Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | teams2.in, teams2.out | Sursă | Lot Seniori Dorohoi 2019 - Baraj 2 |
Autor | Costin Oncescu | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.5 sec | Limită de memorie | 524288 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Teams2
Liceul de Cultura General nr 2 din Dorohoi organizeaza un concurs pe echipe. Fiecare echipă trebuie să fie formată din K , 3 ≤ K ≤ 4 elevi din generaţii consecutive: un elev de clasa a IX-a (generaţia 0), unul de clasa a X-a (generaţia 1), unul de clasă a XI-a (generaţia 2) si optional un elev de clasă a XII-a (generaţia 3), daca cel din urmă nu este ocupat cu bacaleaureatul. In mod curios, toate clasele liceului sunt formate din N elevi fiecare, 1 ≤ N ≤ 2000
Organizatorii concursului au masurat cu exactitate inteligenţa a fiecarui elev şi au observat ca nu există 2 elevi cu acelasi nivel de inteligenţă in intreaga şcoală. Fiecare elev a primit un ID cuprin intre 1 si N * k. Astfel, daca un copil a este mai inteligent decat un copil b, atuncti ID(a)
> ID(b)
.Ei au mai observat ca niciun elev nu va vrea să fie in aceeasi echipă cu un elev mai inteligent dintr-o generatie mai tanară, deoarece se va simţi prost(la figurat). Organizatorii se intreabă in cate moduri se pot alege T echipe de K elevi, astfel incat fiecare elev al liceului să facă parte din maxim o echipă.
Formal, fie K şiruri de N elemente ID0, ID1, ...,IDk-1 , reprezentand Id-urile elevilor din cele K generatii, respectiv. Se cere să se numere in cate moduri se pot elege T echipe de forma (e[i,0],ei,1,...., ei,K-1), 0 ≤ ei,j ≤ N-1 pentru orice 0 ≤ i ≤ T-1, 0 &l;e j ≤ K-1. Toate echipele trebuie sa respecte proprietatea IDj,ei,j < IDj+1,ei,j+1, pentru orice 0 ≤ i ≤ T-1 , 0 ≤ j ≤ K-2. In plus, niciun elev nu poate să apară in mai mult de o echipa. Doua modalitati de a alege echipele se considera distincte daca exista cel puţin o echipă care apare intr-o modalitate si nu apare in cealaltă.
Date de intrare
- linia 1: K N T, reprezentând numărul de generaţii, numărul de elevi din fiecare generaţie, respectiv numărul de echipe care trebuie formate.
- linia 2 + i: IDi,0 IDi,1 ... IDi,N-1, (0 ≤ i ≤ K-1)
Date de ieşire
În fisierul de ieşire se va afla numarul de echipe ce se pot forma modulo 6 700 417
Punctare
Subtask | Punctaj | Constrangeri |
---|---|---|
1 | 6 puncte | 1 ≤ T ≤ N ≤ 5 K = 3 |
2 | 6 puncte | 1 ≤ T ≤ N ≤ 20 K = 3 |
3 | 31 puncte | 1 ≤ T ≤ B ≤ 40 K = 3 |
4 | 16 puncte | 1 ≤ T ≤ N ≤ 300 K = 3 |
5 | 16 puncte | 1 ≤ T ≤ 2000 K = 3 |
6 | 16 puncte | 1 ≤ T ≤ N ≤ 25 K = 4 |
7 | 9 puncte | 1 ≤ T ≤ N ≤ 300 K = 4 |
Exemplu
teams2.in | teams2.out |
---|---|
3 3 2 5 4 2 7 1 3 6 8 9 | 8 |
4 3 1 2 1 4 3 7 5 11 6 10 9 8 12 | 31 |
3 8 8 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 4201486 |
Explicaţie
ID-urile elevilor din cele 8 solutii din primul exemplu sunt:
• (5, 7, 8) si (2, 3, 6)
• (5, 7, 8) si (2, 3, 9)
• (5, 7, 9) si (2, 3, 6)
• (5, 7, 9) si (2, 3, 8)
• (4, 7, 8) si (2, 3, 6)
• (4, 7, 8) si (2, 3, 9)
• (4, 7, 9) si (2, 3, 6)
• (4, 7, 9) si (2, 3, 8)