Afişează mesaje
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 7
76  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Mostenire la clase : Aprilie 28, 2010, 17:48:33
Daca vrei sa ai mai mari sanse sa fii ajutat cred ca ar fi bine sa scrii mai clar codul (sa-l indentezi si sa lasi mai multe spatii astfel in cat sa devina mai lizibil)
77  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Feedback infoarena / Răspuns: Bug reports : Aprilie 27, 2010, 08:24:17
Evalul e in asteptare.  sad
78  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 957 Jap2 : Aprilie 17, 2010, 20:45:36
Recurenta din solutie este cumva Pk-1 = ( Pk-1-1 ) * (P-1)! , toate luate modulo P ?

P.S. : Topicul nu este legat de problema.

LE : Imi explicati va rog cum sa precalculez valorile de forma Pk-1 ? Ca nu reusesc sa ma prind.
79  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 021 Invers modular : Aprilie 14, 2010, 20:10:13
Am inteles ce este inversul modular, dar am cateva nedumeriri.

Pentru orice numar N>=P, N! % P este automat egal cu 0. Este asa sau gresesc ?

Cum mai calculez inversul modular daca a, b sau c pot fi 0.

Terenul asta e intr-un fel "minat" pentru mine, pt ca nu am cunostinte solide de aritmetica modulara.

Multumesc !
80  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 002 Algoritmul lui Euclid extins : Aprilie 13, 2010, 21:22:12
@cipri20 M-am uitat pe sursa ta si calcularea cmmdc e corecta, doar ca tu nu tii cont ca in fisierul de intrare vor fi T teste. Si cred ca e nevoie de long long pentru 100pt.

Sper ca ti-a fost de folos.
81  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 005 Permutari : Aprilie 04, 2010, 08:58:26
Imi puteti explica si mie recurenta de la numarul lui Stirling de speta I ? Chiar nu am reusit sa o pricep.
82  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Numarul lui Catalan : Martie 31, 2010, 17:41:26
Nu stiu cum pot calcula numarul lui catalan pentru numere foarte mari. n<=11000 . Este o problema pe campion care cere rezultatul modulo 44711, iar daca aplic modulo pe parcurs ce calculez, imi da un rezultat gresit.

Eu stiu urmatoarele relatii :
C(n) = Comb(2n,n) / n+1
C(n) = Comb(2n,n) - Comb(2n,n-1)
C(n) = [ (4n+2)/(n+2) ] * C(n-1), unde C(0)=C(1)=1

Se poate calcula fara sa implementez operatii pe numere mari ?

PS : problema se numeste 'fotbal' .
83  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 026 Energii : Martie 26, 2010, 18:18:46
O data.
84  Comunitate - feedback, proiecte si distractie / Off topic / Răspuns: This is so cool : Martie 24, 2010, 23:21:53
"Ricky Martin de Romania" este genial . [VIDEO]  Rolling on the Floor Laughing

http://bit.ly/b8yhD0

LE : Niste bancuri cu chuck norris

1) Chuck Norris secretly sleeps with every woman in the world - as a result, they bleed once a month.
2) Chuck Norris doesn't have ctrl on his keyboard, because he's always on control.
3) Chuck Norris doesn't have a backspace key, because he never mistakes.
4) Pi ends with Chuck Norris , because he is the end of everything.
5) Chuck Norris is always on top during sex, because Chuck Norris never fucks up.
85  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Algoritmiada 2010 / Răspuns: Retea : Martie 21, 2010, 11:38:33
Costurile initiale pot sa fie si 0 ?
86  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Knapsack help : Martie 21, 2010, 00:19:05
Citeste articolul cu solutii. O sa vezi ca nu e nevoie de Knapsack.

http://infoarena.ro/preoni-2008/runda-1/solutii#economie
87  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Knapsack help : Martie 20, 2010, 23:47:06
Sunt 2 cazuri : cand poti aduna de mai multe ori aceeasi valoare si cand poti aduna fiecare valoare o singura data.

Care te intereseaza ?
88  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva de probleme / Răspuns: 114 Muzeu : Martie 18, 2010, 19:37:37
Cred ca faci confuzie. Da, coada o poti implementa ca un vector.

Daca stii ce este o stiva poti face o analogie.

Daca tii un vector asupra caruia tu impui niste restrictii si il folosesti intr-un anumit fel, poti sa spui ai o stiva sau o coada, etc.

Daca vrei sa intelegi mai bine structurile astea iti sugerez sa incerci sa le folosesti din STL sau sa le implementezi tu (daca stii sa aloci dinamic memorie sau OOP) , atunci cred ca vei intelege cu adevarat semnficatia lor.
89  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: evaluare incorecta la OJI 2010 : Martie 09, 2010, 16:16:10
Fara indoiala este o problema foarte mare, dar o problema mai mare este ignoranta celor de la minister si lipsa lor de cunostinte in acest domeniu.

LE : Mie cel putin mi se pare normal (si natural) sa se foloseasca ultima versiune a compilatoarelor.

