Afişează mesaje
|
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 7
|
82
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Numarul lui Catalan
|
: Martie 31, 2010, 17:41:26
|
Nu stiu cum pot calcula numarul lui catalan pentru numere foarte mari. n<=11000 . Este o problema pe campion care cere rezultatul modulo 44711, iar daca aplic modulo pe parcurs ce calculez, imi da un rezultat gresit.
Eu stiu urmatoarele relatii : C(n) = Comb(2n,n) / n+1 C(n) = Comb(2n,n) - Comb(2n,n-1) C(n) = [ (4n+2)/(n+2) ] * C(n-1), unde C(0)=C(1)=1
Se poate calcula fara sa implementez operatii pe numere mari ?
PS : problema se numeste 'fotbal' .
|
|
|
84
|
Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: This is so cool
|
: Martie 24, 2010, 23:21:53
|
"Ricky Martin de Romania" este genial . [VIDEO] http://bit.ly/b8yhD0LE : Niste bancuri cu chuck norris 1) Chuck Norris secretly sleeps with every woman in the world - as a result, they bleed once a month. 2) Chuck Norris doesn't have ctrl on his keyboard, because he's always on control. 3) Chuck Norris doesn't have a backspace key, because he never mistakes. 4) Pi ends with Chuck Norris , because he is the end of everything. 5) Chuck Norris is always on top during sex, because Chuck Norris never fucks up.
|
|
|
88
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 114 Muzeu
|
: Martie 18, 2010, 19:37:37
|
Cred ca faci confuzie. Da, coada o poti implementa ca un vector.
Daca stii ce este o stiva poti face o analogie.
Daca tii un vector asupra caruia tu impui niste restrictii si il folosesti intr-un anumit fel, poti sa spui ai o stiva sau o coada, etc.
Daca vrei sa intelegi mai bine structurile astea iti sugerez sa incerci sa le folosesti din STL sau sa le implementezi tu (daca stii sa aloci dinamic memorie sau OOP) , atunci cred ca vei intelege cu adevarat semnficatia lor.
|
|
|
89
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: evaluare incorecta la OJI 2010
|
: Martie 09, 2010, 16:16:10
|
Fara indoiala este o problema foarte mare, dar o problema mai mare este ignoranta celor de la minister si lipsa lor de cunostinte in acest domeniu.
LE : Mie cel putin mi se pare normal (si natural) sa se foloseasca ultima versiune a compilatoarelor.
De asemenea, dupa cum spune si Dragos in postul anterior, MinGW Developer Studio nu cred ca este cea mai buna alegere din mai multe puncte de vedere.
1) Proiectul nu mai este in development din 2006 mi se pare. 2) CodeBlocks este un IDE care este in development si net superior lui MinGW Developer Studio. (parere formata dupa utilizarea ambelor medii)
|
|
|
91
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI Liceu 2010
|
: Martie 07, 2010, 18:39:42
|
Nu inteleg ce e gresit la urmatoarea dinamica (inafara de faptul ca gradul de complexitate nu este optim ) : (clasa a X-a, problema a 2-a ) nrmin[ i ] = numarul minim de cuvinte ce trebuie sterse (din primele i-1 cuvinte ) ca sa obtinem un text ce respecta regulile enuntului, acel text terminandu-se cu al i-lea cuvant for( i=1; i<=nr_cuvinte; i++) {
nrmin[i]=i-1; //stergem tot ce e in stanga
for( j=1 ; j<i; j++) if( respecta_regula(j,i) && nrmin[ i ] > nrmin[j]+(i-j-1) ) nrmin[ i ]=nrmin[j]+(i-j-1); //sterg cuvintele j+1,...,i-1 }
//aflam rezultatul int minim=INF; //infinit
for( i=1; i<=nr_cuvinte; i++) if( nrmin[ i ] + (nr_cuvinte-i) < minim ) //pastrez rezultatul optim pentru primele i cuvinte si sterg tot din dreapta minim = nrmin[ i ] + (nr_cuvinte-i);
|
|
|
96
|
infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / .CAMPION / Problema Cuvinte, ONI 2004 clasa a X-a
|
: Martie 04, 2010, 21:41:37
|
Urmatoarea problema a fost data la ONI in 2004 si am gasit-o postata pe campion. http://campion.edu.ro/arhiva/index.php?page=problem&action=view&id=922Problema este ca nu reusesc sa imi explic solutia data ( complexitate O(N*K) ), care suna cam asa : Cu toţii cunoaştem dinamica clasică a distanţei de editare (dacă nu, vezi Cormen). Problema e că rezolvarea clasica este O(N^2) (de fapt N*M, dar N si M sunt foarte apropiate ca valori). Noi trebuie să rezolvam insa in O(K*N). Pentru aceasta observam ca din toata acea matrice nu ne trebuie decat K elemente in jurul diagonalei principale. Orice element aflat in afara acestei benzi poate fi considerat infinit, pentru ca ajungerea in colt necesita cel putin K incrementari, deci rezultatul final va fi mai mare decat K.
Daca ati inteles rezolvarea, v-as ruga sa mi-o explicati si mie. Multumesc !
|
|
|
|