Fişierul intrare/ieşire: | tanakagame.in, tanakagame.out | Sursă | Empowersoft 2019 |
Autor | Tamio-Vesa Nakajima | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.5 sec | Limită de memorie | 256000 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Tanakagame
Tanaka va juca un joc cu prietenul său cel mai bun, Uivlis. Jocul decurge în felul următor:
- Fie mulţimea P = {1} U {p | p e prim}
- Se dă o matrice de N x M, şi un număr natural K.
- Tanaka joaca primul
- La tura lui X, se vor întâmpla următoarele:
- X selectează o poziţie în matrice.
- X scade din poziţia selectată orice număr din mulţimea P, astfel încât rezultatul e nenegativ.
- X selectează un drum de lungime cel mult K, care merge doar în dreapta şi în jos, începând de la poziţia selectată în pasii precedenti.
- Pentru toate poziţiile din drum, exceptând poziţia initial selectat, mai întâi X va adauga un număr din P, apoi va scădea oricare numar din P din poziţie, astfel încât rezultatul e nenegativ.
- Cel care nu poate face o mutare valida pierde.
Cerinţa
Cunoscând starea iniţiale ale jocului să se determine cine câştigă, daca ambii jucatori joaca optim.
Date de intrare
Fişierul de intrare tanakagame.in conţine pe primul rând numarul de jocuri T, urmat de descrierile celor T jocuri.
Pe prima linie corespunzătoare unui test sunt 3 numere N, M, K cu semnificaţia din enunţ.
Urmatoarele N linii ale testului conţin câte M numere şi reprezintă valorile elementelor din matrice.
Date de ieşire
Fişierul de ieşire tanakagame.out conţine răspunsurile corespunzătoare jocurilor, fiecare răspuns pe câte o linie. Pentru fiecare joc se va afişa mesajul Tanaka dacă Tanaka căştigă, respectiv Uivlis dacă căştigă Uivlis.
Restricţii şi precizari
- 1 ≤ N, M ≤ 50
- 1 ≤ K ≤ 100
- 0 ≤ valorile din matrice ≤ 99
- 1 ≤ T ≤ 40
- Pentru 10 puncte, N = M = K = 1
- Pentru alte 10 puncte, N = 1, M = 2, K = 2
- Pentru alte 20 de puncte, N = 1, K = M
- Pentru alte 40 de puncte, K = 100
Exemplu
tanakagame.in | tanakagame.out | Explicaţii |
---|---|---|
5 1 1 1 4 1 2 2 72 40 1 1 5 99 3 4 100 56 75 56 29 55 95 87 83 71 98 27 24 3 4 4 95 13 22 1 69 55 99 80 65 70 75 10 | Uivlis Uivlis Tanaka Uivlis Tanaka | În primul joc, după mutarea lui Tanaka, singura poziţie din matrice va conţine fie 1, 2 sau 3. În oricare caz, Uivlis poate muta astfel încat rezultatul să fie 0, caz în care Tanaka pierde. |