De asemenea, dupa cum spune si Dragos in postul anterior, MinGW Developer Studio nu cred ca este cea mai buna alegere din mai multe puncte de vedere.

1) Proiectul nu mai este in development din 2006 mi se pare.
2) CodeBlocks este un IDE care este in development si net superior lui MinGW Developer Studio. (parere formata dupa utilizarea ambelor medii)
90  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI Liceu 2010 : Martie 07, 2010, 19:39:18
@skull   Il vreau si eu pentru a X-a te rog. Il ai ?

LE : Ti-am dat si eu PM.
91  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI Liceu 2010 : Martie 07, 2010, 18:39:42
Nu inteleg ce e gresit la urmatoarea dinamica (inafara de faptul ca gradul de complexitate nu este optim ) : (clasa a X-a, problema a 2-a )
nrmin[ i ] = numarul minim de cuvinte ce trebuie sterse (din primele i-1 cuvinte ) ca sa obtinem un text ce respecta regulile enuntului, acel text terminandu-se cu al i-lea cuvant

Cod:
for( i=1; i<=nr_cuvinte; i++)
   {

   nrmin[i]=i-1; //stergem tot ce e in stanga

   for( j=1 ; j<i; j++)
      if( respecta_regula(j,i) && nrmin[ i ] > nrmin[j]+(i-j-1) ) nrmin[ i ]=nrmin[j]+(i-j-1); //sterg cuvintele j+1,...,i-1
  
   }

//aflam rezultatul
int minim=INF; //infinit

for( i=1; i<=nr_cuvinte; i++)
   if( nrmin[ i ] + (nr_cuvinte-i) < minim ) //pastrez rezultatul optim pentru primele i cuvinte si sterg tot din dreapta
      minim = nrmin[ i ] + (nr_cuvinte-i);
92  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / .CAMPION / Răspuns: Problema Cuvinte, ONI 2004 clasa a X-a : Martie 07, 2010, 08:01:28
Da, acum am inteles, multumesc !  Thumb up
93  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Concursuri / Răspuns: OJI Liceu 2010 : Martie 06, 2010, 18:36:34
S-au afisat testele la a 10-a? Eu nu le-am gasit ...
94  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / .CAMPION / Răspuns: Problema Cuvinte, ONI 2004 clasa a X-a : Martie 06, 2010, 17:40:48
Imbunatatirea ...
95  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 003 Floyd-Warshall/Roy-Floyd : Martie 05, 2010, 18:04:16
Citat
Sa presupunem ca nu cunosc notiunea de graf si vreau sa aflu costul minim dintre doua celelule ale unei matrici
Poti sa faci o dinamica cu o coada. Daca vrei detalii PM me.
96  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / .CAMPION / Problema Cuvinte, ONI 2004 clasa a X-a : Martie 04, 2010, 21:41:37
Urmatoarea problema a fost data la ONI in 2004 si am gasit-o postata pe campion.

http://campion.edu.ro/arhiva/index.php?page=problem&action=view&id=922

Problema este ca nu reusesc sa imi explic solutia data ( complexitate O(N*K) ), care suna cam asa :
Citat
Cu toţii cunoaştem dinamica clasică a distanţei de editare (dacă nu, vezi Cormen). Problema e că rezolvarea clasica este O(N^2) (de fapt N*M, dar N si M sunt foarte apropiate ca valori). Noi trebuie să rezolvam insa in O(K*N).
Pentru aceasta observam ca din toata acea matrice nu ne trebuie decat K elemente in jurul diagonalei principale.
Orice element aflat in afara acestei benzi poate fi considerat infinit, pentru ca ajungerea in colt necesita cel putin K incrementari, deci rezultatul final va fi mai mare decat K.

Daca ati inteles rezolvarea, v-as ruga sa mi-o explicati si mie.

Multumesc !  Smile
97  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Subsir comun de lungime maxima a 3 siruri : Martie 04, 2010, 08:42:28
Da, mi-a mers, cred ca gresisem la implementare, multumesc !  Thumb up
98  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Răspuns: Subsir comun de lungime maxima a 3 siruri : Martie 03, 2010, 21:53:35
M-am gandit si eu la aceasta recurenta si i-am dat niste teste usoare, dar din pacate nu este corect.  Think
99  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Informatica / Subsir comun de lungime maxima a 3 siruri : Martie 03, 2010, 21:24:43
Din cate imi amintesc cred ca am vazut problema explicata intr-un articol chiar aici pe infoarena, dar asta era cu ceva timp in urma.

Acum cand am nevoie de rezolvarea problemei, nu am reusit sa o mai gasesc si de aceea postez aici.

Daca cunoasteti rezolvarea as fi recunoscator daca ati explica-o, sau mai bine, sa ma directionati catre articol. (daca exista) Smile
100  infoarena - concursuri, probleme, evaluator, articole / Arhiva educationala / Răspuns: 028 Sortare prin comparare : Martie 03, 2010, 15:27:46
@skull prin recursivitate programul lucreaza cu stiva, si de aici s-ar putea sa fie mai incet programul.
Pagini: 1 2 3 [4] 5 6 7
Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2013, Simple Machines