Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru documentatie/textile intre reviziile #107 si #31
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1.
h1. Tutorial de Textile h2. Limbajul Textile Pentru reguli generale despre regulile de formatare ale limbajului Textile accesati acest link: "http://hobix.com/textile/":http://hobix.com/textile/ *ATENTIE!* Evitati folosirea codului HTML in cadrul Textile.
Un text este structurat pe mai multe paragrafe. Atunci când folositi Textile, paragrafele trebuie separate de o linie alba ( goală ).
h2. Formatarea task-urilor Acceseaza "template-ul":template/newtask pentru a vedea structura generala a unui task in cod Textile. Structura unui task este urmatoarea:
Un întreg paragraf se poate transforma cu usurinţă într-un header, folosind sintaxa {$hn$} la începutul paragrafului, unde {$n$} este un numar de la $1$ la $6$. De exemplu, _Textile_ va interpreta linia @h1. Primul header@ ca @<h1>Primul header</h1>@ şi rezultatul va fi:
* *Template de header* Se include linia $==Include(page="template/taskheader" task_id="*nume_task*")==$ la inceput unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care lucrezi
h1. Primul header
* *Alte template-uri* In cazul ca problema a fost importata de pe _infoarena 1.0_ veti vedea urmatoarea linie $==Include(page="template/raw")==$. Daca nu sunteti multumit de rezultatul final, dar nu mai aveti chef sa editati in continuare, puteti include linia $==Include(page="template/cleanup")==$
h2. Modificatori
* *Poveste* In editarea enunturilor se vor respecta urmatoarele reguli: toate variabilele, constantele sau nume de fisiere se va folosi fie modificatorul *{@ $...$ @}* (in caz ca nu merge se foloseste *{@ {$...$} @}*). Daca doriti ca textul dintre modificatori sa nu fie interpretat ca Textile puteti folosi in schimb modificatorul *{@ @...@ @}*, respectiv *{{@@...@@} }* in cazul ca nu merge prima varianta. In general, nu se foloseste bold sau alti modificatori. Daca aveti probleme cu inserarea unui anumit caracter puteti consulta aceasta "lista":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTML_decimal_character_references si sa folosit direct codul HTML de acolo.
Pentru a scrie un text cu diferite efecte ( îngroşat, înclinat, subliniat, tăiat ) sau în diferite poziţii ( puteri sau indici ) se scrie textul care se doreşte a fi modificat între modificatorii corespunzători. În tabelul de mai jos este prezentat modul de folosire al acestora:
* *Numerele* Pentru constante se va folosi *{@$...$@}* (eg. *{@$7$@}* → $7$). Pentru ridicare se va pune exponentul intre *{@^...^@}* (eg. *$7^9^$* → $7^9^$). Pentru virgula zecimala se va folosi '*b*'. Pentru numere lungi (eg. 1234567890) este preferata gruparea cifrelor cate 3 pentru baza 10, sau cate 4 pentru bazele 2 si 16. Pentru celelalte baze decizia va apartine. Folositi un singur spatiu pentru despartirea grupelor. Exemple: $1 234 567 890$, $10 0010 1101 1011$, $A4 FAFF A9AB CDC3$. Pentru scrierea numerelor in baze care necesita litere se vor folosi majuscule.
table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat | |@**Un text îngroşat**@|@<b>Un text îngroşat</b>@|**Un text îngroşat**| |@_Aici apare înclinat_@|@<i>Un text înclinat</i>@|_Aici apare înclinat_| |@+Merge chiar şi subliniat+@|@<ins>Merge chiar şi subliniat</ins>@|+Merge chiar şi subliniat+| |@-Text greşit-@|@<del>Text grşsit</del>@|-Text greşit-| |@Pitagora: a^2^ + b^2^ = c^2^@|@Pitagora: a<sup>2</sup> + b<sup>2</sup> = c<sup>2</sup>@|a^2^ + b^2^ = c^2^| |@Chiar şi logaritmi: log ~2~ N@|@Chiar şi logaritmi: log<sub>2</sub> N@|log ~2~ N|
* *Date de intrare* Titlurile de tipul "Date de intrare", "Date de iesire", etc. se scriu astfel: {@ h2. Titlu @} urmat de o linie noua. Pe linia urmatoare se mentioneaza numele fisierului de intrare, si formatul acestuia folosind conventiile de formatare de mai sus. * *Date de iesire* La fel ca mai sus.
