Diferente pentru teorema-chineza-a-resturilor intre reviziile #81 si #82

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Se considera o informatie secreta codificata intr-un numar foarte mare <tex>N</tex>. Pentru a-l pastra in siguranta, acesta este impartit la <tex>n</tex> servere din tara. Daca <tex>p</tex> servere nu functioneaza, din diverse motive, <tex>N</tex> poate fi recuperat folosind <tex>n-p</tex> servere ramase, atata timp cat <tex>n-p \geq k</tex>, valoarea threshold.
Alegand <tex>n</tex> numere prime <tex>p_1, p_2, ..., p_n</tex>, cuprinse intre <tex>N^{1/k}</tex> si <tex>N^{1/(k-1)}</tex>, <tex>N</tex> poate fi determinat folosind exact <tex>k</tex> servere, dar niciodata mai putine. Fiecare server <tex>i</tex> primeste catul si restul impartirii lui <tex>N</tex> la <tex>p_i</tex>. Pentru reconstituire se foloseste _t.c.r_, obtinandu-se astfel valoarea <tex>N</tex> cautata. Acest lucru este posibil deoarece alegand, fara a restrange generalitatea, primele <tex>k</tex> servere, se obtine o solutie modulo <tex>p_1 * p_2 * ... * p_k</tex>.
Vom avea intotdeauna <tex>p_i > N^{1/k} * p_1 * p_2 * ... * p_n > N</tex>.
Toate solutiile vor fi de forma <tex>x = (p_1 * p_2 * ...  * p_n) * i + x_0</tex>; dat fiind faptul prezentat anterior, ne intereseaza doar solutia cu <tex>i = 0</tex>.
Presupunand ca se iau in considerare $r < k$ servere, se obtin (din nou fara a restrange generalitatea) solutii de forma $x = (p{~1~} * p{~2~} * ...  * p{~r~})  * i + x{~0~}$.
Un adversar care cunoaste $r$ secrete poate itera dupa $i$, incercand toate valorile posibile ale lui $x$.
Desi initial am putea crede ca solutia va fi gasita usor, alegand o valoare $p{~i~}$ mult mai mica decat $N^1/(k-1)^$, solutia generala va fi de forma $x = M * i + x{~0~}$, unde $M$ este mult mai mic decat $N$, aceasta lasand intrusului un numar imens de incercari, iar ghicirea valorii corecte devine practic imposibila.
Alegand <tex>n</tex> numere prime <tex>p_1, p_2, ..., p_n</tex>, cuprinse intre <tex>N^{1/k}</tex> si <tex>N^{1/(k-1)}</tex>, <tex>N</tex> poate fi determinat folosind exact <tex>k</tex> servere, dar niciodata mai putine. Fiecare server <tex>i</tex> primeste catul si restul impartirii lui <tex>N</tex> la <tex>p_i</tex>. Pentru reconstituire se foloseste _t.c.r_, obtinandu-se astfel valoarea <tex>N</tex> cautata. Acest lucru este posibil deoarece alegand, fara a restrange generalitatea, primele <tex>k</tex> servere, se obtine o solutie modulo <tex>p_1 * p_2 * ... * p_k</tex>. Vom avea intotdeauna <tex>p_i > N^{1/k} * p_1 * p_2 * ... * p_n > N</tex>. Toate solutiile vor fi de forma <tex>x = (p_1 * p_2 * ...  * p_n) * i + x_0</tex>; dat fiind faptul prezentat anterior, ne intereseaza doar solutia cu <tex>i = 0</tex>. Presupunand ca se iau in considerare <tex>r < k</tex> servere, se obtin (din nou fara a restrange generalitatea) solutii de forma <tex>x = (p_1 * p_2 * ...  * p_r)  * i + x_0</tex>. Un adversar care cunoaste <tex>r</tex> secrete poate itera dupa <tex>i</tex>, incercand toate valorile posibile ale lui <tex>x</tex>. Desi initial am putea crede ca solutia va fi gasita usor, alegand o valoare <tex>p_i</tex> mult mai mica decat <tex>N^{1/(k-1)}</tex>, solutia generala va fi de forma <tex>x = M * i + x_0</tex>, unde <tex>M</tex> este mult mai mic decat <tex>N</tex>, aceasta lasand intrusului un numar imens de incercari, iar ghicirea valorii corecte devine practic imposibila.
h2. Bibliografie

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.