tu spre deosebire de majoritatea elevilor din clasa a VIII-a aveai un premiu obtinut, deci materia respectiva prezenta pentru tine un interes mai mare decat pentru alti elevi din clasa a VIII-a.
Eu consider ca este meritul liceului in cazul in care profesorul de la o anumita materie ii trezeste interesul elevului incat acesta studiaza din placere si obtine rezultate la olimpiade.

Citat
3. Fraza "ICHB distrus olimpici" mi se pare aberanta si arata faptul ca nu te-ai straduit deloc sa intelegi lucrurile in profunzime. Intr-adevar cunosc suficiente cazuri de olimpici care s-au mutat la ICHB a caror rezultate au scazut sau care s-au lasat in final de olimpiada. In aceste cazuri este in general vorba de elevi care au venit din alte orase sau care si-a pierdut interesul pentru materia studiata. In primul caz, motivul principal este faptul ca respectivii au scapat de sub controlul parintilor. Am vazut suficienti elevi venind la ICHB si apoi petrecandu-si cate 8-10 ore pe zi jucandu-se la calculator. Este normal ca astfel de elevi sa nu obtina rezultatele pe care le obtineau inainte. Asadar nu liceul este cel care trebuie considerat vinovat, ci e vorba de lipsa de caracter a elevilor respectivi in sine. Elevi care fac parte din al doilea caz se gasesc la orice liceu din tara.
5. De asemenea, mi se pare din nou aberant faptul ca spui ca "ICHB-ul exploateaza olimpici". Ce Dumnezeu crezi tu ca patesc olimpicii de la ICHB? Eu as spune ca au parte de un tratament foarte preferential. In plus, mi se pare normal ca liceul sa se mandreasca cu rezultatele pe care le obtin elevii sai. Asta se intampla in absolut orice scoala, unde sunt panouri intregi cu rezultatele obtinute de elevii proprii.

In viziunea mea un elev ajunge olimpic pentru ca este atras de o anumita disciplina, nu pentru ca este fortat de parinti sa invete si sa figureze la olimpiade.
As vrea sa stiu, dupa parerea ta, ce sa intampla cu un elev care in clasa a IX-a castiga unul din primele locuri pe tara la olimpiada de fizica iar in clasa a X-a a decis sa nu se mai prezinte la olimpiade pentru a se putea pregati in mod egal la toate disciplinele?
Eu sunt convins ca in aceasta situatie (si cunosc cateva cazuri concrete), are trei optiuni:
-sa isi platesca taxa, pentru ca in fond este tot ce conteaza pentru ICHB, avand in vedere ca daca platesti taxa esti admis si fara examen de capacitate promovat(lucru ca nu se intampla niciodata la un liceu de stat, cum este de exemplu Tudor Vianu)
-sa se mute la alt liceu (cu toate implicatiile respective)
-sa renunte la viziunea lui despre viata, la visele sale, la cariera aleasa, si sa devina din nou un simplu mijloc de promovare si mandrie pentru ICHB

Citat
Am discutat acest lucru chiar astazi cu cativa dintre elevii de la ICHB. Ei spuneau (si sunt complet de acord cu ei) ca faptul ca nu esti in stare sa socializezi cu colegii din alte clase este strict problema ta.

Nu stiu daca tu nu ai inteles ce vreau sa spun, sau pur si simplu incerci sa induci audienta in eroare.
Eu nu ma refeream la socializare, care se poate face si fara sa platesti taxa de peste 3000 euro, in afara orelor de curs. Eu ma refeream la oportunitatea de a studia impreuna cu ei, in acelasi mediu, si in aceleasi conditii, fara discriminare de o parte sau de alta.
Fiind in clase diferite, colegii erau diferiti, nivelul deferit, nivelul de pregatire al profesorilor diferit, ba chiar si fregventa profesorilor la ore lasa de dorit. In aceste conditii este foarte greu pentru un elev care a venit la acest liceu in ideea de a deveni olimpic sa si ajunga ceea ce isi doreste.

