Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile #91 si #92
Diferente intre titluri:
Fisiertext
Formatare Textile
Diferente intre continut:
sa se creeze fisierul text "Fisier5.in" care contine un sir de numere intrei separate prin spatiu.Sa se afiseze in fisierul text "Fisier5.out" numerele pozitive apoi negative. indicatii
h1. Tutorial de formatare Textile == include(page="documentatie/sidebar")== h2. Introducere _Textile_ este un limbaj de markup ce vă ajută să editaţi paginile web. Ce înseamnă aceasta? În loc să scrieţi tag-urile specifice de $HTML$ pentru a edita o astfel de pagină, _Textile_ vă pune la dispoziţie o serie de elemente de sintaxă prin care puteţi edita mai simplu si mult mai rapid aceste pagini. În continuare sunt prezentate noţiunile care trebuie cunoscute înainte de a începe scrierea unei pagini $HTML$ folosind _Textile_. h2. Paragrafe Un text este structurat pe mai multe paragrafe. Atunci când folositi Textile, paragrafele trebuie separate de o linie alba ( goală ). table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat| |Un paragraf Al doilea paragraf |@<p>Un paragraf</p>@ @<p>Al doilea paragraf</p>@| Un întreg paragraf se poate transforma cu usurinţă într-un header, folosind sintaxa {$hn$} la începutul paragrafului, unde {$n$} este un numar de la $1$ la $6$. De exemplu, _Textile_ va interpreta linia @h1. Primul header@ ca @<h1>Primul header</h1>@ şi rezultatul va fi: h1. Primul header h2. Modificatori Pentru a scrie un text cu diferite efecte ( îngroşat, înclinat, subliniat, tăiat ) sau în diferite poziţii ( puteri sau indici ) se scrie textul care se doreşte a fi modificat între modificatorii corespunzători. În tabelul de mai jos este prezentat modul de folosire al acestora: table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat | |@**Un text îngroşat**@|@<b>Un text îngroşat</b>@|**Un text îngroşat**| |@_Aici apare înclinat_@|@<i>Un text înclinat</i>@|_Aici apare înclinat_| |@+Merge chiar şi subliniat+@|@<ins>Merge chiar şi subliniat</ins>@|+Merge chiar şi subliniat+| |@-Text greşit-@|@<del>Text grşsit</del>@|-Text greşit-| |@Pitagora: a^2^ + b^2^ = c^2^@|@Pitagora: a<sup>2</sup> + b<sup>2</sup> = c<sup>2</sup>@|a^2^ + b^2^ = c^2^| |@Chiar şi logaritmi: log ~2~ N@|@Chiar şi logaritmi: log<sub>2</sub> N@|log ~2~ N| În cazul in care rezultatele produse de limbajul de markup nu sunt cele aşteptate, se poate forţa folosirea acestor modificatori prin caracterele ${$ şi $}$ puse la începutul şi respectiv la sfârşitul secvenţei. De exemplu, @{**Text forţat**}@ are ca rezultat {**Text forţat**}. Printre aceste caractere speciale există şi @, care opreşte formatările speciale într-o secvenţă. Exemplu: @*capşună*@ are ca rezultat *capşună*. Daca asta nu funcţionează în pasajul tău poţi să foloseşti direct 'entităti HTML':http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references. Poţi să scrii &#42;elefanţi&#42; pentru a obtine *elefanţi*. h2. Liste Pentru a crea o lista numerică cu Textile, este suficient să inserăm $#$ înainte de fiecare paragraf: @# Primul item@ @# Al doilea item@ @# Al treilea item@ va genera: # Primul item # Al doilea item # Al treilea item De asemenea este posibil ca listele să fie îmbrăcate, incrementând numarul de caractere $#$. Listele vor avea o structura arborescentă: @# Un item@ @## Alt item@ @### Alt item@ @# Al doilea item@ va genera : # Un item ## Alt item ### Alt item # Al doilea item Dacă în locul listelor indexate numeric se doreşte crearea listelor cu bulete ( _bulleted lists_ ), în loc de $#$ se va folosi $*$. Regula pentru liste îmbrăcate rămâne valabilă şi aici: @* Capitolul 1@ @** Capitolul 1.1@ @*** Capitolul 1.1.1@ @* Capitolul 2@ produce următorul efect : * Capitolul 1 ** Capitolul 1.1 *** Capitolul 1.1.1 * Capitolul 2 h2. Referinţe externe Pentru a crea o referinţă către un alt site ( un _link_ ), textul descriptiv va fi plasat între ghilimele duble ($"$), urmat imediat de caracterul $:$ si de URL-ul dorit: @Link către "infoarena":http://infoarena.ro@ va fi interpretat ca "Link către "infoarena":http://infoarena.ro". Dacă un link este folosit de mai multe ori în acelaşi document sau dacă se doreşte o mai bună organizare a textului, este posibil ca URL-ul să fie specificat oriunde în document: între paranteze pătrate se va afla identificatorul unic asociat linkului, dupa care urmează adresa propriu-zisă. În momentul în care dorim să inserăm în document acel link este suficient în loc de adresa completă să introducem doar identificatorul pe care l-am asociat adresei : @Link către "infoarena":arena@ @Al doilea link către "infoarena":arena@ @[arena]http://infoarena.ro@ are rezultatul: Link către "infoarena":arena Al doilea link către "infoarena":arena [arena]http://infoarena.ro Pentru a posta o imagine pe site, este necesar în prealabil să o salvaţi pe server. Pentru aceasta este suficient să apasaţi butonul $Ataşează$ din colţul dreapta-sus al paginii pe care o editaţi şi să selectati imaginea pe care doriţi să o transferaţi pe server. După aceea, pentru a introduce imaginea în pagină va trebui să introduceţi URL-ul ei între semnul exclamării ($!$). Dacă am încărcat deja imaginea logo.jpg in pagină curentă, @!documentatie/textile?logo.jpg!@ va avea rezultatul : !documentatie/textile?logo.jpg! h2. Tabele Tabelele simple pot fi construite separând câmpurile lor prin caracterul $|$. @| nume | vârstă | judeţ |@ @| Popescu | 24 | Bucureşti |@ @| Ionescu | 12 | Constanta |@ va genera tabelul de mai jos: | nume | vârstă | judeţ | | Popescu | 24 | Bucureşti | | Ionescu | 12 | Constanta | Celulele care doresc să fie făcute cap de tabel vor fi marcate iniţial printr-un _underscore_, urmat imediat de un punct. @|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |@ @| Popescu | 24 | Bucureşti |@ @| Ionescu | 12 | Constanta |@ va avea urmatorul rezultat: |_. nume |_. vârstă |_. judeţ | | Popescu | 24 | Bucureşti | | Ionescu | 12 | Constanta | h1. Cod <tex>\LaTeX</tex> Atunci când dorim să introducem cod 'LaTeX':http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX putem folosi sintaxa: $<tex> cod LaTeX </tex>$ De exemplu pentru codul: $<tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}@ $</tex>$ se obţine următoarea imagine: <tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}</tex> h2. Fragmente de cod Atunci când dorim să inserăm un fragment de cod în pagina curentă, putem să folosim sintaxa: @== code(limbaj) |@ @...fragment de cod...@ {@==@} Următoarele limbaje sunt suportate: * $code({@c@})$ pentru $C$ * $code(cpp)$ pentru $C++$ * $code(pas)$ pentru $Free Pascal$ * $code(java)$ pentru $Java$ Iată un exemplu: == code(c) | # include <stdio.h> int a, b ; int main ( void ) { fscanf ( fopen ( "adunare.in", "r" ), "%d %d", &a, &b ) ; fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d", a + b ) ; return 0 ; } == == code(cpp) | # include <fstream> int a, b ; int main ( void ) { std :: ifstream f ( "adunare.in" ) ; std :: ofstream g ( "adunare.out" ) ; f >> a >> b ; g << a + b ; } == == code(pas) | program adunare ; var a, b : longint ; begin freopen ( input, 'adunare.in' ) ; reset ( input ) ; freopen ( output, 'adunare.out' ) ; rewrite ( output ) ; readln ( a, b ) ; writeln ( a + b ) ; close ( input ) ; close ( output ) ; end. == h2. Aplicarea stilurilor $CSS$ Este posibil să ataşăm cod $CSS$ elementelor in felul urmator: table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat | |@text %{color:red}bau!% text@|@text <span style="color:red">bau!</span> text@|text %{color:red;}bau!% text|