În cazul in care rezultatele produse de limbajul de markup nu sunt cele aşteptate, se poate forţa folosirea acestor modificatori prin caracterele ${$ şi $}$ puse la începutul şi respectiv la sfârşitul secvenţei. De exemplu, @{**Text forţat**}@ are ca rezultat {**Text forţat**}.
* *Restrictii* Restrictiile se pun intr-o lista nenumerotata folosind caracterul *{@*@}* la inceputul fiecarui rand. Oriunde se intalnesc variabile si constante se folosesc modificatorii mentionati (eventual pentru intregul rand). Pentru a insera ≤, <, ≥, sau > folositi codurile HTML corespunzatoare (de exemplu: {@≤@} pentru ≤ si {@≥@} pentru ≥). O lista completa de caractere speciale gasiti "aici":http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references.
Printre aceste caractere speciale există şi @, care opreşte formatările speciale într-o secvenţă. Exemplu: @*capşună*@ are ca rezultat *capşună*. Daca asta nu funcţionează în pasajul tău poţi să foloseşti direct 'entităti HTML':http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_XML_and_HTML_character_entity_references. Poţi să scrii &#42;elefanţi&#42; pentru a obtine *elefanţi*.
* *Exemplu* Exemplul il veti pune intr-un tabel formatat similar celui din "template":http://www.infoarena.ro/template/newtask. Prima coloana a tabelului va fi formatata in felul urmator: @table(example). |_. task_id.in |_. task_id.out |@ unde $task_id$ reprezinta id-ul taskului editat. Pentru coloane aditionale veti adauga in continuare @_. nume_coloana |@ de cate ori este necesar. Fiecare din liniile de tabel ce urmeaza se va reprezenta pe coloane, fiecare celula fiind separata prin pipe |: {@ | coloana 1 | coloana 2 | coloana 3 | coloana 4 | @} Se pot introduce mai multe linii intr-o singura celula a tabelului folosind, evident, new line. Daca doriti sa introduceti linii goale in tabel folositi @ @. Daca aveti probleme cu latimile coloanelor in tabel din cauza explicatiilor, aceste pot fi incluse separat sub un titlu {@h3@}.
h2. Liste
* *Poza* Pentru a introduce poze intr-un task intai este necesara atasarea lor (se foloseste link-ul _Ataseaza_ care se gaseste in coltul dreapta-sus langa _Editeaza_). Dupa ce poza e atasata aceasta se include in cod astfel: @!nume_pagina?nume_poza.extensie!@ unde @nume_pagina@ reprezinta numele paginii (spre exemplu numele acestei pagini este _textile_) si @nume_poza.extensie@ este numele sub care a fost incarcat fisierul.
Pentru a crea o lista numerică cu Textile, este suficient să inserăm $#$ înainte de fiecare paragraf: @# Primul item@ @# Al doilea item@ @# Al treile item@ va genera: # Primul item # Al doilea item # Al treilea item De asemenea este posibil ca listele să fie îmbrăcate, incrementând numarul de caractere $#$. Listele vor avea o structura arborescentă: @# Un item@ @## Alt item@ @### Alt item@ @# Al doilea item@ va genera : # Un item ## Alt item ### Alt item # Al doilea item Dacă în locul listelor indexate numeric se doreşte crearea listelor cu bulete ( _bulleted lists_ ), în loc de $#$ se va folosi $*$. Regula pentru liste îmbrăcate rămâne valabilă şi aici: @* Capitolul 1@ @** Capitolul 1.1@ @*** Capitolul 1.1.1@ @* Capitolul 2@ produce următorul efect : * Capitolul 1 ** Capitolul 1.1 *** Capitolul 1.1.1 * Capitolul 2 h2. Referinţe externe Pentru a crea o referinţă către un alt site ( un _link_ ), textul descriptiv va fi plasat între ghilimele duble ($"$), urmat imediat de caracterul $:$ si de URL-ul dorit: @Link către "infoarena":http://infoarena.ro@ va fi interpretat ca "Link către "infoarena":http://infoarena.ro". Dacă un link este folosit de mai multe ori în acelaşi