IAP #16: Reorganizare arhiva

Aceasta pagina descrie o propunere pentru echipa infoarena. Informatiile prezentate aici nu reprezinta planuri oficiale ale Asociatiei infoarena decat daca propunerea este adoptata.
Data2010-01-13
Autor(i)wefgefAndrei Grigorean wefgef
StareAPROBAT

Abstract

Se propune impartirea arhivei de probleme in mai multe subarhive luand in considerare nivelul de dificultate al problemelor.

Motivatie

Asa cum a fost precizat si in IAP #15, arhiva a ajuns la un numar impresionant de probleme. Din aceasta cauza au aparut doua probleme destul de mari. Prima o reprezinta navigarea anevoioasa, utilizatorilor fiindu-le greu sa gaseasca problemele adecvate nivelului lor de pregatire. Impartind arhiva, ii putem ajuta sa se pregateasca mai eficient, evidand situatii de genul "fractii" (utilizatorii intra prea devreme in contact cu problemele grele). A doua problema cauzata de cresterea arhivei o reprezinta pierderea motivatiei utilizatorilor. A rezolva o mie de probleme pare a fi un obiectiv de neatins pentru majoritatea dintre noi. Desi arhiva nu are o miza oficiala, scopul ei fiind pregatirea individuala, consider ca ar avea un efect mobilizator aparitia unor tinte reale - clasamentele separate pentru subarhive.

Implementare

Mod de navigare

Propunerea discutata la ultima sedinta a fost sa impartim arhiva in cinci categorii de probleme:

  • foarte usoare / gimnaziu
  • usoare / 9-10
  • medii / 11-12
  • grele / studenti
  • ruperi

Pentru a evita aglomerarea sidebar-ului, propun sa il lasam asa cum este acum, cu un singur link catre "Arhiva de probleme". In momentul de fata exista 4 taburi pentru arhiva: Toate problemele, Nerezolvate, Incercate, Rezolvate. Cand vom introduce subarhive, va trebui sa ne folosim tot de taburi, asa ca va trebui sa renuntam la taburile curente. O decizie importanta pe care trebuie sa o luam este cum va arata pagina fiecarei subarhive: va fi o simpla lista de probleme sau va imprumuta cele 4 taburi existente astazi?

Clasament

In mod evident, va trebui sa avem clasamente separate pentru fiecare dintre subarhive. Vom pastra totusi clasamentul final (eu propun sa renuntam complet la el, lipsa de relevanta)? Trebuie modificata seciunea "Clasament" pentru a include noile clasamente.

Forum

Ar fi o bataie prea mare de cap sa impartim si forumul. Deasemenea, faptul ca in pagina fiecarei probleme sunt integrate comentariile usureaza mult navigarea, asa ca nu vad niciun motiv pentru care am modifica in vreun fel forumul.

Tagguri

Impartirea problemelor va fi facuta de catre noi, echipa infoarena. Propun urmatorul sistem de notare: Ficare problema primeste 3 note pentru fiecare din urmatoarele categorii: implementare, cunostinte teoretice, idee. Avand aceste note vom calcula o "nota finala" pe baza unui algoritm ales. Propun urmatorii algoritmi:

  1. media notelor.
  2. media ponderata a notelor, unde ponderile sunt invers proportionale cu modulul diferentei dintre fiecare nota si media aritmetica.
  3. media ponderata a notelor, unde ponderile sunt invers proportionale cu patratul modulului diferentei dintre fiecare nota si media aritmetica.

Dupa ce vom avea notele finale, va trebui sa gasim cut-off-urile. Putem sa le stabilim procentual (X% din probleme in categoria Y), sau in mod absolut (problemele intre notele A si B in categoria Y).

Notare

Propun organizarea unui "tagging camp" de doua zile in care sa acordam note problemelor. Vom stabili la inceput, de comun acord, pentru fiecare criteriu o lista cu 10 probleme, corespunzand fiecarei note, pe care o vom folosi drept etalon in procesul de notare. Propun ca fiecare problema sa fie evaluata de 3 membri infoarena, individual. Un calcul simplu arata ca:

Avem ~900 de probleme. Daca fiecare problema trebuie evaluata de 3 ori, avem de tagg-uit 2700 de probleme. Pentru 9 membri infoarena, ar insemna 300 de probleme de fiecare. Estimez ca ar dura ~2 minute sa notam o problema, deci fiecare ar avea 600 minute de munca => 5 ore/zi.

Feedback

remote content