Diferente pentru documentatie/tutorial intre reviziile #44 si #28

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h3. Alege o problema
In 'arhiva de probleme':arhiva gasesti o serie impresionanta de probleme (peste 1100) adunate in cei patru ani de functionare a site-ului. Daca vrei sa incepi cu ceva mai usor poti incerca 'arhiva educationala':arhiva-educationala unde gasesti probleme clasice cu tot cu sugestii de rezolvare.
In 'arhiva de probleme':arhiva gasesti o serie impresionanta de probleme (peste 700) adunate in cei patru ani de functionare a site-ului. Daca vrei sa incepi cu ceva mai usor poti incerca 'arhiva educationala':arhiva-educationala unde gasesti probleme clasice cu tot cu sugestii de rezolvare.
Odata ce ai ajuns intr-una din arhive poti alege o problema facand click pe ea. In momentul acesta poti citi problema si suntem siguri ca deja ai idei despre cum se rezolva :) Cand una din ideile tale s-a concretizat intr-o sursa scrisa
Odata ce ai ajuns intr-una din arhive poti alege o problema facand click pe ea. In momentul acesta poti citi problema si suntem siguri ca deja ai idei despre cum se rezolva :) Cand una din ideile tale s-a concretizat intr-un cod sursa intr-unul din 'limbajele acceptate':documentatie/evaluator poti trece la ...
 
h3. Trimiterea solutiilor
Pentru a trimite o sursa trebuie sa fii autentificat. Daca nu ai inca un cont infoarena fa bine si te 'inregistreaza':register ca merita :).
Odata autentificat acceseaza 'Trimite solutii':submit din menu-ul din stanga. Vei avea de completat urmatoarele informatii:
* problema pentru care vrei sa trimiti solutia (da click pe lista corespunzatoare si apoi tasteaza numele problemei)
* fisierul sursa (vei indica unde se gaseste sursa pe calculatorul tau)
* fisierul de trimis (vei indica unde se gaseste sursa pe calculatorul tau)
* compilatorul pe care il vrei (in mod normal, acesta se completeaza automat daca este recunoscuta extensia sursei)
Aceiasi pasi poti sa-i faci si daca ai deschis o problema folosind campurile din josul paginii. Ai ghicit, sursa trebuie sa fie pentru problema care e deschisa ;)
 