Citat
4. De unde stii tu ca majoritatea profesorilor turci au facut doar liceul? Toti cei cu care am avut ocazia sa discut despre studii universitare au terminat macar facultatea, iar unii dintre ei chiar mai mult. In plus, pe langa profesorii turci predau o multime de profesori romani, profesori care mai predau in acelasi timp si la alte licee bune din Bucuresti (de exemplu Tudor Vianu) sau care predau chiar la facultate.

Eu nu am facut nici un comentariu la adresa profesorilor romani. Iar in cazul profesorilor turci, atata timp cat informatii despre pregatirea lor nu sunt publice, este doar cuvantul meu impotriva cuvantului tau.


Citat
In primul rand, ai acuzat regulamentul ca fiind absurd si aberant, dar nu ai motivat de ce. Eu sunt la curent in mare cu regulamentul si nu cunosc nimic in neregula cu el. Mie mi se pare foarte normal sa porti uniforma, mai ales ca uniformele sunt decente. Eu am purtat-o 4 ani si n-am patit nimic. In al doilea rand, cum am fost elev 4 ani la ICHB cunosc eterna poveste cu uniforma si cu dulapul si stiu ca este un tertip inventat de elevi ca sa se strecoare fara sa poarte uniforma. La fel cum stiu eu asta, cu siguranta stie si domnul director care are o experienta mai indelungata cu problema asta. Si daca tot ai probleme din cauza asta, nu mai lasa uniforma in dulapior.

Dupa cum ai spus si tu mai sus, nu intotdeauna regulamentul se aplica(poate pentru ca este un regulament foarte greu de pus in practica), ceea ce duce la discriminari. Exemplul cu uniforma si raspunsul tau nu face decat sa evidentieze regimul dictatorial si lipsa prezumtiei de nevinovatie care duce la abuzuri, unii dintre elevi fiind pedepsiti aspru prin scaderea notei la purtare, lucru care le va afecta viitorul.
In legatura cu uniforma, care si aceasta este un tertip menit sa aduca profit liceului, si furnizorului(furnizorul fiind o fabrica turceasca) aceasta avand un raport pret/calitate foarte prost. De asemenea elevii care isi uitau uniforma acasa erau obligati sa cumpere una noua pentru acea zi.

Acest regulament strict ma duce mai degraba cu gandul la un regim mai potrivit puscariilor sau armatei, unde scopul este sa distrugi personalitatea, vointa proprie, ideile. In opinia mea un liceu "al olimpicilor" trebuie sa fie un mediu al ideilor fara constrangeri, unde directorul nu intra in clasa sa verifice daca elevii au uniforma (si sa ii pedepseasca aspru, scazandu-le nota la purtare) dar ignora complet faptul ca profesorul nu este prezent la ora, sau ca in timpul orei profesorul serveste masa in fata elevilor.
Acest fapt demonstreaza fara echivoc ca disciplina nu este decat un mod de a masca incompetenta.

« Ultima modificare: Martie 11, 2010, 00:09:39 de către Popescu Razvan » Memorat
wefgef
Nu mai tace
*****

Karma: 1049
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3.008


razboinicu' luminii


Vezi Profilul
« Răspunde #45 : Martie 11, 2010, 01:22:26 »

Razvan, ma bucur ca ai postat din nou. Observ o schimbare in bine a tonului folosit de tine in ultimul mesaj. Mi-a facut placere sa iti citesc postul si sa il analizez. Iti voi prezenta o parte din concluziile mele mai jos:

Avand in vedere locul de munca pe care il ai parerea ta nu poate fi obiectiva.
Ai dreptate, asa este. Parerea lui Paul nu poate fi obiectiva. Dar nu aici se opreste mesajul pe care vrei tu sa il transmiti. Ceea ce incerci sa spui este ca parerea lui Paul nu ar trebui sa conteze foarte mult. Vrei sa diminuezi importanta parerii unui fost olimpic ce a infirmat o mare parte dintre acuzele aduse de tine in primul post. Intentionat sau nu, sugerezi ca interesele materiale ale lui Paul ii influenteaza judecata. Urat.

