Fişierul intrare/ieşire: | zone2.in, zone2.out | Sursă | ONI 2013, clasa a 10-a |
Autor | Andrei Ciocan | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.15 sec | Limită de memorie | 20480 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Zone 2
Scooby-Doo, celebrul personaj de desene animate, a intrat iar în bucluc. Acesta se găseşte acum într-o cameră dreptunghiulară de dimensiuni n x m alcătuită din celule pătratice de latură 1, divers colorate.
Se definesc :
• Zonă - ca fiind un grup cu număr maxim de celule de aceeaşi culoare, adiacente pe linie sau pe coloană.
• SUPERZONA - ca fiind o mulţime A de zone, cu proprietatea că fiecare are cel puţin k zone vecine aflate în aceeaşi mulţime A.
Pentru a fi în siguranţă, Scooby-Doo trebuie să se adăpostească într-o SUPERZONĂ cu număr maxim de celule din matrice.
Cerinţă
Părăsit de prietenii săi, Scooby-Doo nu se descurcă de unul singur şi vă roagă pe voi să rezolvaţi misterul şi să calculaţi numărul de celule al celei mai mari SUPERZONE din matrice.
Date de intrare
Fişierul de intrare zone2.in conţine pe prima linie numerele naturale n,m şi k separate prin câte un spaţiu. Pe următoarele n linii se află câte m caractere, fără spaţii între ele, reprezentând culoarea respectivei celule din matrice.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire zone2.out va conţine pe prima linie un număr natural ce reprezintă numărul de celule al celei mai mari SUPERZONE din matrice.
Restricţii
- 2 ≤ n, m, k ≤ 300
- Culorile sunt reprezentate prin litere mici ale alfabetului englez (‘a’ - ‘z’);
- Două celule se consideră adiacente dacă au o latură comună;
- Două zone se consideră vecine dacă au cel puţin câte o celulă adiacentă.
Exemplu
zone2.in | zone2.out |
---|---|
4 3 2 aaa bad baa cda | 11 |
Explicaţie
Este selectată toată matricea fără zona formată din litera “d” de pe ultima coloană.