Acum gata poti apasa butonul _Trimite solutia_ si astepta mesajul de confirmare. Hai apasa ca nu explodeaza! :)
h3. Ce punctaj ai luat?
h3. Monitor de evaluare
Pentru a afla ce punctaj a acumulat solutia ta, mergi in 'monitorul de evaluare':monitor.
Felicitari, ai trimis prima ta sursa pe infoarena! Sper ca ai luat 100!
h3(#probleme-interactive). Probleme interactive
h2. Articole _infoarena_
Ai observat până acum că majoritatea problemor de pe infoarena îţi cer să citeşti toate datele de intrare dintr-un fişier, să le prelucrezi cumva printr-un algoritm şi să afişezi apoi un rezultat într-un fişier de ieşire. Problemele interactive sunt un pic diferite: programul tău va rula în paralel cu un program al autorului şi cele două programe vor comunica între ele. Programul tău nu va mai citi dintr-un fişier de intrare, ci de la *tastatura* şi nu va mai scrie într-un fişier, ci la *ecran*. De asemenea, programul tău va trebui să forţeze *golirea buffer-ului* standard output după fiecare afişare pentru ca programul autorului să poată citi ce ai scris tu. Tot ce trebuie să faci tu este ca după fiecare comandă de afişare din cod să scrii o linie cu $fflush(stdout)$, $cout.flush()$ sau $flush(output)$ în funcţie de limbajul de programare preferat. Exemple:
*info*_arena_ are ca scop atat pregatirea in informatica, cat si crearea unei comunitati de elevi pasionati de informatica. Aproape orice pagina a site-ului este editabila de catre orice utilizator si oricine poate scrie articole pe o anumita tema. Sunt disponibile articole despre Algoritmi, Structuri de date, Geometrie analitica, Limbaje de programare si chiar Matematica. De asemenea, toate concursurile ce au avut loc pe *info*_arena_ au cate un articol cu solutii scris de catre membrii "echipei infoarena":echipa-infoarena. Acestea pot fi vizualizate accesand sectiunea "Articole":articole de pe site.
Incurajam toti utilizatorii sa citeasca si sa imbunatateasca articolele existente.
Pentru a crea articole noi este suficient sa ai un cont infoarena si sa scrii *http://infoarena.ro/nume-articol* in address bar-ul browserului. Inainte, insa, va rugam sa consultati documentatia privind "Sintaxa textile":documentatie/textile si "Conventiile de formatare":documentatie/conventii-de-formatare.
|_. C |_. C++ |_. Pascal |
| ==include(page="documentatie/tutorial/interactc")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactcpp")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactpas")== |
h2. Vizualizare clasament
Dacă vrei să-ţi testezi programul scris pentru o problemă interactivă pe un test mai mare (pe care nu l-ai putea testa de mână), va trebui să scrii un al doilea program care va interacţiona cu primul ca şi cum ar fi programul autorului problemei. Dacă foloseşti sistemul de operare Linux sau Mac OS X, poţi folosi programul 'connect':documentatie/tutorial?connect.c furnizat de echipa infoarena pentru a rula cele două programe în paralel. Îl poţi compila folosind comanda $gcc -Wall -O2 -o connect connect.c$ şi îţi poţi testa sursa rulând $./connect <program 1> <program 2>$. Ce afişează la ecran primul program va fi citit de la tastatura în al doilea program şi vice-versa. Ţine minte să goleşti buffer-ul standard output în ambele programe.
Fiecarui utilizator i se atribuie un "rating":documentatie/rating ce reflecta performanta utilizatorului in regim de concurs. Afla mai multe "aici":documentatie/rating.
h2. Articole _infoarena_
Clasamentul utilizatorilor dupa rating poate fi vizualizat in sectiunea "Clasament":clasament-rating. De asemenea, se poate accesa clasamentul utilizatorilor dupa numarul de probleme rezolvate in "arhiva":clasament-arhiva cu ajutorul tab-ului din sectiunea "Clasament":clasament-rating.
N-ai avut noroc? Simti ca poti mai mult si ai vrea sa inveti?
Pentru concursurile online aceasta sectiune va fi disponibila pe pagina corespunzatoare acelui concurs doar dupa incheierea concursului si evaluarea solutiilor.
infoarena are ca scop primar excelenta in informatica, nu evaluam numai surse :). Avem o serie de 'articole':articole despre Algoritmi, Structuri de date, Geometrie analitica, Limbaje de programare si chiar Matematica. De asemenea, pentru multe din problemele din arhiva, mai exact cele din concursurile organizate _infoarena_, poti gasi idei de rezolvare in articolul cu solutii asociat concursului.
 
Daca stii prea multe si simti nevoia sa ne demonstrezi si noua acest lucru sau daca pur si simplu vrei sa lasi ceva in urma ta pe pamant te incurajam sa scrii 'articole noi':implica-te/scrie-articole si sa le imbunatatesti pe cele existente.
Pentru a afla informatii detaliate despre punctajele primite pe sursele trimise puteti merge la "Monitorul de evaluare":monitor. Aici va alegeti sursa dorita din lista furnizata si veti putea vedea un borderou de evaluare complet. Afla mai multe despre Monitorul de evaluare "aici":documentatie/monitorul-de-evaluare
h2. Alte resurse
Din nou o sa te batem la cap cu comunitatea: daca vrei sa discuti despre o anumita problema sau alte lucruri care despre informatica si programare acceseaza 'forumul infoarena':forum.
 
_infoarena_ iti pune la dispozitie o multitudine de download-uri la sectiunea "Downloads":downloads. Acolo poti gasi problemele si testele la cateva concursuri importante, articole si utilitare.
 
Mai poti gasi o multime de link-uri catre site-uri interesante in sectiunea 'Links':links.
Pentru discutii despre o anumita problema sau alte lucruri care tin de domeniul informaticii accesati 'forumul infoarena':forum.
*info*_arena_ pune la dispozitie o multitudine de download-uri legate de algoritmica la sectiunea de "Downloads":downloads. Sunt disponibile problemele si testele la cateva concursuri importante, cateva articole si cateva utilitare.
De asemenea, *info*_arena_ pune la dispozitie o lista de site-uri referitoare la olimpiade, concursuri sau diverse site-uri de pregatire online la sectiunea 'Links':links.

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.