Citat
Se vede ca te-ai "plafonat" la restul disciplinelor, gramatica nu pare sa fie punctul tau forte("@Razvan: Am citit raspunsul tau si am observat ca mai multe acuzatiile tale sunt eronate/nejustificate","evident, doar o parte din cei care absolvesc ICHB-ul", etc.)
Sa le luam pe rand. In primul citat observ ca lipseste ceva intre cuvintele "multe" si "acuzatiile". Cred ca tuturor ni s-a intamplat ceva asemanator - intr-un e-mail, intr-un mesaj pe un forum sau pe messenger. Tine de atentie, nu de cunoaterea gramaticii. In legatura cu al doilea citat, la ce anume te referi? La "din"? Arunca o privire aici. La "absolvesc"? Arunca o privire aici. Lasand la o parte faptul ca ti-ai inceput ideea prezentand concluzia, sa spunem ca ai avut ghinion si nu a fost cel mai inspirat exemplu posibil.

Ma intreb daca ma vei acuza si pe mine de necunoasterea gramaticii in cazul in care vei observa vreo greseala in acest post.
 
Citat
Prin ceea ce spui imi confirmi afirmatia. Liceul recruteaza, nu creeaza olimpici, este vorba de cei care studiaza fara taxa. Tu spre deosebire de majoritatea elevilor din clasa a VIII-a aveai un premiu obtinut, deci materia respectiva prezenta pentru tine un interes mai mare decat pentru alti elevi din clasa a VIII-a.
Eu consider ca este meritul liceului in cazul in care profesorul de la o anumita materie ii trezeste interesul elevului incat acesta studiaza din placere si obtine rezultate la olimpiade.

ICHB-ul ofera o foarte buna pregatire de nivel inalt, pe care nu o poti obtine foarte usor in alta parte. Cu siguranta eu nu as fi ajuns olimpic international daca nu m-as fi transferat in clasa a XII-a la ICHB.

Citat
In viziunea mea un elev ajunge olimpic pentru ca este atras de o anumita disciplina, nu pentru ca este fortat de parinti sa invete si sa figureze la olimpiade.
As vrea sa stiu, dupa parerea ta, ce sa intampla cu un elev care in clasa a IX-a castiga unul din primele locuri pe tara la olimpiada de fizica iar in clasa a X-a a decis sa nu se mai prezinte la olimpiade pentru a se putea pregati in mod egal la toate disciplinele?
Eu sunt convins ca in aceasta situatie (si cunosc cateva cazuri concrete), are trei optiuni:
-sa isi platesca taxa, pentru ca in fond este tot ce conteaza pentru ICHB, avand in vedere ca daca platesti taxa esti admis si fara examen de capacitate promovat(lucru ca nu se intampla niciodata la un liceu de stat, cum este de exemplu Tudor Vianu)
-sa se mute la alt liceu (cu toate implicatiile respective)
-sa renunte la viziunea lui despre viata, la visele sale, la cariera aleasa, si sa devina din nou un simplu mijloc de promovare si mandrie pentru ICHB

Liceul nu te forteaza sa faci nimic. In momentul negocierii contractului ti se aduc la cunostinta toate clauzele. Fiecare este responsabil pentru propriile decizii. Tie ti se pare normal sa beneficiezi gratis de serviciile unui liceu, fara sa oferi nimic in schimb? In cazurile de care am auzit eu, olimpicii care au fost nevoiti sa plateasca taxa au renuntat complet la olimpiada sau nu s-au pregatit deloc serios.

Desi ti se pare greu de acceptat, exista persoane care chiar au fost ajutate de ICHB si sunt recunoscatoare pentru acest lucru. Exact asa cum exista si olimpici care regreta alegerea facuta. Nimeni nu incearca sa ascunda acest lucru. Dar tu imparti lucrurile in alb si negru, in bun si rau, iar in viziunea ta ICHB este un lucru rau, o alegere proasta pentru toata lumea.

Citat
Eu nu am facut nici un comentariu la adresa profesorilor romani. Iar in cazul profesorilor turci, atata timp cat informatii despre pregatirea lor nu sunt publice, este doar cuvantul meu impotriva cuvantului tau.

Intr-adevar, atat timp cat informatiile nu sunt publice, nu poate nimeni demonstra nimic. In schimb putem sa ne uitam pe site-ul ICHB. Se observa ca majoritatea profesorilor sunt romani. Cu siguranta se pot afla detalii despre pregatirea profesorilor turci contactand secretariatul liceului. Daca ar fi sa pariez, as spune ca nu tu esti cel care are dreptate.

