Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru teoria-jocurilor/numere-sg intre reviziile #3 si #4
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
h2(#SG). Numere Sprague-Grundy
Majoritatea jocurilor impartiale cu doi jucatori se pot reduce la urmatorul joc: "Se considera un graf orientat aciclic care contine pioniinanumitenoduri. Cei doi jucatori muta alternativ. Prin mutare se intelege miscareaunuipionaflatinnodul $x$intr-unnod{$y$}, astfel incatsa existe un arccareiesedin nodul$x$ siintra in nodul{$y$}. Jucatorul care nu mai poate muta pierde."
Majoritatea jocurilor impartiale cu doi jucatori se pot reduce la urmatorul joc: "Se considera un graf orientat aciclic care contine un pion intr-un nod oarecare. Cei doi jucatori muta alternativ. Prin mutare se intelege miscarea pionului din nodul in care se afla intr-un nod adiacent. Jucatorul care nu mai poate muta pierde."
!teoria-jocurilor?img001.jpg!
De exemplu, pentru graful din figura de mai sus, dacaexistadoipioni, unul in nodul$1$ si celalalt innodul{$2$}, primul jucator aflat la mutare arestrategiesigurade castig.
De exemplu, pentru graful din figura de mai sus, daca pionul se afla initial in nodul nodul $1$, primul jucator aflat la mutare va pierde in cazul unui joc perfect.
Cum graful este aciclic, jocul este finit si are intotdeauna un castigator. Daca in graf exista un singur pion, castigatorul poate fi determinat prin metoda programarii dinamice. Astfel, {$win{~x~}$} va fi _true_ daca si numai daca primul jucator aflat la mutare are strategie de castig atunci cand pionul se afla in nodul {$x$}. Astfel, {$win{~x~}$} = _true_ daca si numai daca exista un nod $y$ astfel incat sa existe arc intre $x$ si $y$ si {$win{~y~}$} = _false_. In caz contrar, {$win{~x~}$} = _false_. Pentru exemplul de mai sus, atunci cand avem un singur pion, {$win{~2~}$} = _true_, iar {$win{~1~}$} si {$win{~4~}$} vor fi _false_. Valorile vectorului $win$ se vor calcula in ordinea din sortarea topologica a nodurilor, in complexitate {$O(N + M)$}, unde $N$ este numarul de noduri iar $M$ numarul de muchii din graful dat.
Folosind teoria dezvoltata independent de Roland Percival Sprague (1936) si Patrick Michael Grundy (1939), putem reduce complexitatea jocului cu mai multi pioni la complexitatea analizei jocului cu un pion. Ca in algoritmul de programare dinamica de mai sus, se incearca determinarea pozitiilor castigatoare si a celor necastigatoare pentru un singur pion.
Totusi, daca in graf ar exista mai multi pioni, problema determinarii castigatorului nu mai poate fi rezolvata prin programare dinamica. Folosind teoria dezvoltata independent de Roland Percival Sprague (1936) si Patrick Michael Grundy (1939), putem reduce complexitatea jocului cu mai multi pioni la complexitatea analizei jocului cu un pion. Ca in algoritmul de programare dinamica de mai sus, se incearca determinarea pozitiilor castigatoare si a celor necastigatoare pentru un singur pion.
_Definitie_: Functia Sprague-Grundy pentru un graf {$G = (V, E)$} este o functie {$mex$} ({_minimum excludant_}) definita pe $V$ cu valori in multimea numerelor naturale, unde {$mex(x) = minim(n ≥ 0 |n diferit de mex(y), oricare ar fi y vecin al lui x)$}.