Pagini recente » Diferente pentru probleme-de-acoperire-2 intre reviziile 15 si 53 | Diferente pentru utilizator/moga_florian intre reviziile 7 si 40 | Atasamentele paginii Tabele hash - prezentare detaliata | Atasamentele paginii 6d_seb_sapatamanaaltfel | Diferente pentru teoria-jocurilor intre reviziile 33 si 14
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h1.
h1. Teoria jocurilor
(Categoria _Teoria jocurilor_, Autor _Filip Cristian Buruiana_)
p{font-size:32px;}=. Teoria jocurilor
p{margin-right:8em;}>. _Filip Cristian Buruiana_
'!teoria-jocurilor?dice.jpg!':teoria-jocurilor/notiuni
p{margin:1em; padding: 0.5em; height: 45px; border-top: 1px solid silver;}=.
'Notiuni de baza':teoria-jocurilor/notiuni | 'Jocul NIM':teoria-jocurilor/jocul-nim | 'Numere Sprague-Grundy':teoria-jocurilor/numere-SG |
'Adunarea jocurilor':teoria-jocurilor/adunarea-jocurilor | 'w-numere':teoria-jocurilor/w-numere | 'Aplicatii si probleme':teoria-jocurilor/probleme
(toc)*{text-align:center} *Capitole*
* '*Notiuni de baza*':teoria-jocurilor
* 'Jocul NIM':teoria-jocurilor/jocul-nim
* 'Numere Sprague-Grundy':teoria-jocurilor/numere-SG
* 'Adunarea jocurilor':teoria-jocurilor/adunarea-jocurilor
* 'w-numere':teoria-jocurilor/w-numere
* 'Aplicatii si probleme':teoria-jocurilor/probleme
h2. Notiuni de baza
!>teoria-jocurilor?dice.jpg 45%!
Prin _joc_ se intelege un sir de decizii (actiuni, mutari), luate de parti ale caror interese se ciocnesc. Jocurile studiate in acest articol sunt cele care au doi parteneri. De asemenea, toate jocurile analizate sunt jocuri cu _mutari libere_: la fiecare pas, jucatorul aflat la mutare poate alege sa efectueze una in mod constient, in functie de regulament si de situatia jocului la momentul respectiv. Decizia nu este constransa de niciun factor aleator, precum zaruri, carti de joc sau monede.
Pentru un joc dat, un jucator are strategie _sigura de castig_ daca acesta va castiga, prin mutari alese pe baza unui anumit criteriu, indifierent de modul in care ar incerca adversarul sa ii impiedice victoria. In aceasta situatie, spunem ca jocul respectiv are _rezultatul predeterminat_. Mai jos sunt prezentate cele cinci conditii necesare si suficiente pentru ca un joc sa aiba rezultatul predeterminat:
* Se termina dupa un numar finit de pasi
* Nu contine un element intamplator introdus de zaruri, carti de joc, etc.
* Este un joc cu informatie completa, in care un jucator inainte de a executa o mutare cunoaste rezultatele tuturor mutarilor precedente
* Un jucator poate vedea toate mutarile adversarului
* Jucatorii muta alternativ
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.