Citat
Exemplul cu uniforma si raspunsul tau nu face decat sa evidentieze regimul dictatorial si lipsa prezumtiei de nevinovatie care duce la abuzuri
Incerci cumva sa ne explici ca "a uita" este echivalent cu "a fi nevinovat"?

Citat
In legatura cu uniforma, care si aceasta este un tertip menit sa aduca profit liceului, si furnizorului(furnizorul fiind o fabrica turceasca) aceasta avand un raport pret/calitate foarte prost.
Intr-adevar, cat de mult am cheltuit pe un tricou si cat am suferit in chinuri purtandu-l!

Citat
Acest regulament strict ma duce mai degraba cu gandul la un regim mai potrivit puscariilor sau armatei, unde scopul este sa distrugi personalitatea, vointa proprie, ideile.
Si eu care credeam ca scopurile armatei tin de apararea tarii...

Citat
In opinia mea un liceu "al olimpicilor" trebuie sa fie un mediu al ideilor fara constrangeri, unde directorul nu intra in clasa sa verifice daca elevii au uniforma
In opinia mea un liceu "al olimpicilor" ar trebui sa aiba olimpici (despre idei si idealuri, alta data).
Memorat

omului i-au fost date instinctele pentru a supravietui, nu pentru a fi sclavul lor.
gcosmin
Nu mai tace
*****

Karma: 205
Deconectat Deconectat

Mesaje: 307



Vezi Profilul
« Răspunde #46 : Martie 11, 2010, 01:29:38 »

Ce discutie aprinsa...

O alta parere din partea unui alt om care a avut ocazia sa experimenteze ambele variante:

Din pacate nu exista liceul ideal care sa multumeasca pe toata lumea. Fiecare are avantaje si dezavantaje. Tie vad ca iti place Tudor Vianu. Eu m-am mutat de la Tudor Vianu sa merg la ICHB si nu imi pare rau. Bineinteles au fost lucruri carora le-am simtit lipsa dar au fost si lucruri pe care Tudor Vianu nu mi le-a putut oferi si pe care le-am gasit in ICHB. Nu totul este alb sau negru.

Pun pariu ca in orice liceu ma duc si intreb lumea ce parere are de liceul lor sigur o sa gasesc o groaza de oameni care isi injura profesorii, dirigintii, directorii, si probabil unii pe buna dreptate iar altii nu.

ICHB este un liceu destul de tanar, nu cu o istorie ca Tudor Vianu. Sistemul de invatamant de stat are o groaza de ani vechime si tot are deficiente majore, sa nu mai vorbim ca in fiecare an se schimba chestii aiurea, care nu par sa duca nicaieri. Si daca ne uitam putin afara observam ca invatamantul particular este cel care produce cele mai multe rezultate si cel mai bine pregatiti oameni. Asa ca invatamantul de stat nu este cel mai productiv. Daca ar fi cateva licee particulare care sa fie in competitie serioasa, s-ar vedea progrese mari. Pana atunci sa asteptam sa se dezvolte si la noi lucrurile.

Sfatul meu pentru cei indecisi: ganditi-va serios la ceea ce vreti sa faceti si la ceea ce vreti voi de la liceu si dupa aia alegeti. Nu toate liceele o sa fie potrivite pentru voi. Nu lasati pe altii sa aleaga pentru voi si asumati-va decizia. Dupa aia sa nu va plangeti aiurea (ca altii) ca vai v-ati ratat viata. Fiti barbati Tongue... Iar daca chiar nu va place unde sunteti aveti oricand posibilitatea (poate neplacuta) de a va muta in alta parte.
« Ultima modificare: Martie 11, 2010, 01:55:34 de către Gheorghe Cosmin » Memorat
Adriana_S
De-al casei
***

Karma: 51
Deconectat Deconectat

Mesaje: 145



Vezi Profilul
« Răspunde #47 : Martie 14, 2010, 20:28:47 »

Razvan, referitor la postul tau din care nu vreau sa ma apuc sa dau quote pentru ca nu am rabdarea necesara si in plus ti s-au dat raspunsuri pentru majoritatea afirmatiilor facute.
As vrea sa-ti vorbesc din perspectiva unei persoane care a venit in ICHB pentru a face performanta la olimpiada si la un moment dat si-a dat seama ca nu prea e ceea ce-i place de fapt (situatie pe care ai subliniat-o tu la un moment dat).

