Diferente pentru teoria-jocurilor intre reviziile #33 si #20

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h1.
h1. Teoria jocurilor
 
(Categoria _Teoria jocurilor_, Autor _Filip Cristian Buruiana_)
p{font-size:32px;}=. Teoria jocurilor
(toc)*{text-align:center} *Capitole*
* '*Notiuni de baza*':teoria-jocurilor
* 'Jocul NIM':teoria-jocurilor/jocul-nim
* 'Numere Sprague-Grundy':teoria-jocurilor/numere-SG
* 'Adunarea jocurilor':teoria-jocurilor/adunarea-jocurilor
* 'w-numere':teoria-jocurilor/w-numere
* 'Aplicatii si probleme':teoria-jocurilor/probleme
p{margin-right:8em;}>. _Filip Cristian Buruiana_
h2. Notiuni de baza
 
 
'!teoria-jocurilor?dice.jpg!':teoria-jocurilor/notiuni
Prin _joc_ se intelege un sir de decizii (actiuni, mutari), luate de parti ale caror interese se ciocnesc. Jocurile studiate in acest articol sunt cele care au doi parteneri. De asemenea, toate jocurile analizate sunt jocuri cu _mutari libere_: la fiecare pas, jucatorul aflat la mutare poate alege sa efectueze una in mod constient, in functie de regulament si de situatia jocului la momentul respectiv.  Decizia nu este constransa de niciun factor aleator, precum zaruri, carti de joc sau monede.
!<teoria-jocurilor?dice.jpg 30%! Pentru un joc dat, un jucator are strategie _sigura de castig_ daca acesta va castiga, prin mutari alese pe baza unui anumit criteriu in functie de starea de joc, indifierent de modul in care ar incerca adversarul sa ii impiedice victoria. In aceasta situatie, spunem ca jocul respectiv are _rezultatul predeterminat_. Mai jos sunt prezentate cele cinci conditii necesare si suficiente pentru ca un joc sa aiba rezultatul predeterminat:
p{margin:1em; padding: 0.5em; height: 45px; border-top: 1px solid silver;}=.
'Notiuni de baza':teoria-jocurilor/notiuni | 'Jocul NIM':teoria-jocurilor/jocul-nim | 'Numere Sprague-Grundy':teoria-jocurilor/numere-SG |
'Adunarea jocurilor':teoria-jocurilor/adunarea-jocurilor | 'w-numere':teoria-jocurilor/w-numere | 'Aplicatii si probleme':teoria-jocurilor/probleme
 
* Se termina dupa un numar finit de pasi
* Nu contine un element intamplator introdus de zaruri, carti de joc, etc.
* Este un joc cu informatie completa, in care un jucator inainte de a executa o mutare cunoaste rezultatele tuturor mutarilor precedente
* Un jucator poate vedea toate mutarile adversarului
* Jucatorii muta alternativ
<br>
 
h4. Pozitii castigatoare, pozitii pierzatoare
 
!>teoria-jocurilor?winlose.jpg 48%!
 
Fie un joc in care rezultatul este predeterminat, deci unul dintre jucatori are strategie sigura de castig. Intr-un astfel de joc, multimea tuturor starilor (situatiilor) care pot aparea la un moment dat poate fi separata in doua submultimi $P$ si $N$ cu proprietatile:
 
* intersectia dintre $P$ si $N$ este multimea vida
* reuniunea multimilor $P$ si $N$ este multimea tuturor starilor de joc
* starile din care nu se mai poate efectua nicio mutare ({_terminale_}) sunt in multimea $P$
* din orice stare neterminala din $P$, putem ajunge, efectuand o mutare convenabila, intr-o stare din $N$
* din orice stare din $N$, oricum am efectua o mutare, vom ajunge intr-o stare din $P$
 
O stare din multimea $P$ se va numi castigatoare sau $P$-pozitie, iar o stare din $N$ se va numi pierzatoare sau $N$-pozitie. Jucatorul aflat la mutare care este intr-o $P$-pozitie are strategie sigura de castig, in timp ce jucatorul care se afla intr-o $N$-pozitie va pierde, indiferent de mutarile pe care le va face, in situatia in care adversarul sau joaca optim.
Demonstratia acestei afirmatii se bazeaza pe proprietatile de mai sus. Jucatorul cu strategie de castig se va afla mereu intr-o pozitie castigatoare, in timp ce adversarul sau va fi adus pe tot parcursul jocului intr-o pozitie de pierdere. In final, conform principiului invariantilor,

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.