Pagini recente » Istoria paginii runda/rs1 | Istoria paginii utilizator/stefisuciu | Autentificare | Monitorul de evaluare | Diferente pentru tabele-hash-prezentare-detaliata intre reviziile 9 si 10
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
== code(c) |
procedura Analizeaza(Pozitie P)
cauta P in lista de pozitii deja analizate
daca P nu exista in lista
expandeaza P si afla cea mai buna mutare M
adauga P la lista de pozitii analizate
intoarce M
altfel
intoarce valoarea M atasata pozitiei P gasite in lista
cauta P in lista de pozitii deja analizate
daca P nu exista in lista
expandeaza P si afla cea mai buna mutare M
adauga P la lista de pozitii analizate
intoarce M
altfel
intoarce valoarea M atasata pozitiei P gasite in lista
sfarsit
==
Iata primul set de proceduri de gestionare a unui Hash.
== code(c) |
#define M 1000 // numarul de "intrari" //
const int M = 1000;
typedef int Hash[M];
typedef int DataType;
Hash H;
void InitHash1(Hash H)
{
for (int i=0; i<M; H[i++]=0);
void InitHash1(Hash H) {
for (int i=0; i<M; H[i++]=0);
}
inline int h(DataType K)
{
return K;
inline int h(DataType K) {
return K;
}
int Search1(Hash H, DataType K)
/* Intoarce -1 daca elementul nu exista in hash
sau indicele in hash daca el exista */
{
return H[h(K)] ? h(K) : -1;
int Search1(Hash H, DataType K) {
/* Intoarce -1 daca elementul nu exista in hash
* sau indicele in hash daca el exista */
return H[h(K)] ? h(K) : -1;
}
void Add1(Hash H, DataType K)
{
H[h(K)]=1;
void Add1(Hash H, DataType K) {
H[h(K)]=1;
}
void Delete1(Hash H, DataType K)
{
H[h(K)]=0;
void Delete1(Hash H, DataType K) {
H[h(K)]=0;
}
==
== code(c) |
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#define M 1000 // numarul de "intrari"
const int M = 1000;
typedef struct _List {
long P;
struct _List * Next;
} List;
typedef List * Hash[M];
long P;
struct _List *Next;
} List;
typedef List* Hash[M];
Hash H;
void InitHash2(Hash H)
{
for (int i=0; i<M; H[i++]=NULL);
}
int h2(int K)
{
return K%M;
}
int Search2(Hash H, int K)
/* Intoarce 0 daca elementul nu exista in hash
sau 1 daca el exista */
{
List *L;
for (L=H[h2(K)]; L && (L->P != K); L = L->Next);
return L!=NULL;
}
void Add2(Hash H, int K)
{
List *L = malloc(sizeof(List));
L->P = K;
L->Next = H[h2(K)];
H[h2(K)] = L;
void InitHash2(Hash H){
for (int i=0; i<M; H[i++]=NULL);
}
int h2(int K) {
return K % M;
}
int Search2(Hash H, int K) {
/* Intoarce 0 daca elementul nu exista in hash
* sau 1 daca el exista */
List *L;
for (L=H[h2(K)]; L && (L->P != K); L = L->Next);
return L!=NULL;
}
void Add2(Hash H, int K) {
List *L = (List *) malloc(sizeof(List));
L->P = K;
L->Next = H[h2(K)];
H[h2(K)] = L;
}
==
In incheiere, prezentam un exemplu de functie de dispersie pentru cazul tablei de sah.
== code(c) |
#define M 9973 // numarul de "intrari"
const int M = 9973; /* numarul de "intrari" */
typedef struct {
char b_T[8][8];
/* tabla de joc, cu 0<= T[i][j] <=12 */
char b_CastleW, b_CastleB;
/* ultimii doi biti ai lui b_CastleW
indica daca albul are dreptul de a
efectua rocada mare, respectiv pe cea
mica. Analog pentru b_CastleB */
char b_Side;
/* 0 sau 1, dupa cum la mutare este albul
sau negrul */
char b_EP;
/* 0..8, indicand coloana (0..7) pe care
partea la mutare poate efectua o
captura "en passant". 8 indica ca nu
exista aceasta posibilitate */
int b_NMoves;
/* Numarul de mutari efectuate */
} Board;
char b_T[8][8];
/* tabla de joc, cu 0 <= T[i][j] <= 12 */
char b_CastleW, b_CastleB;
/* ultimii doi biti ai lui b_CastleW
* indica daca albul are dreptul de a
* efectua rocada mare, respectiv pe cea
* mica. Analog pentru b_CastleB */
char b_Side;
/* 0 sau 1, dupa cum la mutare este albul
* sau negrul */
char b_EP;
/* 0..8, indicand coloana (0..7) pe care
* partea la mutare poate efectua o
* captura "en passant". 8 indica ca nu
* exista aceasta posibilitate */
int b_NMoves;
/* Numarul de mutari efectuate */
} Board;
Board B;
int h3(Board *B)
{
int i,j;
/* Valoarea initiala a lui S este un numar pe 17 biti care
inglobeaza toate variabilele suplimentare pe langa T.
S se va lua apoi modulo M */
long S = (B->b_NMoves /* 8 biti */
+(B->b_CastleW << 8) /* 2 biti */
+(B->b_CastleB << 10) /* 2 biti */
+(B->b_Side << 12) /* 1 bit */
+(B->b_EP << 13)) % M; /* 4 biti */
for (i=0; i<=7; i++)
for (j=0; j<=7; j++)
S=(16*S+B->b_T[i][j])%M;
int h3(Board *B) {
int i, j;
/* Valoarea initiala a lui S este un numar pe 17 biti care
* inglobeaza toate variabilele suplimentare pe langa T.
* S se va lua apoi modulo M */
long S = (B->b_NMoves /* 8 biti */
+(B->b_CastleW << 8) /* 2 biti */
+(B->b_CastleB << 10) /* 2 biti */
+(B->b_Side << 12) /* 1 bit */
+(B->b_EP << 13)) % M; /* 4 biti */
for (i=0; i<=7; i++)
for (j=0; j<=7; j++) {
S = (16*S + B->b_T[i][j]) % M;
}
return S;
return S;
}
==
* "UVA 10815 - Andy's First Dictionary":http://icpcres.ecs.baylor.edu/onlinejudge/external/108/10815.html
* 'UVA 10887 - Concatenation of Languages':http://icpcres.ecs.baylor.edu/onlinejudge/external/108/10887.html
* 'UVA 704 - Colour Hash':http://icpcres.ecs.baylor.edu/onlinejudge/external/7/704.html
*Feedback (Stefan):* E nevoie de mai multe exemple sau mai multe detalii pentru anumite probleme?
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.