document sau dacă se doreşte o mai bună organizare a textului, este posibil ca URL-ul să fie specificat oriunde în document: între paranteze pătrate se va afla identificatorul unic asociat linkului, dupa care urmează adresa propriu-zisă. În momentul în care dorim să inserăm în document acel link este suficient în loc de adresa completă să introducem doar identificatorul pe care l-am asociat adresei : @Link către "infoarena":arena@ @Al doilea link către "infoarena":arena@ @[arena]http://infoarena.ro@ are rezultatul: Link către "infoarena":arena Al doilea link către "infoarena":arena [arena]http://infoarena.ro Pentru a posta o imagine pe site, este necesar în prealabil să o salvaţi pe server. Pentru aceasta este suficient să apasaţi butonul $Ataşează$ din colţul dreapta-sus al paginii pe care o editaţi şi să selectati imaginea pe care doriţi să o transferaţi pe server. După aceea, pentru a introduce imaginea în pagină va trebui să introduceţi URL-ul ei între semnul exclamării ($!$). Dacă am încărcat deja imaginea logo.jpg in pagină curentă, @!documentatie/textile?logo.jpg!@ va avea rezultatul : !documentatie/textile?logo.jpg! h2. Tabele Tabelele simple pot fi construite separând câmpurile lor prin caracterul $|$. @| nume | vârstă | judeţ |@ @| Popescu | 24 | Bucureşti |@ @| Ionescu | 12 | Constanta |@ va genera tabelul de mai jos: | nume | vârstă | judeţ | | Popescu | 24 | Bucureşti | | Ionescu | 12 | Constanta | Celulele care doresc să fie făcute cap de tabel vor fi marcate iniţial printr-un _underscore_, urmat imediat de un punct. @|_. nume |_. vârstă |_. judeţ |@ @| Popescu | 24 | Bucureşti |@ @| Ionescu | 12 | Constanta |@ va avea urmatorul rezultat: |_. nume |_. vârstă |_. judeţ | | Popescu | 24 | Bucureşti | | Ionescu | 12 | Constanta | h1. Cod <tex>\LaTeX</tex> Atunci când dorim să introducem cod 'LaTeX':http://en.wikipedia.org/wiki/LaTeX putem folosi sintaxa: $<tex> cod LaTeX </tex>$ De exemplu pentru codul: $<tex>$ @d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}@ $</tex>$ se obţine următoarea imagine: <tex> d = \frac{m_0^3}{\sqrt{3-\frac{v^2}{c^2}}} + \sqrt[3]{a^2 + b^2} - \log_3 \cos \frac{\pi}{3}</tex> h2. Fragmente de cod Atunci când dorim să inserăm un fragment de cod în pagina curentă, putem să folosim sintaxa: @== code(limbaj) |@ @...fragment de cod...@ {@==@} Următoarele limbaje sunt suportate: * $code({@c@})$ pentru $C$ * $code(cpp)$ pentru $C++$ * $code(pas)$ pentru $Free Pascal$ * $code(java)$ pentru $Java$ Iată un exemplu: == code(c) | # include <stdio.h> int a, b ; int main ( void ) { fscanf ( fopen ( "adunare.in", "r" ), "%d %d", &a, &b ) ; fprintf ( fopen ( "adunare.out", "w" ), "%d", a + b ) ; return 0 ; } == == code(cpp) | # include <fstream> int a, b ; int main ( void ) { std :: ifstream f ( "adunare.in" ) ; std :: ofstream g ( "adunare.out" ) ; f >> a >> b ; g << a + b ; } == == code(pas) | program adunare ; var a, b : longint ; begin freopen ( input, 'adunare.in' ) ; reset ( input ) ; freopen ( output, 'adunare.out' ) ; rewrite ( output ) ; readln ( a, b ) ; writeln ( a + b ) ; close ( input ) ; close ( output ) ; end. == h2. Aplicarea stilurilor $CSS$ Este posibil să ataşăm cod $CSS$ elementelor in felul urmator: table(example). |_. Cod _Textile_|_. Cod HTML asociat|_. Rezultat | |@text %{color:red}bau!% text@|@text <span style="color:red">bau!</span> text@|text %{color:red;}bau!% text|
* *Template de footer* Se include linia $==Include(page="template/taskfooter" task_id="*nume_task*")==$ la sfarsit unde $nume_task$ reprezinta numele task-ului la care se lucreaza.
Diferente intre securitate:
protected
public