Pagini recente » Monitorul de evaluare | Istoria paginii runda/utcn_grafuri_training/clasament | Istoria paginii runda/rf_1/clasament | Monitorul de evaluare | Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile 40 si 39
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
Acceseaza "template-ul":template/newtask pentru a vedea structura generala a unui task in cod Textile.
Structura unui task este urmatoarea:
h3. Template header
La inceputul enuntului se adauga: $==Include(page="template/taskheader" task_id="*nume_task*")==$
unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care lucrezi.
h3. Alte template-uri
* *Template de header*
Se include linia $==Include(page="template/taskheader" task_id="*nume_task*")==$ la inceput unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care lucrezi
* *Alte template-uri*
In cazul ca problema a fost importata de pe _infoarena 1.0_ veti vedea urmatoarea linie $==Include(page="template/raw")==$. Daca nu sunteti multumit de rezultatul final, dar nu mai aveti chef sa editati in continuare, puteti include linia $==Include(page="template/cleanup")==$
h3. Enunt (poveste)
* *Poveste*
In editarea enunturilor se vor respecta urmatoarele reguli: toate variabilele, constantele sau nume de fisiere se va folosi fie modificatorul *{@ $...$ @}* (in caz ca nu merge se foloseste *{@ {$...$} @}*). Daca doriti ca textul dintre modificatori sa nu fie interpretat ca Textile puteti folosi in schimb modificatorul *{@ @...@ @}*, respectiv *{{@@...@@} }* in cazul ca nu merge prima varianta.
In general, nu se foloseste bold sau alti modificatori. Daca aveti probleme cu inserarea unui anumit caracter puteti consulta aceasta "lista":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTML_decimal_character_references si sa folosit direct codul HTML de acolo.
h3. Expresii
* *Numerele*
Pentru constante se va folosi *{@$...$@}* (eg. *{@$7$@}* → $7$). Pentru ridicare se va pune exponentul intre *{@^...^@}* (eg. *$7^9^$* → $7^9^$). Pentru virgula zecimala se va folosi '*.*'. Pentru numere lungi (eg. 1234567890) este preferata gruparea cifrelor cate 3 pentru baza 10, sau cate 4 pentru bazele 2 si 16. Pentru celelalte baze decizia va apartine. Folositi un singur spatiu pentru despartirea grupelor. Exemple: $1 234 567 890$, $10 0010 1101 1011$, $A4 FAFF A9AB CDC3$, $10 333.445 56$. Pentru scrierea numerelor in baze care necesita litere se vor folosi majuscule.
h3. Date de intrare/iesire
* *Date de intrare*
Titlurile de tipul "Date de intrare", "Date de iesire", etc. se scriu astfel: {@ h2. Titlu @} urmat de o linie noua. Pe linia urmatoare se mentioneaza numele fisierului de intrare, si formatul acestuia folosind conventiile de formatare de mai sus. Se va folosi majuscula doar pentru primul cuvant (formele "Date De Intrare" sau "Date de Intrare" nu sunt corecte).
h3. Restrictii
* *Date de iesire*
La fel ca mai sus.
* *Restrictii*
Restrictiile se pun intr-o lista nenumerotata folosind caracterul *{@*@}* la inceputul fiecarui rand. Oriunde se intalnesc variabile si constante se folosesc modificatorii mentionati (eventual pentru intregul rand). Pentru a insera ≤, <, ≥, sau > folositi codurile HTML corespunzatoare (de exemplu: {@≤@} pentru ≤ si {@≥@} pentru ≥). O lista completa de caractere speciale gasiti "aici":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references.
h3. Exemple
* *Exemplu*
Exemplul il veti pune intr-un tabel formatat similar celui din "template":http://www.infoarena.ro/template/newtask. Prima coloana a tabelului va fi formatata in felul urmator:
@table(example). |_. task_id.in |_. task_id.out |@
unde $task_id$ reprezinta id-ul taskului editat.
Se recomanda ca explicatiile exemplelor sa fie incluse separat, imediat sub tabelul cu exemple, folosind un titlu {@h3@}:
{@h3. Explicatii@}
h3. Poze
* *Poza*
Pentru a introduce poze intr-un task intai este necesara atasarea lor (se foloseste link-ul _Ataseaza_ care se gaseste in coltul dreapta-sus langa _Editeaza_). Dupa ce poza e atasata aceasta se include in cod astfel: @!nume_pagina?nume_poza.extensie!@ unde @nume_pagina@ reprezinta numele paginii (spre exemplu numele acestei pagini este _textile_) si @nume_poza.extensie@ este numele sub care a fost incarcat fisierul.
h3. Template footer
* *Template de footer*
Se include linia $==Include(page="template/taskfooter" task_id="*nume_task*")==$ la sfarsit unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care se lucreaza.
h3. Fragmente de cod
@== code(c) |@
@...fragment de cod...@
{@==@}
Urmatoarele limbaje sunt suportate:
* $code{@(c)@}$ pentru C
* $code(cpp)$ pentru C++
* $code(pas)$ pentru Object Pascal
* $code(java)$ pentru Java
Iata un exemplu:
== code(c) |
#include <stdio.h>
int main(void) {
int a, b;
freopen("adunare.in", "rt", stdin);
freopen("adunare.out", "rt", stdout);
scanf("%d%d", &a, &b);
printf("%d\n", a+b);
return 0;
}
==
* *Fragmente de cod*
Se pune ceva de genu:
{@bc.. int main()@}
{@...cod...@}
{@ @}
{@p. @}
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.