Fişierul intrare/ieşire: | tastatura.in, tastatura.out | Sursă | Infoarena Monthly 2012, Runda 12 |
Autor | Teodor Plop | Adăugată de | Teodor Plop •Teodor94 |
Timp execuţie pe test | 0.075 sec | Limită de memorie | 8192 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Tastatura
De ziua lui, Gigel a primit in dar un laptop nou, mult mai performant, pentru a se putea juca cele mai in voga jocuri ale momentului. Entuziasmat fiind, acesta a inceput sa il studieze.
Nu i-a luat prea mult timp sa observe ca tastatura acestuia este putin cam bizara, sau poate prea avansata pentru el: pe langa butoane de tip cifra ( 0 - 9 ), aceasta mai contine si butoane de tip numar ( un numar natural de maxim 50 cifre ). Asa ca, in loc sa isi instaleze mult iubitul Assassin's Creed III, el si-a pus urmatoarea intrebare:
- Care este numarul minim de butoane ce trebuie apasate pentru a scrie un numar X, de maximum 1000 cifre?
Dandu-se X - numarul pentru care Gigel doreste sa afle raspunsul, N - numarul de butoane de tip numar continute de tastatura, N numere naturale A[i] - numerele inscriptionate pe butoanele tastaturii, ajutati-l pe Gigel sa raspunda la intrebare.
Date de intrare
Fişierul de intrare tastatura.in va contine pe prima linie numarul X, pe a doua linie numarul N, iar pe urmatoarele N linii cate un numar natural A[i], reprezentand butoanele tastaturii.
Date de ieşire
În fişierul de ieşire tastatura.out se va gasi un singur numar natural, raspunsul la intrebarea lui Gigel.
Restricţii
- 1 ≤ N ≤ 10.000
- 1 ≤ X < 101000
- 10 ≤ A[i] < 1050
Exemplu
tastatura.in | tastatura.out | Explicatie |
---|---|---|
1961996 2 19 96 | 4 | Gigel va apasa o data tasta "19", o data tasta care contine cifra "6", inca o data tasta "19" si, in final, tasta "96". |