Fişierul intrare/ieşire: | sortare.in, sortare.out | Sursă | preONI 2008, Runda finala |
Autor | Mircea Bogdan Pasoi | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.1 sec | Limită de memorie | 8192 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Sortare
Sortarea rapida (sau QuickSort) este un bine cunoscut algoritm de sortare. Algortimul functioneaza astfel:
- Se alege un element din sir, care se va numit pivot
- Se reordoneaza sirul astfel incat toate elementele care detin o valoare mai mica decat valoarea elementului pivot se vor pozitiona inaintea elementului pivot, si elementele care au o valoare mai mare decat valoarea elementului pivot se vor pozitiona dupa elementul pivot
- Se sorteaza recursiv cele doua bucati din sir
Cazul de baza a unei recursivitati sunt listele de dimensiune 0 sau 1. Putem implementa in pseudocod acest algoritm astfel:
functie qsort(sir[])
var stanga[], dreapta[], pivot
daca lungimea(sir) <= 1
returneaza sir
pivot = un element din sir
pentru fiecare x din sir
daca x < pivot atunci insereaza x in stanga
daca x > pivot atunci insereaza x in dreapta
returneaza concatenaeza(qsort(stanga), pivot, qsort(dreapta))
Fumeanu a implementat acest algoritm si considera ca implementarea lui este foarte eficienta. Nargy este mai intelept si isi da seama ca performanta intregului algoritm depinde de modul in care se selecteaza pivotul. Metoda folosita de Fumeanu este urmatoarea: pentru un sir de lungime i el alege mediana elementelor de pe pozitiile Ai, Bi si Ci (mediana reprezinta elementul mijlociu ca marime dintre cele 3).
Ajutati-l pe Nargy sa gaseasca o permutare a numerelor de la 1 la N pentru care implementarea lui Fumeanu are adancimea recursivitatii maxima.
Date de intrare
Fisierul de intrare sortare.in contine pe prima linie numarul N. Pe urmatoarele N-1 linii se vor gasi cate 3 numere naturale Ai Bi Ci separate prin spatii (2≤i≤N).
Date de iesire
In fisierul de iesire sortare.out se va scrie pe prima linie HMax reprezentand adancimea maxima a recursivitatii. Pe urmatoarea linie se vor scrie N numere naturale reprezentand o permutare a numerelor de la 1 la N pentru care se obtine aceasta adancime.
Restrictii
- 1 ≤ N ≤ 5.000
- 1 ≤ Ai,Bi,Ci ≤ i
- Pozitiile din sir sunt numerotate incepand cu 1
- Daca exista mai multe solutii se poate afisa oricare
Exemplu
sortare.in | sortare.out |
---|---|
5 1 2 2 1 2 3 1 3 4 1 3 5 | 3 1 2 3 4 5 |
Explicatie
Pentru permutarea 1 2 3 4 5 recursivitatea are 3 nivele, astfel:
Elementele ingrosate sunt cele care sunt folosite in determinarea pivotului, iar cele subliniate reprezinta pivotul. Nu exista nici o permutare de lungime 5 care sa produca o adancime mai mare pentru datele de intrare date.