In primul rand, de cand am semnat contractul mi s-a spus ca desi contractul se reface anual, gratuitatea va continua sa imi fie acordata chiar daca performantele mele scad, atata timp cat se observa ca sunt interesata de pregatire si imi dau silinta. Asadar, faptul ca trebuie sa te dedici olimpiadei ca sa iti pastrezi gratuitatea este cunoscut de la inceput.
Se poate intampla insa, intr-adevar, ca la un moment dat sa-ti piara cheful din diferite motive. In cazul meu, n-as putea spune ca n-am gasit intelegere in liceu. Ca sa compensez fac pregatire cu clasele mai mici (si imi place) si nu emit pretentia sa fiu tratata la fel ca atunci cand participam la olimpiada. Gratuitatea sau reducerea din plata taxei iti este oferita de scoala in schimbul performantelor tale, ca o bursa de merit daca vrei. Este absurd ca in momentul in care meritul tau dispare sa emiti pretentia de a primi bursa in continuare.
Nu e problema scolii ca in clasa a X-a olimpicul la fizica decide sa se pregateasca in mod egal la toate materiile. E ca si cum ai spune ca daca primesti bursa la facultate fiindca ai luat unul din primele locuri la concursul de admitere, aceasta trebuie sa continue si in anul 2 chiar daca tu ai o gramada de restante.
Memorat

andunhill
Vorbaret
****

Karma: 12
Deconectat Deconectat

Mesaje: 183



Vezi Profilul
« Răspunde #48 : Iulie 07, 2010, 18:38:27 »

Am si eu niste intrebari daca se poate in ceea ce priveste pregatirea la informatica.
1. Se aduna olimpicii intr-un laborator de informatica sau face fiecare in particular ?
2. Sunt puse la dispozitia elevului niste cursuri sau preda profesorul materia?
3. Pregatirea consta in rezolvarea de probleme sau numai in partea de teorie?
4. Materia care se parcurge la pregatire este alcatuita dupa un anumit plan gen: programare dinamica, probleme cu secvente, permutari, combinatorica, etc, sau nu se respecta nici un criteriu?
Si limba turca este obligatorie?
 Multumesc.
Memorat
pauldb
Nu mai tace
*****

Karma: 821
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1.901



Vezi Profilul
« Răspunde #49 : Iulie 09, 2010, 01:59:07 »

1. Olimpicii sunt repartizati in grupe de pregatire in functie de nivelul fiecaruia. Fiecare sedinta de pregatire se face cu tot grupul (intr-un laborator, desigur).

2. Exista mai multi profesori care fac pregatire cu diferite grupe. Prin profesori trebuie sa intelegi fosti sau actuali olimpici internationali (studenti, absolventi de facutate sau elevi), nu profesori care predau la clase de gimnaziu/liceu in mod normal. Explicatiile se fac la tabla, iar fiecare e liber sa-si noteze ce doreste. Daca profesorul cunoaste resurse utile (articole, probleme, etc.) pe tema discutata, atunci acestea sunt mentionate.

3. Pregatirea consta atat in prezentarea elementelor de teorie, cat si in rezolvarea problemelor. Frecvent au loc pregatiri la care se rezolva probleme doar ca antrenament, fara sa existe o anumita tema.

4. Ordinea in care este parcursa materia este hotarata de profesori in functie de nivelul si punctele slabe ale grupului. Nu exista o programa, dar experienta profesorilor s-a dovedit arhisuficienta pana acum.

5. Limba turca este obligatorie. Se studiaza ca a doua limba straina, dupa engleza. Oricum, nu e un lucru foarte serios, foarte putini absolventi chiar stiu ceva peste nivelul unei conversatii obisnuite.
« Ultima modificare: Iulie 09, 2010, 05:32:29 de către Paul-Dan Baltescu » Memorat

Am zis Mr. Green
Pagini: 1 [2] 3   În sus
  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines