Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2008-04-04 23:58:07.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

IAP #7: Community Ladder

Aceasta pagina descrie o propunere pentru echipa infoarena. Informatiile prezentate aici nu reprezinta planuri oficiale ale Asociatiei infoarena decat daca propunerea este adoptata.
Data2008-02-18
Autor(i)wickedmanCristian Strat wickedman
StareIN-CONSTRUCTIE

Abstract

Sistemul CL (Community Ladder) ofera credit, responsabilitate si autoritate persoanelor care se implica in dezvoltarea proiectului si a comunitatii infoarena.

Motivatie

Comunitatea infoarena are nevoie de un sistem care sa motiveze membrii sa participe, sa-si asume responsabilitati si sa vina cu initiative.

"Motivarea" membrilor comunitatii este o tema larga si o problema foarte vag definita. Probabil nu exista planuri sau formule care sa garanteze succesul insa am reusit in acest IAP sa identific cateva elemente importante, poate chiar necesare, pentru o comunitate sanatoasa.

Obiectivele CL

  • Recunoaste public efortul, implicarea, vechimea, "muschiul" si statutul membrilor infoarena in cadrul comunitatii. Acest obiectiv se bazeaza pe presupunerea ca fiecare voluntar vrea sa i se recunoasca statutul si munca depusa.
  • Ofera responsabilitate si autoritate membrilor care se implica semnificativ. Ca intr-o meritocratie, CL garanteaza ca daca te implici semnificativ in dezvoltarea unor proiecte vei avea un cuvant de spus in conducerea lor.
    • Corolar: Echipa infoarena (cei care primesc functia de consilier infoarena in cadrul Asociatiei infoarena) se formeaza din acei membri care ajung la ultima treapta a CL.

Implementare

Puncte infoarena

Se va implementa un sistem de puncte acordate pentru efort si implicare in comunitatea infoarena.

Fiecare utilizator primeste puncte pentru diverse task-uri pe care le indeplineste in cadrul unui proiect infoarena. Punctele sunt acordate de catre coordonatorul proiectului sau de catre administratorii infoarena.

Toate punctele acordate sunt inregistrate cu o explicatie si sunt relationate cu utilizatorul care le-a acordat. Intr-una din paginile de profil ale utilizatorului se va afisa un desfasurator cu punctele primite impreuna cu explicatiile aferente. La fel se vor afisa si punctele acordate de catre un utilizator. Aceste masuri asigura transparenta si echilibrul sistemului de punctare.

Nu oricine poate sa acorde puncte infoarena. Administratorii pot oferi anumitor utilizatori (de exemplu coordonatorilor de proiecte) dreptul de a acorda un numar limitat de puncte. Se vor impune limite asupra numarului maxim de puncte ce poate fi acordat dintr-o data precum si asupra numarului total de puncte ce poate fi acordat de catre un utilizator.

Exemplu: Gigel, coordonatorul proiectului de arhiva educationala primeste din partea unui administrator dreptul de a acorda maxim cate 5 puncte deodata si in total 50 de puncte pentru derularea proiectului sau. Gigel acorda fiecarui autor de probleme cate 4-5 puncte / problema dupa cum crede de cuviinta. Atunci cand isi epuizeaza "creditul" de puncte mai cere de la administrator. De fiecare data cand acorda niste puncte, Gigel va introduce o justificare precum numele problemei introduse de autor. Punctele oferite de Gigel apar intr-un desfasurator pe pagina lui de profil; la fel si pentru fiecare utilizator care a lucrat la proiectul lui Gigel si a primit puncte.

Silviu: Exemplul da de inteles ca punctele vor fi lejer de obtinut :) As folosi mai degraba 5 puncte pentru 3 probleme puse in arhiva. E bine sa facem clar ca trebuie oarescare implicare sa iei puncte.

Badge-uri noi

Prin badge-uri ma refer la simbolul care apare langa username oriunde pe site (exemplu wickedmanCristian Strat wickedman).

In momentul actual badge-ul este compus doar din bulina de rating. Se vor implementa noi badge-uri care sa reflecte:

  • punctajul infoarena (recunoaste implicarea utilizatorului in comunitate)
  • rating (recunoaste "muschiul" utilizatorului in regim de concurs)
  • vechime - i.e. data inregistrarii (recunoste vechimea unui membru in cadrul comunitatii)
  • statutul (marker special pentru membrii echipei infoarena; nu doar pentru ca da bine la femei :) dar si pentru ca echipa infoarena are security_level administrator)

Prototipuri de badge-uri

16×1632×32Explicatie
Utilizator de nivel 3/5 la punctaj infoarena si cu rating "rosu" de algoritmi. Fundalul navy-blue poate indica vechimea.
Fundalul mai inchis la culoare indica vechime si mai mare decat utilizatorul de mai sus.
Prototip cu stelute in loc de bare verticale
infoarenaut de nivel 5/5 dar fara rating de concursuri

CV infoarena / infoarena Resume

Se va implementa o noua pagina de profil pentru fiecare utilizator: CV infoarena / infoarena Resume.
Rolul aceste pagini este sa scoata in evidenta realizarile utilizatorului in cadrul comunitatii infoarena.

Pagina este completata automat de catre desfasuratorul de puncte infoarena dar si manual de catre utilizator. Vom incuraja utilizatorii sa scrie cat mai mult in aceste pagini, sa puna poze si sa se laude cu realizarile lor. Paginile de CV infoarena ne aduc mai multe beneficii dintre care numesc transparenta (fiecare utilizator poate sa vada de ce este nevoie ca sa ajungi "sus" in CL) si social proof (multi utilizatori arata la altii cat de frumos e sa lucrezi la infoarena :).

Hint-uri destepte pe badge-uri

Informatiile CL despre un utilizator trebuie sa fie cat mai vizibile si mai accesibile. Prin contrast, daca ar fi ascunse bine prin site, nimeni nu s-ar obosi sa le citeasca si implicit sa le scrie.

Se vor implementa hint-uri in Javascript dupa cum urmeazaza:

  • cand duci cursorul de mouse pe un badge ti se afiseaza o cutie cu:
    • numar puncte infoarena, rating si vechime; eventual se vor adauga numarul de concursuri, scorul din arhiva samd.
    • buton de vizualizat CV-ul infoarena sau pagina de profil
  • CV-ul infoarena / pagina de profil se afiseaza in acelasi ecran (AJAX) fara a schimba pagina pe care tocmai o citea utilizatorul.

Tratament special pentru utilizatorii noi

Sistemul CL trebuie sa faca diferenta intre utilizatorii proaspat inregistrati si cei vechi dar fara activitate.

Utilizatorii noi trebuie incurajati sa participe si sa contribuie. Celorlalti membri mai vechi trebuie sa le "sugeram" ca au de a face cu un potential nou membru al comunitatii.

Utilizatorii proaspat inregistrati vor avea un badge distinctiv timp de o perioada fixa. (Q: o luna?)

Feedback

Q: Cum stabilim punctele initiale pe care le primeste fiecare utilizator?

Silviu: Ce puncte initiale?

Q: Cate puncte ar trebui sa primeasca fiecare membru al echipei infoarena?

Silviu: Pragul de care vorbesc mai jos?

Q: Care sunt pragurile de punctaj infoarena pentru nivelurile I, II, III, IV si V?

Q: Ce se intampla in caz de "inflatie" de puncte? Utilizatoriilor vechi li se vor ajusta numarul de puncte?

Silviu: O idee ar fi prag de puncte peste care un utilizator primeste numai distinctii. Pragul trebuie gandit in asa fel incat in momentul in care e atins utilizatorul este deja in echipa infoarena de ceva vreme (3 luni).

Q: Aveti vreo idee de nume pentru punctele infoarena?

Vali: Puncte de onoare? (engl: Honor points)