Revizia anterioară Revizia următoare
Fişierul intrare/ieşire: | pixeli.in, pixeli.out | Sursă | RAUCoder 2020 |
Autor | Daniela Alexandra Crisan | Adăugată de | |
Timp execuţie pe test | 0.025 sec | Limită de memorie | 16384 kbytes |
Scorul tău | N/A | Dificultate | N/A |
Vezi solutiile trimise | Statistici
Pixeli
RAU-Gigel este pasionat de grafică, aşa că se gândeşte la un joc cu imagini. El creează într-un editor grafic o imagine bitmap binară de dimensiuni N X N pixeli. O imagine bitmap binară este o matrice de pixeli, fiecare pixel fiind un bit. Să considerăm că valoarea 0 (nesetat) înseamnă alb şi valoarea 1 (setat) înseamnă negru (în realitate este exact invers!). Apoi RAU-Gigel împarte imaginea în patru imagini pătrate egale de latură N / 2 pe care le notează de la 1 la 4 (1 este imaginea din colţul dreapta-sus, 2 este cea din colţul dreapta-jos, 3 stânga-jos şi 4 stânga-sus). El repetă procedeul pentru fiecare dintre cele 4 imagini obţinute, şi tot aşa, reducând mereu latura la jumătate şi notând direcţiile de la 1 la 4, până când ajunge la imagini de mărimea unui pixel.
Pentru simplitate, să presupunem că N este o putere a lui 2, să spunem K. Deci, după K împărţiri succesive de imagini, orice pixel poate fi identificat printr-un şir unic format din cifrele 1, 2, 3 şi 4, de lungime K.
De exemplu, dacă N = 4, atunci K = 2. Imaginea iniţială are 16 pixeli. Vom avea 2 împărţiri succesive:
După prima împărţire rezultă 4 imagini reduse la jumătate (fiecare are câte 4 pixeli):
4 1
3 2
După a doua împărţire rezultă 16@ imagini de câte @1
pixel:
44@ @41
\(\quad\) 14@ @11
43@ @42
\(\quad\) 13@ @12
34@ @31
\(\quad\) 24@ @21
33@ @32
\(\quad\) 23@ @22
Iniţial, imaginea este complet albă.
Acum începe jocul. RAU-Gigel se gândeşte la @2@ tipuri de operaţii:
Operaţia 1 x
schimbă starea pixelul identificat cu şirul x@, descris ca mai sus. Dacă pixelul @x
nu este setat, îl setează. Dacă pixelul @x@ este deja setat, atunci îl resetează.
Operaţia 2 x
, unde x@ are aceeaşi semnificaţie ca mai sus, este o interogare: dacă @x
este setat, se răspunde cu 0@. Dacă @x
nu este setat, se cere determinarea dimensiunii celei mai mari imagini complet albe, dintre cele create de RAU-Gigel, care conţine pixelul @x@. Dimensiunea este dată de numărul de pixeli conţinut.
Dându-se N@ cu semnificaţia de mai sus şi @M
, reprezentând numărul de operaţii şi cele M@ operaţii de tipul @1
şi 2@, să se răspundă la operaţiile de tip @2
.
Date de intrare
Date de intrare
Fişierul de intrare pixeli.in ...
Date de ieşire
În fişierul de ieşire pixeli.out ...
Restricţii
- ... ≤ ... ≤ ...
Exemplu
pixeli.in | pixeli.out |
---|---|
This is some text written on multiple lines. | This is another text written on multiple lines. |
Explicaţie
...